15 december 2017
 

Forum Volkswagen Sharan (1995 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 12 juni 2009

Ervaring met auto: Fijne ruime auto, echt

Ervaring met verkoop: Check de auto grondig voor de aankoop... zeker als je deze zonder garantie koopt

UitvoeringComfort Line
Brandstofdiesel
Bouwjaar2001
In bezit3 jaar
KM-stand230.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Robbado75, datum: 14 juni 2009

Antwoord: mis hier rest van het verhaal
Hoop ellende mee gehad. ook de aandrijf assen, standkachel,4 verstuivers, turbo, waterpomp, parkeer sensoren, luchtmassa meter enz moeten vervangen. steeds denk je: nu hebben we het weer gehad, maar nee.
Ook al over de 10 duizend aan reparaties gehad, dus nog maar ff doorrijden... blijft een avontuur. Maar de rijeigenschappen en auto op zich zijn echt toppie. helaas wel wat problemen met het hart...

 
Reactie van: Robbado75, datum: 9 februari 2010

Antwoord: Na mijn vorige commentaar het volgende ter aanvulling. Nu ben ik nog steeds in het bezit van de Sharan, maar overweeg nu echt om hem de deur uit te doen, zelfs mijn vrouw is het zat.
Wat als een bug begon, is nu een ramp. Na een uur rijden op de snelweg en dan afremmen betekent stoppen en koelvloeistof bijvullen. Er wordt te veel druk in het systeem opgebouwd. Gevolg: koelwater door het reservoir eruit. Temp. blijft 90 gr. eerst alleen met aanhanger nu kan ik gee uur meer van huis zonder ellende.
Alweer een nieuwe pomp, thermostaat dus nu maar voor de koppakking. Als het dat niet is ... niemand weet het meer.
Maar ben er nu echt klaar mee. NOOIT meer een Sharan. Ik houd van avontuur, maar dit is te veel. Ik wil nu overstappen naar een Ssang Young, is ook avontuur maar misschien met meer geluk. Dus, ik heb er 1 te koop met veel nieuwe onderdelen, wie o wie...

 
Reactie van: Juvodere, datum: 21 december 2010

Antwoord: Ben ook overgestapt van een Sharan 2.8 automaat op een SsangYong Rodius. het is een verademing, rijdt nu sinds 3 jaar en zonder problemen.

  

, datum: 29 maart 2009

Ervaring met auto: Laat staan waar ie staat en koop een Japaner. 40000 km aandrijfassen stuk: 1500 euro. Stablisatorstang: 135 euro. 80000km: airco 1400 euro. Distibutieriem vervangen.

Bang om nog vere afstanden mee tegaan rijden. Soms net of het rechtervoorwiel afremt stotend gevoel, durf niet meer naar dealer kost altijd geld. Altijd wat!

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Ik ben nu niet content in verband auto naar de 80000 km beurt niet meer rijdt zoals het hoort. Bij laag toerental is precies alsof de ESP inschakelt op het rechtervoorwiel.

Ervaring met verkoop: Zoals bij iedere dealer big smille

UitvoeringComfort
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit6 jaar
KM-stand82.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor5
  
  

, datum: 17 december 2008

Ervaring met auto: Laat hem staan waar ie staat en ga naar de Toyota garage (vroeger altijd gereden; de beurten geven en klaar). Sharan ga je voor een grote beurt en altijd een hoop extra kosten. Aandrijfassen, airco, kogel gewrichten en regelventieltje hier drukmeter daar. Het enige wat goed is is de ruimte! DAG VW Toyota ... ik kom terug voor mijn oude vertrouwde auto KAN IK WEER GERUST EEN BEURT LATEN GEVEN!

UitvoeringComforline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit5 jaar
KM-stand80.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort2
Motor6
  
 
Reactie van: Geert. Vanmoerbeke, datum: 20 december 2009

Antwoord: Ik rijdt nu sedert 1998 met mijn Sharan en heb tot 350.000 km geen enkele grote kost gehad buiten het normale onderhoud. Misschien zijn de oude modellen beter?

  

, datum: 31 juli 2008

Ervaring met auto: Na het lezen van alle andere ervaringen vond ik het ook tijd mijn zegje te doen. Ook ik kamp nu voor de 2e maal met dure reperaties aan de airco (eerst de pomp, nu de condensor). Na 1 jaar vanaf de aanschaf op het punt om te vertrekken op vakantie begaf de aandrijfas vanaf de versnellingsbak het. Resultaat: totaal geen beweging en dure reparatie van 2 aandrijfassen. Ook bij mij zijn al 2 stabilisatorstangen vervangen en rammelt de vooruit boven de 80 km per uur. De garage snapt er niets van want dit komt nooit voor! Het linkerachterportier sluit wanneer hij er zin in heeft en is dus onbetrouwbaar. Ook een hoog benzine en olieverbruik.
Nog een vreemd probleem is het motormanagement lampje wat niet uit te krijgen is. De garage zegt dat ik dan maar de katalysator moet vervangen. Dan maar oranje lampje. Heb jaren lang Golf Gti gereden met alle modellen, maar een Sharan geniet niet meer mijn voorkeur.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit2 jaar
KM-stand70.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor5
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 22 januari 2008

Ervaring met auto: Zoals in de test is vermeld staat de Volkswagen Sharan tussen een normale personenauto en een busje. Voordeel is inderdaad de ruimte en het aantal personen die daarin vervoerd kunnen worden. Als we het geweten hadden dan hadden we eerder een Volkswagen Saharan gereden. Kortom, een AANRADER!

Uitvoering2.0 GL
Brandstofbenzine
Bouwjaar1996
In bezit1 jaar
KM-stand181.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 12 november 2007

Ervaring met auto: Praktische auto, reeds 5 jaar in bezit. Ik zie nu wel een patroon in de zwakke plekken van dit model: ruitewissermechaniek voor, airco leeft circa 2 jaar, stuurstangen regelmatig speling, extra achter kachel gaat iedere 1,5 jaar stuk. Volgende auto zal zeker geen Sharan meer zijn!

Uitvoering1.9 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar1999
In bezit5 jaar
KM-stand300.000 km
DealerSchilder

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 20 juli 2007

Ervaring met auto: Hiervoor VW passat gereden, was al een fijne auto. Nu een gebruikte Sharan Highline gekocht. Lust wel wat benzine, maar rijdt erg lekker en wat een ruimte en een overzicht! Prima gezinsauto met drie kinderen, allemaal hun eigen stoel.

Ervaring met verkoop: Prima garage, betrouwbaar en klantvriendelijk

Uitvoering1.8T
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand53.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »