13 december 2017
 

Forum Volkswagen Sharan (1995 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 19 juli 2011

Ervaring met auto: Fijne auto. Wel duur in onderhoud, 1 keer per jaar onderhoud plus extra's kost tegen de 1000 euro.
Zwakke punten als vermeld door anderen.

UitvoeringComfortline 1.8 TDI
Brandstoflpg
Bouwjaar1999
In bezit12 jaar
KM-stand290.000 km
DealerZijm

Betrouwbaarheid4
Comfort7
Motor9
  
  

, datum: 19 april 2011

Ervaring met auto: Perfecte auto.
Kleine storingen gehad zoals bedrading in achterklep naar de wagen gebroken, dus geen achterruitverwarming meer. Deze al diverse keren gerepareerd vooral na de winter. Aircoleiding drie maal gebroken net na de compressor en word nu uitgezocht waarom.
Verder absoluut een fijne auto. Lust wel wat benzine, maar goed.

UitvoeringComfortline
Brandstofbenzine
Bouwjaar1999
In bezit8 jaar
KM-stand204.000 km
DealerSchilder

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor5
  
 
Reactie van: Berusbrom, datum: 19 mei 2011

Antwoord: airco leiding staat onder behoorlijke spanning door de diverse beugels, en kijk ook je motorsteunen eens na

  

, datum: 7 juni 2010

Uitvoering2.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit5 jaar
KM-stand125.000 km
DealerVelden

Betrouwbaarheid4
Comfort5
Motor6
  
  

, datum: 10 maart 2010

Ervaring met auto: Deze week is mijn Sharan 2.0 total loss verklaard vanwege een aanrijding. Met weemoed neem ik afscheid van deze trouwe partner. Voor velen is de auto ondergemotoriseerd, maar hij past goed bij mijn gezapige rijstijl.
Heb de auto van werkgever bij vertrek overgenomen toen deze 4 jaar was en 120.000 km had gelopen en direct op LPG gezet. Auto heeft mij nooit laten staan en de storingen die optraden (EGR klep (100 euro), lambda sonde (180 euro), koelsensor (35 euro) en de stabilisatorstngentjes (2x 25 euro) waren makkelijk zelf op te lossen. Daarnaast een keer een uitlaat. Verder helemaal niets! Super auto.
Enige nadeel van de auto is dat de vloer bij de achterpassagiers te hoog is wat voor volwassenen niet plezierig zit.

Ervaring met onderhoud (zelf): Doe onderhoud zelf. Wissel olie niet meer dan eens per 30.000 km. Gemiddeld een maal per jaar een grote beurt twee maal per jaar remcontrole (bij wisselen van zomer/winterbanden)

UitvoeringBasis 2.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2002
In bezit8 jaar
KM-stand236.000 km
DealerA-Point

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Reedi003, datum: 28 april 2010

Antwoord: Hallo mijnheer Kooij,

Ook bij mijn Sharan heb ik nu problemen met de EGR (is uitgelezen foutcode). Is deze eenvoudig zelf te vervangen en/of is deze ook schoon te maken? Waar heeft u het vervangen artikel gekocht?

Alvast bedankt voor uw reactie.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 6 maart 2010

Ervaring met auto: Gekocht voor de ruimte (caravannen, wielrennen en een hond) is me dit in alle opzichten heel goed bevallen. Nu op zoek naar een nieuwe auto heb ik besloten te wachten op de nieuw Sharan. Wegligging is prima, trekkracht idem, een solide auto, nooit iets aan gehad! Na twee keer een Mercedes-Benz is dat een verademing kan ik u zeggen!

Ervaring met verkoop: Uiteraard flink shoppen, dan is tot op het bod onderhandelen niet nodig. Merk-tevredenheid is iets anders dan garage-tevredenheid. Het scheelde mij uiteindelijk 2000 euro. Zo ben ik bij de huidige dealer terechtgekomen

UitvoeringComfort VAN 1.9 TDI1
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit6 jaar
KM-stand190.000 km
DealerArena

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 14 februari 2010

Ervaring met auto: Deze auto zeker niet aanschaffen, of je moet een dikke geldbuidel hebben! Auto houdt tussen de 2.000 en 2.500 toeren in, wat een schokgevoel geeft. De dealer kan er niets aan doen en importeur Pon in Leusden verschuilt zich achter de fabrikant.
Uitslag: niets aan te doen mee leren leven, zit in de aard van de motor. Zo gaat importeur dus met zijn klanten om. Schandalig!

UitvoeringSportline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand75.000 km
DealerPon

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Celaldinho01, datum: 29 maart 2011

Antwoord: hallo Freltoxopeus,heel toevallig ben ik deze site gekomen maar ik heb het gelezen over de schokgevoel,daar heb ik zelf ook last van met mijn 2.0 tdi van 2007 ik heb met 28000 km gekocht en nu staat de teller op 120000 soms is het wel irritant inderdaad en als het telkens het doet denk je van gaat het nog goed maar wat kun je doen als zo een wereld merk het niet oplost maar aan de ene kant zeg ik ook van laten we blij zijn dat eht daar blijft en geen kosten mee brengt.


vr gr celo

 
Reactie van: Niekgoes, datum: 24 november 2011

Antwoord: Ik heb sinds kort ook een Sharan met 2.0 tdi diesel 140 pk en heb hetzelfde probleem, moter schokt en puft tussen 2000 en 2500 toeren bij half gas.
Nu las ik een artikel op een forum dat dit ligt aan de ERG klep en als deze in het motormanegment systeem word uitgeschakeld en de klep wordt zelf afgesloten dan zou het probleem voorbij zijn.
Wie heeft dit gedaan?

  

, datum: 30 januari 2010

Ervaring met auto: Ben aan m'n derde Sharan bezig nog nooit (echt nooit!!) ergens een storing of reparatie gehad.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
DealerA-Point

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor7
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »