20 mei 2018
Feedback
Peugeot 206

Forum Peugeot 206

Reacties van eigenaren

  

, datum: 9 november 2010

Ervaring met auto: Ik heb een Peugeot 206 1.4 Gentry uit 2000 met net 60.000 km op de teller. Het is al een tijdje zo dat hij soms aan het horten en stoten is, even hoog in de toeren en soms met optrekken lijkt het wel of hij lucht zuigt. Dan kom ik haast niet vooruit.
Vanmorgen is hij bij de stoplichten zelfs twee keer afgeslagen. Wie heeft er een idee wat dit kan zijn? Want ik durf er eigenlijk niet goed meer mee te rijden.

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Ympje, datum: 10 november 2010

Antwoord: Ook ik heb een Peugeot 206 1.1 uit 2000. Ik heb dit jaar ook last van stoten, hoog in de toeren schieten en problemen met optrekken. Ook kom ik soms niet meer vooruit en dan sta ik stil. Mijn auto gaat dan ook nog eens trillen en schokkende bewegingen maken en je voelt aan de auto dat hij er vervolgens mee gaat stoppen.
Ik durf er ook niet meer in te rijden. Ik heb nu 5 keer de ANWB moeten bellen om mij te helpen en ik heb mijn auto laten maken bij een garage. Daar zeiden ze dat het computertje en sensoren ofzo het slecht doen. Dat hebben ze toen gemaakt, vervolgens honderden euros betaald en toen ik weer ging rijden, begon het weer. Weer terug naar de garage, weer terug naar de garage,en nog eens terug naar de garage....Ik wil en durf er ook niet meer in te rijden. Wat is het?

 
Reactie van: Revenge2, datum: 17 november 2010

Antwoord: Ik had hetzelfde probleem heren. Gelukkig is het bij mij weer goed gekomen.

In eerste instantie werden de bougie en bobines vervangen. Dit hielpt echter helemaal niks. Op de terugreis van vakantie stond ik dus midden in Duitsland langs de snelweg stil met de auto. Ik durde geen meter meer te rijden. Ook bij mij zei de ADAC dat er een foutmelding in 1 van de sensoren zat. Toen ben ik in Duitsland naar een garage geweest (kleine onbekende garage) daar constanteerden ze dezelfde fout: de zuigdruksensor. Een klein langwerpig hoekig blokje aan de bovenzijde van je motor (beetje achterin). Deze hebben ze toen vervangen en mijn auto rijdt sindsdien als een trein. Kostte ongeveer 100 euro.

 
Reactie van: Huibbaars, datum: 6 november 2013

Antwoord: DAT IS HET PRECIES! DEZE SENSOR IS DE OORZAAK VAN ALLE STOTTEREN.
Tip: probeer eerst zelf logisch na te denken bij een probleem, en vraag vervolgens bij een peugeot-dealer, hoeveel reparaties cq onderdelen deze het afgelopen jaar al heeft uitgevoerd. Aan de hand daar van kun je concluderen of je diagnose juist is.

Ik had het vermoeden dat of de stekker, of de sensor stuk was, na meerdere malen uitvallen van de auto (met stotteren vooraf). Vervolgens heb ik de Peugeot-dealer gevraagd hoeveel sensors en hoeveel stekkers hij al verkocht heeft het afgelopen jaar. Geen stekkers en 7 sensors. Deze kosten idd E100,-, en vervangen is werkelijk kinderlijk eenvoudig. Sindsdien zijn al mijn problemen opgelost.

 
Reactie van: Dupreetje, datum: 7 maart 2014

Antwoord: Is dat ook zo bij een 206 automatic? Al heel veel problemen gehad, hij is van 2001. Pas een nieuwe batterij, maar valt weeral geregeld stil.

Reageer
  

, datum: 21 september 2010

Ervaring met auto: Heb een Peugeot 206 1.6 XS uit 2001 met 102000 km gekocht. Een dag na aanschaf lamba sonde kapot. Paar dagen later een bonkend geluid door de hobbelige bochten die de garage en ik nog steeds niet hebben kunnen plaatsen.
Vreemd, want ik hoor van veel mensen dat het hoogst waarschijnlijk een typisch 206 kwaal is. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn? BVD Marlon

Nieuw
UitvoeringXS 1.6 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit1 jaar
KM-stand104.444 km

Betrouwbaarheid5
Comfort3
Motor5
  
 
Reactie van: D. De. Jong-rew, datum: 18 oktober 2010

Antwoord: Vaak stangetje van stabisatorstang, zit aan schokdemper gemonteerd. Even opkrikken dat het wiel vrij is, dan kan je het op en neer bewegen. Dat is het of anders je fusekogel van de draagarm. Succes!

 
Reactie van: No, datum: 13 november 2012

Antwoord: Bij mij wat dit het stuurhuis. Vooral over hobbelige wegen veel gebonk onder de auto.

Reageer
  

, datum: 19 september 2010

Ervaring met auto: Super auto, lekker sportief, nooit problemen gehad, rijdt als een zonnetje.

Ervaring met onderhoud (zelf): Gewoon de standaard onderdelen vervangen wanneer nodig.

Reageer Nieuw
UitvoeringGti
Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit5 jaar
KM-stand125.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 28 augustus 2010

Ervaring met auto: Ook ik heb alleen maar ellende met mijn 206. Het gaat om het 1.4 XS type, gekocht met 35000 km op de teller. Het begon met een tochtende deur, hier zat vloerbedekking tussen. Binnen 3 maanden startte de auto moeilijk, storing scheen de sleutel te veroorzaken. Afijn dealer zei dat hij het had opgelost dmv opnieuw installeren vd sleutel oid. En het was gewoon een Peugeot-kwaal werd er geroepen....
Inmiddels na een half jaar mijn garantie verlopen en startte de auto steeds slechter. In 1 maand tijd de auto 4 keer terug gebracht maar ze konden maar niets vinden Auto start nog steeds niet 100%, soms gaat het weken goed en dan ineens doet de auto het weer even niet.
Nu brand het motor lampje van de auto en houdt de auto vreselijk in. De auto trilt / drilt vreselijk. Achterdemper van de uitlaat laten vervangen, deze was lek.
En dit allemaal na +/- 25.000 te hebben gereden...

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar1998
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 1 juli 2010

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Prima service! Ook voor de prijs hoef je niet naar de ander.

Reageer Nieuw
UitvoeringGti
Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit2 jaar
KM-stand71.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 1 juli 2010

Ervaring met auto: Wij kochten vorigjaar augustus ook een Peugeot 206 SW GTI. En hebben steeds in de garage gestaan. Dan weer ging het alarm spontaan af, steeds storingen. Iedere keer een andere storing in het display. Bij de dealer konden ze niets vinden. Maar ja, je gaat er niet mee doorrijden, want je weet niet of het echt een storing is of weer vals alarm.
Wij kregen er wat van en hebben slechts acht maanden in de auto gereden.
Waren wij altijd fervente Japanner-rijders, nu wilden wij eens iets anders, de 206 SW GTI ziet er leuk en sportief uit en met 137 pk-tjes ook best een pittige auto. Bijkomend was ook, ondanks onze rustige rijstijl, dat je de wijzer van de brandstofmeter al rijdend supersnel zag zakken.
Nu hebben wij een Nissan Qashqai en we weten zeker dat er nooit meer een andere auto voor de deur zal staan dan een Jap.
Al onze Jappen waren probleemloze auto's met alleen de nodige slijtage-gevoelige vervangingen. Altijd starten, ook bij extreem weer. Ideaal. Ik rijd al 32 jaar en de meeste auto's waren van Japanse komaf.
Kortom, er komt nooit meer een Franse auto!

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar1998
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Alberttimmer1, datum: 26 april 2015

Antwoord: Jammer, maar u rijdt ook nu weer in een Franse auto, Nissan is een volledige dochter van Renault sinds enkele jaren en daarmee ging ook de betrouwbaarheid van Nissan met sprongen achteruit met name motorisch...

Reageer
  

, datum: 6 juni 2010

Ervaring met auto: Vertoont storingen, vaak moeilijk op te sporen, ook door de garage.

Ervaring met verkoop: Goed laten informeren naar het verleden van de te aanschaffen auto.

Nieuw
UitvoeringQuicksilver 2.0 Hdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand175.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Ralfeding, datum: 8 juni 2010

Antwoord: Ik heb een 206 1.4 en ik wou graag de remschoenen vervangen achter, maar nu had ik mijn band er af gehaald en dan kom krijg ik de trommelrem niet los. Daar zit zo'n dopje voor, maar hoe krijg ik dat dopje er af? Of is er een andere mogelijkheid om de trommelrem los te krijgen, en hoe weet ik of er ABS op zit of niet?

Reageer
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »