14 december 2017
Peugeot 206

Forum Peugeot 206

Reacties van eigenaren

  

, datum: 1 september 2011

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): De merkloze garage heeft veel meer "gevoel" bij onze 206. Doen uitstekend werk in tegenstelling tot veel van de Peugeot-dealers.

UitvoeringPop-Art
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit6 jaar
KM-stand83.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: A. Vanempel, datum: 26 september 2011

Antwoord: Heb al jaren een Peugeot en nooit geen grote problemen gehad. Heb toch een vraag: Mijn 1.4 hdi uit 2005 en 170.000 km op de teller heeft een vreemd rateltje in het vooronder tot de 3.000 tpm en daarboven is het weg totdat je weer onder de 3.000 tpm zakt dan hoor je het weer. Dit doet hij nu al bijna 70.000 km. De garage kan het niet gevonden krijgen, iemand die een soortgelijk euvel heeft gehad en antwoord weet?

 
Reactie van: Schneidera, datum: 26 november 2011

Antwoord: Bij mij was het hitteschild van het spruitstuk dat rammelde. Is even weggeweest, maar na 2.000 km hoor ik hem weer.
O ja, ik rijd een 206 RC.
Mvrgr, Ab schneider

 
Reactie van: Peter. Admiraal, datum: 10 juli 2013

Antwoord: Mijn 206 1.4 HDi heeft dit rateltje al bijna 300.000 km (vanaf nieuw) Nooit een oorzaak gevonden: ook nooit problemen mee gehad. Niet van wakker liggen lijkt mij.

  

, datum: 13 augustus 2011

Ervaring met auto: Koop geen Peugeot. Ik ben er nu wel achter dat het gewoon drama auto's zijn. Iedere keer als ik ga rijden, ben ik weer bang wat er nu weer aan gaat mankeren.
Wat heb ik spijt dat ik mijn Japannertje weg heb gedaan (3 ton nooit een mankement).

UitvoeringGentry
Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit1 jaar
KM-stand130.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort3
Motor5
  
 
Reactie van: Henri1972, datum: 27 juni 2012

Antwoord: Allemaal problemen. Ik heb een klasse hoger; dus de 306 van bouwjaar 1996 en ik moet nog even en dan heb ik er 500.000 km op zitten zonder noemenswaardige problemen. Gewoon het normale onderhoud (ziet bijna nooit een garage), beetje olie en koelvloeistof bijvullen en dat is het. Lucht- en brandstoffilters wel vervangen en oliefilter nog nooit! Probleemloos, dus Peugeot maakt goede auto's. Ik rijd al ruim 20 jaar dit merk. Als er iets is: Hans Peugeot in Assen het goede adres voor al je peus...

  

, datum: 8 augustus 2011

Ervaring met auto: Sinds vandaag blijft het display van de boodcomputer branden als de auto centraal wordt vergrendeld. Wie weet wat dit kan zijn?

Uitvoering1.1
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand82.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort4
Motor4
  
 
Reactie van: Gseijbel, datum: 30 september 2012

Antwoord: Display al gereset? (kabeltje onder kapje loshalen en weer vastzetten).
Anders even uit laten lezen bij je garage.

  

, datum: 29 juli 2011

Ervaring met verkoop: Ik had wat nauwgezetter moeten kijken, ik heb nu een kenteken van 2010 en ja hoor het is een import auto.

Uitvoering1.4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand37.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort5
Motor10
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 12 maart 2011

Ervaring met auto: Let op de computer: er kunnen veel storingen door veroorzaakt worden. Zo heb ik een kachelventilator die niet meer uit wil (en dus ook: een airco die het niet meer doet). Ik spendeer veel geld aan onderzoek, maar de dealers spreken elkaar tegen, geven hoge offertes en geen garantie dat het opgelost wordt.

Ervaring met verkoop: De auto was van mijn schoonmoeder, die eerste eigenaar was. Ik heb hem naar drie-en-een-half jaar overgenomen en er inmiddels 220.000 km op LPG mee gereden. Een goede kilometerprijs dus, maar de computer heeft erg vaak allerlei irrationele storingen gegeven.

Uitvoering1.6 Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit7 jaar
KM-stand240.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Gseijbel, datum: 30 september 2012

Antwoord: En niet zonder adapterplug een autoradio inbouwen, dat is vragen om problemen met de boordcomputers!

  

, datum: 20 januari 2011

Ervaring met auto: Voor een tweede auto geen verkeerde keus. Behoorlijk stug geveerd. Prima auto voor korte afstanden.

Uitvoering1.4 Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand86.200 km

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor6
  
  

, datum: 9 november 2010

Ervaring met auto: Ik heb een Peugeot 206 1.4 Gentry uit 2000 met net 60.000 km op de teller. Het is al een tijdje zo dat hij soms aan het horten en stoten is, even hoog in de toeren en soms met optrekken lijkt het wel of hij lucht zuigt. Dan kom ik haast niet vooruit.
Vanmorgen is hij bij de stoplichten zelfs twee keer afgeslagen. Wie heeft er een idee wat dit kan zijn? Want ik durf er eigenlijk niet goed meer mee te rijden.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Ympje, datum: 10 november 2010

Antwoord: Ook ik heb een Peugeot 206 1.1 uit 2000. Ik heb dit jaar ook last van stoten, hoog in de toeren schieten en problemen met optrekken. Ook kom ik soms niet meer vooruit en dan sta ik stil. Mijn auto gaat dan ook nog eens trillen en schokkende bewegingen maken en je voelt aan de auto dat hij er vervolgens mee gaat stoppen.
Ik durf er ook niet meer in te rijden. Ik heb nu 5 keer de ANWB moeten bellen om mij te helpen en ik heb mijn auto laten maken bij een garage. Daar zeiden ze dat het computertje en sensoren ofzo het slecht doen. Dat hebben ze toen gemaakt, vervolgens honderden euros betaald en toen ik weer ging rijden, begon het weer. Weer terug naar de garage, weer terug naar de garage,en nog eens terug naar de garage....Ik wil en durf er ook niet meer in te rijden. Wat is het?

 
Reactie van: Revenge2, datum: 17 november 2010

Antwoord: Ik had hetzelfde probleem heren. Gelukkig is het bij mij weer goed gekomen.

In eerste instantie werden de bougie en bobines vervangen. Dit hielpt echter helemaal niks. Op de terugreis van vakantie stond ik dus midden in Duitsland langs de snelweg stil met de auto. Ik durde geen meter meer te rijden. Ook bij mij zei de ADAC dat er een foutmelding in 1 van de sensoren zat. Toen ben ik in Duitsland naar een garage geweest (kleine onbekende garage) daar constanteerden ze dezelfde fout: de zuigdruksensor. Een klein langwerpig hoekig blokje aan de bovenzijde van je motor (beetje achterin). Deze hebben ze toen vervangen en mijn auto rijdt sindsdien als een trein. Kostte ongeveer 100 euro.

 
Reactie van: Huibbaars, datum: 6 november 2013

Antwoord: DAT IS HET PRECIES! DEZE SENSOR IS DE OORZAAK VAN ALLE STOTTEREN.
Tip: probeer eerst zelf logisch na te denken bij een probleem, en vraag vervolgens bij een peugeot-dealer, hoeveel reparaties cq onderdelen deze het afgelopen jaar al heeft uitgevoerd. Aan de hand daar van kun je concluderen of je diagnose juist is.

Ik had het vermoeden dat of de stekker, of de sensor stuk was, na meerdere malen uitvallen van de auto (met stotteren vooraf). Vervolgens heb ik de Peugeot-dealer gevraagd hoeveel sensors en hoeveel stekkers hij al verkocht heeft het afgelopen jaar. Geen stekkers en 7 sensors. Deze kosten idd E100,-, en vervangen is werkelijk kinderlijk eenvoudig. Sindsdien zijn al mijn problemen opgelost.

 
Reactie van: Dupreetje, datum: 7 maart 2014

Antwoord: Is dat ook zo bij een 206 automatic? Al heel veel problemen gehad, hij is van 2001. Pas een nieuwe batterij, maar valt weeral geregeld stil.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »