15 december 2017
Peugeot 206

Forum Peugeot 206

Reacties van eigenaren

  

, datum: 1 oktober 2013

Ervaring met auto: De Peugeot 206 heb ik nu een half jaar. Van de buitenkant zag deze auto er perfect uit. Uiteindelijk toch wel een paar reparaties laten uitvoeren, de versnellingsbak lekte namelijk.
Gisteren heb ik voor het eerst aan de kant moeten staan omdat de motor enorm aan het stotteren was en het motor-management lampje brandde. Daarom de auto direct aan de kant gezet en de ANWB gebeld. Ze hebben direct in de computer gekeken maar uiteindelijk zijn er geen foutmeldingen kunnen vinden. Het hele rare aan het verhaal is dat hij nu weer super rijdt. Heb zelf het gevoel dat het binnenkort misschien weer gaat gebeuren en dan ga ik direct naar de dealer om hem uit te laten lezen. Maar door deze storing ben ik niet mijn vertrouwen in mijn auto verloren.
In dit halve jaar heb ik ruim 7.000 km gereden en ben er 2 weken mee op vakantie geweest. Hij heeft me ook niet aan de kant laten staan. Maar heeft iemand een idee wat het stotteren zou kunnen zijn? De hele auto trilde namelijk hevig, de technische dienst van de ANWB gaf aan dat je dan op 3 cilinders rijdt.

UitvoeringGentry 1.4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand135.000 km
DealerNefkens

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Franktehu, datum: 26 oktober 2013

Antwoord: Het stotteren heb ik ook gehad met mijn 206. Achteraf bleek het aan de kwaliteit van de benzine te liggen. Ik tankte nog weleens bij de witte pomp zoals Tango of PinGo, maar hier zit wel kwaliteitsverschil in. Zodra ik bijvoorbeeld Esso of BP ging tanken, was het probleem voorbij. Toeval? Nee, een keer moest ik gedwongen bij een witte pomp tanken en voila, auto liep weer op 3 cilinders en ging stotteren.

 
Reactie van: Mijnbrieven, datum: 16 maart 2016

Antwoord: Ja echt wel! Nooit meer witte pomp tanken. Ik werd gek van het stotteren tot ik de tip kreeg: tank echte benzine. Witte pompen hebben oude benzine, die minder "vluchtig" is. Vandaar

 
Reactie van: Jeanimal, datum: 9 januari 2017

Antwoord: Ik heb een 206 1.1i en die stottert ook net na dat ik was gaan tanken. Heb net 4 nieuwe bougies gekocht omdat ik dacht dat het aan de ontsteking kon liggen? Zou het echt kunnen opgelost zijn door nu gewoon naar een ander tankstation te rijden en hem volledig vol te tanken met andere benzine?

  

, datum: 13 juli 2013

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): De Snelle Leeuw in Utrecht heeft alles in huis voor de snellere Peugeotjes, ik ben erg tevreden over het bedrijf! De auto was van origine een GTI maar is door DSL omgebouwd tot RC, compleet met stevige achteras, remmerij en natuurlijk de motor. Hun blok bleek op de wielen 181 PK te leveren!

UitvoeringRC
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit5 jaar
KM-stand90.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Sercanyeltekin, datum: 22 januari 2015

Antwoord: De "De Snelle Leeuw" komt zijn afspraken niet na, Telefonisch met meneer Wilco afgesproken voor een x bedrag reparatie uit te laten voeren, echter nadat de reparatie was uitgevoerd kreeg ik een factuur van enkele paar honderd euro meer doordat de stagiaire het simpele probleem niet snel kon vinden (roestig contacje schoongemaakt) dit was echter niet volgens de afspraak. Kortom: oplichterij.

  

, datum: 9 juli 2013

Ervaring met auto: Ik heb al 2x mijn Bobine vervangen omdat het verklikkerlampje zelfdiagnose moter ging branden. Sinds de dag van vandaag komt deze storing steeds weer terug en blijft het lampje knipperen waardoor mijn auto niet normaal meer loopt maar op een kart lijkt. Ik rijd in zijn 2 (harder kan die dan ook echt niet) zet ik de auto aan de kant, contact uit, moterkap open om nullnullaf te laten koelen doet mijn auto het weer na 5 a 10 minuten wachten en kan ik er weer normaal mee rijden, irritant! Zelfs de Peugeot-dealer weet niet wat het probleem kan zijn (?) en ik laat mijn auto echt niet van top tot teen onderzoeken dan ben ik meteen al mijn geld kwijt wat ik niet kan missen. Plus: als ik met mijn auto rijd over een hobbel / keitjes maar nu ook op de normale weg lijkt het net of ik op een ijzeren bed zit wat kraakt... precies het zelfde geluid en iedereen kijkt naar je auto, Vreselijk irritant! Ik betaalde 5.000 euro 2e hands voor mijn auto maar het is het geld niet waard, ik ga over op een Japanse auto zonder technische snufjes eraan alleen maar ellende.

UitvoeringXS
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit2 jaar
KM-stand89.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort4
Motor7
  
 
Reactie van: Karolinewm, datum: 31 augustus 2013

Antwoord: Mijn Peugeot doet precies hetzelfde. Net een bobine erin, maar zodra ik harder rijd dan 130 km/u gaat hij stotteren en kan ik niet harder. Ook ik zet hem dan uit. Daarna kan ik weer gewoon rijden. Mijn garage had het al over de kleppen?
Ook ik laat hem niet helemaal nakijken, dus als je weet waaraan het ligt hoor ik graag van je! (Eska)

 
Reactie van: Dendekker04, datum: 9 april 2014

Antwoord: Kwaaltje van Peugeot is meestal sensor in het blok die om de 30.000 km vervangen moet worden. Kosten voor de sensor: 25 euro.
Ik heb het zelfde probleem gehad met een 207. Na heel veel kosten te hebben gemaakt, zoals bobine bougies, ventilatorsysteem warmtesensor, vin vervangen alles gedaan wat de garage zei blijkt achteraf maar een sensor te zijn dus goed genaaid voor een paar honderd euro.

  

, datum: 21 oktober 2012

Ervaring met auto: Ik hoor ook een ratel in mijn motor, wat zou dat kunnen zijn? Ik heb dit al vanaf dat ik hem heb gekocht. Heel vreemd ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, dan kan ik ermee naar de garage en het aandragen voordat zij alles grondig gaan onderzoeken.

UitvoeringRX
Brandstofbenzine
Bouwjaar1999
In bezit1 jaar
KM-stand208.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor5
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 30 september 2012

Ervaring met auto: Auto heeft zo zijn mankementen en sommige onderdelen zijn niet bepaald duurzaam. Ook electronica is storingsgevoelig. Deze storingen zijn bekend bij de dealers maar ze willen het niet als fabricagefout aanmerken.

De rekeningen van de dealer waren erg hoog en toen ik het ging controleren bleken werkzaamheden in rekening te zijn gebracht die niet zijn gedaan. Laatste grote reparatie van de koppeling heb ik elders laten doen bij een bovag garage met garantie voor 1/3 van de minimale prijs die de dealer opgaf.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2001
In bezit11 jaar
KM-stand268.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort2
Motor5
  
  

, datum: 7 maart 2012

Ervaring met auto: Ik ben erg teleurgesteld in de Peugeot 206. Mijn rechterknipperlicht knippert te langzaam. Schijnt te maken te hebben met de BSI (boordcomputer), deze computer is niet programmeerbaar en een werkend model van de sloop communiceert niet met de motor.

Ik word nu gedwongen om 800 euro te betalen voor een compleet nieuwe BSI met nieuwe programmering, terwijl ik er op de sloop een werkende kan vinden voor 25 euro.

Ik ben klaar met de Fransen. Voor mij nooit meer een Peugeot. Als zij op deze manier geld willen verdienen, dan nemen zij de klant niet echt serieus en begrijpen zij niet hoe beperkt houdbaar een goede houding richting een merk is. De duitsers en de jappaners schijnen wel met uitwisselbare onderdelen te werken. Frans protectionisme?

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Goede jaarlijkse onderhoud


Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit1 jaar
KM-stand67.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Sim. G, datum: 10 maart 2012

Antwoord: Vorig jaar ook een probleem gehad met onze 206 CC: BSI storing. Deze is bij onderstaand bedrijf gerepareerd + 2 jaar garantie. Werken alleen voor garagebedrijven, wellicht kan de garage bedrijf om de hoek behulpzaam zijn om voor jouw alles naar Actronics te sturen.

 
Reactie van: Gseijbel, datum: 30 september 2012

Antwoord: Ik neem aan dat je al een BSI reset gedaan hebt en alle aders na de BSI en lampen hebt nagelopen? Ik had eerst ook vreemde problemen met de richtingaanwijzers, te snel en soms helemaal niet werkend.
Oplossing: steeltje met schakelaars opnieuw vastzetten, contacten opnieuw vertinnen en BSI resetten.
Je kan de BSI wel vervangen met een tweedehands, maar Peugeot-dealers hebben vanuit hoofdkantoor instructie dit niet te doen.

  

, datum: 26 september 2011

Ervaring met auto: Mijn Peugeot heeft een vreemde ratel (niet erg storend maar je hoort het wel) in het voorondersinds de 100.000km. Het vreemde ervan is dat als je boven de 3000 tpm komt het ratelen ophoud en het motortje netjes snort zoals het hoort. Komen de toeren erweer onder begint hij weer te ratelen.
De garage kan het euvel niet vinden. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Uitvoering1.4 Hdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand170.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor7
  
 
Reactie van: Nadinevanrhee, datum: 12 oktober 2011

Antwoord: Dat probleem heb ik ook! En bij mij zeggen ze dat de katylisator slecht is maar ik kan er wel mee blijven rijden maar niet te lang dus.

 
Reactie van: A. Vanempel, datum: 19 oktober 2011

Antwoord: Mijn katalysator is al vervangen dus dat kan het niet zijn want het geluid is er nog steeds. Door de defecte katalysator gaat de auto slechter lopen, meer verbruiken en op den dur wil hij niet meer vooruit en moet hij echt vervangen worden. Ik adviseer je het zo snel mogelijk te doen. Houd wel rekening met een kostenpost van ongeveer 500 euro.

 
Reactie van: Evoluzione75, datum: 22 december 2011

Antwoord: Is een bekend euvel bij de 206. Kan het dekseltje zijn van de kop. Dit gaat trillen rond de 2700 rpm. Je kunt daar wat isolatiemateriaal onder doen, dan is het verholpen.

Een ander probleem zijn de vier schotjes in het uitlaatspruitstuk. Deze laten los en gaan trillen. Enige oplossing is vastlassen.

 
Reactie van: Spillrock, datum: 4 november 2012

Antwoord: Ik heb een 206 Gentry 16klepper 120 Pk (geloof ik).

 
Reactie van: Spillrock, datum: 4 november 2012

Antwoord: Wat voor geluid is het precies, want ik hoor ook een beetje jankend geluid bij het gasgeven. Aandrijfriem of distributieketting misschien?

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »