24 oktober 2017
Peugeot 206

Forum Peugeot 206

Reacties van eigenaren

  

, datum: 31 juli 2017

Ervaring met auto: Ik heb een 206 XS van 2004. Twee weken geleden kreeg ik onderweg een storing, het lampje check engine ging aan, de auto hield ineens in en er kwam een zwarte rookpluim uit de uitlaat. Rook verminderde en kon gewoon doorrijden. Lampje bleef wel aan. ANWB erbij gehaald later. Code weet ik niet meer precies. Iets met de emissie. Naar de garage gebracht. Nog eens uitgelezen. Bleken allebei de lambdasondes kapot. Bij de garage kosten ze bijna 200 eur per stuk plus nog anderhalf uur werk met inzetten a 65 eur. Even verder gekeken en andere bekende monteur heeft ze besteld en er voor mij ingezet, merk Bosch en Vemo. Was binnen een half uur klaar.

Ben ik gister van Groningen naar Nijmegen gereden. Alles prima. Auto liep weer goed. Hield niet in. Rij ik vanmorgen naar mijn werk. Twee keer houdt de auto in en twee keer grote rookpluimen! Hoe kan dit?? Heeft het dus niet aan de lambdasondes gelegen? Waar komt die rook dan vandaan? Kan iemand mij helpen?

UitvoeringXS 1.4-16V (H5) JBL
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand189.500 km

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 14 augustus 2016

Ervaring met auto: De Peugeot 206 1.1XN is een onverwoestbare krachtbron. Tot 110 km/u gaat de auto prima mee, daarna komt tie vermogen te kort maar wat krijg je er voor terug, een enorme dosis betrouwbaarheid. De TU9 en TU1 motoren van Peugeot staan er om bekent dat ze juist geen problemen geven als je ze flink op de staart trapt.

Ik ben onlangs met het 16 jarige wagentje naar Berlijn gereden en heb waar het mocht het wagentje continu op de 6000 toeren gehad. Het wagentje heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

1x in het jaar een oliebeurtje met filter en 1x in de 5 jaar een grote beurt met distributierien en dat is het. Mijn reden om geen andere auto te kopen is omdat het 1.1 motortje echt onverwoestbaar is.

Uitvoering1.1 XN
Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit16 jaar
KM-stand150.500 km
DealerNefkens

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor7
  
  

, datum: 18 januari 2016

Ervaring met auto: Nooit moeten kopen.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Problemmen houden niet op.

Ervaring met verkoop: Nooit meeer bij Budel in De Meern.

UitvoeringXline
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand11.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort3
Motor3
  
  

, datum: 30 oktober 2015

Ervaring met auto: Ik heb begin oktober een Peugeot 206 XS gekocht van de bouwjaar 2000. Tijdens de proefrit dat ik op een rotonde afreed nam de snelheid heel erg af en haperde de de auto enorm de auto reageerde ook even niet meer op de gaspedaal. In eerste instantie dacht ik dat het kwam omdat ik het misschien in de verkeerde versnelling had zitten. De persoon die naast me zat ging vervolgens na die gebeurtenis rijden en had echter dat probleem niet. Daarna mocht ik weer en had het probleem daarna ook niet meer.

Ik ben terug gegaan naar de eigenaar met de vraag of ik de dag erna een groot afstand met de auto mocht rijden. Dat was geen probleem. Ik ben de dag daarop dus met de auto naar de garage gereden daar kwamen we tot de ontdekking dat de koppen lek is en dat die eerdaags vervangen moest worden. Verder was de motor in goede staat. Die extra kosten voor de koppakking heb ik voor lief genomen. En heb de auto gekocht. Verder had ik op de 80 en 70 kilometer wegen nergens last van maar als ik in de bebouwde kom ging rijden kreeg ik kort erna een haperende auto waarbij die ook in snelheid afneemt en niet meer op de gaspendaal reageert. Dit gebeurt alleen als ik in de bebouwde kom rijdt. Inmiddels staat de auto bij de garage en heeft de garage al basis metingen gedaan die blijken echter in orde te zijn.

Nu gaat de monteur de koppakking eerst vervangen en de distributieriem om vervolgens daarop weer naar het probleem te zoeken. Hij brengt de haperende motor, afnemende snelheid en niet reageren op de gaspedaal niet in verband met de koppakking. Ik weet dat de bougies kort geleden zijn vervangen. Verder heb ik er gewoon benzine euro 95 van de esso. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?

Met vriendelijke groet N.A

UitvoeringXS
Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit1 jaar
KM-stand170.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Marc-degroot, datum: 11 december 2016

Antwoord: Hmmmh, hier pas ook een 206 1.4i (2003) gekocht, met een identiek probleem. Koppakking is recentalijk vervangen. Ik ben benieuwd of je al wat meer weet?

Mvg, Marc

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 16 januari 2015

Ervaring met auto: Heb een maand deze 206 gekocht. De proefrit verliep prima, maar bij thuiskomst na een rit op de snelweg begonnen de remmen (voor) te piepen aan beide kanten. Men had mij gezegd dat er nieuwe remschijven en remblokken op waren gemonteerd. De volgende dag weer heen geweest. Ze zeiden dat het nieuwigheid kon zijn en hebben de schijven en blokken wat gepolijst en voorzien van een soort vet. Alles was inderdaad nieuw. Heb nu (paar dagen later) weer last van piepende remmen (voor) tot schurend aan toe na een langere rit op de snelweg. Weet iemand wat dit nou zou kunnen zijn?

Uitvoering1.4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit1 jaar
KM-stand71.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor7
  
 
Reactie van: Xs4raj, datum: 24 februari 2015

Antwoord: De nieuwe remblokken moeten zich gaan aanpassen aan de nieuwe remschijven. Dit gebeurd naarmate ze inslijten. Na een paar dagen, afhankelijk hoeveel je rijd, moet het over gaan. Blijft dit, dan terug naar de garage en vragen of ze wel grafietvet hebben gebruikt tegen het piepen.

  

, datum: 25 september 2014

Ervaring met auto: Auto trok moeilijk op na 3 maanden na aanschaf (1.900 euro). Motorlampje brandde ook. Laten uitlezen bij een garage en bobine moest vervangen worden. Bobine vervangen voor 150 euro. Week later begint het lampje weer te branden. Terug naar de garage opnieuw laten uitlezen fout in 2 injectoren van de cilinders. Automonteur zei dat het geen probleem was om er mee door te rijden omdat de auto nog normaal reed. Storing uit de computer gehaald en weer verder gaan rijden. Na paar weken ging opnieuw het lampje branden. Ik terug naar de garage. De monteur zei dat de storing nog steeds in de injectors zit maar dat dit niet kan dat beide kapot zijn. Zegt dat het dan aan de bedrading moet liggen maar dat erg duur word om uit te zoeken en te maken. En dat ik gewoon door moet rijden tot die het niet meer doet. Maar ik heb mijn auto gewoon echt nodig voor het werk en wil dat die gemaakt word. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoeveel het zou kosten om hem gemaakt te krijgen?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit1 jaar
KM-stand135.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor3
  
  

, datum: 12 oktober 2013

Ervaring met auto: Super wagentje!

UitvoeringXS
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand154.455 km
DealerPalace

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »