13 december 2017
 

Forum Subaru Forester (1992 - 2002)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 15 januari 2014

Ervaring met auto: Controlelampje 'Check Engine' ging regelmatig branden. Subaru-dealer foute diagnose gesteld. Resultaat: gebroken bout bij een van de spanrollen van de distributieriem. Einde motor, einde Subaru.

Uitvoering2.0 S-turbo
Brandstofbenzine
Bouwjaar1999
In bezit2 jaar
KM-stand190.000 km
DealerAalsmeer

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 31 oktober 2013

Ervaring met auto: Vervang voor een veel beter (verharde)weg- en bochtengedrag de stabiliteitsstangen, endlinks en ophangingsrubbers voor aftermarket, of voor de modellen van de imprezanulls (Subaru=lego).

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Zolang je het onderhoud aan de forester volgens de opgegeven kilometers laat doen. kan deze auto tonnen meegaan.

UitvoeringS Turbo
Brandstofbenzine
Bouwjaar1999
In bezit3 jaar
KM-stand230.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort5
Motor8
  
  

, datum: 14 oktober 2013

Ervaring met auto: Bijgeluiden nemen toe met leeftijd vanaf 240 000 km, piepende D snaar ondanks dat snaar beurt nog 20 000 km uitstaat. Veerdeelhuis gaspomp net iets te vaak revisie bij gasgebruik. Brandstofmeter slaat vaak om bij veel gebruik gas door drukverdeling. Verholpen door regelmatig elke +/-2500 km een hele tank benzine te rijden, verbruik is wel iets aan de hoge kant, voordeel hij rijd betrouwbaar juist bij heel erg slecht winterweer en bij veel km vanaf 30 000 km / jaar, nadeel veel vocht in de winter op ramen, want raamrubbers sluiten gaandeweg de jaren niet meer volledig, ook veel bijgeluidden aan de ramen. Verder super betrouwbare auto een m.i,. een klassieker AWD in de betaalbare klasse om zijn iets lichter gewicht.

Uitvoering2.0 AWD
Brandstoflpg
Bouwjaar2002
In bezit4 jaar
KM-stand285 km
DealerPloeg

Betrouwbaarheid8
Comfort5
Motor7
  
  

, datum: 15 februari 2013

Ervaring met auto: Wij hebben deze auto in 2001 nieuw gekocht. Altijd de onderhoudsbeurten laten doen. Bij 100.000 en 200.000 km de distributieriem laten vervangen. enige probleem tot nu toe lekkende stuurbekrachtigingspomp (600 euro) en nu een scheurtje in de radiator weet nog niet wat dat gaat kosten.
Verder een probleemloze, zeer betrouwbare auto. Door de permanente AWD ligt hij als een blok op de weg. De S-Turbo geeft hem genoeg kracht om op een camping een Duitser in een Mercedes met 2-asser caravan erachter uit de modder te trekken :-).
Blijf hem rijden tot ie echt helemaal op is wat voor mij nog jaren mag duren.

Uitvoering2.0 S Turbo
Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit12 jaar
KM-stand230.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 4 januari 2013

Ervaring met auto: - Bij hogere kilometerstanden stapelen de problemen zich op
- Onderhoud (met name kleppen stellen en distributieriem) veel en veel te duur
- Veel windgeluid in de auto bij snelheden boven de 110km/u
- Goedkoop ogend interieur
- Wegligging op normaal wegdek niet wat je van een awd mag verwachten
- Offroad wel goede rijeigenschappen
- Motor draait lekker rustig
- Matige acceleratie bij lagere toerentallen

Wat mij betreft een afrader indien de auto meer dan 200.000km gereden heeft. Onderhoud is niet meer rendabel.

Uitvoering2.0 AWD
Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit2 jaar
KM-stand282.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort5
Motor5
  
  

, datum: 3 december 2012

Ervaring met auto: Erg fijne motor en supersterke aut. Met LPG G3 erg leuk tanken, ondanks het inderdaad wel forse brandstofverbruik. Op gas 1 op 9, soms 1 op 8 of 1 op 10 bij erg spaarzame ritjes.
Uitstekende aandrijflijn, stil, soepel en zeer neutraal door de AWD. Zelfs in de sneeuw slechts met veel moeite van z'n stuk te krijgen.
Lekker hoge zit, zonder dat je op de trekker zit en goede stoelen. Koppeling / synchronisatie heb ik lichte twijfels over, moet de toekomst uitwijzen. Motorstoringslampje gaat branden: komt doordat ie niet snapt dat de benzine niet daalt (= door de LPG). Dus af en toe benzine rijden / flink bijtanken en het is weer goed. Al met al een aanrader, wat ons betreft.

Ervaring met verkoop: Gekocht bij Van der Velde, Subaru-specialist te Zuid-Beijerland (Cosis / onafhankelijk? Volgens mij 'vrij' van de importeur - en volgens mij is dat in het geval van Subaru ook het beste...). Garage is verreweg de beste en fijnste die ik tot nu toe heb meegemaakt. Ondanks ook voor ons forse afstand daarom standaard de beurten in Zuid-Beijerland. Eerlijke en vooral zeer terzakekundige no-nonsense mensen. Meerdere keren service ontvangen die onze verwachtingen echt overtrof (schokbreker vervangen bij twijfel, scherpe diagnose gesteld bij motorlampje dat ging branden en afhandeling voorruitschade). Garage zonder opsmuk en (mede daardoor) helemaal top.

Uitvoering2.0 AWD
Brandstoflpg
Bouwjaar2002
In bezit2 jaar
KM-stand185.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 28 april 2012

Ervaring met auto: Bij een Forester op ga wil de klopsensor nog wel eens gaan piepen, voor de rest een auto die door zijn gemoedelijke karakter en enorme degelijkheid door blijft gaan tot het bittere einde. Als voorbeeld: Deze winter 2011/2012 als een van de weinigen weten te ontsnappen aan de Oostenrijkse sneeuw dankzij AWD en toyo open country h/t banden. De auto bleef doorgaan waar Mercedes M-Klasse, BMW X5 en Audi AllRoad strandden door hun overdaad aan gesmolten computerchips.

Ervaring met onderhoud (beunhaas): Ik heb beun de haas ingeschakeld omdat regulier onderhoud aan de Forester heel duur is. bij een bovag bedrijf kost de distributieriem 850 euro. Bij mijn beun 400.

Uitvoering2.0 Awd
Brandstoflpg
Bouwjaar2001
In bezit3 jaar
KM-stand226.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Gisander, datum: 29 juni 2012

Antwoord: Onzin. Bij mijn Forester uit 2002 in standaard-uitvoering kostte het vervangen van de distributie-snaar helemaal geen ongebruikelijk hoog bedrag. Ik kan de nota van Subaru-dealer Tuijp in West-Beemster niet zo snel meer terugvinden, maar het was zeker niet meer dan de helft van Euro 400,--

Die "beun" was waarschijnlijk de achterdeur van Subaru Nederland in Aalsmeer, en dat Bovag-bedrijf de voordeur van die lui daar.

Ja, want als ik iets ergerlijk heb gevonden in 10 jaar is het wel hoezeer de importeur geprobeerd heeft mij de weg naar hen of mijn dichtsbijzijnde (beginnende) dealer te helpen vinden ten koste van... Daar in Aalsmeer willen ze gewoon niet begrijpen waarom je in mijn regio Den Haag zelden een Subaru ziet, en je de ene na de andere ziet rijden zodra je nabij West-Beemster (in NH) komt.

 
Reactie van: Hvdhulst1, datum: 17 oktober 2012

Antwoord: Ik heb een offerte opgevraagd voor vervanging van de distributieriem e.d. en schrik niet 700 euro inclusief. Onderdelen kosten al 160 euro. Dus arbeidsloon 540 euro. Wie weet hoe lang men over vervanging doet?
Bij Tuyp in West-Beemster. Dus ik begrijp dat grote verschil niet helemaal. Of we praten over iets anders?

 
 
« 1 2 3 4 5 »