11 december 2017
 

Forum Fiat Punto Classic

Reacties van eigenaren

  

, datum: 7 september 2017

Ervaring met auto: Mooi tijdloos ontwerp. Met de t-jet motor heb je een hele soepele snelle auto. Af en toe kleine elektronische dingetjes. Mits goed onderhouden heb je een hele fijne auto!

Ervaring met verkoop: Check goed de onderhouds historie!

Uitvoering1.4 T-jet
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand124.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 28 september 2011

Ervaring met auto: Ik heb een Punto van 1997 gekocht in de Selecta (automaat) uitvoering. De automaat werkte niet en heb deze gedemonteerd en de poederkoppeling laten reviceren en gemonteerd. Nu wil de auto niet rijden, omdat hij niet schakelt. Heb de computer laten uitlezen bij de dealer en die zegt dat alles oke is en er waarschijnlijk ergens een breuk in een kabel zit. Het vreemde is dat als ik onder de motorkap de zekering van 50 A verwijder en deze terwijl de auto in D(rive) staat er weer terug in doe de bak wel schakeld en ik kan gewoon rijden. Als ik hierna de pook in R(everse) zet gaat het automaatlampje branden en gebeurt er weer niks, totdat ik de zekering weer verwijder en opnieuw plaats. IEMAND een idee wat er aan de hand is?


Brandstofbenzine
Bouwjaar1997
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Anoniem, datum: 5 oktober 2015

Antwoord: Misschien je massa naar de bak, koolstofborstels (achter 6 kantig plastic met stekker erop en vast met 2 boutjes m10)

  

, datum: 24 juni 2011

Uitvoering1.2
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand80.000 km
DealerAutowinkel

Betrouwbaarheid2
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 10 oktober 2010

Ervaring met auto: Laatste uitvoering Punto 2. Heb er 2 gebruikt gekocht. Deze nieuw. (Nog)geen enkel probleem na 28000 km. Verwacht wel rond de 60000km de koppakking!

UitvoeringClassic
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit2 jaar
KM-stand28.000 km
DealerVireo

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Hg1942, datum: 21 december 2010

Antwoord: Net de 4de keer een Fiat besteld. Wordt een Punto Evo diesel. De laatste was een classic benz die 1/17.5 liep. Fiat is een prima auto. Niks mis mee.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 2 augustus 2010

Ervaring met auto: Niet doen! Wat een hok, alles wat stuk kan gaan gaat stuk en wat je niet wist dat stuk kon gaan gaat ook kapot. Leuke auto voor miljonair: reparaties zijn niet goed koop en gaan maar door ik ben zelfs bijna het vertrouwen in mijn vrouw verloren.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Alles wat van rubber is lost vanzelf op zelfs de lucht toevoer slangen en als je ze nieuw koopt bij dealer zijn ze al stuk reeds 3 geruild (niet te geloven).
Stuurhuis erg storing gevoelig alles vervangen en de problemen doen zich al weer voor maar nu zijn er al weer 2 andere motorstoringen dus waneer houd deze nachtmerrie op?

Ervaring met verkoop: Niet aan beginnen.

Uitvoering1.2 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit1 jaar
KM-stand150.000 km

Betrouwbaarheid1
Comfort3
Motor9
  
  

, datum: 11 mei 2010

Ervaring met auto: Uitstekend wagen deze JTD, is sinds kort gechipt met een FJHTECNICS powerbox, verschil is werkelijk enorm! Meer souplesse, meer vermogen (+20 PK), veel meer koppel en last but not least: veel zuiniger! Vroeger gemiddeld 1: 17 ( bij 120/130 km, nu 1: 20.9 bij dezelfde rijstijl!) en dat voor slechts 199 euro, had ik jaren eerder moeten doen.
Ik ben zeer tevreden met mijn Fiat Diesel!

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Distributieriem tijdig vervangen! zeker iedere 3 jaar ongeacht het aantal kilometers! (kan scheuren door veroudering)

Ervaring met verkoop: Keurige dealer van Suzuki te Vlissingen, werkelijk een EERLIJKE garage, veel beter dan de Fiat Dealer in Vlissingen :(

Uitvoering1.9 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand96.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 23 januari 2010

Ervaring met auto: We hebben 5 jaar een Fiat Punto. Staat de laatste 3 jaar een maand stil:
- Koppakking defect (is normaal bij dit model)
- Boordcomputer defect (is normaal bij dit model)
- Sensor automaatbak defect.
- Stappenschakelaar automaatbak defect. Oliefilter automaat kost 150 euro incl. BTW (3 euro productiekosten).
- Electrische stuurbekrachtiging defect. (Normaal bij alle automerken met dit type stuurbekrachteging)
En dat op 50.000 km! Voor ons een diepe elende.

Uitvoering1.2 16V Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit5 jaar
KM-stand83.000 km
DealerCoumans

Betrouwbaarheid3
Comfort2
Motor3
  
 
 
« 1 2 3 4 5 »