18 december 2017
 

Forum BMW 5-Serie (1995 - 2003)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 3 juni 2008

Ervaring met auto: Kan rustig gekocht worden. Is goede auto. Heb veel dingen vervangen het laatste jaar o.a. hoofdcomputer(1300 Euro)


Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit5 jaar
KM-stand177.800 km
DealerJong

Betrouwbaarheid8
Comfort10
Motor10
  
 
Reactie van: Robenritajochems, datum: 16 oktober 2016

Antwoord: Nu ben ik benieuwd of iemand ervaring heefd met een soort brandlucht wat af en toe naar binnenkomt langs ventilatie en kacheltoevoer? Ik rijd een E39 520i van 2003 met 2.2 motor 203.000 km, zeer fijne auto. Heb al aan het zoeken geweest en het enige denkbare waar ik bij uitkom is dat er langs bepaalde sensoren olie of koelvloeistof lekt en langs kabelboom bij de computer komt? Nu weet ik niet of dit bij iemand een belletje doet rinkelen en of die ook weet waar ik moet gaan zoeken c.q. hoe ik dit oplos? B.V.D. van een bmw freak

 
Reactie van: Snikhaas, datum: 30 mei 2017

Antwoord: Misschien een late reactie, maar bij mijn e39 was het de pakking van de kleppendeksel. Deze zweet soms een drupje olie wat dan meteen op het spruitstuk valt. Resultaat is dan een brandlucht in de auto.

  

, datum: 9 februari 2007

Ervaring met auto: Koop eens de BMW E39 5-serie, voor z'n prijs een topauto. Fijne rijeigenschappen en de zescilindermotoren kunnen prima op LPG in tegenstelling tot wat veel mensen beweren. Heb nu 140.000 km op gas gereden zonder problemen.


Brandstoflpg
Bouwjaar1998
In bezit4 jaar
KM-stand221.000 km
DealerVriesendijk

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor5
  
  

, datum: 19 november 2006

Ervaring met auto: Hij is duur in belasting maar verder een perfecte en zuinige auto voor een 6 cilinder. Eigenlijk net iets te weinig pk's 143pk rond 180pk.

UitvoeringTds
Brandstofdiesel
Bouwjaar1997
In bezit1 jaar
KM-stand260.407 km

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 5 oktober 2006

Ervaring met auto: 2.0 met 150 pk levert voldoende vermogen maar het houdt voor een BMW niet over. Electronische is mij iets tegen gevallen, storingen met deurvergrendeling, airbags, electrische ramen. De draagarm bussen waren versleten, de auto trilde daardoor, na vervangen was het weg.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Hebben wel lang nodig gehad uit te vinden dat trilling wordt veroorzaakt door versleten draagarm rubbers.

Uitvoering520i Executive
Brandstofbenzine
Bouwjaar1997
In bezit3 jaar
KM-stand136.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 26 augustus 2006

Uitvoering520i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit3 jaar
KM-stand159.000 km
DealerDusseldorp

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 21 maart 2005

Ervaring met auto: Mijd de 518i vier-cilinder en ga te allen tijde voor een goed uitgeruste occasion! Pas op voor "verkrachte" auto's voorzien van spoilers skirts en niet-originele verlichting e.d.

Ervaring met onderhoud (zelf): De kosten van het onderhoud vallen alleszins mee! De spreekwoordelijke Duitse Grundlichkeit! Ook na 10 jaar nog steeds een dijk van een auto.

Uitvoering520i Touring (sw)
Bouwjaar1995
In bezit5 jaar
KM-stand190.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: n.b.

Ervaring met auto: 16j. oud rijdt nog als nieuw.wordt toch wel wat roestig en krijgt weinig onderhoud van mij.

Uitvoering525EA
Bouwjaar1984
In bezit4 jaar
KM-stand171.950 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
 
 
« 1 2 »