28 april 2017
Hyundai IONIQ

Forum Hyundai IONIQ

Reacties van eigenaren

  

, datum: 27 maart 2017

Ervaring met auto: Zeer fijne auto, voldoet aan alles wat wij er van verwachten, moeten nog zien hoe zuinig hij is. Ik snap sommig commentaar echt niet, hele was lijst met wat niet deugt, dan moet je hem niet kopen of je hebt te weinig info en geen proefrit gemaakt, je weet toch wat je koopt?

Andere merken vergelijken, en dan de duurdere? Taj, dan betaal je 2 of 3 keer meer, maar echt veel meer luxe zit er echt niet in, ja een zwaardere motor misschien. Maar je koopt toch een Hybride? Voor ons een zeer fijne auto, ziet er sportief uit en rijdt heerlijk. Ik kan zeggen dat ik ervaring heb, ik heb Mercedes, Audi alles gereden, maar voor dit geld overtreffen ze het echt niet. En er zit idd. geen trekhaak aan, maar dat wist ik ook van tevoren. Al met al, goede auto, velig en comfortable. Dank Hyundai!

UitvoeringPremium
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km
DealerBaak

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 22 maart 2017

Ervaring met auto: 1. Mooi en sportief uitziend model.
2. Goede zit positie en alles op een logische plek binnen handbereik.
3. Compleet al in de basis versie voor een veel lagere prijs dan de concurrentie.
4 Het directe zicht naar achteren is (zoals bij veel nieuwe modellen) beperkt maar door de achteruitrijcamera en sensoren is dit met parkeren geen probleem.
5. Thuiskomer gelijk aangeschaft omdat ik niet veel vertrouwen heb in de plak/oppomp kit (de monteur in de garage ook niet!)
6. Fijne automaat waardoor het rijden extra ontspannen is.


Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand4.000 km
DealerSturm

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 7 februari 2017

Ervaring met auto: Wanneer de bandendruk te hoog is heb je meer kans op afrolgeluiden. Op een 80 km weg schakelt de automaat soms onnodig terug naar de 5e versnelling.

UitvoeringHybrid I-motion
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km
DealerSturm

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 24 januari 2017

Ervaring met auto: Nu 2 weken in bezit, 7500 km aanvangskilometrage, ex demonstratiewagen dealer.

Pluspunten:
-Goed doordacht concept
-Prima uitrusting
-Redelijke prijs
-Prima DCT-bak
-Goed infotainmentsysteem

Echter ook wel wat opmerkingen te maken...zoals:

-Geen CD-speler, daardoor verplicht eigen muziek op smartphone of USB-stick te zetten
-Gemis ruitenwisser op achterruit: bij regen/sneeuw en veel stoplichten wordt het zicht naar achteren nog slechter.
-Grote dode hoeken C-stijlen + gedeelde achterruit geven sowieso slecht zicht naar achteren.
-Bandengeluid, m.n. van de achterwielen is te luid. Dit is duidelijk een afweging van de ingenieurs tussen goede geluiddemping en gewichtsbesparing, ben van plan dit zelf te verbeteren.
-Condensvorming in de achterlichtunits aan de buitenzijde van de carosserie: warme vochtige lucht dringt van binnen uit in de units en condenseert tegen het koude plastic; gevolg in de toekomst: corrosie in de lamp-aansluitingen met uitval.
-Tijd-aanduiding alleen in centre display, bij uitzetten scherm staat het niet op het instr. paneel.
-Geen datumaanduiding; ik mis mijn tijdontvanger in mijn vorige auto: Audi A4 Avant TDI: automatische tijds/datumaanduiding met aut. verstelling bij wisseling ST/DST.
-Nav. kaart-updates: alleen via dealer bij jaarbeurt, weliswaar gratis. Beter = zelf kunnen doen via de merk site zoals bij VW tegenwoordig.
-Automatisch dimmende binnenspiegel: dimt onvoldoende: vermoeiend, dus draai de spiegel maar weg als er een auto te lang achter me zit...
-Geen thuisbrenger, krik of wielmoersleutel: de keus tussen een gewichtsbesparend compressortje met wat wat meuk in een band spuiten die misschien al stuk gereden is...en een reservewiel met materiaal...
-Verwarming: het viel ons op dat de bovenbenen koel bleven terwijl de voeten (te) heet werden, verschillende instellingen geprobeerd...geen verbetering, navragen bij dealer.
Brandstofverbruik: alleszins netjes voor een auto van 1,5 ton met een mak 1600 Kappa-motortje. Overigens een haarfijn uitgedachte combinatie met een fantastisch schakelende DCT-bak. Na ca 600 km 1:22,4 en dat in de kou. Dat wordt beter als het weer lekker warm is, maar zal helaas niet in de buurt komen van de fabrieksopgave.
- 0 kg. trekgewicht, dus geen trekhaak, wel een gemis.

Wordt vervolgd...

UitvoeringHybrid-1st Edition
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand8.000 km
Dealer Arjan Groet

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Frotto, datum: 8 februari 2017

Antwoord: Ik heb zowel de dag, datum en tijds aanduiding op het mediascherm staan.

Geen problemen met de verwarming, het was wel ff zoeken om te kijken of de roosters open of dicht staan.

Ik heb geprobeerd om een zgn thuisbrengen te bestellen omdat ik gezien heb dat ze wel bestaan maar Hyundai NL heeft deze (nog) niet in zijn pakket opgenomen, alleen wanneer er meer vraag naar is willen ze dit doen.

 
Reactie van: Frotto, datum: 17 maart 2017

Antwoord: Een thuiskomer set voor de Ioniq is intussen leverbaar.

  

, datum: 3 januari 2017

Ervaring met auto: IONIQ HYBRID comfort, nu 3 weken in bezit (particulier).

pluspunten
- mooi (pers. smaak)
- stil & comfortabel
- zuinig
- versnellingsbak: 6 speed DCT
- veel bruikbare gadgets
- value for money

Verbruik:
Ik ben pas 2 tankbeurten ver en het verbruik is natuurlijk sterk afhankelijk van hoe en wat je rijdt. Ik heb de IONIQ-HEV meteen op winterbandjes laten zetten, wat volgens zeggen minder zuinig is. De eerste tank (ruim 800km) kwam ik op 1:20,7. Daar zaten een paar langere ritten bij waarbij ik toch hele stukken 120-135km/h op de cruise-control heb gereden. Het viel mij op dat zelfs bij snelheden boven de 120 het EV lampje soms toch aan ging, dus de auto een stukje elektrisch ging rijden. Ook wel langere stukken binnenweg van 60-90km/h waarbij door het spelen met het gaspedaal hele stukken puur elektrisch rijden mogelijk waren. De tweede tank was wat minder zuinig met 1:19. Dat komt door veel korte stukjes bij koud weer, waarbij de motor volgens mij vaker aan ging omdat de kachel op 21 graden stond. Het valt mij niet tegen en ik verwacht dat, met hogere temperaturen en lage-rolweerstand zomerbandjes, het nog wel een stuk beter wordt. Ga je nooit harder dan 110, dan is 1:23 makkelijk haalbaar lijkt mij.

minpunten
- randje van middenconsole waar ik met het been tegen leun is wat hard plastic
- parkeerrem met voetpedaal
- bij achteruitrijden een zacht dong-dong geluidje om voetgangers te waarschuwen is niet uit te zetten.
- navigatiesysteem is goed, maar de kaart is al oud en kan alleen bij de dealer met een beurt bijgewerkt worden.

UitvoeringHybrid Comfort
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km
DealerVan der Linden Groep

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Aj. Vanderheijden, datum: 23 januari 2017

Antwoord: Ik heb ook een Ioniq en ben erg tevreden. Wat mij wel opvalt is dat er nu bij erg koud weer veel condens en vocht in de auto aanwezig is. Herken je dit ook? Verbruik van de auto is vergelijkbaar.

 
Reactie van: Mxhans, datum: 30 januari 2017

Antwoord: In het begin had ik ook steeds last van condens bij starten (was wel weer snel weg). Volgens mij komt dat door gebruik van de airco door de automatische systemen. Bij vorige auto's was ik gewend om de airco altijd enkele straten voor thuiskomst uit te zetten. Als je dat niet doet kan er condens ontstaan in de luchtkanalen en als de ventilator dan weer aan gaat beslaan de ramen meteen.
Standaard staat de automatisch voorruit ontwaseming aan en deze maakt ook gebruik van de airco zonder dat je dat ziet. Om deze (ADS) uit te zetten houd je het knopje van de voorruit-ontwaseming 3 seconden ingedrukt.