22 januari 2017
Suzuki Vitara

Forum Suzuki Vitara

Reacties van eigenaren

  

, datum: 4 februari 2016

Ervaring met auto: Zo snel mogelijk nieuwe Vitara kopen.

UitvoeringHigh Exclusive
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km
DealerWilmink

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 25 januari 2016

Ervaring met auto: Ik vind het een geweldige auto.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): De dealer Klok & Thissen denkt goed mee. En geeft een duidelijke uitleg. Zeer vakgedreven, en gaan er voor.


Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
DealerBakker

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 23 november 2015

Ervaring met auto: Sinds een week hebben we de auto in ons bezit. Eerder hadden we een Opel Meriva Turbo (ook prima bevallen). Onze Vitara is lekker stug geveerd, dat voelt sportief aan op binnenwegen. Op de snelweg is hij rustig en stuurt solide (bij harde wind). Het viel me tijdens een vergelijkende proefrit met de S-Cross op dat die met 130 veel meer rijgeluiden maakt en daarnaast onrustig stuurt. De keus was dus snel gemaakt (hij is ook gewoon mooier).

De multimedia is eenvoudig te bedienen (incl. navigatie met spraakbediening erbij gekocht)en er zijn veel persoonlijke aanpassingen mogelijk. Enige nadeel: de hoedenplank klappert wat op hobbelwegen. Dat lossen we nog wel op. Ik houd jullie op de hoogte...

Uitvoering1.6 Exclusive
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Ej. Bolt, datum: 31 december 2015

Antwoord: Nu 2.500 km gereden en hij bevalt uitstekend. Ook trekt hij regelmatig bekijks. Na het oplossen van het hoedenplank probleem is de Vitara nu geruisloos. Het gecombineerde verbruik is ongeveer 1 op 15. De auto nodigt regelmatig uit tot pinnig rijgedrag waar we maar al te graag gehoor aan geven. We hopen op nog veel meer fijne kilometers.

 
Reactie van: Ej. Bolt, datum: 30 januari 2016

Antwoord: @Opa-hoving: Duidelijk een zwaarder punt in het midden dan de S-cross. Het stuur draait op zich licht door de elektronische stuurbekrachtiging maar op de snelweg is constant bijsturen niet nodig. De auto spoort dus solide. Het verbruik hou ik niet heel fanatiek bij. De auto lijkt zelfs in de stad zuiniger dan op de snelweg (komt vast door het gewicht). Deze auto moet je niet te braaf in willen rijden.

 
Reactie van: Opa-hoving, datum: 30 januari 2016

Antwoord: Hoe is het stuurgedrag? Zit er een zwaar punt in het midden? Moet je al bijstuuren op de snelweg? Mijn s-cross wel. En hoe is het verbruik in de stad op de snelweg?

 
Reactie van: Frederikvisser, datum: 16 juli 2016

Antwoord: Ik heb nu 9.000 km met de vitara gereden, geen enkel probleem en hoed zeker niet bij te sturen. Als ik het stuur loslaat, gaat 'ie keurig rechtdoor. Echt een top auto.

  

, datum: 12 november 2015

Uitvoering1.6 Diesel All Grip
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
DealerJaVe

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor9
  
 
Reactie van: Zwanenburg. Kamphuis, datum: 3 december 2016

Antwoord: Na 31.000km nog steeds blij met de Vitara 1.6 diesel all grip. Vaak met een tandemas trailer erachter gereden fijne sterke motor.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 4 november 2015

Ervaring met auto: Matten een middenarmsteun er bij bestellen.

Ervaring met verkoop: Vitara verkoopt zich zelf.

UitvoeringHigh Excecutive
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand7.000 km
DealerSchaik

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 23 oktober 2015

Ervaring met auto: Heb de Vitara nu 1 maand. Erg goed rijdende auto en vergeleken met onze oude SX4 een stuk ruimer. Nu is mij opgevallen dat er na de koude start een soort getik hoorbaar is. Dit duurde in het begin ongeveer 5 sec. Inmiddels duurt dit bijna een minuut voordat het niet meer hoorbaar is. Zijn er meer die dit geluid hebben opgemerkt?

Uitvoering1.6 Executive
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Erikgemser, datum: 4 november 2015

Antwoord: ennuh, kijk ook eens op VITARAFORUM.nl.....

 
Reactie van: Erikgemser, datum: 4 november 2015

Antwoord: Een tik? Dat hoort niet volgens mij... Even langs de dealer gaan.

 
Reactie van: Ed52mar, datum: 5 november 2015

Antwoord: Ben bij dealer geweest. Word niet echt serieus genomen. Gaan direct roepen dat het een product-eigenschap is. Vandaar dat ik graag wil weten of er meer Vitara's last van hebben. Het is na de koude start. Een onregelmatig tikkend geluid. Dat na 30/40 sec minder word.

 
Reactie van: Ej. Bolt, datum: 29 november 2015

Antwoord: Geen getik in onze Vitara. Wel geklapper soms van de gordels tegen de harde plastic binnenkant of een rammelende hoedenplank. Deze beide probleempjes zijn makkelijk te verhelpen. Waar komt het getik bij jou precies vandaan?

 
Reactie van: Ed52mar, datum: 13 december 2015

Antwoord: Geluid komt bij de koude start. Onder de motorkap vandaan. Komt na ongeveer 5 sec op en blijft dan ongeveer 30 tot 50 sec aanhouden. Je hoort het het beste met raam open of na starten ff buiten de auto gaan staan. Denk zelf dat het de ketting is. Na de eerste minuut loopt de motor perfect stil zonder bijgeluid

  

, datum: 23 juni 2015

Ervaring met auto: Ik heb zeker 8 (lange) proefritten gemaakt om tot het besluit te komen dat deze het wordt. Alles er-op-en-er-aan en je zit als een vorst. Misschien iets harder dan de concurrenten maar het is een kwestie van inzitten. De bank thuis zit ook pas lekker na een tijdje. Over het afwerkingsniveau is niets te klagen. Misschien wat veel plastic, maar in de High is dat miniem. Motorisch geen turbo? Mis 'm niet! Kan dan ook geen extra zorg zijn na 100000 km. Lawaai? Ik kom uit een Renault VelSatis en deze is pas echt stil. Toch merk ik weinig verschil. Valt dus reuze mee. Nog ruim een week en dan staat nullie voor mijn deur. Kan het echte genieten beginnen (na weken van voorpret)!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Suziki he! Dus de eerste jaren zien ze me weinig...:-)

UitvoeringHigh Excecutive
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Erik, datum: 27 juni 2015

Antwoord: Ik herken dat probleem niet Hr.Vellema. Ik kan niet oordelen over de S Cross, maar de Vitara zal echt anders rijden, al zou dat alleen al komen door het verschil in de wielbasis. Misschien toch 1 keer proberen? En de mening van 1 journalist is toch echt wat magertjes...:-)

 
Reactie van: S. Vellema1, datum: 27 juni 2015

Antwoord: 8 proefritten??? ik heb net gelezen in de autoweek dat deze auto hetzelfde stuurprobleem heeft als de S Cross. Jammer, want ik vind dit een heel mooi model, maar aangezien ik mijn S cross heb weggedaan na een half jaar, is een auto met hetzelfde weg gedrag geen optie meer. Veel succes met de auto, en ik hoop dat je er mee om kan gaan dat het stuur niet teruggaat naar de nulstand.

 
Reactie van: S. Vellema1, datum: 7 juli 2015

Antwoord: Beste Erik,

De auto stuurt direct, en dat is juist het het probleem bij Suzuki net als bij de S-Cross. Ook ik ontkende het eerst, want in de stad en de polder is het directe sturen geen enkel probleem, juist prettig. Maar... op de snelweg is het een ramp, de auto wil constant ergens heen behalve de rechte lijn, het is zeer vermoeiend, en na enkele lange ritten ben je er helemaal klaar mee.

Bij mijn S-Cross bleef het stuur gewoon staan in de stand waar ik hem inzette. Reactie dealer: daar heeft mijn auto ook last van, het is een product eigenschap.

Mensen voor u deze auto aanschaft: niet luisteren naar de mensen die een roze bril dragen en niets aan het toeval overlaten. Maak een lange proefrit op de snelweg, en kijk dan of het voor u acceptabel is, voorkom een miskoop.

 
Reactie van: Tinuske, datum: 26 juli 2015

Antwoord: En daar is onze Suzuki "azijnpisser" sss of s.vellema1 weer. Je kunt het nog steeds niet laten om op elke positieve review van een Suzuki je gal te spugen. Focus jezelf op wat positievere dingen, dat is beter voor je gezondheid. Ik weet uit ervaring dat een Suzuki SX4 s-cross een fijne auto is op lange afstanden, ben namelijk net terug van een 6.500 km lange vakantierit door heel Europa. De besturing bevalt echt uitstekend, en dat ook op de autobahn bij 140 km/h. Ook mijn deuren zitten er na 22.000 km nog prima in, zelfs na de wind van gisteren. Wij vinden het de beste auto die we ooit hebben gehad en ik ben ervan overtuigd dat Erik de Vitara uitstekend zal bevallen.

 
Reactie van: S. Vellema1, datum: 29 juli 2015

Antwoord: En zo is het maar net Tinuuske of hoe je jezelf ook noemt. Ik blijf doorgaan totdat Suzuki het probleem heeft opgelost, en fijn jongen dat je zo tevreden bent, je bent wel een zeldzaam ras..

 
Reactie van: Anketila. Noortman, datum: 31 juli 2015

Antwoord: Ik neem het hierbij op voor tinuske. Ik heb zelf een s-cross die ook prima rijdt en waar je na een lange rit ontspannen uitstapt dus waar gaat het over?

 
Reactie van: Cl. Donk, datum: 4 augustus 2015

Antwoord: Ik rijd dagelijks met veel plezier in mijn S-Cross. Besturing is na het inrijden en de update geen enkel probleem, een fijne en zuinige auto. Lees op Autozine Qashqai forum de reacties van S Vellema1 en u weet waar hij op de loonlijst staat.

 
Reactie van: S. Vellema1, datum: 8 augustus 2015

Antwoord: Kijk maar even op de ANWB site. Onze belangrijkste aanmerking op die S-Cross is zijn matige rechtuit-stabiliteit, waardoor je op langere ritten regelmatig kleine stuurcorrecties moet geven. De Vitara heeft daar ook last van.

here rest my case

 
Reactie van: Jaa. Kraus, datum: 1 december 2015

Antwoord: Na een proefrit van een half uur moet ik de slechte rechtuit stabiliteit helaas bevestigen. Na rechtsaf rijd je zonder stuurcorrectie op de stoep, het fietspad of berm af, na linksaf stuur je naar een tegenligger. Kennelijk is ook Suzuki de weg kwijt door de milieueisen. Voor een pensionado voldoende reden om te stoppen met de proefrit, ben te vaak gered door de correctie van een goed sturende auto.

Als je hoog zit om de voorkant goed te kunnen zien zie je de boven hangende stoplichten niet, en het nut van de bagageruimte is erg beperkt doordat de passagiersstoelen met de zitting aan de bodem vast zitten. Scheelt en paar kilo maar maakt de auto veel minder functioneel. Helaas de spoeling van degelijke en functionele auto's wordt alsmaar dunner.

 
Reactie van: Marcel-zijlmans, datum: 25 december 2016

Antwoord: Ik heb de Suzuki vitara nu ruim een maand en ik reed Fiat Grande Punto Evo. Deze auto is zeer licht sturend en heeft dual stuurbekrachtiging. Hier moet je absoluut aan wennen en met hoge snelheid zijn de kleinste correcties voelbaar. Je moet dus beste wel geconcentreerd rijden. Een hoop mensen vinden dit zeker niet prettig rijden. Mij beviel het wel. De Suzuki Vitara rijd voor mij niet onbekend. Alhoewel ik het wel begrijp dat mensen heb vinden zwabberen, maar het is niet echt storend voor mij. Ik ben dik tevreden, het enige wat wel vet geweest was een turbo op de 1,6 benzine motor.

 
 
< 1 2 3 >