19 april 2018
Feedback
Citroen C4 Cactus

Forum Citroen C4 Cactus

Reacties van eigenaren

  

, datum: 22 februari 2016

Ervaring met auto: De navigatie is (zeker voor het bedrag dat je ervoor moet betalen) ronduit slecht.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand12.500 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Hkhoekstra25, datum: 17 januari 2017

Antwoord: De navigatie is zeker niet slecht: 2x per jaar is er een update. De eerste is gratis bij een beurt en de tweede kost slechts 29 euro. Dus steeds de meest recente kaarten. Dat sommige mensen zo slecht op de hoogte zijn en alleen maar kritiek leveren.

  

, datum: 31 januari 2016

Ervaring met auto: Vorige week een nieuwe Citroen Cactus aangeschaft geheel full option, met panorama dak. Als optie heb ik nog een afneembare trekhaak laten plaatsen, wel zo handig voor een fietsendrager of bagagewagen. Inmiddels zit er in de nieuwste Cactus wel een deelbare achterbank, dat is wel heel erg fijn te noemen. Tot op heden ben ik zeer tevreden.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand400 km
Dealer Zijp

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 1 januari 2016

Ervaring met auto: Ruim, zuinig en comfortabel.

UitvoeringShine
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand24.000 km
DealerDijkstra

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor9
  
  

, datum: 7 december 2015

Ervaring met auto: Leuke auto. Wegligging slecht. Veel last van gefluit van dakdragers, word er gek van.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand18.000 km
DealerB.V. Het Motorhuis

Betrouwbaarheid6
Comfort3
Motor6
  
 
Reactie van: Ritawekking, datum: 20 december 2015

Antwoord: Wij hadden ook gefluit. Komt niet van de dakdragers. Bekend probleem. Wij kregen direct nieuwe deurrubbers en het probleem was opgelost.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 2 december 2015

Ervaring met auto: Ik heb mijn Cactus nu driekwart jaar en ik ben er nog steeds tevreden over.
Buiten een ster/scheur (door steenslag) in de voorruit, tot nu toe geen problemen gehad.

Interieur:
De stoelen (havanna leer) zitten prima, een goede mix van comfort/steun. De centrale bediening m.b.v. touch-screen was wel even wennen, maar eenmaal gewend is het best fijn.
Het panoramadak is mooi, maar als bestuurder heb ik er helemaal niets aan, het zit te ver naar achteren. Achteraf gezien zou ik het niet gekozen hebben.

Exterieur:
Gris-Shark met zwarte airbumps, zwarte 17" velgen en rode accenten (spiegels/ C-stijl).
Ik blijf het een leuke verschijning vinden, lekker eigenwijs, nog steeds stap ik met een glimlach in.

Motor/wegligging:
De motor (110pk, benzine) bevalt goed, best pittig en snel. Helaas schiet het verbruik wel enigszins de lucht in als je een beetje opschiet, ik rijd ongeveer 16km op een liter.

De wegligging is comfortabel, maar bij scherpere bochten voel je de carrosserie wat kanten, en wordt de besturing ook minder scherp, en krijg je vage feedback. Grosso modo gewoon goed.

Mijn conclusie:
Ik ben tevreden over mijn C4 Cactus, en op de een of andere manier heb ik er ook een band mee gekregen, anders dan met mijn voorgaande auto's. Ik kan het niet uitleggen, maar ik heb nog nooit een van mijn vorige auto's zo leuk gevonden als deze.

UitvoeringE-THP 110 Shine
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand12.000 km
Dealer Van Splunder

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 30 november 2015

Ervaring met auto: Sinds een paar weken zijn wij in het bezit van een Citroen Cactus in de kleur zwart met zwarte airbumbs in de meest luxe Shine-uitvoering.

Gekozen voor een handbak, die prima schakelt. Wel zijn de schakelwegen wat lang. De auto is erg comfortabel, niet alleen vanwege het lage geluidsniveau, maar ook door de prima stoelen.

Het infosysteem , bestaande uit een soort tablet, went snel en is handig in gebruik. Net als de achteruitrijcamera trouwens.

De auto ligt erg stabiel op de weg. Niet zoals een hard geveerde Duitse auto. Maar er is sprake van een goede mix tussen wegligging en comfort.

Over de betrouwbaarheid valt nog weinig te zeggen, maar gezien de eerdere ervaringen met Citroen, verwachten we weinig problemen. Daarom voorlopig een 10 gegeven.

De Puretech motor van 82 pk is voldoende. Wil je meer prestaties dan kun je voor de 110 pk gaan.

De ruimte in de auto is prima. Er kunnen zelfs vier volwassenen goed zitten in de auto. Het verbruik is nog niet helemaal duidelijk bij ons, alleen maar kleine stadsritjes gereden en dan is het verbruik 1 op 13. Terwijl anderen het juist hebben over 1 op 16 of lager. We zullen zien.

UitvoeringPure Tech 82
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km
DealerEmerpark

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor8
  
 
Reactie van: Wientes, datum: 4 maart 2016

Antwoord: Hallo mijn naam is Jan en heb ook een C4 Cactus van Bj.2014, maar ik heb al contact gehad met Citroen Nederland. De verbruik cijfers kloppen niet, ik heb zelf een automaat en die zou op de snelwegen 1:25 kunnen halen, maar als ik heel netjes rijd haal ik maximaal 1:15 1:16 dus ver weg van de opgegeven resultaten. Dit wordt ook door Citroen bevestigd, het zijn de Europese regels die toelaten dat de verbruik gegevens mogen worden bepaald door eventueel de achterbank de rechterstoel alle vloeistoffen die niet nodig zijn te verwijderen. En ja, dan een testrijder er in van 50 kilo en ja dan zou je misschien op die verbruikscijfers komen. En dit mag allemaal van Brussel dus in de praktijk komt het er op neer dat je op een volle tank niet de door Citroen opgegeven resultaten haalt 50 liter maal 1:25 zou dus 1250 km zijn die je kunt rijden maar laten we het niet te gek maken 1:20 zou dus 1000 Km zijn. Nou, uit eigen ervaring rijd ik dus 1:15 is 750 km maar aangezien wij niet constant op de autosnelweg rijden kom ik aan een axiradius van tussen de 450 a 550 km dus dat is heel wat minder.

 
Reactie van: Hkhoekstra25, datum: 4 maart 2016

Antwoord: Inderdaad is het verbruik veel hoger dan de autofabrikanten opgeven. Het verbruik van onze Cactus puretech 82 is na 5000 km ong. 1 op 14 gemiddeld. Voor zo'n auto heel normaal.

  

, datum: 16 november 2015

Ervaring met auto: Achteruitrijcamera laat sinds kort deel van kentekenplaat zien. Volgens dealer is dit normaal, maar bij aanschaf gaf de camera een overzicht zonder kentekenplaat in het zicht.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand5.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Gino, datum: 2 december 2015

Antwoord: Ik heb exact dezelfde ervaring. Kentekenplaat sinds kort hinderlijk zichtbaar in beeld. Volgens Citroen Nederland zou dit een producteigenschap zijn. Met andere woorden: camera's die gewoon spontaan onderuitzakken. Inderdaad mister Citroen: creative technologie. En het lullige is dat de dealer gewoon de schouders ophaalt.

 
Reactie van: Jpkloosterman, datum: 14 december 2015

Antwoord: Zelfde meegemaakt met de achteruitrijcamera. Bij Dijkstra Heerenveen dezelfde reactie gehad. Ze wilden beweren dat dit altijd al het geval geweest zou zijn. Is pertinent niet waar. Alle nieuwe cactici die daar stonden hadden echter wel hetzelfde euvel. Verder al 2 keer een nieuwe katalysator gekregen, 1 x lekkage bij krukas en storingen in de ETG. Hopen dat alle ellende nu achter de rug is.

 
Reactie van: Hkhoekstra25, datum: 4 maart 2016

Antwoord: Ook bij ons is de camera gezakt. We zien nu ook een deel van de kentekenplaat. Komt waarschijnlijk door het dichtklappen van de achterklep. Euvel is bekend bij de fabriek, maar een oplossing is nog niet voor handen.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »