22 april 2018
Feedback
Citroen C4 Cactus

Forum Citroen C4 Cactus

Reacties van eigenaren

  

, datum: 5 september 2016

Ervaring met auto: Super leuke en fijne auto. En gelukkig ook te krijgen in iets anders dan het gebruikelijke saaie grijs, zwart of wit. Heel zuinig rijden in onze 82g uitvoering. Een heuse aanrader, waar we zelf ook heel blij mee zijn.

UitvoeringFeel 82G
Brandstofdiesel
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km
Dealer Kerres

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 17 augustus 2016

Ervaring met auto: Ik heb de auto nu 10 maanden en er staat 10.000 km op. Leuke auto vooruit gaat prima maar moet achteruit een flinke helling op nou dan kan je lachen, net mijn eerste vakantie in de bergen in Duitsland met de Cactus. Als je achteruit naar boven moet, dan kantelt het hele motorblok en begint de hele auto te stampen.

Had vandaag afspraak bij de dealer 17-08-2016 hebben er mee getest en ook een andere Cactus en ze zeggen dat het koppel te laag is om de auto wat beter naar boven te krijgen moet je maar met veel gas en slippende koppeling rijden. Ze kunnen er niets aan doen. Nu gaan ze het op mijn verzoek voorleggen bij Citoen Nederland.

Als ik dit had geweten had ik dat ding nooit gekocht. Ik heb dit nog nooit meegemaakt met andere auto's ik kom mijn hele leven al in berglanden. Nooit meer een spons bob.

UitvoeringPure Tech 82
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerHet Motorhuis

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Am_vandenberg, datum: 15 maart 2017

Antwoord: Lees ik het goed: in z'n achteruit naar boven? Of is dit een spelfout?
Wat is uw ervaring met vooruit met volbeladen auto de heuvels/bergen in?

 
Reactie van: Gerritgroes, datum: 30 maart 2017

Antwoord: Nee echt waar, de auto is niet normaal achteruit een helling van 25 procent op te krijgen; alles begint te horten en stoten. Ze hebben het speciaal voor mij getest bij Citoen Nederland en hebben een 110 pk gebruikt op de hellingbaan daar 40 procent, maar ze kwamen ruim halverwege en dat met 25 pk meer. Ze zeggen dit is normaal. Antwoord op je vraag je moet veel schakelen anders ben je net een slak. Ik heb de auto na 10 mnd met 10500 km er op ingeruild voor een nieuwe Opel Mokka perfect deze auto, voor mij nooit meer een Citroen.

 
Reactie van: Info, datum: 24 oktober 2017

Antwoord: Waarom zou je in godsnaam perse in de achteruit omhoog willen? Ik denk dat de meeste voorwielaandrijvers dit niet overleven.

  

, datum: 7 juli 2016

Ervaring met auto: Inmiddels rond de 34000km weg en blijft een dweil op de weg met een beetje wind. Jammer dat de garage en Citroen er zo makkelijk mee omgaan ben benieuwd of andere berijders dit ook hebben.

Dus deze auto heeft voor mij 2 kanten bij goed weer een prima auto zit en rijd goed en zuinig. Maar bij wind vanaf 4-5 een dweil op de weg valt me zwaar tegen.

Johan


Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand34.000 km
DealerHet Motorhuis

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Inekebakker, datum: 2 augustus 2016

Antwoord: Sinds twee jaar een Cactus automaat in bezit. Een geweldige auto. Leuk stoer uiterlijk, rijdt heerlijk, goede stoelen, en voor zo'n grote auto weinig wegenbelasting en zuinig. Wat wil je nog meer? Ook een heerlijke vierdeurs vakantie auto. Nog steeds leuke reacties van mensen. Wij zijn er nog steeds heel blij mee. Deze auto is zeker aan te bevelen.

 
Reactie van: Mgoseling, datum: 10 augustus 2016

Antwoord: Na ruim 40.000 snelweg kilometers met de Cactus te hebben gereden zou ik ondanks het leuke karakter van deze auto, niet opnieuw voor een Cactus kiezen. Op de snelweg is de auto absoluut niet stil, bieden de stoelen te weinig steun (ben 190 cm) maar het meest irritant is de fluittoon die onder een bepaalde hoek al bij ca. 100 km/u en matige wind het rijplezier verpest. De auto is door Citroen al voorzien van o.a. andere deurrubbers maar het effect was zeer beperkt. Zijn er berijders die geen dakrails hebben en ook last hebben van die fluittoon dan zou ik dat graag weten omdat de oorzaak volgens mij in de vorm van de dakrails zit.

 
Reactie van: Mlos, datum: 11 augustus 2016

Antwoord: Na vervanging van de deurrubbers bij mijn dealer in leeuwarden is de fluittoon niet meer gehoord cq verdwenen.

Prima auto met uitstekende rijkwaliteiten.

 
Reactie van: Rosalyrijser, datum: 16 februari 2018

Antwoord: Ik zie erg veel reacties over de auto van fluittonen en zwalken bij wind maar ervaar je het ook zo als je gewend bent om bij weer en wind dagelijks met een Citre:n AK400 (Besteleend) rijdt? We hebben onlangs een goed stukje testgereden en vonden de auto eigenlijk geruisloos en relaxed...

  

, datum: 29 juni 2016

Ervaring met auto: Digitale start/stop-knop op het centrale display doet het niet altijd. Verder is deze auto echt heel erg stil. Wegligging en rijcomfort is verrassend goed.

UitvoeringVTi 82 Shine
Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand25.000 km
DealerVan Oord Leidsche Rijn

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 27 mei 2016

Ervaring met auto: Wie heeft ook klachten over krassen op de zijruiten?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit2 jaar
KM-stand35.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 18 mei 2016

Ervaring met auto: Tot nu toe hele goede ervaringen. Super comfortabel, nodigt uit tot relaxt rijden. Geen problemen, behalve de bekende fluittoon die inmiddels is opgelost. Verbruik 1 op 23 gemiddeld. Een echte Citroen!

UitvoeringHDi 92 ETG Shine
Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand38.000 km
DealerAuto Versteeg Buurman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 15 maart 2016

Ervaring met auto: Ik rijd sinds eind november 2015 ook in een Cactus. Ik heb hem echt genomen vanwege de bijtelling, ik zou hem zeker zelf niet kopen vanwege hoe die er uit ziet.

Qua rijden gaat het en met de opties is het ook oke, maar wat een dweil van een auto is het. Vind het zelfs gevaarlijk vanaf windkracht 6. Staat nu op ruim 17.000 km, dus rijd aardig wat en bij een proefrit zonder wind kom je niet achter de wegligging. Pluspunt zijn de stoelen.

Dit is dus mijn 1e Citroen en mijn laatste. Denk dat een hoop mensen de keuze vanwege de bijtelling hebben gemaakt.

Johan

UitvoeringLease
Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
DealerHet Motorhuis

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Jvandeursen60, datum: 18 mei 2016

Antwoord: Als je een auto koopt om rationele redenen (bijtelling) is dat prima, maar dan moet je hem niet afkraken om emotionele redenen (uiterlijk). De windgevoeligheid is natuurlijk een aandachtspunt aspirant kopers maar het is ook goed om te weten waar het lage cijfer voor betrouwbaarheid en de motor vandaan komt. De diesel van Peugeot/Citroen heeft toch wel een goede naam.

 
Reactie van: Hkhoekstra25, datum: 17 januari 2017

Antwoord: Rijd zelf een Cactus, maar een dweil op de weg? Wat een onzin. Bij harde wind merk je er iets van, maar niet meer dan bij andere auto's. Dit is erg overtrokken.

 
Reactie van: Jantrx, datum: 31 oktober 2017

Antwoord: Ja dat dweilgedoe noem ik zwalken. Je moet super geconcentreerd op de snelweg blijven sturen vanwege die irritante slechte rechtuitstabiliteit. Prima auto maar van dat naar links en rechts willen gaan wordt je meer als normaal mee geconfronteerd. Dealer geeft z.b hoge opbouw evt de schuld maar geloof dat niet.

Misschien verkeerde banden of te breed of toe/uitspookt niet oké:? ..zeg het maar

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »