18 december 2017
Nissan Qashqai

Forum Nissan Qashqai

Reacties van eigenaren

  

, datum: 16 april 2015

Ervaring met auto: Een groot deel van de problemen zouden weg zijn als Nissan NL competent zou reageren. Voorbeeld: bij mij heeft een fuittoon bij de rechterportier alle plezier ontnomen. Na 2x hiervoor bij de garage te zijn geweest (spiegel eraf en er weer op) uit pure wanhoop zelf op onderzoek uitgegaan. Het blijkt dat de fabrikant hiervoor een patch heeft uitgegeven op 23 juni 2014. Aan Nissan NL gemeld. Geen antwoord (dat is structureel, wat een schoffies, niet?). Zojuist aan mijn garagehouder de volledige patch uitgeprint met foto's overhandigd, en het probleem is weg. Wellicht helpt het om Nissan Global in kennis te stellen van hun falende importeur in NL.

Uitvoering1.2 DIG-t Tekna
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand26.000 km
DealerStormvogels

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor9
  
 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 20 april 2015

Antwoord: Helemaal mee eens. Wij hebben nog steeds veel windgeruis bij de linkerportier en bij de dealer zeggen ze dat ze er alles aan gedaan hebben om het te verhelpen,maar er is nog aanzienlijk veel windgeruis. Is die patch wat u gevonden heeft ook de oplossing voor het geruis aan de linkerzijde? Graag hoor ik van u.

 
Reactie van: 4all2use, datum: 21 april 2015

Antwoord: Absoluut! Als u mij even een e-mail stuurt 4all2use@gmail.com dan zend ik u even de patch die u dan uitgeprint kunt geven aan uw garage.

 
Reactie van: Rudiberghmans1, datum: 26 januari 2016

Antwoord: kan iemand mij ook de patch doorsturen ivm het windgeruis rudiberghmans1@skynet.be

  

, datum: 4 april 2015

Ervaring met auto: Over het algemeen zeer tevreden over de auto. Echter totaal niet tevreden over de klantenservice van Nissan. Op basis hiervan zou ik ook nooit meer een Nissan kopen en zelfs iedereen afraden er een te kopen. After sales is slecht en enige vorm van klantenservice ontbreekt totaal. Mail wordt niet beantwoord.

Toen ik de auto kocht zat er een kaart versie in het navigatiesysteem dat totaal niet up to date was. Wegen die al minimaal 3 jaar bestonden waren zelfs niet opgenomen. Er is mij toegezegd dat ik de eerstvolgend kaart update gratis zou krijgen. Tot op heden (een jaar verder) is er nog steeds geen update uitgekomen.

Een derde NL bedrijf verzorgt voor Nissan de update, maar is dit failliet en kan Nissan zijn toezeggingen niet nakomen? Dit zou het niet beantwoorden van mijn mails door de Nissan klantenservice verklaren!

Uitvoering1.5 DCi Tecna
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand27.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Litlos47, datum: 11 april 2015

Antwoord: Precies dezelfde ervaring: model 2013 nieuw gekocht, de kaarten zijn inderdaad sterk verouderd. Nissan klantenservice enkele malen gemaild: geen enkele reactie (behalve natuurlijk het automatische mailtje dat het verzoek zo snel mogelijk wordt behandeld. "Zo snel mogelijk" is bij Nissan in ieder geval dus meer dan 4 maanden).

Toen maar gebeld, maar Nissan verschuilt zich geheel achter de fabrikant van de kaarten. Ik heb ook nog bij de dealer geklaagd. maar daar kom ik ook niets verder. Enige oplossing: nieuwe kaarten voor EUR 200,-- maar zonder enige garantie dat die wel up to date zijn.

Een nieuwe TomTom is goedkoper en beter.

  

, datum: 25 maart 2015

Ervaring met auto: Na een koude nacht laat de besturing krakende geluiden horen. Als motor eenmaal op bedrijfstemperatuur is, blijft het geluid weg. Vogels de dealer zou vervanging van de stabilisator stangen het probleem moeten verhelpen.
2e probleem is een irritant hoge toon geluid dat zich rechtsvoor in het interieur laat horen bij warme motor. Toerental heeft weinig invloed op het geluid. Volgens de dealer moet de brandstof pomp worden vervangen..

Diagnose van bovenstaande problemen op 2 maart 2015. Dealer zou bij Nissan onderdelen onder garantie bepaling bestellen. Heb 3x zelf moeten bellen om te horen of onderdelen al beschikbaar waren. Op 25 maart laat de dealer weten dat Nissan de onderdelen pas april beschikbaar heeft. Dat is dus 2 maanden wachten op een paar simpele onderdelen. Met de mogelijkheden van de hedendaagse logistieke keten, weiger ik te geloven dat dit 2 maanden moet duren. Als Nissan dit niet naar tevredenheid oplost, dat is het na 4 auto's van dit merk voor mij einde Nissan kopen.

Uitvoering1.2 DIG-T 115
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerNieuwendijk

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 31 maart 2015

Antwoord: Dit probleem hebben wij ook met onze Qashqai en bij ons is de brandstofpomp vervangen. Echter is dit niet het probleem, want het geluid bleef. Het geluid komt van de brandstofleiding die naar voren loopt. Bij ons is de brandstofleiding geisoleerd en het geluid is bijna weg. Aangezien het nog niet helemaal weg is moet de auto 15 april weer naar de dealer en gaan ze hem nog beter isoleren. Dit probleem komt steeds meer voor, maar Nissan wil het probleem nog steeds niet erkennen.

 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 2 april 2015

Antwoord: De service van Nissan is gewoon waardeloos. Als je er zelf niet achteraan gaat om het probleem op te lossen hoor je volgens mij helemaal niets meer en laten ze je gewoon rijden met de klachten. Terwijl het allemaal onder fabrieksgarantie valt! Hiervoor hebben we jaren Toyota gereden en ook wel problemen gehad maar werd altijd snel en goed opgelost. Daar kan Nissan een voorbeeld aan nemen.

De problemen wat hier boven staat hebben wij ook gehad. Het probleem met de parkeersensoren is bij ons wel opgelost d.m.v. een update van Nissan. (moest er wel zelf om vragen ). Wij accepteren het geluid wat in de auto is uiteraard niet en we hebben afgesproken dat we de auto op 15 april naar de dealer kunnen brengen en dat ik de auto pas weer op ga halen als hij 100% is.

PS: sinds vandaag is onze ruitensproeierpomp ook kapot en dat bij een auto die net een jaar oud is. (begint gewoon lachwekkend te worden)

 
Reactie van: Ronaldester, datum: 2 april 2015

Antwoord: Klopt inderdaad heb zelf ook de nieuwe Nissan Qashqai en ook mijn laatste. Ook in onze auto is de brandstofpomp vervangen en is deze geisoleerd maar nog steeds is er een geluid aanwezig. De auto is gewoon slecht ontwikkeld oa rubbers die zomaar loslaten, coating wat onder de auto loslaat, deurpanelen die op een knullige manier bevestigd zitten etc etc etc etc

Maar niet te vergeten de dodehoeksignalering of zoals Nissan het noemt Blind Warning System. Dit systeem werkt wanneer je wordt ingehaald, maar die ook bij regenachtig weer zomaar uit het niets gaat oplichten. Moeten wij dit zomaar gaan accepteren bij een auto die meer dat 30 mille heeft gekost. Moet je dit systeem dan uitschakelen als het slecht weer is?En dan de parkeersensoren die uit zich zelf aan gaan zonder dat er een object in de buurt is. Nissan wat hebben jullie in die 7 jaar ontwikkeling van deze auto uitgespookt of zijn jullie een gedeelte van de ontwikkeling kwijt geraakt.

Dan niet te vergeten de zeer slechte klantenservice van Nissan wat gewoon bar en bar slecht is. Geen reactie op mailing en als je een reactie krijgt moet je naar de dealer , maar die verwijst je weer naar Nissan.Voor mij nooit weer een Nissan!

 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 3 april 2015

Antwoord: Als we zien hoeveel klachten er zijn en dat Nissan hier zo slecht mee om gaat zal dat Nissan zeker klanten gaan kosten. Wij geven Nissan nog 1 keer de kans om de auto op 15 april goed te maken en als dat dan niet het geval is zijn wij helaas ook genoodzaakt om de weg in te slaan die jullie nu ook doen,want dan zijn wij er ook klaar mee. Het is toch te gek voor woorden dat je zoveel moeite moet doen om een auto van ruim 30 mille goed te krijgen en dat het allemaal zo lang moet duren terwijl je gewoon garantie hebt!

 
Reactie van: Ronaldester, datum: 3 april 2015

Antwoord: Dag Joke,

Ik ken je niet maar we beginnen wel elkaar ergenissen te herkennen met dezelfde auto. Inderdaad Nissan schaam je diep. Wij zijn inmiddels een andere weg ingeslagen en gaan juridische stappen ondernemen aangezien wij het niet langer accepteren.

Zeker gezien het dodehoeksysteem dit is echt te triest voor woorden dat men zoiets ontwikkeld heeft en niet verder heeft gekeken wat de invloeden zijn bij slechte weersomstandigheden. Maar goed Nissan wil blijkbaar geen tevreden klanten en dan moet men maar de consequenties nemen.

Dit hebben wij ook nog nooit eerder mee gemaakt, en ik denk dat dit voor Nissan klanten gaat kosten. Als ze je als klant niet fatsoenlijk gaan helpen dan zullen we Nissan helpen dat er zoveel slechte reclame komt dat er straks geen Nissan meer op de weg rijdt.

 
Reactie van: Ronaldester, datum: 5 april 2015

Antwoord: Ben het helemaal met u mee eens. Misschien dat we collectief iets moeten gaan doen :-) om Nissan in beweging te krijgen. Ben wat dat betreft wel blij dat meerdere eigenaren dezelfde mening delen en dit kenbaar maken via de sociaal media.

Het is inderdaad te triest voor woorden dat een auto merk zo met zijn klanten om gaat. De auto die wij hiervoor hadden daar was ook wel eens wat mee , maar de klantenservice was altijd perfect, en bij het melden van een klacht kreeg je een automatische mail dat de klacht in behandeling werd genomen en na enkele dagen kwam er dan ook daadwerkelijk een antwoord ( telefonisch of per mail). Nooit hebben wij hier klachten over gegeven. Ik denk ook dat een merk als Nissan hier gewoon geen kennis van heeft en hier ook geen belang in ziet dat tevreden klanten je belangrijkste reclame is die er bestaat. Onze Jurist gaat bekijken wat de mogelijkheden zijn maar dat deze auto retour gaat naar Nissan dat staat vast. Ook al moet ik hem persoonlijk naar het hoofdkantoor brengen

Want zo'n slechte auto verwacht je anno 2015 niet meer en zeker niet van een Nissan! Voor ons zal er nooit weer een Nissan op de oprit staan dat staat in ieder geval vast. Wens jullie succes en u kunt mij altijd benaderen als we iets voor elkaar kunnen betekenen!

Vr.gr.
Ron

 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 6 april 2015

Antwoord: We wachten af als we 15 april de auto naar de dealer brengen en hopen uiteraard dat ze de problemen dan eindelijk op kunnen lossen. Mocht het niet zo zijn dan zijn wij ook genoodzaakt andere stappen te nemen, want het geduld is voor ons ook een keer op. Als we de auto na 15 april weer hebben zullen we laten weten hoe het gegaan is en of ze de problemen opgelost hebben. Ook zouden we wel graag horen hoe Nissan het bij jullie gaat oplossen en wensen jullie ook veel succes hiermee.

M. Vr. Gr. Joke

 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 11 april 2015

Antwoord: Zoals je hierboven kunt lezen ligt het probleem niet aan de brandstofpomp, maar aan de brandstofleiding die naar voren loopt en dat het probleem steeds vaker voor komt en de dealers er geen oplossing voor weten. Het grote probleem in dit geval is dat de waardeloze service van Nissan gewoon helemaal niks is. Als ik hier al lees hoeveel problemen er zijn met dat irritante geluid in de auto lijkt het mij dat er nog veel meer mensen zij met dit probleem en dat de dealers naar mijn idee er ook wel meer werk van mogen maken, want ik heb het idee dat die zich ook niet echt druk maken dat de klanten in een nieuwe auto rijden met deze problemen.

 
Reactie van: Leunen, datum: 11 april 2015

Antwoord: Wij hebben zelf een Qashqai 1.2 Tekna en hebben al twee keer de benzinepomp vervangen en komt telkens terug wie heeft en erkent dit probleem. Zou graag met iemand in contact komen. Graag reactie.

 
Reactie van: Ronaldester, datum: 17 april 2015

Antwoord: Mail bericht bestemd voor Joke,

Ben heel benieuwd hoe het gegaan is met de reparatie aan jullie auto. Bij ons worden binnenkort ook de dakrails vervangen aangezien deze beginnen te verweren. Er komen hele kleine scheurtjes in. Vooral als de zon erop schijnt zie je deze scheurtjes heel goed.

Onze auto gaat eerdaags ook naar de dealer voor de parkeersensoren, problemen met het start/stopsysteem en de dakrails. En er loopt nog een juridische procedure wat betreft het dodehoeksysteem. Een waardeloos veiligheidssysteem wat spontaan werkt bij regenachtig weer en reageert dan op de waterdruppels. Hoe kun je als auto producent zoiets op de markt brengen echt niet te geloven.

 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 18 april 2015

Antwoord: Hallo Ron,

We hebben de auto donderdag weer opgehaald en het probleem was nog niet weg. Het blijkt nu dat onze dealer in overleg met Nissan wel het probleem hebben gevonden en dat is de hoge druk brandstofpomp die in het motorruim zit en dus niet de brandstofpomp in de tank en ook niet de brandstofleiding die naar voren loopt. Alleen is het dat deze brandstofpomp in backorder staat en niet zeker is wanneer deze geleverd wordt. Dus moeten we weer geduld hebben totdat ze bellen dat het onderdeel binnen is.

Ik hoop voor jullie dat de problemen nu dan ook snel opgelost worden en dat we dan eindelijk gewoon eens kunnen genieten van de auto. Ik ben het wel helemaal met je eens dat het onvoorstelbaar is dat Nissan in deze tijd nog een auto kan produceren waar zoveel mis mee is en dat het allemaal zo lang duurt voordat het eindelijk opgelost wordt.

 
Reactie van: Ronaldester, datum: 20 april 2015

Antwoord: Dag Joke,

Nou eindelijk is het probleem dan hopelijk voor jullie verholpen. Aangezien onze auto ook weer naar de dealer moet vanwege de hoge pieptoon zal ik jou verhaal aan de dealer doorgeven , anders zoeken ze weer naar wat anders terwijl het euvel nu hoogstwaarschijnlijk bekend is.

Als het aan ons ligt gaat de auto retour naar Nissan Nederland en kies ik weer voor de Duitse gruntligkeit en waar in ieder geval ook de service een stuk beter is.

Gr. Ron

 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 20 april 2015

Antwoord: Wij hopen ook echt dat dit de oplossing is voor dit probleem. We zullen het laten weten als onze auto voor de VIJFDE KEER (!) naar de dealer moet en of het probleem dan echt opgelost is.

En volgens mij is de service bij haast niemand zo slecht dan als bij Nissan.

Gr. Joke

 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 23 april 2015

Antwoord: Volgens Nissan moet dit het probleem oplossen. Aangezien dit onderdeel in backorder staat moeten we wachten tot het binnen is en zodra ik het weet zal ik het op deze site zeker melden.

 
Reactie van: Jeroenwindhorst, datum: 23 april 2015

Antwoord: Is het na vervangen van de hogedruk brandstofpomp opgelost?

 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 12 juni 2015

Antwoord: Het probleem is vandaag opgelost na het vervangen van de hoge druk brandstofpomp.

  

, datum: 2 maart 2015

Ervaring met auto: Na enkele weken merkte ik dat de wagen 'schokte' en dat de toerenteller toch raar deed. Uit voorzorg heb ik mijn wagen laten slepen naar garage. Bij nazicht kon de garage niets vreemds vinden, dus wordt de wagen gewoon terug in gebruik genomen. Ongeveer drie maanden na de aankoop moet ik de wagen opnieuw laten takelen met dezelfde klachten, op die moment was het niet verantwoord om de wagen nog te gebruiken.
De reacties van de wagen waren volledig onvoorspelbaar. Hij schokte aan een snelheid van 120-130 km/h, het toerental ging soms 2000-4000 uitzichzelf, om die moment was de veiligheid niet meer gegarandeerd.
Bij de garage ontdekkenen ze ijzervijlsels in de versnellingsbak, dat is toch wat ze mij hebben meegedeeld. Wagen enkele weken kwijt en een nieuw versnellingbak geplaatst. Toen hoopte ik einde verhaal en iedereen tevreden.

Helaas 4 maanden later (01-2015) heeft de wagen terug dezelfde klachten, maar nog extremer. De wagen wordt dus opnieuw binnen gedaan bij garage Dams, eind januari. Toen kreeg ik te horen dat de wagen opnieuw een andere versnellingsbak ging krijgen weliswaar van een type. Enkele weken later kreeg ik te horen dat deze versnellingsbak het probleem niet verholpen heeft.

Als alternatieve oplossing ging er nieuwe computer geplaatst worden dit zou begin maart gebeuren. Doch zonder enige garantie dat het probleem verholpen zou zijn.

NISSAN SHAME ON YOU!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand35.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort7
Motor2
  
 
Reactie van: S. Vellema1, datum: 11 maart 2015

Antwoord: Vreemd verhaal, ik geloof er geen snars van is volgens mij een nep review.

 
Reactie van: Gertroke, datum: 24 januari 2016

Antwoord: De automaat van deze auto is bagger. Heb al 2x een nieuwe versnellingsbak gehad. Schakelt met een schok rond 60 km/u.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 27 februari 2015

Ervaring met auto: Wat een fijne auto en ik ben er helemaal weg van op alle fronten. Maar helaas is er bij mij een probleem welke ze nog niet kunnen oplossen. De fan van de kachel gaat zomaar aan en al zet je alles uit dan blijft hij toch blazen. Auto uitzetten, deur afsluiten en opnieuw alles opstarten helpt ook niet. pas de volgende dag is alles weer normaal. Nu 3x gebeurd in de 2 weken dat ik de auto heb, wel jammer. De werkplaats balie kan ook nog wel iets leren van de service die je bij Toyota krijgt. Ik moest alles uit die man sleuren om antwoorden te krijgen op wat er met mijn auto gedaan was.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
DealerBochane

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 25 februari 2015

Ervaring met auto: De QQ is een prima auto. Rijdt heerlijk en is zuinig in gebruik. Enige probleem dat ik heb, is dat de auto erg vochtig is en het lang duurt om via de airco de ramen schoon te krijgen. Verder een top auto.

Uitvoering1.2 Dci J11
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand12.000 km
DealerLeijden

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 22 februari 2015

Ervaring met auto: Goed gebouwde auto, zeer comfortabel, uitstekende afwerking. Diesel bij lage toerentallen wat brommerig maar wel heel zuinig: gem. 1:19,5.

Uitvoering1.5dCi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km
DealerAuto Herwers

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »