15 december 2017
Nissan Qashqai

Forum Nissan Qashqai

Reacties van eigenaren

  

, datum: 22 augustus 2015

Ervaring met auto: Fijne vlotte auto die zuinig kan rijden zonder al te zuinig met het gaspedaal om te gaan. Jammer van de beperkingen van het Connect systeem en de oude kaarten van de navigatie.

Uitvoering1.6 Dig-t
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand15.000 km
DealerDenissen

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 10 augustus 2015

Ervaring met auto: Laat door Nissan de cd kaart heel gauw aanpassen, voorkomt een hoop ellende bij heel veel mensen.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
DealerBogers

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 4 juli 2015

Ervaring met auto: Heb nu bijna een jaar gereden in deze auto. Ik heb tot nu toe nog niet zo'n plezierige auto gehad. Ik heb 1 nadeel, dat is de navigatie update. Dat duurt echt te lang en dat moet 1 keer per jaar.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Bkkra53, datum: 3 augustus 2015

Antwoord: Sinds januari in het bezit van een Nissan Quasqai Tekna automaat en ik sluit mij aan betreft positieve ervaring boven verwachting.

 
Reactie van: Mjss, datum: 16 september 2015

Antwoord: Volledig mee eens! Heb inmiddels, vanwege vele positieve ervaringen, nieuwe Quasqai aangeschaft, DIG-T 115 Xtronic.

Ook bij deze auto bijzonder comfortabel met extra's die bijzonder goed aanvoelen. Navigatie gelukkig nu zeer uitgebreid en nauwkeurig. Gratis update van gegevens t.z.t., zoals bij vele concurrenten (o.a. TomTom) zou welkom zijn.

1 Negatieve ervaring: duidelijk windgeruis bij snelheden boven 100km. Dealer geeft aan dat de auto conform specs is...

  

, datum: 29 mei 2015

Ervaring met auto: Klein probleempje met de dodehoeksignalering. Bij zonnig weer is het lampje voor de bestuurder niet te zien. De medepassagier ziet het lampje wel branden.

Uitvoering1.6 Tekna
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km
DealerHartogh

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Ronald. Devries, datum: 1 juni 2015

Antwoord: Als je na 2.000 km met zo'n matige score komt is er waarschijnlijk iets misgegaan in het aankoopproces. Heb je wel proefgereden? De pros en cons zijn inmiddels wel bekend, dus dat kan geen verrassing meer zijn. De motor is kleiner en dat merk je soms in de lage toeren als de turbo nog niet bijspringt. Dat wil niet zeggen dat de auto traag is. De Renault Kadjar heeft hetzelfde blok, maar is 15% verder opgevoerd. Er zit dus nog ruimte. Het grootste nadeel wat werd ondervonden was windgeruis en andere geluidjes. Ook iets om in een proefrit uit te testen. Mijn ervaring: prima motor, goed comfort na enkele keren terug bij garage en middelmatige betrouwbaarheid.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 12 mei 2015

Ervaring met auto: Na precies 1 jaar (28000 km), waarbij er wat probleepjes waren, die overigens prima zijn opgelost door mijn garage Stormvogels (IJmuiden) kan ik nu objectief oordelen over deze auto.

De bottom line: een heerlijk rijdende auto met zeer goed comfort, en met een verrassend soepele en vooral zuinige motor (geen caravantrekker), voor mijn doel uitstekend geschikt.

Zo positief als ik ben over de auto en mijn garage, zo slecht ben ik te spreken over Nissan NL. Het is toch ongelofelijk, dat zo'n goed merk zich zo slecht laat representeren in NL. Ze beantwoorden email pas na 11 weken, zonder een oplossing te bieden die bij Nissan EU voorhanden is, en geven vervolgens hun computer de schuld!

Maar de auto is gewoon een van de beste middenklassers die ik de afgelopen jaren heb gereden, met nuttige en vooruitstrevende technologie waar veel duurdere merken een puntje aan kunnen zuigen.

Uitvoering1.2 DIG-T Tekna
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand28.000 km
DealerStormvogels

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 14 mei 2015

Antwoord: Ik was benieuwd of u het probleem ook heeft gehad met de pulserende fluittoon aan de rechterkant binnen in de auto, want dat probleem hebben wij nog steeds (hebben meer mensen last van zoals je kunt lezen in deze forum). Volgens Nissan moet het de hoge druk brandstofpomp zijn, maar die staat al 3 maanden in backorder. Want straks kent u het probleem en blijkt het dit niet te zijn en zitten wij voor niks zolang te wachten totdat dit vervelende probleem eindelijk opgelost is,

 
Reactie van: Ishoven, datum: 16 mei 2015

Antwoord: Ik ben bang dat jullie aan het lijntje worden gehouden. Toch maar even forse druk uitoefenen bij de garage van aanschaf, omdat zij als eerste verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor de levering van een ondeugdelijk product. Onderdelen zijn altijd op korte termijn beschikbaar, behalve in geval van oorlog of overstroming :-) Het lijkt me, dat jullie absoluut een redelijke eis hebben en de garage dient hier gewoon een oplossing voor te bieden, links of rechtsom. Maak dat ook schriftelijk duidelijk, want inmiddels verstrijkt de tijd.

 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 16 mei 2015

Antwoord: Ik laat het wel weten als bij ons het probleem weg is. Voor ons is het ook bijzonder dat het zo lang moet duren voordat de brandstofpomp leverbaar is en we krijgen van Nissan ook geen antwoord wat de verwachting is. Dus je kunt je misschien wel voorstellen dat het voor ons wel frustrerend is dat wij al ruim drie maand met dit irritante geluid rijden en nog steeds niet weten wanneer het opgelost is.

 
Reactie van: Ishoven, datum: 16 mei 2015

Antwoord: Niet onlogisch dat ze het probleem daarin zoeken. Oudere modellen hadden daar ook last van. Maar het kan veel oorzaken hebben, vooralsnog geen onderkend eenduidig probleem. Wel interessant, dus laat even een bericht achter als het euvel is gevonden. Overigens... een backorder die maanden lead time heeft?

 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 12 juni 2015

Antwoord: We hebben de auto bij de dealer gehad en na het vervangen van de brandstofpomp is het probleem verholpen.

 
Reactie van: Lim. Vries, datum: 29 december 2015

Antwoord: Mijn QQ 1.6 heeft ook een jankend geluid zeker bij een koude motor, al diverse keren terug geweest,en ze zeggen dan dit bij deze uitvoering zo is. Wazig verhaal, maar ze weten het niet op te lossen. Ik vind het nog steeds storend voor een nieuwe auto.

Wind geruis linker spiegel is een rectificatie op gedaan maar dat mocht niet helpen helaas. Al met al een slechte nazorg van Nissan.

  

, datum: 25 april 2015

Ervaring met auto: Wat een geweldige auto. Het is onze 3e Qashqai, maar wel de best rijdende, stilste auto waar ik ooit in heb gereden. Er waren wat probleempjes, maar viel best mee voor een nieuw model, waar je nu een maal rekening moet houden dat er wel eens wat mis gaat.

Alles keurig opgelost, de piepende sensoren heb ik zelf opgelost, heel simpel: de sensoren in de was zetten. De auto stuurt zeer goed, de navigatie, is hoewel met verouderde kaarten brengt ons overal waar we heen willen.

Ik zou me niet teveel laten leiden door de negatieve verhalen op deze website, het is een perfectie auto, en ja elke auto heeft wel eens wat, ook de VAG auto's.

Uitvoering1.2 Accenta
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand7.000 km
DealerABD

Betrouwbaarheid7
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 26 april 2015

Antwoord: Blij voor je dat je niet zoveel problemen hebt met de Qashqai. Ik ben het met je eens dat er vaak kinderziektes zij bij nieuwe modellen en dat weten wij ook en hadden er ook rekening mee gehouden. Maar als je al ruim 4 maanden bezig bent om problemen op te lossen (en bij ons waren het er best wat) en dan is het nog steeds niet allemaal geregeld dan kun je de frustratie hoop ik toch wel van ons voorstellen. Ik hoop dat je niet meer problemen krijgt met de auto, want bij de meeste Qashqai modellen begint het rond de 10.000km.

 
Reactie van: S. Vellema1, datum: 27 april 2015

Antwoord: Misschien tijd voor een andere dealer??
ABD Drachten kan ik zeer aanbevelen...

 
Reactie van: Arien. Joke, datum: 27 april 2015

Antwoord: Het is grappig dat je daar over begint, want aankomende vrijdag hebben we een afspraak bij een andere dealer (zoals je zegt hadden we dat waarschijnlijk ook eerder moeten doen). We hopen ook dat deze dealer ons wel goed kan helpen en dat we dan eindelijk van de auto kunnen genieten.

 
Reactie van: Ronaldester, datum: 28 april 2015

Antwoord: Denk dat het probleem ook absoluut niet bij de dealers ligt , maar puur bij Nissan Nederland. Denk dat alle Qashqai rijders in de Tekna uitvoering problemen hebben met de dodehoeksensoren die bij slecht weer zelf gaan oplichten. Dit wordt door Nissan Nederland niet opgepakt en men verwijst je naar het instructieboekje. Ja, mooi afschuif-systeem waar de dealer niks mee kan en bij hen ligt ook zeker geen schuld. Nissan moet zich echt diep schamen met de zeer slechte service die zij geven. Als je alleen al naar de service kijkt bij VAG dat is een stuk beter en klantvriendelijker. Nee, voor ons never nooit weer een Nissan niet om de dealer want die doet het heel goed maar puur om de slechte service van Nissan Nederland.

Wij zijn inmiddels de juridische kant ingeslagen en zullen ons niet zomaar aan de kant laten zetten. Als men niet fatsoenlijk met een oplossing wil komen, dan moet het maar via de rechter die hier een uitspraak over moet doen of je dit alleemaal maar moet accepteren.

Het gaat hier puur over de communicatie en de moeiten nemen om naar je klanten te luisteren, maar alleen dat al kan Nissan Nederland niet en willen ze waarschijnlijk ook niet. Wel produkten op de markt brengen, maar geen verantwoordelijkheid nemen en met een oplossing komen wanneer er klachten komen.
Jammer maar het is hedendaags waarschijnlijk niet anders.

 
Reactie van: S. Vellema1, datum: 28 april 2015

Antwoord: Beste Ronaldster,

Het dode hoek systeem is gewoon bij elk merk storingsgevoelig, vooral regen is vaak een spelbreker, maar je kunt het ook gewoon uitzetten als het je zo ergert. Ik geef je geen enkel kans bij de rechter, koop maar gauw weer een VAG auto, met dezelfde opties. Dan ben je zo 5000 euro meer kwijt en je zult dezelfde problemen ondervinden. Zo'n systeem kan gewoon geen onderscheid maken het ziet iets en dat kan ook water zijn.

 
Reactie van: Ronaldester, datum: 29 april 2015

Antwoord: U gaat dus akkoord met iets wat niet goed werkt? Wat als de parkeersensoren op regendruppels reageren heeft u dan nog steeds deze mening. En uitzetten daar koop je het toch niet voor. Betaal toch niet voor niets voor dit systeem. En inderdaad bij VAG betaal je meer maar dan werkt het wel en dat is nou net het verschil.
Gelukkig heeft ieder zijn eigen mening hierin en elk automerk heeft wel iets maar het is maar net hoe je als autofabrikant hier mee om gaat.

 
Reactie van: Ishoven, datum: 1 mei 2015

Antwoord: Probleem is bekend bij Nissan. Er is een patch voor (begin 2015) maar vraag is of het wat oplost. Overigens hebben veel merken last van false positives, ik vind het niet belastend en het systeem reageert prima op motoren, iets wat bij VAG weer een probleem kan zijn.

 
Reactie van: Fransvenema1, datum: 7 mei 2016

Antwoord: Ik heb een Qashgai van juni 2015 en ook ik wacht nog steeds op mijn gratis update van mijn navigatie. Ik heb wel reactie na 8 maanden gehad en ik kon een formulier bij mijn dealer halen en ingevuld naar de service afdeling sturen, natuurlijk heb ik dit per mail gedaan daar dit rechtsgeldig is. Gelijk heb ik een mail ontvangen dat ik een update kan verwachten maar ondertussen alweer ongeveer 2 maand verder en nog niets weer vernomen.

Verder een prima rijdende auto alleen de achteruitsensoren piepen constant deze maar even uitgeschakeld en een afspraak maken bij de dealer en ik hoop dat men geen toestemming behoeft te vragen om dit te mogen oplossen want dan ben ik weer een jaar verder misschien.

Misschien wat de service betreft van Nissan is dit misschien ook mijn laatste complete Nissan. 30 jaar wisselend Mazda en Toyota gereden en wat mis ik vergelijkbare service!

  

, datum: 21 april 2015

Ervaring met auto: Lekkere auto met veel mogelijkheden en extra's. Je weet dat de bagageruimte beperkt is, dus daar moet men dan niet over zeuren. Waar wij wel ontzettend probleem mee hebben is de climate control. De temperatuur was in de winter veel te warm en moest worden uitgezet omdat het niet te harden was in de auto. Nu het buiten wat warmer begint te worden moeten wij de temperatuur op 16 zetten om enige verkoeling te verkrijgen. Als dat niet lukt gaat hij (met de hand) maar naar...

UitvoeringNew Connect 1.5
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand4.500 km
DealerZeeuw

Betrouwbaarheid4
Comfort2
Motor6
  
 
Reactie van: 4all2use, datum: 25 april 2015

Antwoord: Sterkte hiermee... het euvel is al vanaf introductie bekend, openbaart zich met name bij diesel uitvoering en het laat zich aanzien dat het een software probleem is en geen hardware probleem, dus je garage staat waarschijnlijk machteloos. Onbegrijpelijk, dat Nissan deze kleine punten niet aanpakt, want het is verder toch echt een heerlijke auto, die een veel betere beoordeling verdient.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »