24 januari 2017
Nissan Qashqai

Forum Nissan Qashqai

Reacties van eigenaren

  

, datum: 25 oktober 2015

Ervaring met auto: Een heerlijk rijdende auto. Alleen de navigatiekaart is van 2013. Daarvoor moet Nissan zich schamen.

Uitvoering1.2 Connect
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand1.400 km
DealerBochane

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Kees. Grootes, datum: 30 november 2015

Antwoord: Ik heb dezelfde ervaring. Volgens Nissan is er in juni 2015 een nieuwe kaart uitgekomen. Ik heb mijn auto in augustus aangeschaft en heb medio september een klacht ingediend hierover. Ik heb nog steeds geen reactie gehad van de klachteningang en heb al regelmatig gerappelleerd. Regelmatig wordt ik de verkeerde richting gestuurd. Ik vind dit zeer kwalijk van Nissan.

 
Reactie van: Petervanwanrooij, datum: 9 december 2015

Antwoord: Ik deel jullie ervaring, mijn nieuwe Qashqai 1.5 DCI is in september 2015 geleverd, nadien kwam ik erachter dat de nav0kaart uit 2013 komt. Ik heb begin oktober zowel de dealer als Nissan Nederland benaderd. Nu ruim 2 maanden verder ben ik nog niet veel opgeschoten. Schandalig dat je een auto eind 2015 levert met een nav. kaart uit 2013. Het blijkt trouwens dat er nog steeds geen nieuwe versie is.

Eigenlijk wordt je als klant gewoon zwaar gefopt door de autodealer. Ze geven bewust niet aan dat er een oude kaart in zit. NU geven ze wel aan dat als er een update is je deze kunt kopen. Service, klachtenafhandeling een dikke onvoldoende. Zeker Nissan Nederland. Het wordt tijd dat alle ontevreden Nissan klanten zich gaan bundelen om een nieuwe navigatie kaart, als deze na 3 jaar eindelijk komt, gezamenlijk te regelen.

Toch nog iets positiefs, Behoudens het windgeruis bij de spiegels, rijdt de Nissan Qashqai 1.5 DCI toch wel lekker. Maar of ik ooit gezien de extreem slechte service nog eens een Nissan koop betwijfel ik.

 
Reactie van: Ingvandenh, datum: 12 december 2015

Antwoord: Ik heb ook 8 december 2015 mijn nieuwe Nissan Tekna opgehaald en dus ook met navigatie van 2013! Ik heb ook geen krik en reserveband. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? We moeten inderdaad onze klachten bundelen.

 
Reactie van: Info, datum: 6 januari 2016

Antwoord: Ik heb in augustus de Tekno 1.6 gekocht. Duurste uitvoering.

Wat mij na de 1e rit opviel was dat de nav totaal niet van deze tijd is, waar ik mij zeer aan erger kaart door extern bedrijf laten uitlezen. Was gekopieerd van een kaart van 2012. MIJN DEALER wist daar van maar doet niets
Mijn auto is een groot probleem met veel storingen. En elke keer moet ik weer mijn zaak op slot doen en naar de garage. Bij het optrekken altijd een hik waardoor ik bang ben dat vandaag of morgen er een auto achterin duik.
Hij rijdt prima, maar als ik had geweten wat ik nu weet dan had ik hem niet gekocht.

Ik kan hem elke keer brengen maar er komt geen oplossing zij weten zelf ook niet waar het vandaan komt. Mijn dealer moet het probleem oplossen en mij niet naar de importeur sturen wat hij heeft hem mij verkocht. Graag zou ik willen dat wij Nissan met elkaar voor een oplossen laten zorgen of geld terug geven wat je hebt niets aan oude nav.

 
Reactie van: Ansinkx, datum: 6 augustus 2016

Antwoord: Beste Nissan eigenaar,

Betreffende je navigatie. Het oude navigatie kaarten probleem is bij Nissan bekend. Er is een coulance-regeling, maar je bent verplicht om een klacht bij de Nissan dealer neer te leggen. Daarna word alles geregeld.

Gisteren, 5 augustus, mijn nieuwe Qashqai Connect opgehaald bleek navigatie kaart 2013 in te zitten. Vandaag 6 augustus klacht ingelegd en getekend bij Nissan dealer en krijg nieuwste SD kaart.

  

, datum: 4 oktober 2015

Ervaring met auto: Perfecte auto.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand15.000 km
DealerLamens

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: Bkkra53, datum: 9 april 2016

Antwoord: Ik heb in januari 2015 een Nissan Qashqai Tekna gekocht en kwam er een paar weken achter dat er een verouderd navigatiesysteem van 2012/13 gemonteerd was. Contact met de dealer opgenomen en gaf mij advies met de importeur mijn klacht in te dienen. Hier is na meerdere mails niet op gereageerd. In januari 2016 werd de update leverbaar. Weer contact opgenomen en schetst mijn verbazing, ik kon een nieuwe kopen met 50% korting en dat was ook nog een coulance gebaar. In dit geval hebben de dealer en de importeur gefaald.

  

, datum: 6 september 2015

Ervaring met auto: Vorig jaar november afgeleverd, een van de eerste automaten in NL. Prettige CVT, met voorgeprogrammeerde stappen. Motor nooit meer dan 3500 toeren. Op de snelweg bij op snelheid komen of inhalen zou iets meer vermogen prettig zijn.

Op snelheid erg stil, geen last van rijwind om spiegels, etc. DAB-radio uitstekend. Prima stoelen (we zijn niet groot, dat scheelt). Redelijk zuinig voor een hoge auto.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand14.500 km
DealerBochane

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: R. Nesch, datum: 26 september 2015

Antwoord: De meegeleverde navigatie voldoet goed en brengt je meestal waar je moet zijn. Dat het kaartmateriaal uit 2013 is mag gerust een aanfluiting genoemd worden. Updates naar recenter kaartmateriaal zijn tot op heden (Aug 2015!) niet verkrijgbaar: slordig van Nissan.

Ook de Connect mogelijkheden die hoog aangeprezen worden in de reclame zijn ronduit teleurstellend. Er zijn nauwelijks apps verkrijgbaar, aangekondigde apps zijn nog steeds niet beschikbaar en het ontbreken van zaken zoals voice control of een veilige snelkeuze voor veelgebruikte telefoonnummers is een stap terug in de tijd. Vreemde keuzes zijn daar gemaakt en de gemaakte keuzes worden niet uitgewerkt lijkt het.

Je kunt wel gebruik maken van je telefoon software zoals Cortana in Windows-phone (waar dan verder helemaal geen apps voor zijn) of Google Now of Apples Siri. Via de bluetooth koppeling zijn die in te schakelen.

Daar is dus Nissan met zijn Bosch systeem flink achterop aan het lopen. Jammer. Vooral omdat het systeem door zijn integratie en snelle werking wel degelijk veel potentie heeft maar dat komt er voorlopig nog niet uit. Een ingrijpende software update zou daar wonderen kunnen doen.

Ook zinvolle apps, kunnen het rijgenot en de veiligheid verbeteren. Denk aan een weerapp, integratie tussen navigatie en het verkeer, files etc.. kortom er is veel mogelijk maar de meegeleverde apps bevorderen eerder de onveiligheid, zoals online zoeken en een Facebook app. Zaken waar slechts weinigen op zitten te wachten en die je juist beter niet rijdende kunt gebruiken.

  

, datum: 22 augustus 2015

Ervaring met auto: Fijne vlotte auto die zuinig kan rijden zonder al te zuinig met het gaspedaal om te gaan. Jammer van de beperkingen van het Connect systeem en de oude kaarten van de navigatie.

Uitvoering1.6 Dig-t
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand15.000 km
DealerDenissen

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 10 augustus 2015

Ervaring met auto: Laat door Nissan de cd kaart heel gauw aanpassen, voorkomt een hoop ellende bij heel veel mensen.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
DealerBogers

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 4 juli 2015

Ervaring met auto: Heb nu bijna een jaar gereden in deze auto. Ik heb tot nu toe nog niet zo'n plezierige auto gehad. Ik heb 1 nadeel, dat is de navigatie update. Dat duurt echt te lang en dat moet 1 keer per jaar.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Bkkra53, datum: 3 augustus 2015

Antwoord: Sinds januari in het bezit van een Nissan Quasqai Tekna automaat en ik sluit mij aan betreft positieve ervaring boven verwachting.

 
Reactie van: Mjss, datum: 16 september 2015

Antwoord: Volledig mee eens! Heb inmiddels, vanwege vele positieve ervaringen, nieuwe Quasqai aangeschaft, DIG-T 115 Xtronic.

Ook bij deze auto bijzonder comfortabel met extra's die bijzonder goed aanvoelen. Navigatie gelukkig nu zeer uitgebreid en nauwkeurig. Gratis update van gegevens t.z.t., zoals bij vele concurrenten (o.a. TomTom) zou welkom zijn.

1 Negatieve ervaring: duidelijk windgeruis bij snelheden boven 100km. Dealer geeft aan dat de auto conform specs is...

  

, datum: 29 mei 2015

Ervaring met auto: Klein probleempje met de dodehoeksignalering. Bij zonnig weer is het lampje voor de bestuurder niet te zien. De medepassagier ziet het lampje wel branden.

Uitvoering1.6 Tekna
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km
DealerHartogh

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Ronald. Devries, datum: 1 juni 2015

Antwoord: Als je na 2.000 km met zo'n matige score komt is er waarschijnlijk iets misgegaan in het aankoopproces. Heb je wel proefgereden? De pros en cons zijn inmiddels wel bekend, dus dat kan geen verrassing meer zijn. De motor is kleiner en dat merk je soms in de lage toeren als de turbo nog niet bijspringt. Dat wil niet zeggen dat de auto traag is. De Renault Kadjar heeft hetzelfde blok, maar is 15% verder opgevoerd. Er zit dus nog ruimte. Het grootste nadeel wat werd ondervonden was windgeruis en andere geluidjes. Ook iets om in een proefrit uit te testen. Mijn ervaring: prima motor, goed comfort na enkele keren terug bij garage en middelmatige betrouwbaarheid.

 
 
< 1 2 3 4 5 6 7 >