21 augustus 2017
Nissan Qashqai

Forum Nissan Qashqai

Reacties van eigenaren

  

, datum: 21 augustus 2017

Ervaring met auto: Er rammelt altijd wel iets of in de deur of in/onder het dashbord. En het verbruik is zeer hoog max 1 op 12 voor een 1200 cc van 1250 kg. En nu augustus 2107 10.000 km rammelt er iets aan de koppelings drukgroep. Wat? Echter na het melden op de 14e augustus komen ze hem pas de 23e halen service (slecht) geen tijd voor de klant diep roblemen ervaart. En in het begin 100 km nieuwe software moeten laden omdet deze niet de sleutel herkende en niet op toeren kwam. Had beter bmw gehouden.

Ervaring met verkoop: Verkopen willen ze snel maar servise is slecht! Wordt niet direct verholpen.
Altijd paar dagen wachten of langer.

Uitvoering1.2
Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerSturm

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 24 juli 2017

Ervaring met auto: Prima auto. Comfortabel. Alleen even afwachten hoe het Franse 1200CC Renault motortje zich houdt als de auto bijv. 100.000 km heeft gereden. Maar dat geldt voor alle geknepen motoren met turbo.

Enige euvel is het hill-start systeem, dat niet altijd goed is te hanteren.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km
DealerBochane

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 17 juli 2017

Ervaring met auto: Overgestapt naar de QQ. Bij het schakelen tussen elke versnelling blijft het toerental lang hangen en geregeld geeft het juist zo'n 500 a 600 extra toeren erbij. Erg oncomfertable en moeilijk in te schatten het juiste schakelmoment en snelheid van de acceleratie. De dealer vertelt mij dat dit normaal is en zo is gemaakt dat de auto niet uitslaat... een soortement beveiliging. Is er iemand die ervaring heft met dit zelfde euvel en mij kan vertellen wat de eventuele oplossing zou kunnen zijn? De auto gaat begin augustus naar de dealer om uitgelezen te gaan worden.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km
DealerAHZ

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor5
  
  

, datum: 17 juli 2017

Ervaring met auto: Aircocondensator vervangen onder garantie (na 2 jaar ) is de nieuwe weer van slechte kwaliteit? Of is het probleem de evt. steenslag?

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Aircocondensator vervangen na 2jaar 20.000 km het is de vraag of na 2 jaar de condensator weer de geest geeft (of is de kw. nu beter?) kosten: +/- 800 euro


Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit2 jaar

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor6
  
  

, datum: 3 juli 2017

Ervaring met auto: Auto sinds januari in bezit (1.2 N-vision uitvoering). Nu met de nieuwste kaartupdate (v2) geen klachten over de navigatie. Comfort is top, ruimte is prima. Het verbruik is gemiddeld ook goed, ik rijd vaak maar ritten van 8 tot 10 km en dan kom ik gemiddeld aan een krappe 1 op 14.

Bij een rit van 16 km haal ik al makkelijker 1 op 15 a 1 op 16. Het record staat op 1 op 18,5, dat was een lange rustige snelwegrit oa met trajectcontrole en 80 km/u zones.

Geen echte problemen. Of moet ik vermelden dat ik ruzie heb met het start/stop systeem als de pauze minder dan een seconde is geweest, bijvoorbeeld als het verkeerslicht meteen op groen springt? Ik gebruik het start/stop systeem misschien te vaak, terwijl de besparing maar minimaal is. 1,85 kg co2 besparing op 5.000 km. Dat is dus net zoiets als 15 km rijden aan brandstof. Oftewel iets meer dan een liter bespaard op 5000 km. Ik geloof niet dat ik daarmee rijk ga worden :)

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Tot nu toe gaat het allemaal prima, maar de eerste onderhoudsbeurt moet nog plaatsvinden.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand5.500 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 3 juli 2017

Ervaring met auto: Heb nu na de tweede servicebeurt na 8.000 km 2 liter olie moeten bijvullen.

UitvoeringTekna
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit2 jaar
KM-stand46.000 km
DealerRustman

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 3 mei 2017

Ervaring met auto: Reeds twee maal een nieuwe accu, die deed dan ineens niets meer, starthulp en de accu deed het weer, blijkt een fout in de cellen van de accu te zijn.

Navi is reeds genoeg over gezegd, was oude meuk, vorig jaar update gekocht bij Berkel voor 80 euro, dus belazerd? Bedrijf bestaat niet meer, dus uitwijken van Spijkenisse naar Vlaardingen, had ik eerder moeten doen. Connect is regelmatig telefoon kwijt en kan er niet meer dan 1 toestel aan. USB afspelen begint na stop weer bij begin.

Sensors voor en achter wordt je afentoe horendol van, vooral als ze een beetje vuil zijn. Auto staat nu reeds 8 weken bij reparateur met schade, wachten op onderdelen. (kabelboom van de voorkant) onbekend wanneer die geleverd gaat worden. Auto zelf was na 1,5 week verder al klaar.

Toen eerst nog bijna 2 weken wachten op stekkertje van de airco. Daarna bij proefrijden fouten van de airbag. Auto moest daarvoor naar dealer omdat die dieper in de software kunnen komen, bleken er nog 25+ fouten in te zitten door waarschijnlijk breuk in de glasvezelkabel.

Bij mijn nieuwe dealer gevraagd waarom duurt dit allemaal zo lang, blijkt dat Nissan als stelregel heeft dat productie voor gaat. Kabelboom moet dus kennelijk uit England of Japan komen. Ben ik de enige in Europa met een aanrijding met zijn QQ??

Ik denk niet dat er op die manier nog een Nissan bij mij voor de deur komt en als de huidige gerepareerd is word hij ingeruild voor een Mazda CX5 of een Peugeot 5008.

Uitvoering1.6 Dci Tekna
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit3 jaar
KM-stand100.000 km
DealerBerkel

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »