26 maart 2017
BMW i3

Forum BMW i3

Reacties van eigenaren

  

, datum: 16 februari 2015

Ervaring met auto: Nog nooit zo relaxed auto gereden. Voor mensen die elke dag meer dan 100 km rijden zou ik een range extender aanschaffen. Als je woon/werkverkeer onder 100 km vv zit aanschaffen en besparen op allerlei kosten. Onderhoud 5 jaar is kost maar 500 euro voor 5 jaar! Voorlopig nog geen wegenbelasting, daarna half tarief en ene volle accu voor 4-5 euro waar je 130-150 km mee kunt rijden. Lekkere instap, goed zicht rondom en leuke app waarmee je van alles kunt regelen en checken (zelfs via je horloge).


Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand12.000 km
Dealer bv

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 29 juli 2014

Ervaring met auto: De auto rijdt super. Ik gebruik hem voor woon werk verkeer en rondom Utrecht en soms Amsterdam. Ik heb in tijden niet zo genoten van autorijden als in de BMW i3. Met name het geluid, of beter gezegd, het gemis van het motorgeluid! Als je veel kilometers wilt rijden (lees: meer dan 25.000 per jaar), zou ik in een andere auto stappen. Voor alles daar onder is de auto perfect.

UitvoeringREX
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand8 km
DealerEkris

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 24 januari 2014

Ervaring met auto: Actieradius bij 100 km/uur op de snelweg is net 100-110 km.
Rijd je 120-130 km per uur, dan kom je niet verder dan 80 km.
De auto rijdt geweldig, maar de actieradius is dus zeer slecht.

UitvoeringZonder Range Extende
Brandstoflpg
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand1.700 km
DealerKeram

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Mpdenbutter, datum: 2 februari 2014

Antwoord: Dit zegt niet zoveel. Hoe koud was het? Welke modus reed je? Welke verbruikers had je aan? Enz. Het rijden met een elektrische auto vraagt een andere aanpak. Als je dat niet snapt, moet je in een benzine auto blijven rijden

 
Reactie van: W. Oosterhof, datum: 22 februari 2014

Antwoord: Een andere aanpak? Neem vooral geen snelweg en rijd niet harder dan 80 km per uur, trek niet te snel op? Met een actieradius van slechts een dikke 100 km zit ik niet rustig in een auto. Deze auto staat of valt bij de gunstige bijtelling. Zodra deze zou vervallen zou het een regelrechte flop zijn. Voor 40.000 euro (met range extender) weet ik wel slimmere alternatieven.

 
Reactie van: Theoober, datum: 20 maart 2014

Antwoord: De 80 km actieradius is bij een temperatuur tussen 7 en 10 graden en in de comfort stand(anders haal ik geen 130 km per uur). Maar zelfs in de eco stand met de verwarming uit en een snelheid van 120 km haal je geen 100 km actieradius maar zit je wel kou te kleumen. In de eco en de eco plus standen werkt de verwarming niet.
En het gaat er om dat de actieradius lang niet zo groot is als beloofd.
Hiernaast is het zo dat de auto maar over 1 fase laadt (de Renault Zoe laadt over 3 fasen en dus 3x zo snel) .
Voor de Nissan staan door het hele land snelladers die anders zijn dan voor de BMW. En de 5 snelladers geschikt voor de BMW die ons land op dit moment rijk zijn, staan nog steeds niet in de navigatie (na veelvuldig melden).
BMW heeft gewoon een paar verkeerde keuzes gemaakt.

 
Reactie van: Reza2014, datum: 25 juli 2014

Antwoord: BMW maakt wel meer verkeerde keuzes. Wil je een i3 kopen van 40.000 euro en 20.000 euro aan opties, krijg je 5.000 euro minder voor je auto (Kia Sportage 01-2013) terug dan de Bovag-koerslijst. Dus? Geen BMW!

 
Reactie van: Db007861, datum: 8 februari 2016

Antwoord: BMW is arrogant. Zelfs als vaste BMW-rijder proberen ze je nog uit te knijpen. En mijn i3 heeft al diverse terugroepacties en storingen gehad. De actieradius is belabberd. In ecopro of ecopro+ haal ik op de snelweg bij 95 km per uur net 100 km. In de zomer misschien 10km meer. Maar 130 of 150 km heb ik nooit gehaald. Zelfs niet met alleen stadsverkeer. En ik stem mijn rijstijl wel degelijk af op electrisch rijden.