14 december 2017
Toyota Auris Touring Sports

Forum Toyota Auris Touring Sports

Reacties van eigenaren

  

, datum: 12 juni 2015

Ervaring met auto: Prima, fijne auto. Verbruik met veel autosnelweg 5 ltr/100km.
Enig minpunt: het touchscreen van de navigatie is wat klein, kleiner van bij de oude Prius.

UitvoeringLease Hybride
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km
DealerMengelers

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 20 november 2014

Ervaring met auto: Nu 2 maanden in bezit. Daarvoor een Auris Hybride uit 2012 in de normale uitvoering. Deze had voor mij te weinig bagageruimte. De TS heeft ruim voldoende bagageruimte, is lager, heeft veel betere stoelen en een veel betere wegligging. Zelfs beter dan de twee priussen die ik daarvoor heb gehad. Na 6000 km tot nu toe een fijne auto, verbruik bij normaal rijden (snelwegen en stad) nu op 5,1 liter per 100 km.

UitvoeringLease Plus
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
DealerValkema

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor7
  
  

, datum: 2 september 2014

Ervaring met auto: Ik heb reeds een aantal kilometers met de Toyota gereden. Sinds een maand of drie enorme nekklachten. Heb het gevoel en idee dat de auto als maar meer begint te zwabberen op de weg. Kan het stuur niet los laten bij een tegemoetkomende vrachtwagen. Ondertussen aangepaste stoel laten plaatsen, maar klacht gaan niet weg buiten de vakantie om. Ik denk zelf dat de auto in den beginne stugger was en nu steeds soepeler word wat ik wellicht niet gewend ben. 8 jaar bij huidige werkgever en nooit ziek. Nu ben ik al ziek als ik er in moet stappen. Het spijt mij voor Toyota, maar eens maar nooit weer...

Uitvoering1.8
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand61.000 km
DealerRuyne

Betrouwbaarheid7
Comfort5
Motor6
  
  

, datum: 7 augustus 2014

Ervaring met auto: Overgestapt van Audi (3.0 l TDI). Blijft wennen aan die CVT bij accelereren! Verder prima auto. Rijdt 1:19 gemiddeld. Veel ruimte.

UitvoeringLease Pro
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand21.000 km
DealerBecker

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 27 juli 2014

Ervaring met auto: Fijne en vooral stille auto, wordt ook gebruikt om caravan te trekken. Zie verder bij het forum van de TS.

Uitvoering1.6 Dynamic
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand11.000 km
DealerBotman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 8 april 2014

Ervaring met auto: Als u ook problemen met het trillen heeft van deze auto meld u zich dan a.u.b. op email Auris.Trilling@yahoo.com. Dan kunnen we wellicht de klachten bundelen en het wel erkend krijgen. In mijn eentje lukt dat niet. Toyota vind het normaal. Ik niet dus.

Ik heb de eerste periode heerlijk gereden met deze fijne en heel zuinige auto. Maar na 25.00 km begon zich een heel erg vervelend probleem voor te doen. Bij ca 100 km./u. deed zich ineens een vervelende trilling voor op mooi gladde (asfalt) wegen. Op minder goede wegen heeft het de neiging op te gaan in de trillingen van de wegoneffenheden. Het was alsof je over een stukje wasbord reed en dan hield het weer even op. Om daarna weer terug te komen. Het kwam absoluut niet door de weg.

Na verloop van tijd begon het zich ook bij andere snelheden voor te doen. En meer aan te houden. En het werd ook erger. Ik heb nogal ervaring met onbalans in wielen, remschijven en aandrijfassen. Ik ben daar gevoelig op, helaas. Maar dit voelde anders en het verontruste mij meteen.

Er is eindeloos banden gebalanceerd, de auto heeft met wielen van een goed rijdende Auris gereden. Niets hielp. Ook gloednieuwe winterwielen met dito winterbanden veranderde niets aan mijn klacht.

De chef monteur van mijn dealer was van mening dat dit wel meer bij Toyota hybrides voorkwam (?!). Het lag volgens hem aan de stijvere vering, zwaar accupakket en nog zo een paar ongerijmdheden die alleen dienden om mij af te schudden. De (wat oudere, ervaren) chef monteur van een andere Louwman vestiging zei na een proefrit daarentegen dat het niet normaal voelde.
Uiteindelijk is de auto bij de importeur terecht gekomen. En die gingen voor de zoveelste keer banden balanseren... Daarna verklaarden ze dat de resttrilling normaal was voor een hybride. Ik moet het er maar mee doen!
Een belachelijk verhaal, er zijn miljoenen van deze aandrijvingen gemaakt en ik heb nog nooit zoiets gehoord of erover gelezen. Behalve bij de nieuwe Auris!

Ondertussen ergerde ik me nog steeds groen en geel aan mijn nieuwe auto waar ik eerst zo blij mee was. Op internet zag ik dat er anderen zijn die ook tobben met trillingen van deze Auris. Niet met de Prius echter! Ik kan echter geen contact krijgen met die Auris eigenaren. Jammer! Vandaar de vraag om u aan mij te melden zodat we wellicht met meer mensen er iets aan kunnen doen, als u dit probleem ook zou hebben.

Mijn ervaringen met mijn auto zijn droevig vanwege dit probleem. Maar ik vind het verder nog steeds een heel fijne auto en ik zou dolgraag een goed exemplaar hebben.

Maar ik ben nu erg teleurgesteld in deze auto en de manier waarop Toyota mij in de kou zet. Ik moet u helaas afraden zo een auto te kopen.

UitvoeringAspiration Hybride
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand14.300 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Anoniem, datum: 14 april 2014

Antwoord: Ongelooflijk dit, Toyota laat dit zomaar gebeuren, een klant zo in de kou laten staan?

Straks koop ik ook een Auris TS (2e hands of nieuw) en sta ik straks ook zo. 10.000 tot 15.000 euro uitgegeven en balen van je auto. Toyota geeft niet thuis. Hoe kan dit Toyota?

 
Reactie van: Albert. Peyffers, datum: 15 april 2014

Antwoord: Beste Toyota driver,

Ikzelf ervaar helemaal hetzelfde met mijn nieuwe (6 maanden oude) Auris 1.4D Touring Sports. Trillingen vanaf de eerste dag (met of zonder winterbanden).
Mijn wagen is al 3 weken in herstelling geweest, omdat de garage beweerde dat het aan de versnellingsbak lag.
Dus 3x (versnellingsbak) volledig gedemonteerd tot zij vonden dat het in orde was. Ik ben ook een technische jongen en beweer dat dit euvel een andere oorsprong heeft.
Zij vinden dat de wagen in orde is. Ik heb op eigen houtje de volgende test
laten doen bij een bandencentrale, namelijk balanceren op de wagen (oude manier van banden balanceren) daar hebben we het volgende vastgesteld: dat bij het linker-voorwiel alles in orde was, maar bij het rechtse voorwiel blokkeerde steeds de remmen (alsof het ABS-systeem in werking treedde).
Ik heb dit gemeld in de toyota garage, ze gingen het controleren en mij op de hoogte brengen. Nu 2 weken later heb ik nog steeds geen reactie van hen gehad, maar ik ga er morgen weer achteraan.
Heb meer dan 2 jaar gewacht voor een opvolger van mijn Corolla 1.4D break (die wel ok was(300.000 km mee gereden). Ben toyota-rijder sinds 1985 maar begin toch mijn bedenkingen te hebben...

 
Reactie van: Ingrid. Janssen, datum: 26 juni 2014

Antwoord: Lexus is300 heeft hetzelfde probleem. Er is nu een update beschikbaar voor deze auto (firmware software update van de ecu) misschien dat ze dit ook gaan doen voor Toyota.

 
Reactie van: Wimvangrootven, datum: 3 december 2014

Antwoord: Trillingen waar u over spreekt is niet normaal. Ik rijd zelf het een Auris TS hybrid. Rijdt super zacht. En werk reeds 10 jaar aan Toyota en Lexus hybride. Zulke trillingen moeten gevonden worden.

 
Reactie van: Ingrid. Janssen, datum: 18 februari 2015

Antwoord: Inmiddels nogmaals contact gehad met Lexus. De trilling in de aandrijving bij 80 en 100 km/h is een bekend fenomeen bij de IS300h en er in nog steeds geen oplossing voor. Ook onze Auris TS vertoond een vergelijkbaar fenomeen bij 120 km/h. Auto gaat volgende week voor zijn eerste onderhoudsbeurt naar de garage ben benieuwd welke oplossing zij ons gaan bieden. Ik houd jullie op de hoogte.

  

, datum: 8 februari 2014

Ervaring met auto: Iedereen koopt een Hybride, maar als je een caravan moet trekken kom je uit op de 1.6. De auto is erg stil, alleen het geluid van de (winter)banden is op soms erg aanwezig. Verbruik op een trip naar Oostenrijk van 2.300 km is 1:16,4. De Dynamic is voorzien van erg goed zittende sportstoelen, het dashboard is afwijkend van de Hybride versie. Gewoon een heel fijne auto.

UitvoeringDynamic 1.6
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand5.100 km
DealerBotman

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Cj. Schouten, datum: 27 juli 2014

Antwoord: Ervaring met de caravan: de Toyota Auris TS 1.6 Dynamic op pad met de caravan, een Eriba 390 met een eigen gewicht van 1200 kg. Volgens het kentekenbewijs mag de Auris 1.300 kg trekken. De auto is nog extra beladen met 2 elektrische vouwfietsen in de auto, 2 opklapstoelen en 2 tafels.

De auto kan vlot overweg met de caravan, als je 90 km/u rijdt op de teller dan maakt de motor in de 4e versnelling 3000 toeren. De auto is dan erg stil, ik heb metingen verricht en kwam tot 64 dB.

Bij hellingen op de snelwegen in het buitenland moet je regelmatig terug schakelen naar de 3e versnelling. Het verschil bij 90km op de teller is precies 1.000 toeren ten opzichte van de 4e versnelling, namelijk 4.000 toeren.
De geluidsproductie blijft ook hier binnen de perken, gemeten is 67 dB. De motor zit dan dicht bij zijn maximale koppel van 160 Nm en is dan erg sterk, je trekt gemakkelijk door tot over de 100 km/u per uur en kan zo eenvoudig vrachtwagens inhalen. Op redelijk vlakke stukken is de 5e versnelling goed bruikbaar, bij 90 km/u op de teller maakt de motor dan 2.500 toeren.

Het was wel even wennen na de Corolla Verso 1.8 die ik hiervoor reed, in eerste instantie mis je een versnelling omdat het gat tussen de 3 en 4 van de Auris nogal groot is. In de praktijk valt het erg mee en blijkt het een juist voordeel te zijn. Met de Verso kwam ik met het verbruik tot 10,5 liter per 100 km. Bij de Auris zit ik gemiddeld op 9 liter per 100 km. Ik heb zelfs over een afstand van 250 km een verbruik weten te noteren van 7,8 liter per 100 km.

De auto met caravan vormen bij goede belading een stabiele en vooral stille combinatie. Ik heb de druk op de trekhaakkogel 70 kg gehouden, 65 kg is toegestaan maar iets meer rijdt wel prettiger.

 
 
« 1 2 3 »