23 mei 2017
Peugeot 2008

Forum Peugeot 2008

Reacties van eigenaren

  

, datum: 9 januari 2016

Ervaring met auto: Deze auto heeft een te hoog rijgeluid. Geluidsisolatie is bijna onbestaande of ontbreekt in de wielkassen. Er is veel inovatie gegaan naar afwerking en design, maar men heeft bespaard op geluidsisolerende materialen. De moter presteert goed maar is eveneens veel te lawaaierig.

Uitvoering1.2
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand3.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort4
Motor5
  
  

, datum: 2 december 2015

Ervaring met auto: Probleemloze zuinige auto (gem. 1 op 16.6). Alleen navigatie kan beter.

UitvoeringActive 1.2 Pure Tech
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand17.500 km
DealerZwienen

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: J. Roodhart, datum: 7 maart 2016

Antwoord: Helemaal mee eens: de navigatie weet zelfs 100 jaar oude adressen niet te vinden.

  

, datum: 19 september 2015

Ervaring met auto: De eerste 15000 km geen enkel probleem. Nu op vakantie in Frankrijk iets buitengewoon ergerlijks. We komen van de bakkerswinkel terug en de auto doet helemaal niets meer. Portieren openen niet, manueel geopend en alle lampjes staan op rood, ruitenwissers draaien zonder opdracht, kortom chaos ,niets mee te doen. Depannage gebeld. Na een half uur blijkt de auto zich te resetten en start hij weer. Echter, de ervaring is aan niemand toe te wensen.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand16.000 km
DealerAutomotions

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 25 maart 2015

Ervaring met auto: Fijne auto om mee te rijden, alleen geluidsisolatie kan beter.

UitvoeringE-hdi Automaat
Brandstofdiesel
Bouwjaar2013
In bezit2 jaar
KM-stand57.000 km
DealerPalace

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 29 januari 2015

Ervaring met auto: Franse auto, Franse slag nooit aan beginnen prive.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 8 januari 2015

Ervaring met auto: Auto rijdt lekker, maar ik heb een probleem: als de buiten-temparateur daalt naar het vriespunt, heb ik een krakend geluid bij het draaien van de wielen. Heeft iemand hier ook problemen mee?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: L. Taal, datum: 28 januari 2015

Antwoord: Klopt, heb ik ook last van. Ik ben nu bezig om een klacht hierover in te dienen bij Peugeot Nederland.

 
Reactie van: Patrick_struijk, datum: 31 januari 2015

Antwoord: Klopt. Hebben wij ook. Echt een absurd geluid. Net of je met half zachte banden rijdt. Wat is de reactie van Peugeot? Wij willen ook zeker een klacht indienen.

 
Reactie van: Jlm. Bruls, datum: 3 februari 2015

Antwoord: Klacht bij dealer aangegeven hebben met Peugeot contact gehad Peugeot zegt: monteer anderebanden, maar geven niet aan welke. Ik ben nog altijd met dealer in contact, maar deze blijf er bij dat het probleem niet bij Peugeot bekend is. Zij zeggen dat door de daling van de temperatuur de banden te stijf zijn; bij warm weer had ik er ook geen last van.

 
Reactie van: Claes. Vermeir, datum: 15 februari 2015

Antwoord: Ik heb juist dezelfde klachten en een vriend van mij ook. Ik heb dit gemeld aan Peugeot Antwerpen en zij gaan deze klacht onderzoeken. Mijn vriend heeft er een in Dendermonde gekocht en daar hebben ze vooraan nieuwe rubbers gestokken. Dit was voordien van harde plastiek voorzien en hij had mij vandaag gezegd dat het beter is. En bij mij moet er trouwens nog een nieuwe motor in. De mijne is 1 jaar oud en deze week kreeg ik een aangetende brief van Peugeot Belgie dat ik binnen moet komen om de handrem na te zien. Dit is nu mijn 3 de nieuwe Peugeot op 6 jaar tijd en de eerste waar ik klachten over heb.

 
Reactie van: A. Mocking9, datum: 6 april 2015

Antwoord: Ook ik heb problemen bij koud weer met korte bochten bij het wegrijden. Het lijkt net of de banden over de klinkers schuiven met een schrapend geluid.
Heb probleem met dealer besproken. Hij neemt probleem op met importeur en heeft mij beloofd dat probleem opgelost moet worden. Rechtervoorwiel heeft ook veel meer slijtage dan linker voorwiel.

 
Reactie van: Antonwesterhout, datum: 6 januari 2016

Antwoord: Ik ervaar dit geluid ook en ben benieuwd wat er is gevonden om het te verklaren. Het treedt overigens alleen op als ik langere tijd heb stilgestaan.

 
Reactie van: Edward. Bottu, datum: 8 januari 2016

Antwoord: Heb ook krakend geluid bij fel afdraaien, dealer zegt: is normaal. Ik vind van niet heb klacht bij Peugeot; geen antwoord.

 
Reactie van: Steven. Wera, datum: 19 januari 2016

Antwoord: Had dit probleem. Heb banden veranderd in 205 17 inch banden en nieuwe aluvelgen. Dus je maat wat bredere banden laten zetten. Geen krakend geluid meer.

 
Reactie van: Ogerssen, datum: 29 januari 2016

Antwoord: Heb hetzelfde ergelijke probleem. Ik kom net bij de dealer uit Emmeloord weg. Die zegt de klachten te kennen, maar zegt ze niet op te kunnen lossen, mede doordat de auto een kleine draaicircel heeft.

Ik vind het waardeloos en zou hem er zelfs voor in willen ruilen, maar ja dat gaat mij te veel kosten. Ik vind gewoon dat Peugeot dit op moet lossen. Dit voelt niet klantvriendelijk aan teminste.

 
Reactie van: L. Bal, datum: 31 januari 2016

Antwoord: Ik heb dezelfde problemen met de rechter voorhand. Bij wegrijden en indraaien naar links lijkt het of de rechterhand eraf klapt. Probleem bij dealer neergelegd en Peugeot Nederland.

 
Reactie van: Jlm. Bruls, datum: 23 juni 2016

Antwoord: Ik had in 2015 het probleem, nieuwe banden gemonteerd maar in jan 2016 het zelfde probleem. Gemeld bij Peugeot-dealer, afspaak gemaakt. Ze hebben het subframe vernieuwd dit zou het probleem zijn. Ik heb het nog niet kunnen testen daar de winter voorbij was.

 
Reactie van: Scheffie, datum: 30 november 2016

Antwoord: Ik exact het zelfde probleem met het kraken van de voorwielen, zeker nu het kouder is. Melding dealer, het hoort erbij. Rubber wordt hard en daardoor "stuitert" over de wangen.

 
Reactie van: R. Moormann, datum: 7 december 2016

Antwoord: Heb hetzelfde probleem met het wegrijden zowel linksom als rechtsom. Voorbanden "klapperen" op de velg. Volgens mijn dealer is het probleem bekend, maar is er niets aan te doen. Absurd, rijdt al 40 jaar auto, merendeels Peugeots, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ook niet dat het zo gemakkelijk door Peugeot afgedaan wordt en ze dit niet op een fatsoenlijke manier oplossen.

 
Reactie van: Petervangils51, datum: 13 februari 2017

Antwoord: Mijn Peugeot 2008 stuiterde en klapperde bij achteruit rijden de inrit af. Bij koud weer was dan volgens de dealer het rubber van de banden te hard, met tegemoetkoming van dealer 4 nieuwe Michelin cross climate banden er op gelegd. Er gaat een wereld voor je open, geen gekraak meer of geslapen hij rijdt geweldig.

  

, datum: 6 oktober 2014

Ervaring met auto: Al behoorlijk meegereden, maar nog niet in de bergen. Ik verwacht dat het in de bergen wel gaat, maar van een 1.2 mag je niet veel verwachten en zal gaan zuipen. Gelukkig is de benzine in CH een stuk goedkoper ter compensatie.

Binnenkort de Gotthardt-test nokkie en nokkie vol. De remmen zijn gelukkig wel redelijk overbemeten (rondom schijven, captur niet).

Ik heb de Gotthardt-test in duplo al eerder uitgevoerd met een Fiat Scudo 80 pk 1300 kg benzine met discutabele motortoestand en volgedouwd. Het ging door het rijden geduldig af te stemmen op de temperatuurmeter.

Ons uitgangspunt is dat de 2008 10 jaar meegaat (206 ging 13 jaar mee) voordat hij weer weg gaat. Hij is bedoeld als oversized stadsauto (mini P.C.Hooft-trekker). Turbo, dubbele koppelings-automaat en matige (quasi dacia) plastic/materiaal van de Captur zijn dan risiconulls/nadelen op termijn. Onze Allure heeft sportstoelen, op een Captur onmogelijk.

De uiteindelijke prijs na onderhandeling voor een 2008 is veel beter dan een Captur. Een Captur in NL heeft maar 1500 euro korting en dat komt door zijn populariteit. Je betaalt dus voor het feit dat de auto populair is.

Hogere totale aanschafwaarde betekend uiteindelijk meer afschrijving na 10 jaar. Na 10 jaar zal het verschil in restwaarde nog weinig zijn.

Wij wouden perse niet hoeven te schakelen. De ETG5-bak is inderdaad traag, schakelt duidelijk, denkt soms na, en heeft een beperkt trekgewicht. 1100 kg achter 80 pk willen..., moet je niet willen. Zelf schakelen gaat zeer makkelijk en vlot zat.

De bak is supergoedkoop (scheelt in de uitstoot) en waarschijnlijk betrouwbaarder/goedkoper te fixen. Kost geen benzine extra want in de kern een normale handbak, maar bespaart door je lompe rijstijl af te leren. De Captur is een behoorlijk stuk zwaarder waardoor je duidelijk meer wegenbelasting, verzekering en natuurlijk benzine moet aftikken over een periode van 10 jaar.

Je mag deze ETG5-bak niet zien als een echte automaat, dat is echt onzin. Dat je de bak voelt schakelen komt omdat het ook echt een handbak is. Aard van het beestje.

Normale Peugeot-bakken worden altijd afgekraakt, omdat je erin kunt roeren...is een handbak bedoeld om te roeren of te schakelen? Bovendien is een 2008 geen racewagen, maar meer een cruiser.

Je kunt de bak minder laten schakelen door harder door de bocht te gaan...vreet wel banden en wel tikkie lomp. Helpen schakelen kan ook door van het gas te gaan.

De 2008 bevalt goed en doet zoals verwacht. Mocht je geen automaat willen dan is de 1.2 turbo aan te bevelen. Helaas is geen automaat te leveren op de 1.2 turbo. Diesels hebben altijd genoeg kracht en met ETG6 te leveren.

De 2008 e-vti is het beste te beschrijven als een benzine met het karakter van een oude Peugeot-diesel. Het maximale koppel (ongeveer 2750 toeren) is behoorlijk vroeg beschikbaar en daar moet je oprijden. Rijdt je wel 95 op de autobaan....Hij loopt dan extreem zuinig, makkelijk 1op 20 op boordcomputer. De computer schijnt aardig betrouwbaar te zijn.

Tot slot: per km is een 2008 e-vti voor ons gebruik veel goedkoper ten koste van een paar nukken die wennen danwel sporadisch opspelen.

Uitvoering1.2 E-vti (ETG5)
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand2.500 km
DealerNefkens

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Schoonschip, datum: 26 januari 2015

Antwoord: Heb ik de 2008 met automaat gereden. Van binnen en buiten ziet het er erg fraai uit. Ook de 4 schijfremmen zijn heel mooi. Wil of ben je lichamelijk gebonden aan een automaat is het een onding. Duik je een 30 km zone in kun je niet om de stuurflippers heen want de automaat weet er geen raadt mee. Gas geven is eerst haperen, nadenken en dan komt dat ding pas vooruit. Als je dat afzet tegen een Captur EDC met 120 pk automaat weet je niet wat je overkomt. Wat een verschil! De remmen op de Captur werken overigens perfect maar wel jammer dat achter trommels zitten. De achterbank is ook nog verschuifbaar en heb je 2 normale fietsen met fietsdrager heb je met de Peugeot een probleem met maximaal 51 kg kogeldruk. De Renault mag 10 kg meer hebben.... Vergeet niet het gewicht van de fietsendrager op te tellen bij de 2 fietsen. De instaphoogte van de Captur is ook een stuk hoger. Sturen doet de Peugeot een stuk lichter maar de schakelpook voor de automaat is onlogisch. Voor achteruit naar voren en voor vooruit naar achteren! De Captur en met name deHelly hansen uitvoering is erg compleet (helaas geen dakdragers mogelijk) en heeft extended gripp, hetgeen met de fabrieksmatig geleverde 4 seizoenenbanden ook weer geen dure extra winterbanden kost. het blijft afwegen. Ga je zuiver voor het mooie led dashboard en glazendak en dakrail is de Peugeot een prachtige keuze maar met ETG bak een onding en heb je aan de (duurdere) Captur wellicht een wat eenvoudiger kunststof dashboard maar een dijk van een automaat.

 
 
« 1 2 3 4 5 »