19 oktober 2017
Ford B-Max

Forum Ford B-Max

Reacties van eigenaren

  

, datum: 11 juni 2016

Ervaring met auto: Erg tevreden met deze Bmax. Juni 2016 tijdens vakantie in Zweden, ging het rechterportier niet meer dicht. In de bocht ging de deur spontaan open. Met spanband deur vastgezet en naar Ford dealer gereden in Vasteras Zweden.

Onderdeel in Duitsland besteld en het duurt 5 werkdagen voor de reparatie kan worden uitgevoerd. Gelukkig goed verzekerd, huurauto en evt hotelkosten verwachten wij terug te krijgen. Dit probleem niet eerder voorgekomen vlg garage en Fordgarage in Nederland! Onderstaande site geeft aan dat Ford in Amerika 390.000 autos heeft teruggeroepen voor dit probleem.

http://www.autoblog.nl/nieuws/Ford-roept-390-000-autos-terug-deuren-gaan-spontaan-open-76534

Gevaarlijke toestand en het had ook anders kunnen aflopen bv tijdens het rijden op de snelweg.


Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand29.500 km
DealerB&K autocentrum

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 13 april 2016

Ervaring met auto: Binnen het jaar problemen met automaat/koppeling.Koppeling hapert. Probleem nog steeds niet opgelost. 5 x in garage geweest. Wil er vanaf.

Uitvoering1.6 TI VCT
Bouwjaar2014
In bezit2 jaar

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor3
  
 
Reactie van: Joopdejong, datum: 26 september 2016

Antwoord: Heb hetzelfde probleem auto van februari 2013. Vandaag auto weer bij Ford geweest 4 uur later telefoontje auto klaar. Ik rij weg binnen 50 meter begon koppeling weer te bonken. Terug gegaan, auto weer neergezet. Wordt vervolgd.

  

, datum: 16 maart 2016

Ervaring met auto: Bevalt goed, zuinig 1/16,6 oftewel 6 ltr op 100 km. Comfort prima, wat jammer is: de GSM werkt niet op het sync-systeem. Verder een prima auto, ben begonnen met een Ford Angila , dan een Ford 12M, toen een Ford 17M, daarna een 17M 2ltr, toen een Ford Focus station, daarna weer een Focus Station, en dus nu een B-max.

Uitvoering1.0Ltr 74kw Titanium
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand40.500 km
DealerVan Putten & Zn.

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor9
  
 
Reactie van: Willems, datum: 11 augustus 2016

Antwoord: Mijn GSM doet het prima op sync.

  

, datum: 13 januari 2016

Ervaring met auto: Rijdt niet zoveel, maar de auto bevalt uitstekend. Echter, ik heb een klein probleem en dat is de TomTom die ingebouwd zit en vaak verkeerde inlichtingen geeft zoals dat de pijl naar links gaat en de stem zegt rechts. Ook begon hij een keer Engels te praten. Vervelend is dat Ford weet geen oplossing, doen daar een beetje moeilijk over. Als ik ver weg ga neem ik dan maar een losse mee, jammer is dat. Verder zijn wij uitermatre tevreden over de auto en service alleen zou hij iets zuiniger mogen zijn.

Uitvoering1,0 Eco Trend
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Six6shoter, datum: 6 januari 2017

Antwoord: Mijn routeplanner doet dat ook vanaf aankoop. Geeft aan bestemming gevonden, maar inderdaad een verkeerde. Jammer dat Ford dit niet oplost, heb mijn leven lang Ford gereden, maar als dit niet opgelost wordt is het wel de laatste geweest.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 23 december 2015

Ervaring met auto: B-Max ruim twee jaar in bezit, nog steeds tevreden vooral de motor het mooi aangrijpen van de koppeling wegligging en ook het verbruik ongeveer 1-16. Ik heb de Titanium 125 pk met leren bekleding. Tijdens de vakantie had ik de rugleuning plat, nu zitten er een paar deuken in het leer wat er ook niet meer uit wil. Komt door de gordel. De auto wordt onderhouden door de Ford-dealer, tot twee keer toe zat er teveel olie in het carter, bijzonder slordig. Raad iedereen aan na de beurt het oliepeil controleren.

Uitvoering1.0 Titanium
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand29.000 km
Dealer Van der Horst

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Mimosa1, datum: 24 januari 2016

Antwoord: De olie is een punt van meerdere Ford dealers. Ford Nederland reageert daar niet op. Ik heb een Fiesta die nu 2 beurten heeft gehad en dus 2 keer een halve liter olie teveel in het carter. Eruit laten halen, maar wel betaald.

Het is absurd dat een dealer niet weet hoeveel olie er in de motor moet en ook Ford Nederland niet. Dat geeft een beetje een amateuristisch beeld van de organisatie. Mijn garage is Ford Boerhof Groningen en na de eerste melding mag je na een jaar toch verwachten dat men het heeft opgelost, maar nee dus. Het onderhoud dat ik met mijn Fords altijd had verliep vlekkeloos, maar nu ik me druk moet gaan maken over het feit of alles wel correct wordt uitgevoerd lijkt mij een ander merk ook ineens interessant.

  

, datum: 6 december 2015

Ervaring met auto: Fijn rijdende auto.


Bouwjaar2013
In bezit2 jaar
KM-stand26.000 km
Dealer Van der Horst

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor9
  
  

, datum: 30 oktober 2015

Ervaring met auto: Een auto moet zuinig rijden is niet helemaal juist. De bestuurder moet zuinig rijden!... en gelukkig lukt mij dat. Ik heb al 1:20 gereden.

Uitvoering1.0 Ecoboost
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand11.000 km
Dealer Dunnebier

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 5 »