23 januari 2018
Skoda Rapid

Forum Skoda Rapid

Reacties van eigenaren

  

, datum: 25 januari 2014

Ervaring met auto: Er is bij deze auto een probleem met dreungeluiden afkomstig van de achterklep. De dealer weet dit, de importeur weet dit en de fabrikant zegt dat het een producteigenschap is.
Omdat niemand mij kon helpen, en ik tijdens een proefrit bij een andere dealer een dreunvrije Rapid had gereden, ben ik zelf met de afstelling van de achterklep gaan experimenteren. Door de rubber blokken aan weerszijden van de achterklep om de keren en daarna de klep goed strak te laten sluiten zijn de dreungeluiden verdwenen. Tevens is te voelen dat, door de strakke sluiting de torsie in de carrosserie kleiner is geworden, waardoor het veercomfort op met name kleine oneffenheden verbeterd is.
Met de auto is nu niet meer zo veel mis: kon dit ook maar van de vakkennis van de Skoda-organisatie gezegd worden.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Hansvdhimst, datum: 4 april 2014

Antwoord: Nu, na bijna 3 maanden, in de garage, nog steeds geen resultaat t.a.v. de klachten. De Rapid blijft vreselijk dreunen. Daar sta je dan met je nieuwe auto, wat een drama. Niemand schijnt een oplossing te weten voor dit probleem. Waarom produceer en verkoop je zo':n auto. Het vertrouwen in de VW groep is gezakt tot onder nul. Was ik hier maar nooit aan begonnen.

 
Reactie van: Hansvdhimst, datum: 3 mei 2014

Antwoord: We zijn nu zaterdag 3 mei en wat denk je, er is nog steeds geen oplossing voor de Skoda Rapid. Hij staat sinds de september 2013 MEER in de garage dan dat er mee gereden is. Hoe lang moet dit nu toch duren?

 
Reactie van: Anoniem, datum: 12 mei 2014

Antwoord: Beste meneer Van der Himst ik geloof niet dat de problemen met de Rapid ooit opgelost zullen worden. Of zoals een verkoper bij Skoda/Honda dealer Rotor in Heerlen tegen mij heeft gezegd: "wij weten wat het probleem is, de importeur weet wat het probleem is, maar beiden weten we niet de oplossing en de fabrikant zegt niets aan de auto te gaan doen, dus is het een eigenschap van deze auto en zul je er maar mee moeten leven. Omdat het een producteigenschap betreft hoef je ook niet te rekenen op tegemoetkoming bij inruil".

Een ding moet u wel bedenken: alle waar is naar zijn geld. De Rapid is weliswaar een forse auto, maar kost nauwelijks meer dan bijvoorbeeld een kleinere Fabia Combi. Het totaalpakket van de auto zal kwalitatief dan ook op vergelijkbaar niveau liggen. Dus rijtechnisch ook absoluut niet vergelijkbaar met auto's als een Octavia, C'eed, Focus etc.

 
Reactie van: Anoniem, datum: 19 mei 2014

Antwoord: Helaas te vroeg gejuicht. Na de wissel van winterbanden naar zomerbanden is het comfort weer dramatisch gedaald. Oneffenheden in het wegdek zorgen voor luide laagfrequente dreungeluiden die pijn aan de oren doen. De harde zomerbanden zorgen er ook voor dat het beetje veercomfort dat er met de winterbanden was compleet verdwijnt. Zo af en toe voel je je net een blikje verf dat door een machine geschud wordt.

 
Reactie van: Opakiboe, datum: 3 januari 2015

Antwoord: VAG kwaliteit waar iedereen de mond zo van vol heeft bestaat alleen op verjaardagfeestjes. De kwaliteit van VW, Audi, Skoda en Seat is al jaren belabberd, maar toegeven doen ze nooit. Ik rijd Japans, en heb nooit last van problemen gehad, bij geen enkel Japans merk.

  

, datum: 23 januari 2014

Ervaring met auto: NIET KOPEN. Hopeloze auto die er wel erg mooi uitziet en ontzettend veel ruimte bied.

UitvoeringElegance
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand6.500 km
DealerSchilder

Betrouwbaarheid5
Comfort2
Motor7
  
 
Reactie van: Hansvdhimst, datum: 22 maart 2014

Antwoord: De auto half januari naar de dealer gebracht en sindsdien niets meer vernomen. Hij schijnt bij de importeur te staan. Wat een stelletje flapdrollen, echt geen goed woord voor over. Hoe lang duurt dit nog? Als je het niet kan verhelpen neem je de auto toch terug? Al met al een nieuwe auto waar sinds september nog maar 6.500 km in gereden is en een groot deel van de tijd in de garage is.

  

, datum: 23 januari 2014

Ervaring met auto: Sinds september 2013 een 1.2 elegance BL 105 Pk. Mooi uiterlijk, veel ruimte, goeie stoelen e.d. Verbruik is bijzonder hoog en zwaar dreunend geluid en wel zo hard dat ik met gehoorbescherming op moet rijden. Importeur erg laks en is na hoogoplopende ruzie niet verder gekomen dan vele ecuses. Nooit een Skoda meer.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 21 november 2013

Ervaring met auto: Grote praktische wagen. Gigantische kofferbak. Prettige aandrijflijn krachtig en zuinig. Zeer slecht veercomfort op kleinere oneffenheden (en die zijn er veel, zo nu blijkt). Geluidscomfort dramatisch door dreunend onderstel.

Uitvoering1.2 Tsi Ambition
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand6.500 km
DealerRotor

Betrouwbaarheid9
Comfort3
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 17 juni 2013

Ervaring met auto: Ook een Skoda Rapid gekocht in februari en had ook een Skoda Greenline Combi. De rapid is een top auto veel ruimte en Duitse kwaliteit, kortom ik ben ZEER tevreden met deze Skoda. Met het zicht naar achteren heb ik geen probleem en is een kwestie van wennen. Veel auto voor een goede prijs.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 27 mei 2013

Ervaring met auto: Na veel wikken en wegen toch gekozen voor de Rapid ipv de Octavia.
Waarom nu de Rapid? Aangezien ik niet veel bij wilde leggen op mijn Fabia Greenline en toch een grotere auto wilde gaan rijden met al luxe die er te bieden was, aangezien de Rapid Elegance BNS incl. metalic lak en afleverkosten onder de 21000 euro bleef en de Octavia toch al gauw met dezelfde specificaties richtind de 26000 euro ging was de keuze snel gemaakt.
Tot op heden 1800 kilometer gereden en de auto bevalt perfect, het gebruik op de snelweg is 1 op 19 en in de bebouwde kom 1 op 15, iets wat me zeker niet tegenvalt voor de 1,2 TSI benzine uitvoering.
Eigenlijk zijn er maar 2 nadelen te noemen en dat is het gebruik van de harde kunstoffen, die snel krassen hebben die niet te verbergen zijn. ook is het zicht naar achteren ronduit belabberd, dus de parkeersensoren die standaard op de BNS zitten zijn zeker nodig, en mocht je een Rapid aanschaffen waar het niet standaard opzit dan is het ten sterkst aan te bevelen deze om deze als optie er bij te nemen.

Uitvoering1,2 Tsi Elegance Bns
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand1.800 km
DealerUdenhout

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Dimitri. Bleus, datum: 23 december 2013

Antwoord: Toffe eerlijk reactie! Daar heeft ne mens tenminste iets aan!

 
Reactie van: Adv-online, datum: 18 april 2014

Antwoord: Nou ben ik sinds enkele dagen me aan het orienteren om een Skoda Rapid aan te schaffen. Maar als ik alle autotests er over lees dan lijkt het wel alsof ze het van elkaar overschrijven! Precies dezelfde inhoud, precies dezelfde details. Ik bedoel, leuk zo'n ijskrabber in de tankdop maar wat heb ik als consument aan die info?
Dan ga ik me afvragen hoeveel van de autotest auteurs daadwerkelijk de auto rijden? Nu ik dus lees van werkelijke eigenaar ervaringen en dat de Rapid nogal dreunt bij snelweg verkeer en dat het verbruik aan de hoge kant kan zijn ben ik mijn eventuele aanschaf aan het overdenken. Neemt niet weg dat ik evengoed een proefrit zal gaan doen om het zelf allemaal te ondervinden. Dank voor het delen!

 
Reactie van: Vermichael, datum: 30 april 2014

Antwoord: Het modeljaar 2014 Rapid heeft een nieuw onderstel dat veel comfortabeler is. Ik rijd hem sinds een maand en ben erg tevreden. Hiervoor had ik een Skoda Octavia van 2011 en merk weinig verschil. Het verbruik van mijn 1.2 TSI 86 pk is ook goed. Eeen rit naar polen gemiddeld 5,5l per 100km gereden. In dagelijks gebruik 5,8l per 100km tot nu toe.

 
 
« 1 2 »