3 december 2016
Volvo V40

Forum Volvo V40

Reacties van eigenaren

  

, datum: 17 oktober 2016

UitvoeringD3 Momentum
Brandstofdiesel
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand62.000 km
DealerHooftman

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 11 augustus 2016

Ervaring met auto: Heerlijke auto. Afgelopen jaren in BMW 1-Serie, DS5, 308 en C5 hyrdaulisch gereden: deze auto combineert kwaliteiten van al deze auto's. Afwerking en besturing is BMW waardig, comfort Frans met zelfs betere stoelen, dat ik niet eerder aan een Volvo heb gedacht verbaast mij nog dagelijks...

UitvoeringT2 Nordic+
Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
DealerBangarage

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 16 juli 2016

Ervaring met auto: Ik heb de V40 T2 motor pas 2 weken, binnen deze twee weken slaat de motor drie keer af tijdens het rijden. Ik heb pas 1200 km gereden. De motor moet steeds opnieuw opgestart worden. Bij het aflezen van de foutmelding bij de dealer, zijn er geen foutmeldingen bekend.

UitvoeringT2
Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand1.500 km
DealerNiham

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Cliem2324, datum: 17 juli 2016

Antwoord: Wie heeft ook deze ervaring of wie weet een oplossing?

 
Reactie van: J. J. Smit, datum: 13 augustus 2016

Antwoord: Heb helaas geen oplossing voor deze klacht want heb zelf een D3 diesel maar het antwoord komt me wel bekend voor van de garage want als er geen foutmelding is, wordt er niets opgelost! Heb namelijk klachten over de parkeersensoren die afgaan bij regen. Antwoord garage, geen foutcode, dus er gebeurt niets!

 
Reactie van: Cliem2324, datum: 16 augustus 2016

Antwoord: Door welke garage werd toen het probleem van de parkeersensor opgelost?

 
Reactie van: Cliem2324, datum: 17 augustus 2016

Antwoord: Hartelijk dank voor je reactie. De start/stop optie is ooit geprobeerd uit te schakelen. Ondanks het uitschakelen van deze optie, slaat de motor af.

 
Reactie van: Postbusxl, datum: 17 augustus 2016

Antwoord: Hier sloeg een D4 telkens af bij lage snelheden. Na wat speurwerk bleek het voort te komen uit het start-stop. Deze optie uitzetten via de boordcomputer bleek het op te lossen. Na het opnieuw laden van de software (door garage) was het probleem opgelost.

 
Reactie van: Cliem2324, datum: 18 augustus 2016

Antwoord: Hallo Postbusxl, door welke VOLVO garage werd je auto met D4 motor verholpen? Welke Volvo garage heeft de software gedownload?

 
Reactie van: J. J. Smit, datum: 18 augustus 2016

Antwoord: Hallo Cliem2324, het probleem met de parkeersensoren is nog niet opgelost. Ze gingen namelijk af bij regen en rijden in de file. Zeer hinderlijk kan ik je vertellen en het probleem begon nadat de auto 9 maanden oud was. Na de servicebeurt, waarin mij verteld was dat er niets gevonden was (geen foutcodes,) dacht ik toch heel even dat het probleem wel verholpen was omdat ik in de file gereden had met nat weer en de sensoren niet af gingen. Een paar dagen later en bij droog weer in de file gingen ze weer wel af! Erg wonderlijk. De enige reden daarvoor die ik bedenken kon, was dat de auto 2 uur daarvoor in de wasstraat geweest was.

Nou was ik wel argwanend geworden omdat ik bij het parkeren het gevoel had dat de sensoren anders reageerden en ik kon me ook herinneren dat mij gevraagd werd door de garage tijdens de service beurt of ik het automatisch parkeren wel eens gebruikte. Ik heb daarop geantwoord dat ik het vrijwel nooit gebruik. Maar omdat de sensor nu dus was afgegaan bij droog weer ben ik die die auto maar eens gaan testen of hij wel automatisch parkeren kon. Dat kon inderdaad niet meer omdat de auto de afstanden tot de andere auto te kort inschat of laat reageert. De kans op schade is nu zeer groot als je het zou gebruiken.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat men de gevoeligheid van de sensoren veranderd heeft.... maar dat zonder mij te vertellen en daar ben ik enorm pissig over! Het is overigens de garage Serva in Amersfoort. Ik moet nog naar de garage hiervoor terug en dat is overigens niet het enige probleem. Een schade aan mijn auto is door hen ook niet deskundig verholpen. Ik ben hiervoor al een keer terug geweest en de auto hierna was netjes gepoetst en in de was gezet, maar de vlekken in de vernislaag leken weg maar komen nu weer terug. Ze zullen wel denken als ik terug kom daar heb je die zeikerd weer!

 
Reactie van: Cliem2324, datum: 18 augustus 2016

Antwoord: Hallo Postbusxl, nogmaals hartelijk dank voor je tip om de optie auto stop uit te schakelen, de motor slaat inderdaad niet af. Ik heb hierover aan de dealer teruggekoppeld, hun advies is om voor de bocht op de eerste versnelling te schakelen met ingeschakelde start/stop optie, dan zal de motor niet afslaan. Ik heb 30 jaar ervaring en mij vorige VOLVO heeft nooit problemen met deze optie, daarnaast voor mij is een onbekende fenomeen om voor de bocht op de eerste versnelling te gaan rijden.

 
Reactie van: Postbusxl, datum: 1 september 2016

Antwoord: @Cliem2324: Ik was voor werk een aantal weken in Duitsland en ben bij een Volvo garage in Dortmund geweest, die hebben het opgelost. Maar dit moet in NL ook mogelijk zijn lijkt me. Hoor van collega's goede berichten over Niham en over Broekhuis Groningen.

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik de attitude van de Duitse garagebedrijven een stuk positiever ervaar dan die in NL. Correcter, serieuzer en gefocust op de oplossing ipv het probleem.... maar dat terzijde. Daar noemen ze een monteur ook een servicespecialist... die is er niet alleen voor de techniek, maar ook voor de klant :)

Las net ook het advies om naar de 1e versnelling te schakelen.... dat is volgens mij meer symptoombestrijding dan een oplossing aandragen... Mijn D4 gaat normaal door de bocht, ook bij lage snelheden, en slaat niet meer af. Heb 5 collega's door heel NL die een V40 D4 rijden, geen van hen kent het probleem. Wel veel EGR kleppen en koelers vervangen inmiddels.

 
Reactie van: Cliem2324, datum: 2 september 2016

Antwoord: Hallo PostbusXL, wat is EGR kleppen? Ik heb inmiddels een afspraak met de dealer gemaakt. Op vrijdag 9 september a.s. zouden ze de toerenteller en andere dingen resetten conform fabrieksinstelling. Vervolgens de motor opnieuw uitlezen, indien er geen foutmeldingen zijn dan gaan ze met de auto rijden en aansluiten op een computer om te kunnen traceren wanneer en welk moment de motor afslaat. Eindelijk gaan ze de auto onderzoeken.

 
Reactie van: Postbusxl, datum: 2 september 2016

Antwoord: Uitlaatgasrecirculatie (EGR) is een NOx(= stikstofoxide en stikstofdioxide)-reductiemethode die gebruikt wordt bij interne-verbrandingsmotoren. EGR staat voor Exhaust of Emission Gas Recirculation.

Het principe van EGR is dat er een hoeveelheid van de uitlaatgassen uit de motor teruggeleid wordt naar de verbrandingskamer(s). Daar dit uitlaatgas gemengd wordt met de inkomende lucht, zal het zuurstofgehalte (en dus ook de lambdawaarde) van het verbrandingsmengsel dalen. Er wordt dus meer inert gas in de verbrandingskamer gebracht. Bij verbranding van de brandstof moet de ontstane warmte nu over meer massa worden verdeeld. Hierdoor daalt de verbrandingstemperatuur en daarmee de NOx-uitstoot, doordat NOx vooral ontstaat bij hoge verbrandingstemperaturen. Met deze toepassing wordt het stikstofoxidegehalte in de uitlaatgassen tot 30% verminderd. De resterende NOx in de uitlaatgassen kan gedeeltelijk gereduceerd worden in een driewegkatalysator of met een NOx-reductiekatalysator: NOx-trap of ureum-SCR.

Bij benzinemotoren, gebruikt in de automobielsector, wordt de uitlaatgasrecirculatie geregeld door de EGR-klep. Deze klep bevindt zich tussen het uitlaatspruitstuk en het inlaatspruitstuk. Bij de eerdere systemen werd de klep bediend door drukverschillen in het inlaatspruitstuk. De mechanische bediening was zo afgeregeld, dat de klep alleen geopend werd bij deellast. Bij modernere systemen gebeurt dit overwegend met behulp van een elektrisch bediende klep, wat een betere aansturing mogelijk maakt. Een volgende stap is het gebruik van variabele in- en uitlaatkleptiming (interne EGR), waardoor de inwendige vervuiling van het inlaatsysteem wordt gereduceerd en er sneller op wisselende rijomstandigheden kan worden gereageerd. EGR is een belangrijk onderdeel bij de emissieregeling van voertuigen. Een groot nadeel is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor.

Bij dieselmotoren is een bijwerking van het EGR-systeem dat er meer roet uitgestoten wordt. Minder NOx leidt tot meer roet en omgekeerd. Voor elke motor moet een optimum gevonden worden door deze af te stellen. Bij gebruik van een roetfilter zijn de grotere emissies van roet door het gebruik van EGR niet meer zo belangrijk, aangezien het roet toch wordt opgevangen. Zo krijgt men lage NOx-emissies en hoeft er geen geld in NOx-behandeling geï:nvesteerd te worden. Het inlaatsysteem kan op den duur zwaar vervuild raken met roetaanslag.

Bij hogedruk-EGR worden de uitlaatgassen van voor de turbo teruggevoerd naar na de compressor. Het voordeel is dat de hoeveelheid EGR relatief snel aangepast kan worden aan de hoogdynamische motortoestand. Dit principe is standaard voor dieselmotoren van de Euro III-generatie en later.

Als alternatief is er ook lagedruk-EGR bekend bij dieselmotoren, waarbij er na het uitlaatgasbehandelingssysteem uitlaatgas afgetakt wordt, dat weer teruggevoerd wordt naar de compressor. Dit systeem is nog niet veel in gebruik.

 
Reactie van: Cliem2324, datum: 10 september 2016

Antwoord: Hallo Postbusxl, hedenochtend werd ik gebeld door de manager van Volvo Niham, ze gaan toch niet met de auto rijden tijdens het weekend, ze hebben alleen uitgelezen en er zijn geen fouten geconstateerd. De reden hiervan is dat er schade is aan de auto op de achterkant. Dit verbaast me zeer want ik heb de auto onbeschadigd bij hun achtergelaten en gecontroleerd door de receptionist. Die heeft ook bevestigd dat er GEEN schade is. Ik heb ook foto's van de auto gemaakt bij achterlaten van de auto. Hij zou mij hij zou mij hierover bellen. Ik vroeg aan hem kan ik komen kijken, ja maar ik moet zo meteen weg, je mag wel komen maar geen discussie met de verkoper. Ik vroeg aan hem aan welke kant is de schade links, midden of recht, hij zegt links achter vlak achter de achter mist lamp.

Ik heb met hem afgesproken dat hij mij zal bellen nadat hij met de receptionist heeft gesproken.

Ik ben zeer benieuwd naar de schade dus deze middag ben ik gaan kijken en foto's van de schade en km stand gemaakt.

Tot mijn verbazing er waren twee schade plekken. Een aan de voorkant tussen de motorkap en het kenteken en een op de linker achterkant. Ze hebben 4 km gereden gedurende 9-10 minuten met de auto tussen 8.12 - 8.20 uur op 09 09-2016. Dit kan ik bewijzen aan de hand van de gegevens uit Volvo On call.

Ik heb de zaak uit handen gegeven aan de rechtsbijstand. Dit zeer goede dealer hoor.

 
Reactie van: Postbusxl, datum: 17 september 2016

Antwoord: Hoi Cliem2324, dat is een trieste zaak. Een gevecht om wie er schade veroorzaakt heeft doorkruist nu de zoektocht naar een storing. Verstandig dat je de zaak bij je rechtsbijstandsverzekering neer hebt gelegd. De foto's die je gemaakt hebben zullen toch weinig ruimte voor discussie over laten? Kan me bijna niet voorstellen dat een gerenommeerd bedrijf als Niham hun naam te grabbel gaat gooien voor een "ongelukje".

Succes met de afhandeling, blijf reuze benieuwd naar een oplossing voor de storing. Mijn auto is nog steeds storingvrij :)

  

, datum: 5 mei 2016

Ervaring met auto: Auto met zwarte lak en 18 inch velgen en cross country uitvoering ziet er prachtig uit en rijdt goed. Jammer genoeg is de quick heater in deze auto standaard geleverd niet datgene wat ik van verwacht had. Sterker nog: ik merk hier bij temperaturen van onder nul niets van! Het duurt echt lang voordat er warme lucht uit de roosters komt en dit is een enorme tegenvaller! De benaming quick heater slaat echt nergens op!

Ervaring met verkoop: De verkoopafdeling kon mij bij de een vraag hierover niet uitleggen wat een quick heater was en wat ik er van mocht verwachten.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km
DealerServa

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 12 februari 2016

Ervaring met auto: Ik heb de V40 T2 gekocht. (Prive) Erg fijne en mooie uitvoering. Enige wat tot nu toe is vervangen is de voorruit vanwege blauwe vlekken in de bovenste rand. Deze zitten er overigens nu weer in.

Verder zuinige, stille en fijn sturende auto. Je merkt dat je in een kwalitatief goed afgewerkte auto zit.

UitvoeringT2 R-Design
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand11.000 km
DealerNiham

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 20 november 2015

Ervaring met auto: Problemen gehad met EGR klep. Deze is vervangen.

Auto rijdt perfect, goede zitpositie. Vering cq demping vind ik te straf afgesteld, schijnt sportief te zijn. Dit mag voor mij comfortabeler. Zeker op lange stukken.

Ervaring met verkoop: Prima service van de dealer in Almelo. Voorheen Furness Car, nu Harrie Arendsen.

UitvoeringR Design D4
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand47.500 km
DealerArendsen

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor10
  
  

, datum: 29 september 2015

Ervaring met auto: Eenmaal de D4 motor 190 PK, 400 Nm en je wilt nooit meer terug.

UitvoeringD4 R
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand21.000 km
DealerBouwsema

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
 
< 1 2 3 4 >