18 december 2017
Mazda CX-5 (2011 - 2017)

Forum Mazda CX-5 (2011 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 19 maart 2017

Ervaring met auto: In oktober 2016 mijn CX5 All WD gekocht met schuifdak nog geen probleem ondervonden, enkel dat er geen reserveband is vind ik waardeloos met de bijgevoegde spuitbus vind ik een slechte oplossing.
Dus even zoeken voor een 19 inch reserve wiel of als er iemand is die er een heeft staan graag, verders alles prima.

UitvoeringAwd
Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand14 km
DealerFreeroad

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Ember39, datum: 19 maart 2017

Antwoord: Ook ik moest even wennen aan het idee de weg op te gaan zonder reservewiel en band. Tot ik mij realiseerde dat de laatste lekke band die ik me herinner dateert van 16 jaar terug. In die periode zijn ruim 500.000 km afgelegd. Het risico op ongemak is dus feitelijk te verwaarlozen.
Gr. Hans

 
Reactie van: Jackhovingh, datum: 20 april 2017

Antwoord: De dealer heeft ook een reservewiel met velg, dus de z.g. thuiskomer, de band is wat smaller anders past deze niet goed in de uitsparing voor reservewiel.

 
Reactie van: Zostel, datum: 28 mei 2017

Antwoord: Je kan ook een 17 inch velg met band kopen die past gewoon op de plaat van je wiel kosten 125 euro

 
Reactie van: P. Peer, datum: 17 juni 2017

Antwoord: Voor de zomerperiode heb ik een reserve winterband achterin liggen, en voor de winterperiode een zomerband.

 
Reactie van: Hs78550, datum: 6 oktober 2017

Antwoord: Indien je een reservewiel wilt kan je deze in Duitsland inclusief zijwanden voor rond de 230 euro aanschaffen. Mail mij maar, dan stuur ik u een foto van de bestelnummers. Aankoop uiteraard zelf controleren en gebruik van lijst op eigen risico.

 
Reactie van: Janvanmeer54, datum: 25 november 2017

Antwoord: Graag wat info over thuiskomer.
Alvast bedankt.

  

, datum: 16 maart 2017

Ervaring met auto: P.H. De auto is nu 3 jaar in ons bezit. Na 3 weken op vakantie grote klappen uit de speakers en geen geluid meer. Even later weer normaal. Dit herhaald zich steeds weeer. Bij de dealer is een nieuwe radio erin gezet. Tijdens testen een grote krak. Monteur ging tegen het plafond, ha, ha! Na vervangen alles ok.

Nu na 3 jaar en 51.000 km moeten de remschijven vervangen worden? Dit is blijkbaar een slecht euvel van Mazda. Wie heeft dit ook meegemaakt? De dealer gaat er een ander merk inzetten om te kijken of ze nu minder slijten.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit3 jaar
KM-stand51.000 km
DealerVerlinde

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Jj_beertje, datum: 18 april 2017

Antwoord: Ik rijd een Mazda6 van 2013. Ook ik heb grote problemen met de remschijven gehad. Van Mazda Nederland hoef je helemaal niets te verwachten. Na veel klagen eindelijk de schijven onder garantie vervangen alleen doen ze dan niet de remblokjes. Na een paar maanden weer het zelfde euvel (zo krom als een hoepel). Ik heb op eigen kosten nu geventileerde schijven er onder zitten. Mazda Nederland is echt waardeloos.

 
Reactie van: Akred47, datum: 13 mei 2017

Antwoord: Japans probleem? Mogelijk inferieur staal? Zelfde ervaring met Subaru Outback.
Aantal malen schijven vervangen, ernstige trillingen in stuur, volgens Oostenrijkse dealer zit het probleem mogelijk in de wielnaaf.

 
Reactie van: Jopiam, datum: 4 juni 2017

Antwoord: Zou kunnen dat het hele slechte schijven zijn. Want 50.000 km is veel te snel. Ik hoop dat deze langer mee gaan. Verder is het een perfecte auto. Rijdt heerlijk. En voor een 2 liter valt het verbruik heel goed mee. We rijden veel korte ritten. Verbruik 1 op 13.5

  

, datum: 10 februari 2017

Ervaring met auto: Probleem met starten als de motor 4 uur niet gelopen heeft. Als hij koud is start hij prima, als hij warm is ook, maar als de motor lauw is, weigert hij te starten. Via mijn garage bij een "dieselspecialist" in Nijverdal. Daar werd gezegd dat de motor en roetfilter erg vervuild was. Dit hebben ze schoongemaakt. Kosten 1385,- euro!

Het probleem zou opgelost zijn......dus niet. Nu weer terug en nu blijkt het de nokkenas te zijn. Kosten? Maar niet weinig. Garage wil proberen iets met Mazda te regelen betreffende coulance. Maandag hoor ik meer. Wordt vervolgd, maar wie komt deze problemen bekend voor?

Uitvoering2.2
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand91.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 10 februari 2017

Ervaring met auto: Voldoet ruimschoots aan verwachtingen. Ik heb wel een reservewiel gekocht bij Noud in Geldermalsen. Perfecte service. Trekhaak af fabriek.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Zelfs grote beurt gekregen, nieuwe banden enz.

Ervaring met verkoop: Eerlijke prijs verkoop en garantie (keuze).


Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand27.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 26 januari 2017

Ervaring met auto: Probleemloze en comfortabele auto met prima rijeigenschappen. Ook als trekauto voor caravan 1500 kg voldoet deze prima. Wel tijdig terugschakelen bij hellingen. De 6e versnelling is alleen bruikbaar op vlakke wegen zonder tegenwind. Ik rijd dan altijd op de cruisecontrol met een snelheid van 93 km/u volgens mijn GPS (auto geeft dan 97 km aan). Zeer weinig olieverbruik. Alleen de standaard zomerbanden maken een hoop herrie, hangt ook wel af van het type wegdek en asfalt. De winterbanden zijn een stuk rustiger.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand27.000 km
DealerNoteboom

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 20 januari 2017

Ervaring met auto: Vanaf november 2016 heb ik mijn 2e CX5. De 2.5 motor van de GTM in combinatie met de automaat voldoet uitstekend. Waar de automaat van mijn CX5 uit 2002 op sommige momenten bleef hangen, reageert deze in het nieuwe model 11-2016 uitstekend. Op de snelwegen kom ik wat benzineverbruik betreft op zo'n 1 op 13-14. In het stadsverkeer 1 op 10.

Uitvoering2.5 AWD Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand13.000 km
DealerTramper

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Wtmvandeurzen, datum: 24 januari 2017

Antwoord: Ik heb exact dezelfde ervaring. De 2.5L is een genot. Mijn benzine verbruik ligt op dezelfde waardes. Dit is een perfecte auto. Echter, wat is echt heel jammer vind, is het windgeruis bij snelheden vanaf 100 km/u. Bij de voorportieren op oorhoogte ruist het opvallend - onacceptabel voor een auto in deze prijsklasse naar mijn mening. Ik dacht dat ik met het raam op een kier had gereden tijden de proefrit. Ben benieuwd naar ervaringen van andere bezitters en of er een oplossing voor is. Mijn 2.5L GTM is van juli 2015.

  

, datum: 15 januari 2017

Ervaring met auto: Motor management lampje gaat regelmatig aan. Hierna volgt al snel tpms en scbs inspectievereist. De automatische versnellingsbak doet het daarna ook waardeloos. Nu al twee keer een sensor vervangen maar komt iedere keer terug. Help de dealer weet hett ook niet meer! Wie heeft hier ervaring mee?

Uitvoering2.2 Automaat
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand140.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: P. Eland, datum: 14 juni 2017

Antwoord: Dat motorlampje had ik ook bij mijn 2.5 van 2/15. Af en toe maar, via de dealer deelde de importeur mee dat het euvel te verhelpen is met een software update van het computersysteem. Inderdaad, het is weg en niet meer teruggekomen. Nu inmiddels 700 km gereden, probleemloos.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »