15 december 2017
Mazda CX-5 (2011 - 2017)

Forum Mazda CX-5 (2011 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 12 april 2015

Ervaring met auto: Fijne auto met voldoende vermogen. Jammer dat er inmiddels een paar problemen bekent zijn die voor al nog niet op worden gelost. Denk hierbij aan het nokkenas en Bleutooth probleem. Ik heb begrepen dat de geluid-isolatie van de facelift types beter is en dat is een goede zet van Mazda.

Uitvoering2.2 AWD 175pk
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand21.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor7
  
 
Reactie van: Bert, datum: 15 april 2015

Antwoord: Helaas vele problemen gehad met mijn CX5 diesel automaat. In juli 2012 besteld met een levertijd van 2 maanden. Uiteindelijk werd de CX5 eind mei 2013 afgeleverd.

In januari 2014 kreeg ik een aanrijding die toen volgens mij veroorzaakt werd door het wegdek: de auto reageerde nauwelijks op de remmen en gleed door. Toen ik vorige week bericht kreeg over een terug roep actie begon een lampje te branden en vraag me af of dat niet de oorzaak is geweest van de aanrijding. Helaas kan ik dat niet bewijzen.

De tekst van de terughaal actie is:
Schrijven van Mazda Motor Nederland d.d. 3 april 2015 ref. AE027A/Mazda3, Mazda6 &: CX 5:
Bij sommige bovengenoemde Mazda modellen met 2.2 dieselmotor, bestaat de mogelijkheid dat het rempedaal ongewoon kan aanvoelen als gevolg van een verminderde werking van de rembekrachtiger. Deze situatie kan zich mogelijkerwijs voordoen wanneer het rempedaal herhaaldelijk, en in zeer korte tijd, wordt bediend terwijl de motor draait met laag toerental.
Afgezien van dat heb ik ruim zeven weken moeten wachten tot de CX 5 gerepareerd was omdat er geen radiator voor handen was. Toen ik de week voor Pasen mijn auto bracht voor een grote beurt, werd mij gevraagd en aan voldaan de auto nog een dag te laten staan ivm die terug roepactie. Eind van de middag werd ik gebeld dat de CX 5 geen meter meer mocht rijden omdat ook de aandrijfas en de motor gereviseerd moesten worden? Dat kon wel enkele weken duren en vervangend vervoer moest ik zelf maar regelen want dat viel niet onder de service.
Ik wilde dat niet accepteren en na veel discussie werd aangegeven dat deze week woensdags de CX 5 gerepareerd zou zijn en dat ze alles aan de kant hadden geschoven!

Natuurlijk werd ik gisteren al gebeld da alle onderdelen nog niet binnen waren en ze wisten niet wanneer deze ook binnen zouden komen.

Ongelooflijk: een organisatie als Mazda voorziet deze terug roepactie en zorgt er dan uiteindelijk niet voor dat ook daadwerkelijk binnen en paar dagen deze gerepareerd kunnen worden, omdat de noodzakelijke onderdelen niet voorradig zijn. Wat een amateurisme. Daarbij opgeteld nog eens de service, is voor mij duidelijk dat Mazda niet meer op mijn wensenlijst voorkomt.

Wel lekker zuinig zo'n CX 5 krijg regelmatig geen afrekeningen diesel binnen.

 
Reactie van: Nickoltenfreiter, datum: 16 april 2015

Antwoord: Sorry dat ik hier reageer maar ik kan blijkbaar geen nieuw topic starten.

Heb mijn Mazda CX5 nu drie jaar, niks problemen. Nu zijn er sinds gisteren 2 voorbanden vervangen (niet bij garage) en blijft het bandenspanningslampje branden. Toen ik vertrok was er niets aan de hand. 50km later sprong het lampje aan. Garage heeft lampje uitgezet en 20 km later sprong het weer aan. Bandenspanning is ok. Nog mensen die dit gehad hebben?

 
Reactie van: Wesley_227, datum: 17 april 2015

Antwoord: Ik heb een Mazda CX5 2.2 diesel 150 pk, 2WD, bouwjaar 2013. Fijne rijdersauto en uitstekende besturing, maar ook een auto met de nodige kinderziektes. Na levering trillende buitenspiegels, ook na vervanging en modificaties bleef linker spiegel trillen. Importeur doet niks meer en dealer weet er geen raad mee. Heb de moed maar opgegeven. Motorkap komt paar cm omhoog als een grote vrachtwagen passeert op provinciale wegen (turbulentie). Moet toch niet kunnen voor een auto van bijna 35.000 euro maar blijkbaar is het Skyactive programma te ver doorgeschoten wat betreft gewichtsbesparing. Erg jammer van zo'n auto. Mediasysteem met muziek op USB is en blijft een probleem als je niet wilt dat er gestart wordt met het 1e nr na opstarten.

Ik heb onlangs ook een ongeluk gehad waarbij de remmen mijn inziens niet adequaat reageerde. Terugroepactie dat rembekrachtiging onvoldoende werkt is mij inmiddels ook bekend. Voor mij misschien te laat geweest.

 
Reactie van: Cf. Vandenberg, datum: 1 juli 2015

Antwoord: Wat een vreemd verhaal van die radiator. De radiator op deze auto wordt namelijk geleverd door Ford. En zit op diverse modellen Ford, Volvo, Landrover en Mazda. Ik heb pas een Evoque gerepareerd ivm kapotte radiator die gewoon direct leverbaar was via Volvo (de radiator was daar namelijk goedkoper dan bij Landrover). Een goede dealer had dat ook gewoon kunnen weten aangezien de onderdeelnummers van zowel Ford als de andere fabrikant op de radiator staan. Een beetje Googlen had dat binnen 3 tellen kunnen opleveren. Maar met de magazijnmensen van tegenwoordig die alleen maar kunnen nadenken als ze een chassisnummer hebben is dat geen wonder...

 
Reactie van: Foxhoundbe, datum: 16 oktober 2015

Antwoord: Ik heb die brief ook gekregen over die terugroepactie voor de remmen die vreemd konden aanvoelen. Maar heb nooit iets abnormaal gemerkt voor noch na die ingreep. De wagen is daar trouwens maar een paar uur voor binnen geweest toen. Zalige wagen, nog fijner dan mijn 6 en 626.

  

, datum: 29 maart 2015

Ervaring met auto: Vrij hoog verbruik en stoelen kunnen beter. Voor de rest aardige wagen.

Uitvoering2.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
DealerDonker

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 15 maart 2015

Ervaring met auto: Ik heb sedert oktober 2013 een nieuwe CX5 TS+ 2.2D, met handbak. Inmiddels over de 50.000 km. Ik heb geen Keyless entree, dus daarover valt door mij niets te zeggen (ik wil dat ook niet hebben: als je wilt controleren of de deuren goed dicht zitten, moet je eerst de sleutels wegleggen).

Ik heb een caravan van 1500 kg. beladen (met Al-Ko as). De combinatie rijdt prima en ligt stabiel op de weg. Ben er mee naar Calabrie, Basalicata en Puglia geweest en later nog naar de Provence. Wij rijden altijd via Luik: geen enkel probleem. Ik beperk mij wel tot snelheden van 95 tot 100 maximaal op snelwegen waar dat ook mag. Dit vanuit oogpunt van brandstof verbruik. De diesel trekt het allemaal makkelijk. Verbruik is. zoals bij elke trekauto, sterk afhankelijk van de routes: gemiddeld is het verbruik met caravan 9 a 10 tot 12 a 13 liter per 100 km. Zonder caravan varieert het gebruik tussen de 5,5 en de 7,5 liter per 100 km.

Geen last van slechte stoelen en of loslatende stiksels. De afwerking van de auto is zonder meer prima.
Minpuntjes: (1) mijn i-phone en de bluetooth van de Mazda willen soms niet goed samenwerken: (2) de werking van de koppeling bij het wegrijden in de 1ste versnelling vind ik niet geweldig, zeker als de auto stevig beladen is en/of als de caravan er achter hangt.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit2 jaar
KM-stand50.000 km
  
 
Reactie van: Theoprause, datum: 1 april 2015

Antwoord: In de marge is door de site beheerder kennelijk toegevoegd dat mijn auto een benzine motor heeft. Dit is niet correct: mijn auto is de dieselversie (2.2 - 150 pk). Gaarne verbeteren.

  

, datum: 1 maart 2015

Ervaring met auto: Heb sinds Januari 2015 de Mazda CX5 heb er op dit moment ca 3.000 km mee gereden bevalt prima. De auto schakelt nu ook soepel in het begin enigszins stug minder tevreden ben ook over de keyless entree de sluit de ene keer wel automatisch en de andere keer niet.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
DealerGreijmans

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: A. P. Iwema, datum: 29 maart 2015

Antwoord: Ik heb sinds begin januari een CX5 het probleem met de keyless entree herken ik, ben al bij de dealer geweest deze heeft ook geen oplossing voor. Het is overigens een prima auto.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 5 februari 2015

Ervaring met auto: De auto rijdt goed en is sterk genoeg om off-road te rijden. Op de snelweg en in de stad voldoet hij prima en met een caravan van KABE 1700 kg heeft hij niet veel problemen als je bedenkt dat het maar een twee liter motor is. Je merkt dat de auto veel schakelt (automaat) als je met de caravan rijdt, maar de versnelling kan je vast zetten op de vierde. Als je dan niet harder rijd dan 90 km per uur dan doet hij het gewoon goed.

Helaas is het banden geluid wel wat aan de hoge kant en kan je niet zeggen dat de auto rustig is. Een heel groot probleem vind ik de voorstoelen, die zitten voor geen meter. Het hele binnenwerk van de stoel voel je er overal door je rug heen ik gebruik diverse extra kussentjes als ik een lange rit ga maken om maar niet het plastic in mijn rug te voelen.

UitvoeringTS +2.0 4WD
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand11.000 km
DealerKooy

Betrouwbaarheid7
Comfort3
Motor7
  
 
Reactie van: Hardloper50, datum: 6 februari 2015

Antwoord: Ik heb een 2.0 schakel, voldoet prima. Geen last van slechte voorstoelen, is van oktober 2013 en 9.000 km gereden. Ik heb een Fendt caravan van 1.500 kg, auto weegt leeg 1.295 kg, dus ik moet de auto goed beladen (veel uit de caravan in de auto). Dan rijd ik zelfs in Duitsland 100 km/u met de Tempo keuring, van 100 km. Moet jij de auto ook goed beladen om tot een goede stabiliteit van auto en caravan te komen?

 
Reactie van: 1. F. Blok, datum: 13 februari 2015

Antwoord: Ik moet de auto zeker goed beladen om een goede stabiliteit van de combinatie te krijgen. Ik let ook goed op het verdelen van het gewicht in de caravan (linker wiel en rechter wiel + kogeldruk) 1700KG is niet niks ook al mag de auto 1800KG trekken.

Die honderd Km/u rijd ik nooit, want dan krijg ik draaikolken in de benzinetank 1 op 4 en als ik 90 Km/u rijd dan verbruikt de auto een heel stuk minder benzine 1 op7,5.

En rijd ook een stuk rustiger. Dat komt niet door het gewicht van de caravan maar door de hoge lucht weerstand. Met een platte aanhanger kan je wel redelijk voordelig harder rijden.

 
Reactie van: Foxhoundbe, datum: 16 oktober 2015

Antwoord: Ik vind de zetels echt wel lekker zitten in mijn CX-5, en dat was veruit het enige minpunt met mijn vorige Mazda6 die zetels zaten niet lekker.

Met winterbanden rijd ik redelijk lawaaierig maar dat komt door de andere soort rubber. Met de zomerbanden heb ik geen last van rolgeluiden of andere bandengeluiden.

  

, datum: 4 januari 2015

Ervaring met auto: Een goede auto, en hij trekt mijn combinatie goed door de bergen. Alleen het verbruik is dramatisch. Met pijn en moeite 1 op 12 bij 110 km/u. En een krakgeluid bij wegrijden en over drempels. Beiden niet op te lossen door de dealer. Door verbruik denk ik er over om de auto te chiptunen.

Uitvoering2.2 AWD
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand71.000 km
DealerWander

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor9
  
  

, datum: 24 december 2014

Ervaring met auto: Geweldige auto. Probleemloos als caravantrekker.

UitvoeringTs+aut 4wd
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand16.000 km
DealerPierre

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor10
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »