21 april 2018
Feedback
Mazda CX-5 (2011 - 2017)

Forum Mazda CX-5 (2011 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 4 december 2017

Ervaring met auto: De bestuurderstoel staat scheef, teveel naar links, waardoor bij de bediening van het gas je pijn aan je been en heup krijgt. Erg storend en vervelend tot pijnlijk, maar niet te verhelpen volgens de dealer.

Verder een fijne auto maar met die stoel neemt je rijplezier wel af. Met cruise-control kan je even verzitten en je been goed leggen maar het hoort niet natuurlijke, weinig echt zoom zoom plezier! Benieuwd of er nog iets gebeurt als aanpassing.

UitvoeringGt
Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
DealerFakkert

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Legging1949, datum: 27 december 2017

Antwoord: Ik denk niet dat er veel te verwachten is van Mazda en ik begrijp de klacht. Ook ik heb niets meer vernomen over toch best een pittige klacht als je rijplezier niet optimaal kan zijn bij verder een zeer goede auto. Als ik iets mag vernemen van Mazda dan informeer ik u zsm.

En inderdaad inruil bij een ander merk kost te veel op dit moment.

 
Reactie van: Peter. Gonny, datum: 22 januari 2018

Antwoord: Probeer een erkend autostoel bedrijf

  

, datum: 1 december 2017

Ervaring met auto: Veel gehoord de prijs van het reservewiel, in Duitsland is deze voor een redelijke prijs te koop.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand18.000 km
DealerMulder

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 26 november 2017

Ervaring met auto: Sinds augustus 2017 de nieuwe CX5. Mijn tweede en wederom een fijne auto.

Een klacht: de bestuurdersstoel staat niet recht, teveel naar links gericht, waardoor er niet de fijnste zit ontstaat voor je rechter been! Dealer kan het niet oplossen! Jammer!

UitvoeringGT-M
Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand3.000 km
DealerJonk

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Legging1949, datum: 10 februari 2018

Antwoord: Bij een stoelbedrijf langs geweest en die constateerde de zitting was teveel ingezakt. Dat is voor een nieuwe auto, 5 maanden oud, wel erg snel en ook de reden dat in het begin de klacht niet opvalt. Stoel ophogen euro 100 ex btw, de dealer wil 50% bijdragen want van Mazda is niks te verwachten, flauw?

Het is een fijne auto, maar toch...

 
Reactie van: HendrikBroosScholten, datum: 12 februari 2018

Antwoord: Je oplossing gelezen, mijn dealer laat de stoel gratis/coulance ophogen! Jammer voor jou maar bedankt voor de tip!

Algemeen kan gezegd worden dat Mazda Nederland weinig aan zijn klanttevredenheid doet en productverantwoording niet kent en wat nog wel eens tot overstap kan leiden. Nou bij mij opgelost, succes en nogmaals dank.

 
Reactie van: HendrikBroosScholten, datum: 5 maart 2018

Antwoord: Het zijn erg slechte stoelen en waarom? Ze hebben van de achterzijde zitting iets afgehaald om de zitting in te korten, gevolg waar de bibs hoort te zitten lukt niet en zit je al op het gedeelte van de beenondersteuning! Blijft dat de stoel verkeerd staat om gas te bedienen. Daarbij een matig navigatiesysteem, geen tomtom, toch eens achter de oren gekrabd voor een beter totaaltje, duurkoop niet altijd enz enz

  

, datum: 24 november 2017

Ervaring met auto: Zeer tevreden over deze auto, gekocht met 11000 km.op de teller. Alles er op en aan en werkt prima. Vooral de adapt.crusecontrol en signalering in de spiegels en achteruitrijcamera maken hem een veilige auto.

Hiervoor had ik een CX-5 165 pk benzine, dat bevalt niet zo als je diesel gewent bent. Benzine moet eerst toeren maken voor dat hij gaat dus de automaat schakelt dan eerst terug.

Beide auto s gekocht bij garage Rondhuis Heerde

Ervaring met verkoop: Geeft na een jaar rijden nog een goede inruilprijs.

Uitvoering175 Pk Awd Gtm
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 9 november 2017

Ervaring met auto: Voor de zoveelste keer gaat het lampje van het motormanagement geregeld branden. Heel verwarrend en iritant, omdat dan ook de i-stop niet meer werkt. Twee sensors zijn al vervangen en de auto staat nu voor de 3e dag bij de dealer voor onderzoek. Verder bevalt de auto na 4500 km prima. Ik heb ook het idee dat de dealer zijn best doet, gratis vervangende auto, niks mis mee. Wie weet de oplossing?

Ervaring met verkoop: Gekocht bij autobedrijf in Terneuzen. Duitse auto met weinig km's en in onberispelijke staat.

Uitvoering2.5
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand27.000 km
DealerDorst

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: P. Eland, datum: 21 november 2017

Antwoord: Na uitgebreid zoeken bleef als uiteindelijke oorzaak over een defect in de katalysator. Deze is onder fabrieksgarantie vervangen en tot nu blijft de storing uit. Gelukkig binnen de fabrieksgarantie, anders een dure reparatie.

  

, datum: 25 oktober 2017

Ervaring met auto: Mijn Mazda CX5 maakt de naam van Mazda als betrouwbaar merk ronduit NIET waar. Ik heb hiervoor tientallen jaren Duitse auto’s gereden (VW en Audi) en daarmee slechts 1x aan de jant van de weg gestaan. De CX5 heeft me nu al enkele keren in de steek gelaten en ik heb constant problemen met de navigatie en BT software.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Na drie jaar en net buiten de farantie al de dure start-stop accu moeten vervangen a €300. Daarnaast regelmatig storingen aan de navigatie software (geen GPS kunnen vinden). De Bluetooth software houdt er steeds mee op. Dealer kan het niet oplossen, prut!

Uitvoering2.0 GTM
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit3 jaar
KM-stand58.000 km
DealerNoteboom

Betrouwbaarheid4
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Jmeeuwsen, datum: 11 november 2017

Antwoord: Update van TomTom is noodzakelijk

 
Reactie van: Jdbiggelaar, datum: 20 november 2017

Antwoord: Ja, ja, ik update steeds als ik van TomTom een reminder krijg keurig de software en de GPS fix. Maar dat helpt niet. Verder raakt mijn kaart steeds verder verouderd en ik kan geen update meer installeren van de TomTom wegenkaart.

Geef nou maar gewoon toe dat de TomTom navigatie voor Mazda prut is. En daarbij ook de Bluetooth software. Koppeling van onze telefoons werkt drie weken en daarna herkent de auto de telefoons niet meer. Accu loshalen, weer aansluiten en opnieuw beginnen. En de garage kan het alleen oplossen met een dure hardware oplossing.

Zie ook alle andere klachten hierover op internet.

 
Reactie van: Henkwaterwerk, datum: 4 december 2017

Antwoord: Als jouw garage de dealer in Rotterdam/Barendrecht is, heb je het niet echt getroffen. Die garage kan niets oplossen.

 
Reactie van: H. Cnossen1, datum: 13 januari 2018

Antwoord: Heb zelfde probleem met mijn CX-5 gehad; was snel verholpen bij mijn dealer. Ze hebben de navi zelf geupdate (dus niet de kaart zelf).

  

, datum: 18 oktober 2017

Ervaring met auto: Brandstof verbruik 1 op 10 het is een automaat dus! Wind en banden geluid erg aanwezig.

Uitvoering4 WD
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand95.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »