19 februari 2018
Mazda CX-5 (2011 - 2017)

Forum Mazda CX-5 (2011 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 24 november 2017

Ervaring met auto: Zeer tevreden over deze auto, gekocht met 11000 km.op de teller. Alles er op en aan en werkt prima. Vooral de adapt.crusecontrol en signalering in de spiegels en achteruitrijcamera maken hem een veilige auto.

Hiervoor had ik een CX-5 165 pk benzine, dat bevalt niet zo als je diesel gewent bent. Benzine moet eerst toeren maken voor dat hij gaat dus de automaat schakelt dan eerst terug.

Beide auto s gekocht bij garage Rondhuis Heerde

Ervaring met verkoop: Geeft na een jaar rijden nog een goede inruilprijs.

Uitvoering175 Pk Awd Gtm
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 9 november 2017

Ervaring met auto: Voor de zoveelste keer gaat het lampje van het motormanagement geregeld branden. Heel verwarrend en iritant, omdat dan ook de i-stop niet meer werkt. Twee sensors zijn al vervangen en de auto staat nu voor de 3e dag bij de dealer voor onderzoek. Verder bevalt de auto na 4500 km prima. Ik heb ook het idee dat de dealer zijn best doet, gratis vervangende auto, niks mis mee. Wie weet de oplossing?

Ervaring met verkoop: Gekocht bij autobedrijf in Terneuzen. Duitse auto met weinig km's en in onberispelijke staat.

Uitvoering2.5
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand27.000 km
DealerDorst

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: P. Eland, datum: 21 november 2017

Antwoord: Na uitgebreid zoeken bleef als uiteindelijke oorzaak over een defect in de katalysator. Deze is onder fabrieksgarantie vervangen en tot nu blijft de storing uit. Gelukkig binnen de fabrieksgarantie, anders een dure reparatie.

  

, datum: 25 oktober 2017

Ervaring met auto: Mijn Mazda CX5 maakt de naam van Mazda als betrouwbaar merk ronduit NIET waar. Ik heb hiervoor tientallen jaren Duitse auto’s gereden (VW en Audi) en daarmee slechts 1x aan de jant van de weg gestaan. De CX5 heeft me nu al enkele keren in de steek gelaten en ik heb constant problemen met de navigatie en BT software.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Na drie jaar en net buiten de farantie al de dure start-stop accu moeten vervangen a €300. Daarnaast regelmatig storingen aan de navigatie software (geen GPS kunnen vinden). De Bluetooth software houdt er steeds mee op. Dealer kan het niet oplossen, prut!

Uitvoering2.0 GTM
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit3 jaar
KM-stand58.000 km
DealerNoteboom

Betrouwbaarheid4
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Jmeeuwsen, datum: 11 november 2017

Antwoord: Update van TomTom is noodzakelijk

 
Reactie van: Jdbiggelaar, datum: 20 november 2017

Antwoord: Ja, ja, ik update steeds als ik van TomTom een reminder krijg keurig de software en de GPS fix. Maar dat helpt niet. Verder raakt mijn kaart steeds verder verouderd en ik kan geen update meer installeren van de TomTom wegenkaart.

Geef nou maar gewoon toe dat de TomTom navigatie voor Mazda prut is. En daarbij ook de Bluetooth software. Koppeling van onze telefoons werkt drie weken en daarna herkent de auto de telefoons niet meer. Accu loshalen, weer aansluiten en opnieuw beginnen. En de garage kan het alleen oplossen met een dure hardware oplossing.

Zie ook alle andere klachten hierover op internet.

 
Reactie van: Henkwaterwerk, datum: 4 december 2017

Antwoord: Als jouw garage de dealer in Rotterdam/Barendrecht is, heb je het niet echt getroffen. Die garage kan niets oplossen.

 
Reactie van: H. Cnossen1, datum: 13 januari 2018

Antwoord: Heb zelfde probleem met mijn CX-5 gehad; was snel verholpen bij mijn dealer. Ze hebben de navi zelf geupdate (dus niet de kaart zelf).

  

, datum: 18 oktober 2017

Ervaring met auto: Brandstof verbruik 1 op 10 het is een automaat dus! Wind en banden geluid erg aanwezig.

Uitvoering4 WD
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand95.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 19 september 2017

Ervaring met auto: - slechte standaard banden (30.000 km nieuwe zomerbanden nodig)
- trage tom-tom
- achterklep gasveer vervangen
- I-stop momenteel storing (na 107.000 km 12 uur "winst", maar kost nu nieuwe accu)
- airco vloeistof is vloeibaar goud (slechts 2 automerken gebruiken dit)
- kachel kapot (onderdeel 35 euro, maar demontage van dashboard 700 euro aan arbeidskosten)
- telkens bandenmelding te zacht, terwijl op spanning
- achteruitverklikker onbetrouwbaar, waardoor bumper kapot;

Ben al lang Mazda klant, maar hun houding (geen overleg mogelijk) maakt dat ik naar goedkoper alternatief ga zoeken.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): De meldingen die de auto zelf geeft zijn wel irritant te noemen, want je moet ze wegklikken wil je kunnen zien hoe hard je rijdt of hoeveel benzine je hebt. Vooral de onzin melding dat de banden te zacht zijn (terwijl na herhaaldelijke check in orde) is niet okee, en dus uitgezet door garage. Ook al doordat de af fabriek banden gewoon slecht zijn (binnen 30.000 km al nieuwe banden nodig).


Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand107.000 km
DealerHaagstad

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Waterwegfoto, datum: 9 februari 2018

Antwoord: Toyo banden zijn goed. Ik heb met Yokohama banden 44000 km gereden

  

, datum: 26 augustus 2017

Ervaring met auto: CX-5 GT-M Line, een geweldig fijne auto. Dit product straalt niet alleen kwaliteit uit, het is gewoon een mooie complete auto waarin alles op zijn plek zit en functioneert zoals het hoort.

De auto rijdt soeverein, de afwerking is smetteloos en het comfort is hoog. Een krachtige stille 2.0 benzine motor gecombineerd met een schitterende automaat maken het rijplezier compleet. Hij lust wat meer benzine, maar je krijgt er iets voor terug. Genot! Kortom, wij zijn er heel blij mee.

Update na 3000km:
Door standschade zijn de Toyo banden vervangen voor Michelin Latitude Sport 3; ze verhogen comfort en geven goede grip bij nat weer. Verbruik bij nette rijstijl is 1:12, maar 1:10 gaat ook heel makkelijk. Bose geluidsinstallatie en DAB radio klinken super. De cruise-control op het stuur werkt traploos en is uiterst gebruiksvriendelijk. Door een doordachte constructie zijn alle portieren bij vorst gewoon te openen, dat was bij de 308-II wel anders. Afwezigheid van reservewiel en krik blijven een afhankelijk gevoel geven.

Update na 7500km:
De bandenplakset is vervangen door een Reservewiel (thuiskomer 150-90-17") met krik-set.
De GPS positie van de auto moet nauwkeuriger. Het voorkomt oa. dat cameranulls op paralelrijbanen onnodig worden aangegeven. De Flits-Database is nog steeds waardeloos en soms ronduit irritant als je dit laat melden. Na de juli update is de Navteq Navigatie veel mooier en actueler geworden, tevens is de MZD software op de laatste stand gebracht; De auto rijdt heerlijk, het benzine verbruik verbetert iets en de Navi/flitsers lijken beter te functioneren.

Uitvoering2.0 GTM-Line Aut.
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit6 jaar
KM-stand7.500 km
DealerKreijne

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Yomotor, datum: 26 augustus 2017

Antwoord: Correctie: Het bouwjaar moet zijn 2016 en de auto is sinds januari 2017, dus 8 maanden in ons bezit.

 
Reactie van: Hs78550, datum: 1 december 2017

Antwoord: indien gewenst heb ik wel de gegevens van een reservewiel e.e.a. in duitsland te koop.
incl zijwanden voor kofferbak.

 
Reactie van: Frankwouters, datum: 13 februari 2018

Antwoord: Heb je voor mij aub de gegevens voor het bestellen van een reservewiel incl. zijstukken in Duitsland?

  

, datum: 25 augustus 2017

Ervaring met auto: Maandagmorgen-auto en een importeur van Mazda die de vele kostbare reparaties normaal vindt.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2013
In bezit2 jaar
KM-stand158.000 km
DealerMotorhuis

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »