17 december 2017
Volkswagen Up!

Forum Volkswagen Up!

Reacties van eigenaren

  

, datum: 3 mei 2012

Ervaring met auto: Heb VW UP (High, rijklaarprijs, met radio, airco, maps and more, lichtmetalen velgen, bredere banden, in het interieur leer- en chroomaccenten: 11.350 euro) bijna 3 maanden, gereden km's 3000, verbruik: gemiddeld 4,8 km/100km.
Wegligging zeer goed, binnenruimte goed, bediening instrumenten goed en overzichtelijk: zowel het rijden in stad als op autosnelwegen prima (o.a. wegcomfort, vering, zicht, ontwasemen ruiten: heel goed, etc).
Over de achterkant van de VW UP kunt je van mening verschillen. Nadeel: tankknop moet je handmatig met sleutel openen. Nog iets aparts: bij ontgrendelen van de deuren worden deze, bij niet betreden van de auto automatisch, binnen een minuut, weer gesloten, welke auto in deze klasse heeft dat ook?
Bij de world car verkiezing 2012 in de VS was de uitslag: 1. VW UP, 2. BMW 3serie, 3. Porsche. Hoe is dit mogelijk? Zouden 66 journalisten uit diverse landen zich vergissen in de nr.een-keuze? Nee de VW UP is grandioos, geloof me....!


Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Ilovejapanesecars, datum: 18 mei 2012

Antwoord: Mijn auto, een Daihatsu Sirion2 uit 2005, heeft dat ook. Als je de deuren van afstand open doet en je stapt niet in, dan vallen ze na 1 munuut weer in het slot. VW dacht zeker wat uitgevonden te hebben, maar het bestond al. Helaas van die deutsche freunden.

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 20 mei 2012

Antwoord: Dit bestond al ruim voor 2005... Munuut = Minuut. En Daihatsu heeft deze techniek niet uitgevonden.

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 21 mei 2012

Antwoord: Beter lezen? Praat je altijd tegen jezelf? En ja, VW heeft een wonder verricht door deze auto neer te zetten. Neemt niet weg dat andere automerken ook mooie zaken neerzetten. Vooruitgang is mooi, toch?!

 
Reactie van: Yamahaxjs, datum: 22 augustus 2012

Antwoord: Volkswagen heeft een enorm goed marketing bedrijf, ik rijdt een nieuwe Up voor mijn werk en onze prive auto is een Daihatsu Cuore van 2007 premium het rijdt super zeker met stabiliteits systeem.
Kan de Up niet aan tippen, tuurlijk als je de kale up tegen de kale Cuore zet zijn er verschillen, de wegligging van de Up is dan net als de Cuore beneden peil, het comfort en ook ruimte is bij de Cuore meer dan goed en bij de Up matig.

De Cuore is vrij rap, stil en comfortabel en enorm zuinig maar dan ook enorm.
Zelfs met 5 grotezware mannen erin is de Cuore zuiniger dan de Up met 1 vrouw erin.

Volgens Vw is de Up de betere ... En mensen die vw fan zijn gaan daar klakkeloos in mee uiteraard ook al is het niet zo

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 22 augustus 2012

Antwoord: Ga je hier serieus het weggedrag van de up vergelijken met die van een Daihatsu Cuore? Dat is echt bezopen. De up rijdt serieus 3 klasses beter. De Daihatsu Cuore kan zich beroepen op bewezen betrouwbaarheid en zuinigheid. Meer dan dat absoluut niet. Het is en blijft een rijdend koekblik...

 
Reactie van: Emisenna, datum: 22 augustus 2012

Antwoord: Hoi Karlbistny,

Aparte naam overigens, de veiligheidsystemen waarvan jij zegt die van Ford komen zijn patenten die komen uit Japan. Net zoals het nightvision systeem bij Mercedes deze is van Honda. Heb een uitdraai van het amerikaanse US patents gekocht met daarin alle patenten op auto en motorgebied vanaf 1800 deze heb ik uiteindelijk weer voor 600 dollar verkocht.
Ik had er een kopie van gemaakt echter deze is verloren gegaan jammer genoeg.
Als je zag wie wat heeft uitgevonden en bedacht heeft en daarbij weinig of geen duitse bij zijn, en dat terwijl onze geschiedenis boeken het tegenovergestelde beweren is het 1 grote oplichterij en kwaadsprekerij geweest die nu ook gewoon door gaat.

Het abs tractioncontrol systeem is al in 1959 uitgevonden door Soichiro Honda evenals het vierwielbesturing in 1978, navigatie systeem al in 1972, inparkeersysteem, automatische afstandhoud systeem, vtec, ze hebben veel en veel meer uitgevonden maar sommige merken komen er eerder mee zo lijkt het.
Dat is marketing en exlusief beleid.
De dure ontwikkelingskosten worden op deze manier weer terug verdiend.

Maar soms gaat het ook anders zoals met Mitsubishi GDI motoren, het japanse merk had diesels voor de europese markt nodig en het Duitse Vw zuinige en milieuvriendelijkere motoren, de deal was rond de gdi in ruil voor tdi.
En zo geschiedde, echter Mitsubishi zegt dat je geen turbo moet gebruiken op deze motoren en dat doet VW dus wel met als gevolg dat deze vrij snel kapot gaan helaas.

In Japan zelf rijden ze met Kei auto dat zijn auto':s van maximaal 660cc veelal met een turbo en 3 meter 40 ofzo.

Zoals de Daihatsu Cuore die hier werd geleverd oals model 2000 met 12 inch velgen hadden ze daar niet eens. Altijd 13 maa meestal 14 inch met standaard stuurbekrachtiging, abs, en desgewenst 4WD. En natuurlijk airco of climate control. In hoogte verstelbare koplampen is al vanaf 1980 of eerder verplicht daar zit daar ook op motorfietsen maar mocht hier in Europa zomaar niet dat moet weer eerst apart gekeurd worden.
Kortom ik kan nog wel even doorgaan.

En VW is uiteindelijk ook uitgevonden door een aziaat de jood hongaarse Joseph Ganz.

En Porsche is me Piech opgepakt vanwege nazi praktijken in 1946.

 
Reactie van: Poels. Jan, datum: 30 augustus 2012

Antwoord: Door de ANWB werden een aantal kleine auto's vergeleken waaronder de VW Up, met als resultaat:
In de ANWB Stadsautotest werd de up! evenals zes directe concurrenten beoordeeld op vijf criteria: veiligheid, comfort, rijgedrag, aandrijflijn en ruimte. De test werd uitgevoerd door twee ANWB-experts en een delegatie van het Kampioen Autopanel (ANWB-leden die op regelmatige basis hun mening over auto's geven). De up! behaalde de eindoverwinning op overtuigende wijze: hij won vier van de vijf individuele onderdelen en werd op een onderdeel tweede.
De jury motiveerde de eindoverwinning van de up! als volgt: ":Hij biedt de binnenruimte, het weggedrag en de veiligheidsvoorzieningen van een grote auto. Dat is in deze (prijs)klasse ongekend. Het is ook nog eens een echt hebbeding." Een van de juryleden over de up!: "Als je achter het stuur van de up! stapt, wil je hem meteen hebben.".

  

, datum: 1 mei 2012

Ervaring met auto: De motor bezig genoeg kracht, het gaat allemaal behoorlijk soepel en het verbruik is echt goed te noemen. Over lange stukken snelweg met 115 km per uur op de teller (109 echte km per uur zichtbaar via navigatie) scoor je zo een verbruik van 1 op 20. De motor is nu nog niet helemaal ingereden, dus misschien wordt het verbruik zelfs nog beter.

De afwerking is echt goed te noemen, de luxe bepaal jezelf natuurlijk, maar de totaalprijs is wel iets hoger dan bij andere kleine auto's. Echter zit ik veel liever in deze auto, vanwege de goede afwerking en de goede wegligging.

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Ik heb de auto nog niet zo lang.

UitvoeringHigh Up!
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand300 km
DealerPouw

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor9
  
  

, datum: 28 april 2012

Ervaring met auto: Ik heb net een Up gekocht met alles er op en eraan (incl. leren bekleding). Top wagentje,
uitgeroepen tot car of the world year 2012.

Leuk, rijdt lekker, het is maar net wat je van een auto verwacht, mijn vrouw gaat er het meeste in rijden, maar ik schaam me er niet voor als ik er in rijd. Rij zelf in Lancia Monte Carlo oldtimer, voor de hobby en een leaseauto van het werk.

Verkoopcijfers zijn afgelopen weken flink gestegen van de Up en is nu al een populaire auto aan het worden, goeie crash test cijfers en wordt natuurlijk niet zomaar auto van het jaar.

kortom ik heb er geen spijt van.

gr e


Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Prohopper, datum: 17 mei 2012

Antwoord: Onzin. Auto's worden door de dealer op kenteken gezet en niet door Pon. Pas als de auto op kenteken is gezet, moet de dealer de auto aan Pon betalen en niet eerder. Gekentekende auto bij de dealer zijn auto's die op het laatst zijn gecanceld door de koper.

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 27 mei 2012

Antwoord: Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Ooit weleens gehoord van de Toyota 2.2 D4D-cat? Legio zware problemen met behoorlijk oplopende kosten en legio mensen die geen coulance hebben ontvangen. Dus waarom zou men dan perse een Toyota moeten rijden en waarom zeg je hier dat deze de beste auto in elk segment levert? Daarbij, ook Kia is niet vies van spelletjes. 7 jaar garantie beloven, maar niet thuisgeven, omdat het probleem zogenaamd niet bij anderen is voorgekomen, terwijl het probleem op meerdere fora naar boven komt. Wat jij hier beweert wordt in de praktijk glashard tegengesproken. Laat de genoemde automerken eerst maar eens de hand in eigen boezem steken.

  

, datum: 16 april 2012

Ervaring met auto: De auto is groter dan de meeste auto's in dit segment. De achterkant: smaken verschillen, maar eens, dit is niet de mooiste achterkant die er is. De voor en zijkant vind ik daarentegen wel weer erg goed ogen. Van binnen is de afwerking zeer goed te noemen, dus ik begrijp niet hoe u tot deze conclusie komt.. Het dashboard is overzichtelijk en niet degelijk, maar het dashbord is in bijv. de kia zullen de mensen in het algemeen mooier ogen (ik vind het dashboard van de up beter, ivm overzichtelijkheid).
Qua veiligheid kan je in deze auto beter zitten dan alle andere auto's in dit segment: de kofferbak is behoorlijk ruim en er zit een systeem op wat botsingen beneden de 35 km per uur voorkomt en automatisch afremt bij een botsing op hogere snelheden, zodat de impact afneemt. De auto komt prima op gang en de snelheid doet zeker niet onder voor die van andere a-segment auto's. De up heeft een zeer goede wegligging, maar ford staat inderdaad bekend om hun prima onderstellen.


Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 9 mei 2012

Antwoord: Nou, niet echt een vag fanboy, maar die Up hebben ze fantastisch gemaakt! Ford is met onderstellen het beste merk dat er is: daar stem ik blindelings mee in. VW heeft echter ook behoorlijke onderstellen en zeker voor zo'n kleine auto hebben ze een zeer goed weggedrag neergezet: doe voor de gein eens een proefrit en ga een rotonde rond, ik heb geen auto meegemaakt in die categorie die zo rap rond kan. Zou je een Ford Ka nemen, dan denk ik wel dat de Ford Ka een beter weggedrag heeft, maar de Up is meer auto en veel zuiniger en vrij in de wegenbelasting. Achterin kan je prima zitten hoor (de auto is inmiddels aangeschaft), maar je moet er inderdaad niet met 4 lange mensen in gaan zitten. Maar bijv. 4 x 1,7m lukt prima! De auto bevalt zeer goed:)

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 12 mei 2012

Antwoord: Je hebt het hier over de TSI motoren en dat is inderdaad wel een grove misser. VW is echter niet de enige autofabrikant die dit soort dingen overkomt. Dit heeft overigens niets met de UP te maken. Trouwens, de motor viel stil tijdens de proefrit? Ik heb inmiddels meer dan 1500 km gemaakt met deze auto en hij rijdt als de brandweer.. Ik denk dat je dan wel erg pech hebt gehad.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 15 april 2012

Ervaring met auto: Zowel perfecte stadsauto alsmede reisauto op autoweg (ben van Limburg naar Amsterdam gereden). Snelheid, verbruik en comfort heel goed. Navigatiesysteem probleemloos (duidelijk en precies).
Kortom: een plezier om met de Up te rijden.

UitvoeringHigh Up
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand1.952 km
DealerWealer

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 10 maart 2012

Ervaring met auto: Ga er mee rijden en je bent verkocht! Wat een fantastische auto!

UitvoeringMove Up!
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand3.800 km
DealerZijm

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Foxboy, datum: 19 maart 2012

Antwoord: Wat is dit nu voor een review? Heeft VW dit zelf geplaatst?

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 26 maart 2012

Antwoord: Nou ik kan beamen wat hij zegt. Ik heb erin gereden en deze auto is een klasse apart. Er is geen enkele auto in deze klasse die kan tippen aan de bouwkwaliteit /wegligging van deze Up! En ik heb er veel gereden.. Fiat panda, Kia Picanto, Chevrolet Spark, Toyota Aygo en meer.. Volkswagen is iets te laat met deze auto, aangezien de meeste mensen al een kleine geadopteerd hebben.
Maar als ik een keuze moest maken en die maak ik wellicht in de nabije toekomst nog, mits de werkgelegenheid het toelat, dan is deze Up zekerweten mijn keuze!

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 6 april 2012

Antwoord: De BPM en belasting hoeft voor de Up na 1 juli niet betaald te worden, maar geldt juist wel voor andere merken. En 3 cilinders is de toekomst en wordt al breed toegepast, zelfs in grote modellen auto's. Verder zijn de Renault Twingo, alswel de Hyundai zeker niet zo goed afgewerkt. De Picanto heeft ongeveer een gelijkwaardig interieur, maar de Up rijdt veel beter. Mensen die 500 tot 1000 euro extra kwijt kunnen, zou ik echt aanraden om een proefrit te maken met deze auto. De enige concurrent die in de buurt komt maar hem zeker niet overtreft is de Picanto.

 
Reactie van: Jabea, datum: 8 april 2012

Antwoord: vouwwee weg ermee commentator: wat een zielige reactie van deze persoon die niet echt begrijpt hoe je iets prettig moet afkraken. Hoe dan ook, uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen koop die Up van vouwwee yippi ya yee!

 
Reactie van: Gjh. Wesseling, datum: 16 april 2012

Antwoord: Door al die vele reclame over de Up, ben ik bij een VW dealer geweest om die auto te gaan bekijken, het eerst wat me opvalt is dat die wagen me ontzettend tegen valt: erg klein, geen kofferbak wel een mooie neus maar die achterkant is weer erg lelijk.
Nu van binnen: zeer kaal, een matige afwerking wat niet VW waardig is. En de stoelen zitten matig, achterin is plaats voor twee kleine kinderen. Qua veiligheid zal ik Uberhaupt niet achterin willen zitten met achter klep in je nek.
Heb ook nog een proefrit gemaakt en het valt me erg tegen de auto komt zeer traag op gang en is dus een echte stadsauto: ik rijd zelf de nieuwe Ford Ka titanium X maar daar kan deze Up niet aan tippen, een veel betere wegligging, schakelt en rijdt veel beter, veel meer auto voor je geld een wagen die je rijplezier biedt. Ik blijf voorlopig Ford Ka rijden, in de toekomst zie ik wel weer.
De VW Polo is een overgewaardeerde auto blijkt nu, en ik ben bang dat het met de Up net zo zal gaan!

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 20 april 2012

Antwoord: Volgens mij heb jij er niet echt verstand van Wimmie. ESP is dus niet belangrijk volgens jou? Standaard op de Up, de meeste auto's in dit segment hebben niet eens de optie om dit te kiezen. Ik heb zelf geshopt voor uiteindelijk die Kia Picanto of de Up, waarbij de rest afviel, vanwege ruimtegebrek of slecht rijgedrag.
Het verschil wat tussen deze auto's met dezelfde opties zit is maximaal 500 euro en hier krijg je een betere wegligging, ESP en een systeem wat afremt en een botsing voorkomt bij 35 km per uur en bij hogere snelheid neemt de impact van de botsing af door dit systeem. Deze auto is gewoon feitelijk een heel eind veiliger dan alle auto's die je op noemt. 7 jaar garantie is ook een wassen neus. Veel mensen die een Kia hebben komen van een koude kermis thuis als ze hierop aanspraak denken te maken.

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 23 april 2012

Antwoord: Koop je een kia picanto met vergelijkbare opties en wat toeters en bellen (je moet 3 pakketten nemen om daar airco etc bij in te krijgen en daar zit nogal wat onzin bij, althans zo ervaar ik dat), dan ben je 12826,25 kwijt. Dan heb je wel zoals gezegd wat leuke chromen dingen en een leren stuurtje ofzo, maar als ik dan de afweging moet maken voor een Up voor 12000 met wat minder onzin (vind ik) of een kia met allemaal troep (ipod aansluiting, chromen strips e.d.) dan kies ik toch voor de Up. Dan moet je ook nog rekening houden dat je al die zooi misschien niet krijgt op de Up, maar je krijgt wel ESP en een botsremsysteem. Ook niet verkeerd.

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 23 april 2012

Antwoord: De Highline? Die bestaat niet. Je hebt het over de high up en die kost inclusief rijklaarmaakkosten circa 11100 euro. Daar zit standaard het botsremsysteem en de ESP en radio op. Doe je er dan nog airco bij, dan zit je op een goeie 11575 rijklaar (zonder korting oid). De metallic lak zou dan ook weer 370 extra zijn, waardoor je op 11945 uit zo komen. Geen 14000 in ieder geval. En 60 pk is genoeg hoor. Hij gaat in 13,2 seconden naar de 100 en is daarmee niet de snelste, maar wel snel genoeg.

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 23 april 2012

Antwoord: @ Crosbystil4q: wat ik niet begrijp is dat je deze goed afgewerkte en voor deze klasse ruime auto afkraakt en vervolgens een aantal andere auto's de hemel in prijst. Ik ga deze Up binnenkort misschien wel halen.
Voordeel: zeer goede afwerking voor dit segment, zeer strakke wegligging voor dit segment, zeer stil van binnen, overzichtelijk dashboard en hij is ook nog eens zuinig.
Nadeel: ik vind persoonlijk het dashboard niet de mooiste in dit segment, maar voor mij is het in ieder geval ruim voldoende. Als je hem een beetje aankleedt, kom je om en nabij de 11500 euro rijklaar uit en voor een kia picanto (als vergelijking) betaal je dan circa 11000 euro met dezelfde opties, weliswaar, maar wel zonder het botsremsysteem en de ESP. Het is voor mij vooral de extreem goede wegligging en afwerking die voor mij de doorslag geven om voor een Up te gaan. Mensen die daar niets om geven en liever een mooi dashboard hebben kunnen beter voor de Kia Picanto gaan.

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 27 april 2012

Antwoord: @Crosbystil4q: Ga rijden met de Up en je bent verkocht. Dit is een echte auto. Dit is geen hutsie flutsie bak. Er is geen enkele auto die deze klasse kan overtreffen voor dit geld. En tuurlijk, auto's blijven smaak. Maar aangezien ik al in legio auto's heb gereden en veel volg op dit gebied meen ik dat ik met enig recht kan zeggen dat de afwerking, de zitpositie en het rijgedrag fenomenaal zijn.
Ik ben niet vaak zo lyrisch over een auto en zeker niet over een auto in deze klasse. En nee ik ben geen vw verkoper, sterker nog ik zie ook wel de nadelen bij de soms arrogante houding bij vw-dealers, maar dit hebben ze gewoon briljant gedaan...

 
Reactie van: Mvdbosch, datum: 5 mei 2012

Antwoord: Wat een onzin word hier weer verkocht. Als ik bij Hyundai een mooi aangeklede i10 samenstel, ben je ook zeker 10k verder. De up zal zeker nog wat duurder zijn, maar voor 12k heb je een perfect aangekleed exemplaar met airco, navigatie cruisecontrol enzovoort.
5 jaar garantie bij Hyundai? Zal wel nodig zijn zeker, en dan nog bij dergelijke voorwaarden dat je uiteindelijk er nog zelf voor opdraait. (zie kia) niks mis met de up, rijdt geweldig voor een klein autootje en best concurrerend in prijs. Zit je echt elke euro om te draaien, kun je misschien naar de Mii of Citigo gaan kijken, vrijwel dezelfde auto maar nog een tikkie goedkoper door het Seat en Skoda logo.

 
Reactie van: Poels. Jan, datum: 7 mei 2012

Antwoord: Als M.Winterkorn commentaar wil geven op de Up moet hij eerst verstand van auto's hebben: uit zijn commentaar over de Up blijkt dat hij dat niet heeft en nooit zal krijgen, stil zijn en rustig blijven lijkt me voor hem het beste en nog beter voor mijn persoon....(je kunt tenslotte niet alles weten)!

 
Reactie van: Gjh. Wesseling, datum: 9 mei 2012

Antwoord: Laat ik eerst eens voorop stellen dat er geen slechte auto's meer worden gemaakt, wel auto's die storingsgevoelig zijn en de VAG groep is daar een goed voorbeeld van. Nu hebben de FSI motoren van VW grote motor problemen. Distributiekettingen die vastlopen en motoren die veel te veel olie verbruiken. De Polo's bijvoorbeeld, en dit allemaal dat VAG dit wou toegeven, maar dit probleem is wereldwijd nu zo groot dat ze er niet meer onderuit kunnen: ook volgens het autoblad Autoweek zijn er veel problemen met Audi.
Laat de VAG groep eerst hier eens wat aan doen voordat ze met de arrogante reclame komen van: VW Das Auto: Misschien past de slogan: VW Das Problem! beter op zijn plaats. Ik blijf in ieder geval in mijn Ford Ka Titanium X rijden: ziet er geweldig uit en rijdt geweldig een auto die VEEL MEER verdient!

 
Reactie van: Gjh. Wesseling, datum: 9 mei 2012

Antwoord: Moet even een fout herstellen: FSI moet TSI zijn!

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 13 mei 2012

Antwoord: De Hyundai i10 1.2 plus 85 pk met al die zooi erop, rijklaar voor 8800 euro? Oke, bij deze heb je die auto nieuw aan mij verkocht. Waar kan ik de auto halen?

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 14 mei 2012

Antwoord: Doe maar 1 Huyndai i10, rijklaar voor 8800, met de hele reutemeteut erop. Dat Lukt je dus echt niet voor dat geld. Ik rijd wel in de Up, maar die is niet van mijzelf. Tegen de tijd dat de regering een keer na gaat denken, en de reiskosten niet gaat belasten en de werkgevers een keer vaste contracten geven, ga ik wel een nieuwe auto kopen. Tot die tijd rij ik mooi door in mijn huidige auto.

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 15 mei 2012

Antwoord: Ja, helaas wel, en als men geen goede reiskostenvergoeding geeft en deze ook nog gaat belasten, wordt het voor mij onmogelijk om nieuw te rijden. Gelukkig kan ik de Up nog wel eens meenemen, dat scheelt ook weer.:)

 
Reactie van: Prohopper, datum: 17 mei 2012

Antwoord: Wat een gezeur over hoe slecht een up wel niet zou zijn. Zie de up als een stadsautootje, waarmee je ook op de snelweg kunt rijden. Je moet 'em niet zien als een auto waar je met 4 of 5 personen naar Spanje kunt rijden, want dat zou ik ook niet in een Ford, Kia, etc. willen doen. Een up is gewoon leuk als tweede auto en ga je met je gezinnetje een dagje weg, dan pak je toch je eerste auto.

Wij hebben net een up gekocht met alle opties die er maar te bedenken zijn en waren incl. afleverkosten ca. 15.500 euro kwijt. Natuurlijk hadden we ook een auto uit het B-segment kunnen kopen, maar dan heb je weer een kale auto die je voor een paar duizend euro aan moet kleden en dan zit je ook weer snel over de 20.000 euro heen.

Onze up wordt volgende week geleverd, dus we laten jullie eerdaags wel weten hoe of die bevalt.

 
Reactie van: Johan_vd2, datum: 18 mei 2012

Antwoord: Nou nee, de Up die hier staat, kost circa 12000 euro en daar zitten genoeg opties op die je vaak niet eens kan bestellen bij andere merken: cruise control, botsremsysteem, ESP, park distance control en start/stopsysteem. Daarnaast nog: Geblindeerde achterramen, leren stuur, op afstand bedienbare centrale deurvergrendeling, elektrisch bedienbare buitenspiegels, verwarmde buitenspiegels, navigatie met daarin verwerkt een overzichtelijke boordcomputer en airco. Valt toch wel mee voor 12000 euro vind ik...

 
Reactie van: Prohopper, datum: 19 mei 2012

Antwoord: Annette-Dee, nee ik ben geen verkoper en werk ook niet bij een VW-dealer o.i.d.

Hebben jullie ook al eens aan de inruilwaarde van een A-segment auto gedacht?
Toevalligerwijs hebben we onze Peugeot 107 op de up ingeruil, waar we in maart 2011 zo'n 9000 euro voor betaald hebben. Nu ruim een jaar later zijn we bij diverse VW-dealers geweest (mijn lief wilde graag een up) en de inruilwaarde bleek overal rond de 5300 euro te liggen.

Ik hoop dit keer dat de up waardevaster zal zijn dan onze Peugeot 107.

 
Reactie van: W. Aalten9, datum: 20 mei 2012

Antwoord: Precies, maar zoals elke VW: weinig voor veel.

 
Reactie van: Prohopper, datum: 27 mei 2012

Antwoord: @Betuwlin_9: Of als je de dure Up van 15500 makkelijk kon betalen en je de inruilprijs niet uitmaakt, gun ik je de Up wel hoor, het is jou keuze en wat een ander vindt is niet belangrijk snap je?!

Thanks.

 
Reactie van: Prohopper, datum: 5 juni 2012

Antwoord: Er worden duidelijk appels met peren vergeleken. Stel dat je onderweg voor het eerst een nieuw model Opel Astra ziet rijden en je bent op slag verliefd op dat model, dan is het natuurlijk irrelevant dat een Skoda Fabia Octavia goedkoper ne/of beter uitgerust is. Je kiest in eerste instantie voor een model en kijk je later pas of de auto binnen je budget valt.

Wil je een VW up! dan koop je geen Hyundai i10 of Renault Twingo...

 
Reactie van: Gjh. Wesseling, datum: 5 augustus 2012

Antwoord: Zeker Niet nutteloos,

De Ford komt nog steeds het beste uit de bus als het gaat om rijgedrag en rijplezier. De VW gaat voor luxe, maar staat tegenover dat VW nog steeds zeer storingsgevoelig is. De statistieken liegen er niet om; met name de Passat de Golf en de Polo hebben nog steeds grote problemen met de Up zal het niet anders gaan.
Wil je een stadsauto met veel luxe dan kies je voor de Up: maar wil je een auto met een perfecte wegligging en veel rijplezier en weinig problemen dan kies je voor de Ford Ka, want daar gaat het immers om!!

 
Reactie van: Adriegesiena, datum: 13 november 2012

Antwoord: Ik heb een Ford Ka en ben het helemaal niet eens, ik ga juist kijken naar een Up omdat de auto veel overzichtelijker rijdt, want de Ford Ka heeft erg veel last van een hele grote dode hoek, vooral als je iemand naast je heb zitten, door de kleine achterruit kan je niets meer zien, en de Ka is ook geen goedkope auto.

  

Op zoek naar meer Volkswagen Up!?

Bezoek ook het forum in:


 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »