22 juni 2017
Land Rover Evoque

Forum Land Rover Evoque

Reacties van eigenaren

  

, datum: 7 december 2016

Ervaring met auto: Na 5 trouwe jaren met een rumoerige Outlander overgestapt de Evoque. Rijd nu 3 jaar / 65000 km ermee en heeft me in veel opzichten doen genieten. Solide, comfortabel, zuinig en stoer.

Min puntjes: Dure onderhoudsbeurten en bij strenge vorst willen deurrubbers wel eens vastvriezen. Verder is de auto minder ruim dan mijn vorige auto dus de opvolger van de Evoque zal ruimer moeten zijn.

Ervaring met verkoop: Zelf geimporteerd vanuit Belgie.

UitvoeringED4 Pure
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit3 jaar
KM-stand84.000 km
DealerRomijn

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 8 september 2016

Ervaring met auto: Wat een heerlijke auto! de benzine/ automaat met 240 pk is perfect, als ik inhaal met de kar erachter valt de lading er zowat vanaf, zoveel trekkracht:-)

Nadeel, hij is zo stil en comfortabel dat je echt goed op de snelheidsmeter moet letten, je rijdt al gauw te snel.

UitvoeringSI 4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand17.000 km
DealerBreeland

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 11 mei 2016

Ervaring met auto: Ik ben zeer tevreden over mijn auto. Heb deze auto geimporteerd en de garantie bij mijn dealer in Zwolle is top voor elkaar. Iedereen vind het een stoere auto.

PS wie kan mijn helpen aan een HDD stick voor de navigatie update voor 2015 of 2016? Wil deze wel overnemen. Gr. Peter

Ervaring met verkoop: Super scherp ingekocht in Duitsland met veel opties.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2013
In bezit2 jaar
KM-stand62.000 km
DealerVan Mossel

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 24 maart 2016

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Na 9.500 km en 11 maanden in bezit, nieuw gekocht 2015, al met pech langs de weg. Waarschijnlijk kapotte turbo.Houd jullie op de hoogte over de afwikkeling. Tot nu toe goede begeleiding en support van Range Rover...

UitvoeringSD4 Dynamic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand9.500 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 25 december 2015

Ervaring met auto: Veer van kofferdeksel was afgebroken, was moeilijk om te verwijderen, 2 weken koffer niet kunnen gebruiken.

UitvoeringTd 4
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit3 jaar
KM-stand11.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 6 augustus 2015

Ervaring met auto: Een auto om van te houden. Evergreen.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand45.000 km
DealerVan Mossel

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 23 april 2015

Ervaring met auto: Qua comfort een super auto, maar motor technisch is de 9-traps automaat er een met veel problemen. Schakelen bij 53km/uur gaat met schok, ook heb ik last dat motor soms bij het inhalen inhoudt. Tevens bij het stoplicht wegrijden gaat soms lastig, totaal geen vermogen en sputteren. Ook gebeurt dit sputteren ook weleens onder het rijden en kan je 10- 20 sec. niks. Nu al 5 keer weggeweest en 4 nieuwe software pakketten en aanpassing aan tranmissiebak gehad.

UitvoeringSd4 2.2 Dynamic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand34.000 km
DealerTerlouw

Betrouwbaarheid5
Comfort9
Motor5
  
 
Reactie van: Arnobarends, datum: 5 september 2015

Antwoord: Wij hebben dezelfde problemen met de 9 traps automaat, bij lage snelheden is het net of de voorwielen doorslaan. Wegrijden bij het stoplicht geeft soms ook problemen.
Landrover geeft aan dat dit probleem alleen bij ons voorkomt? Vreemd. Diverse keer een Software update voor de bak gehad resultaat noppes. Vraag van Landrover hoe geeft U gas! Ik heb het een beetje gehad met Landrover.

 
Reactie van: Ooms. Francois1, datum: 20 december 2016

Antwoord: Mijn automaat doet juist hetzelfde overschakelen van 2 naar3 altijd met schok. Bij Range Rover zeggen ze dat dat normaal is. Ik vind het van niet, heb ook al software laten updaten maar geen verbetering merkbaar. Voor de rest goede auto.

 
Reactie van: Hsrodijk, datum: 7 januari 2017

Antwoord: Mijn ervaring! In januari 2014 de 1e RR Evoque Pure handgeschakeld nieuw gekocht. Was zeer te vreden over deze auto, alleen een keer de rubbers van de stabilisatie stang moeten vervangen (hoorde gebonk wanneer ik over een drempel reed)! Na 50000 km /2 jaar weer ingeruild!

In februari 2016 een nieuw RR Evoque SE Dynamic gekocht (handgeschakeld, diesel,2 wieldrive).Waarom? Omdat wij deze auto mooier vinden. Daarnaast een mooiere moderne uitstraling , voor en achtergrond,betere leren bekleding en zuiniger Jaguar moter! Wij hebben deze RR nu ruim 10 maand en 19000 km meegereden! MAAR WAT HEBBEN WIJ SPIJT DAT WIJ DEZE RR evoque HEBBEN GEKOCHT! Tot op heden nooit een RR Landrover weer! Wij hebben vorige maand alweer nieuwe rubbers van stabilisatiestang moeten vervangen!

Daarnaast hebben wij een veel groter probleem met de koppeling! Wanneer wij schakelen van 1 naar 2 of terug geschakeld moet worden, dat gaat niet zonder stoterig gedrag! ZEER VERVELEND! Al een paar keer naar de. Landrover-dealer geweest, maar geen oplossing. De automonteur zei na de analyse (uitgelezen met software computer) ik heb op dit moment geen oplossing voor dit probleem, wij hebben er nog 1 staan met het zelfde probleem. Daar hebben wij een nieuw koppelingsplaat ingebracht maar dat heeft niets geholpen! De monteur zou hierover een rapport op maken en ik kon weer ontevreden zonder oplossing naar huis.

De auto moet over 2000 km een beurt ondergaan en dan gaan wij weer met een verhefde stem het probleem nogmaals aankaarten! Tot nu toe GEEN Landrover meer!

 
Reactie van: Rietruudhuiz, datum: 16 maart 2017

Antwoord: Heb een nieuwe Evoque Urban diesel 180 pk van maart 2016. Is een drama. Automaat zeer bruusk, gaspedaal zeer gevoelig. Eind 2016 twee weken bij de dealer geweest voor diverse modificaties en storingen begin 2017 voor en achter stabilisatorstangrubbers vervangen bij 14000 km nu weer terug voor achter nieuwe riemschijven en blokken. Navigatie stopt regelmatig of is de weg kwijt. Cruise Control houdt zijn snelheid niet vast op heuvelachtige autobanden en dode hoek detectie aan bestuurderszijde geeft valse signalen. Resumerend: een mooi model, maar technisch een drama.

 
 
« 1 2 »