19 februari 2017
Kia Rio (2011 - 2017)

Forum Kia Rio (2011 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 9 november 2016

Ervaring met auto: Geweldige auto, 80.000 km gereden met de 1.2 in 3,5 jaar, veel verre vakanties en woon-werk 70 km per dag. Nog nooit ook maar 1 klein probleempje gehad. Wel elke 15.000 km voor onderhoud naar de dealer, maar beurten zijn niet duur. Beste auto die ik ooit gereden heb.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit3 jaar
KM-stand80 km
DealerKerres

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 11 maart 2016

Ervaring met auto: Tot voor kort had ik weinig tot geen problemen met mijn inmiddels 3 jaar oude Kia Rio. Echter, bij de laatste beurt bleek dat mijn koppelingsplaten en remschijven versleten waren. Dat vind ik persoonlijk nogal al rap na nog geen 50.000 km. Ik moet nu eerlijk bekennen dat ik ernstige twijfels heb over de kwaliteit van de auto. Natuurlijk alle waarde naar zijn geld, maar nieuwe remschijven en koppelingsplaten na zo weinig kilometers getuigd niet echt van kwaliteit.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
DealerTinholt

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Johan2403, datum: 17 september 2016

Antwoord: En die 7 jaar garantie dan v.w.b. de koppelingsplaten? Of zit dat niet op alles wat slijt? Maar toch wel op iets wat bovengemiddeld snel slijt? Anders kan je alles wat stuk gaat slijtage noemen.

 
Reactie van: R-v-r, datum: 8 januari 2017

Antwoord: Nou, mijn Kia Rio de derde koppelingsset ingegaan, bij 130 km per uur gaat de auto stinken naar koppelingsvoering materiaal. Lucht is niet te harden ze weten het eigenlijk ook niet meer bij Kia. Staat nu 60.000 km op. Gedonder is begonnen bij 45.000 km. Verder rijdt en koppelt schakelt de auto perfect. Een drama.

  

, datum: 24 december 2015

Ervaring met auto: Tweedehands gekocht (2jaar oud) met nog 5 jaar garantie! Bevalt prima, rijdt lekker, geen storingen, lage onderhoudskosten. Minpuntje is de zwarte lak, erg krasgevoelig!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand46.000 km
DealerVaneman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 25 juni 2015

Ervaring met auto: Motor reageerde traag bij optrekken, daardoor slaat de motor nog al eens af. Moet extra gas geven om dit te voorkomen. Niet fijn voor de koppelingsplaat. Garage geeft aan dat ze hier niets aan kunnen doen. Wie heeft dit ook en wat is er aan gedaan?

Uitvoering1.2 Eco Dynamics
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand6.100 km
DealerBraber

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor4
  
 
Reactie van: Rvansanten1964, datum: 18 januari 2016

Antwoord: Bij dit probleem slijt de koppeling snel 40.000 km, reparatiekosten 800 euro. Dit zit niet in de garantie. De garantie van Kia is voor de garage de truc om de auto verplicht zijn duurdere onderhoud te laten uitvoeren. Zoek een goedkopere garage en halveer de kosten op onderhoud.

 
Reactie van: E. Portiermaks, datum: 12 juni 2016

Antwoord: Mijn zoon heeft de zelfde auto, vooral in de stad heeft de auto wat probleem om in zijn stationair te gaan, toerental meter gaat weleens drie keer diep heen en weer, lijkt wel of de motor wil uitslaan en vervolgens gaat die het wel stationair draaien. Dealer en Kia Nederland heeft niets kunnen doen. Incompetent mensen zijn ze allemaal daar. Nieuw gehaald en tegen 10.000 km begin de ellende weer. Hoe kan KIA groot worden met zo'n klantenservice. Volgende keer geen KIA meer, Thats for sure!

Ik wil zo graag reactie van KIA Nederland hieromtrent ontvangen, maar dat zullen ze niet... lafards!!

 
Reactie van: Happygirly, datum: 5 juli 2016

Antwoord: Ik heb een nieuwe Kia Rio gekocht, nu 6.000km op de teller staan en precies hetzelfde probleem. Nieuwe aircocompressor geplaatst, probleem niet verholpen, weten niet wat het probleem is en het is nu afwachten op een eventuele oplossing die ze vanuit Kia Korea verwachten. Geen idee hoe lang ik moet wachten (waarschijnlijk 6 weken) en of er uiteindelijk een passende oplossing wordt geboden. De airco werkt hierdoor ook af en toe niet naar behoren. Koop een nieuwe auto en dan nu een probleem waarbij ze geen oplossing kunnen bieden en zeggen ze dat dit probleem niet bekend is! Kan deze auto met dit probleem niet meer inruilen of verkopen.

 
Reactie van: Cravisser, datum: 10 juli 2016

Antwoord: Beste lezers,

Ik heb een Rio uit 2016, 6 weken oud en meteen al last van schommelend toerental als je afremt bij airco aan. Is de airco uit dan is er ook geen probleem ook als de blower voluit gezet word dan reageert hij op het toerental.

Een bizar vervelend probleem wat ook bekend is bij Kia Nederland het zou aan de software van de Euro 6 motor liggen? Kia is er volgens zeggen mee bezig hopen op een snelle oplossing ik hou intensief contact met mijn dealer hierover.

Jeroen

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 2 september 2014

Ervaring met auto: Tevreden eigenaar, geen enkel probleem.

UitvoeringComf Plus 5d
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand11.500 km
DealerYntema

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Jorib326, datum: 22 maart 2015

Antwoord: Lijkt me sterk. Iedereen heeft problemen met de auto. Minimaal moet om de 30.000 km de olie vervangen worden. Bij ons moest dit nu al 2x gebeuren na 60.000km. Het niet een bepaald onderhoudsvrije auto.

 
Reactie van: Ruudvdklauw, datum: 24 september 2015

Antwoord: Olie verversen is normaal onderhoud en is geen probleem of defect! En verversen na 30.000 km is heel schappelijk.

 
Reactie van: Teunis23, datum: 16 november 2015

Antwoord: Bij ons moest de olie al vervangen worden na 15000 kilometer. Inmiddels staat er 56.000 kilometer op de teller en moet de distributieriem vervangen gaan worden met spanrol volgens de garage. Haarscheurtjes in de riem zijn ontdekt. Wel wat vroeg voor een auto van 2012. Volgens dealer komt het omdat we dit jaar in Italie op vakantie zijn geweest en de temperaturen hoog waren, rond de 35 graden. De riem droogt uit en moet vervangen worden.

Voor de rest gaat het wel met de auto. Zal niet mijn volgende keus weer worden. We waren in 2012 nog enthousiast maar dat is nu na 56.000 kilometer minder geworden. Ook hebben we de banden al moeten vervangen en het koolstoffilter. Komt nog bij dat we van de zomer in Italie een probleem hadden met de verdamper, deze werkte niet mee zodat de achteraskoppeling een E34 melding gaf. Dealer heeft de code uitgelezen en bleek dat de NOX sensor vervangen moest worden en AdBlue bijgevuld moest worden.

 
Reactie van: Jerry, datum: 11 maart 2016

Antwoord: Distributieriem, maar er zit toch een ketting in de Kia Rio? En een ketting hoeft bijna nooit te worden vervangen.

 
Reactie van: Henri_vaneyen, datum: 14 juli 2016

Antwoord: Mijn Kia Rio ondertussen 1 jaar en 2 maanden iets meer dan 10.000 KM en nog niets problemen gehad, rijd perfect zacht, zuinig. Ik ben zeer tevreden en gekocht in Belgie bij cardoen en top service daar. En ja, Kia Rio heeft ketting en geen riem, dus moet normaal niet vervangen worden. Ik heb model 2015 en ben super tevreden, misschien de manier hoe je er mee rijdt?

 
Reactie van: Bryan. Boeykens, datum: 4 augustus 2016

Antwoord: Mijn Kia Rio is net 1 jaar geworden net.. 18.400,00 km op de teller.

Nog geen enkel probleem gehad. Ik ben zeer tevreden met de auto.

Ook gekocht in Belgie (Kia Vermant)

Ik denk dat het aan jullie nerderlanders ligt.

Groetje van de Belg (die wel kan rijden)

  

, datum: 2 juni 2014

Ervaring met auto: Ik heb hem nu twee jaar heb er nog nooit iets mee gehad.

Uitvoering1.1 Cdri
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand53.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor5
  
  

, datum: 18 april 2014

Ervaring met auto: Slechts 2 weken in het bezit van een Kia Rio 1.4 Superpack uit 2012, maar zeer tevreden tot nu toe met mijn beslissing.

Bewust de 1.4 gekozen na met de 1.2 gereden te hebben deze is naar mijn mening motorisch te krap bemeten en daar lijdt uiteindelijk ook het verbruik weer onder. De 1.4 is een stille soepele motor die prima voldoet. De Superpack uitvoering voegt alles toe wat je maar kunt wensen.

Ik kom uit een Seat Altea 1.4 TSI uit 2008 en daarvoor een Audi A6 quattro uit 2002 gereden. In totaal ca. 8 jaar een auto uit de VAG groep gehad, maar over het geheel zeer teleurgesteld over de kwaliteit die de VAG groep biedt! Mankementen en problemen gaan hand in hand met deze auto's ongeacht of er Audi of Seat op staat (alleen de reparaties zijn veel duurder bij Audi). Kijk maar eens naar alle problemen met de TSI motoren (distributieketting) die door alle merkene heen gebruikt wordt (Audi, VW. Seat, Skoda).

De Kia is veel stiller en zuiniger en gezien het bovenstaande ook betrouwbaarder dan mijn Seat. Daarbij komt de uitgebreide Kia garantie (7 jaar). Kortom: zeer tevreden met mijn keuze tot nu toe!

Uitvoering1.4 Superpack
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand36.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Reijnen_extra, datum: 28 augustus 2014

Antwoord: Problemen met VAG zijn inderdaad behoorlijk. Zelf een keer een uitstapje naar een Seat Altea 1.8 TFSI (Bwjr 2010) gemaakt. Na ruim 60.000 km liep de motor helemaal in de soep (distributieketting), overigens was korte tijd daarvoor nog de 60.000 beurt uitgevoerd. Ruilmotor vervolgens ook een probleem met de nokkenas versteller en ketting.

Geweldige auto indien in orde, maar nog nooit zoveel ellende met een auto gehad. Van coulance was geen sprake. Dus grootste deel zelf moeten bekostigen. Garagehouder is me wel tegemoet gekomen. Voor mij geen VAG meer. Rijd op dit moment een Venga 1.6 en tot nog toe probleemloos. Haal gemiddeld 1 op 14. Ben benieuwd wat Kia met de garantie gaat doen op het moment dat ze ook met turbomotoren beginnen?

 
 
< 1 2 3 4 >