14 december 2017
Toyota Yaris

Forum Toyota Yaris

Reacties van eigenaren

  

, datum: 13 augustus 2013

Ervaring met auto: De auto is helemaal niet zuinig. Met deze auto rijd ik persoonlijk 1 op 13. Hij maakt een piepend geluid bij de bocht en sinds kort tijdens het remmen. De koppeling schakelt na een jaar niet meer soepel.

Uitvoering1.0 Access
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand8.900 km
DealerZonneveld

Betrouwbaarheid5
Comfort3
Motor4
  
 
Reactie van: Caselellimburg, datum: 15 september 2013

Antwoord: 1 op 13? En dat is de schuld van de auto? Ik zou uw rechtervoet laten nakijken.

 
Reactie van: Emisenna, datum: 21 december 2013

Antwoord: We vinden het janmer dat er zoveel negatieviteit is te bespeuren op een van de beste forums op internet op autogebied. We hebben een enorme schat aan kms rijden in privesfeer dus we moeten het zelf betalen en hebben het geld niet op de rug groeien, jammer genoeg! Dus om te besparen rijden we normaal naar en van ons werk en op vakantie genieten we van de auto's. Welke auto we ook gehad hebben ze halen makkelijk de door de fabrikant opgegeven zuinigheid.

Nederlanders kunnen niet rijden horen we in het buitenland, en dat begin ik te geloven, nederlanders zijn discriminerend zegt men...niet waar??! Volkswagen kan alles in de doofpot doen en de landgenoot is er ook nog trots op, wanneer Toyota ergens van beschuldigd word is voorpagina nieuws...

 
Reactie van: Alberttimmer1, datum: 9 februari 2015

Antwoord: Ik heb jaren in Duitsland gewoond en heb ook diverse keren moeten horen dat Nederlanders niet behoorlijk kunnen rijden... Laat u echt niks wijs maken, het zijn juist de Duitsers die niet goed kunnen rijden! De reden dat men denkt goed te kunnen rijden is omdat de Duitser begeleiding nodig heeft, let maar eens op hoeveel verkeersborden ze daar wel niet hebben en voor wat! Even geen borden raken ze compleet in paniek en weten dan direct de vinger naar de ander te wijzen... geloof me maar we doen het echt niet minder dan de rest!

  

, datum: 3 augustus 2013

Ervaring met auto: Voor dagelijks gebruik zeer goede auto, zeker metde nieuwe automaat. Verbruik ligt hoger dan de fabrieksopgave.

Uitvoering1.3 Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand16.000 km
DealerMengelers

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 20 juli 2013

Ervaring met auto: In begin wat klachten gehad over verbruik, kwam niet onder de 5 liter per 100 km. Motor loopt evenwel pas echt zuinig na zon'n 10.000 km. Nu na grote beurt (15.000 km) rijdt hij 4,6 liter op 100km.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Heb de auto in onderhoud bij een Vetos-garage.

UitvoeringHybride
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand16.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor8
  
 
Reactie van: Kduijf, datum: 21 juli 2013

Antwoord: Ben overigens 100% tevreden over deze auto.

  

, datum: 19 juli 2013

Ervaring met auto: Gewoon een perfecte en probleemloze auto.

Uitvoering1.5 Hybride As
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand6.500 km
DealerPeterman

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Caselelimburg, datum: 20 juli 2013

Antwoord: Als u elk jaar een nieuwe Toyota koopt is het verklaarbaar dat er nog geen lampje vernieuwd is. Hoe lang rijd u al Toyota?

Evengoed, heel veel plezier met de wagen.

 
Reactie van: Kduijf, datum: 22 juli 2013

Antwoord: Rijd zelf bijna tien jaar hybride. De Yaris FH is mijn vierde. In die tien jaar twee keer lampje verwisseld. Maar dat zijn ook de enige ingrepen geweest van de garage, naast het normale onderhoud. Kortom, heb nu bij elkaar 200.000 probleemloze kilometers achter de rug.

 
Reactie van: Emisenna, datum: 25 juli 2014

Antwoord: Waar kan ik Toyota aanklagen? Ze zeggen dat een iQ 1.4 D4-D 1 op 25 moet kunnen rijden en dat is een grove leugen... De wagen rijdt gemiddeld 1 op 29,7 en ook weleens in de winter op wintersloffen 1 op 31,5!
Dat is toch niet normaal! Veels te zuinig en dan heb ik niet eens mijn best gedaan. Ik rijd met airco aan en ramen open en open dakje en gemiddeld 110 km/u en soms harder en soms zachter. Nee, ze zijn helemaal verkeerd bezig!

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 13 juli 2013

Ervaring met auto: Ik ben bewuster met zuinig rijden bezig, mijn vorige auto had geen verbruiksmeter, deze wel. Ook het schermpje met de energiestromen is makkelijk hiervoor.

De camera bij het achteruitrijden is geweldig, zowel overdag als 's nachts.

Als je wegrijdt geef je nooit te veel gas (je hebt dat wel eens, 1000 toeren zijn genoeg, maar je maakt er 2000 bijv. om met het verkeer mee te komen). De auto begint electrisch en indien nodig springt de verbrandingsmotor bij. Wil je op de autoweg versnellen, moet je een echte kick-down doen anders gebeurt er echt "niets". Aangezien ik voornamelijk door dorpen en over provinciale wegen rijdt is dit geen issue.

Verbruik ziet er ook vrij goed uit (tot heden alleen de zomer experience). Wat er nu bij Autoweek geregistreerd is, is 4,7ltr per 100 km. Zoals het er nu naar uitziet gaat dit bij de volgende tank lekker naar beneden. Een voordeel is natuurlijk dat ik weinig autosnelweg rijdt. Dan geeft de auto een verbruik van ong. 5,5 - 6 ltr per 100 km aan. Als de batterij geladen moet worden, is het verbruik überhaupt hoger. Is de batterij vol, dan daalt het verbruik gevoelsmatig met ongeveer 25%. Bij een snelheid van 70 km/uur geeft het schermpje regelmatig 3,3 ltr per 100 km aan. Kan ik zelf de snelheid bepalen houd ik mij aan de maximaal geldende snelheid met een maximum van 125 km/uur. Het gebeurt echter erg vaak dat ik gewoon belemmerd wordt door langzamer rijdende mensen. Gezien het aantal tegenliggers is een inhaalmanoeuvre niet aan te bevelen (ook niet met een snellere auto). Waarom zou ik dan ook een veel snellere/pittigere auto kopen?

De EV mode knop is er echt 1 van de onzinnige soort. Met deze knop zou je zoveel mogelijk electrisch moeten rijden. Dat zal ook wel, je moet hem wel 100 keer per rit indrukken aangezien ie automatisch uit gaat als de verbrandingsmotor heeft bijgesprongen.

Ik moet nog wennen aan de remmen. Soms heb je een behoorlijke remkracht soms lijkt het alsof je in een spons trapt waardoor je zelf meer kracht moet zetten.

Ook een nieuwe auto moet helaas gepoetst worden.

De koppeling met mijn telefoon via Bleutooth gaat snel de tegenpartij is goed verstaanbaar. Zelf ben ik blijkbaar iets minder goed verstaanbaar. Kan aan van alles liggen. Wellicht moet de telefoon in het handschoenenkastje liggen. De USB heb ik nog niet gebruikt. Hoewel het geen argument is om deze wel of niet te gebruiken, makkelijk bereikbaar is ie niet.

En natuurlijk die rust in de auto. Heerlijk gewoon. Zowel als de verbrandingsmotor zijn werk doet als wanneer er electrisch gereden wordt. (als een electro auto een geluid moet produceren vanwege de stilte, dan vind ik dat fietsers en andere stille voertuigen dit ook moeten gaan voeren, maar dit terzijde).

UitvoeringHybride Aspiration
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand1.500 km
DealerOostendorp

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Kduijf, datum: 22 juli 2013

Antwoord: Het loont de moeite om je wat in het hybride-rijden te verdiepen. Het is immers een geheel nieuwe techniek. Kijk eens op het Prius-forum, die bevat ook een hoofdstuk over de Yaris hybride. Je kunt bijvoorbeeld beter gewoon van de EV-knop afblijven en het sponzige remmen hangt samen met het afremmen op de electromotor. Op die manier win je energie terug en wordt de accu gevoed. Pas als je doortrapt rem je echt met je remschijven. Dat is alles behalve sponzig en laat zich prima doseren.

 
Reactie van: Caselelimburg, datum: 27 september 2014

Antwoord: Ik heb nog niet echt gekeken op het Prius forum. Door dorpen gebruik ik nu regelmatig de EV knop om de brandstofmotor niet aan te laten slaan (=beduidend later).

Of ik ben inmiddels gewend aan de remmen of de Toyota dealer heeft er iets gedaan. Nu komt het nog maar af en toe voor dat ik iets harder de rem in moet drukken.

Ik ga nu op het Prius forum kijken.

  

, datum: 17 april 2013

Ervaring met auto: De auto is stil, fietsers horen hem pas laat.

UitvoeringHybride 1.5
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand4.500 km
DealerAuto Totaal Service Zeist

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Caselelimburg, datum: 13 juli 2013

Antwoord: Aan de andere kant horen fietsers andere fietsers ook niet aankomen. Voetgangers horen fietsers ook niet aankomen.

  

, datum: 3 april 2013

Ervaring met auto: Yaris nu een jaar in bezit en ingeruild op een Aygo. Ben qua comfort behoorlijk vooruitgegaan, terwijl het verbruik/de maandelijkse kosten niet een zo veel gestegen zijn. Goed, de Yaris verbruikt wat meer, maar is ook wat zwaarder en groter.

Plus:
-Stuurt prima en gaat ook met hogere snelheid prima de bocht om.
-Lekker dik stuurtje met leer bekleed.
-Goede uitrusting in de Aspiration-uitvoering.
-Veel binnenruimte.
-Goede voorstoelen.
-Korte draaicirkel.

Verbruik is oke. 1:17 in de winter, 1:18 in de zomer.

Min:
-Het 1.0-motortje is geen held bij het invoegen op de snelweg. En op de snelweg moet hij behoorlijk wat toeren maken.
-Stuur staat wat ver weg.
-Plastics wat grof en hard
-De muziek klinkt aardig, maar na het starten begint het mediasysteem soms weer het eerste bestand af te spelen en soms gaat hij verder met het liedje waar hij was gebleven.

Heb al geexperimenteerd, maar het maakt geen verschil of ik voor het afzetten van de motor het systeem uitzet.

Uitvoering1.0 Aspiration
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand9.000 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »