13 december 2017
Toyota Yaris

Forum Toyota Yaris

Reacties van eigenaren

  

, datum: 11 mei 2014

Ervaring met auto: Met een normale rijstijl verbruikt mijn Yaris gemiddeld 4,3 liter op de 100, bij een stevige rijstijl 6,7. Mensen die lopen te klagen dat ze niet zuinig rijden moeten hun rijstijl aanpassen voordat ze beginnen te zeuren. Het ligt aan hunzelf.

UitvoeringFull Hybrid Dynamic
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand19.788 km
DealerSchaap

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 11 april 2014

Ervaring met auto: Blijf alert: fietsers horen de auto niet. En vergeet in de avond niet je licht aan te zetten, achter branden geen lampen als de ledlampen voor branden.

UitvoeringHybrid
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand45.000 km
DealerDorst

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor6
  
  

, datum: 7 april 2014

Ervaring met auto: Dit is onze 7e Toyota. Voorheen Citroen en Renault, dat was een nachtmerrie. Altijd iets stuk dus super blij met deze Yaris. En na deze weer een nieuwe.

Uitvoering1.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand39.000 km
DealerValkema

Betrouwbaarheid6
Comfort10
Motor8
  
  

, datum: 24 februari 2014

Ervaring met auto: Acceleratie slecht, verbruik is niet is wat wordt aangegeven 1 op 28 zegt Toyota in de werkelijkheid 1 op 17 hoe zo oplichterij! Navigatie een grote ramp, en auto wordt slecht warme kort om miskoop van het jaar.

UitvoeringHybride
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand8.000 km
DealerCar Net

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor4
  
 
Reactie van: Mark, datum: 24 februari 2014

Antwoord: Hoe rijdt u met de auto? Wat voor afstanden? Bij zo'n verbruik denk ik eerder dat het aan u ligt dan aan de auto.

Ik haal namelijk makkelijk 1 op 25 met mijn Yaris Hybrid. Ik rijd lange afstanden (50 km of meer per rit) en breng de motor rustig op temperatuur. Ook belangrijk: zorg ervoor dat de accu op spanning is, zodat de hybride-aandrijving maximaal kan worden gebruikt in de stad.

 
Reactie van: Adsl632465, datum: 17 april 2014

Antwoord: Hallo, ben jij tita tovenaaar? Ik ben geen hardrijder, maar haal max 1:19. Zeker op de snelwegen haal je het lang niet.
In de winter werkt het start en go systeem niet en loopt hij 1:17 omdat hij steeds de motor moet bij verwarmen. En mocht u wel 1:25 halen, ga dan naar Louwman en je krijgt een vorstelijke ontvangst.

 
Reactie van: Mark, datum: 20 april 2014

Antwoord: Ik vroeg hoe u rijdt en wat voor afstanden. In plaats daarvan reageert u gefrustreerd. Als u daadwerkelijk iets wil leren, is het misschien slimmer om de vraag te beantwoorden. Ik rijd wel zuinig, u niet. Wie wil er nu iets van wie leren?

Auto's zijn gemaakt om LANGE afstanden af te leggen, niet om kinderen mee naar school te brengen of boodschappen mee te doen. Verder is het bij een hybride belangrijk om zo gelijkmatig mogelijk te remmen, zodat de accu zo lang mogelijk de kans heeft om bij te laden.

Nogmaals: ik haal die fabrieksopgave dus wel. Ook in de test staat dat Autozine 1 op 25 heeft gereden. Wellicht dat het verstandiger is de oorzaak bij uzelf te zoeken in plaats van frustraties hier publiekelijk te uiten?

 
Reactie van: Strossewim, datum: 19 mei 2014

Antwoord: De Toyota Yaris is wel degelijk een stadswagen. (Zo wordt hij toch op de markt geplaatst door Toyota, zie hun site) Waarom zou een wagen niet geschikt zijn om boodschappen mee te doen?

 
Reactie van: Mark, datum: 10 juni 2014

Antwoord: Ik geef het op. Als u niet zuinig kunt rijden, geeft U eerst alle andere Yaris-rijders de schuld. Als ik u probeer te helpen, geeft u mij de schuld. En nu geeft u Toyota de schuld. Blijkbaar wilt u niet zuinig leren rijden, maar wilt u gewoon uw ongenoegen ventileren...

 
Reactie van: Adsl632465, datum: 19 juni 2014

Antwoord: U bent een beetje een beetweter, ik ben aan m'n derde yaris hybride bezig, en ik ben blij met 1:20. Het is zeker geen auto voor de grote weg omdat je dan geen gebruik maakt van het elektro gedeelte, dat is wel het geval op 90 km wegen ect. Ik heb sinds 2 weken weer een nieuwe, maar zonder het touch/go systeem want dat is een ramp (kaart van 2011 er nog in).

 
Reactie van: Manders, datum: 29 juli 2014

Antwoord: Mijnheer Strossewim en ADSL geven beiden een weergave van de praktijk die aansluit bij mijn ervaringen met mijn nieuwe Yaris Hybrid waarvan ik eigenaar ben sinds januari van dit jaar.

Ik durf de heer Mark uit te dagen om in mijn Yaris het door hem opgegeven gebruik te realiseren. Als hij dat kan krijgt hij van mij 100 euro. Lukt hem dat niet dan volsta ik met ik kor bericht zijnerzijds dat hij zijn resultaten "iets" flatteerde om hem moverende redenen :-))

De Yaris Hybrid is een stadsauto, zo wordt hij geprofileerd, da's een feit. Het Hybridesysteem biedt juist op lange afstanden geen/nauwelijks voordelen, immers u rijdt gewoon op benzine. Daarbij komt, let u even op heren, dat het aantal afgelegde kilometers feitelijk 7% tot 8% minder is dan feitelijk aangegeven door de teller. Ik heb deze afwijking geconstateerddoor de afgelegde kilometers te vergelijken met de kilometers zoals aangegeven en berekend door een TomTom é:n tegelijkertijd Sygic op een smartphone. Hierdoor val het brandstofverbruik nog eens extra 7% tot 8% ongunstiger uit. Op 19 tankbeurten tot heden is het gunstigste cijfer 1:19,53 bij een constante snelheid van ca 95km/h (dus 88km/h) bij lange ritten naar Engeland tot 1:16,19 als onderwaarde. Met mijn andere Yaris 1.0 L VVTI uit 1999 met bijna 250.000 km op de teller, haal ik een gunstiger verbruik op lange afstand en een iets ongunstiger verbruik voor stadsritten. De ervaringen van de heren Strossewim en ADSL kan ik daarom onderschrijven. Weinig innovatie op verbruiksgebied sinds 15 jaar dus. Gaan beide heren meenaar de uitslag van mijn uitdaging? Wie stelt bewijst. Wel goed meten...

 
Reactie van: Caselelimburg, datum: 27 september 2014

Antwoord: Allereerst: de waardes die de fabrikant op geeft zal bijna niemand halen.
Knap dat u 19 tankbeurten lang een constante snelheid van 95km/h haalt (muv de Engeland rit). Volgens mij is dit alvast onmogelijk. Het lijkt mij zelfs sterk dat dit een gemiddelde snelheid is.

Stel dat u inderdaad gemiddeld 95 haalt, dan heeft u erg veel autosnelweg, want ik mag blij zijn als ik woon/werk 60 gemiddeld haal over voornamelijk provinciale wegen en door 4 dorpen met 20 kruisingen/routondes/afslagen. Dit zou ik met risicovoller rijgedrag kunnen verhogen naar 70.

Ik rijd 101 Google maps km per dag en haal een verbruik van 1:23,02 (gemeten over 35.009 Toyota km vanaf juni 2013 tot eind september 2014). Daar moet ik dan volgens uw metingen nog 8% af halen, dan zit ik nog boven de 1:20. Het verschil tussen het verbruik volgens de boordcomputer en gereden km volgens Toyota/liters is 6%

Ik ken Sygic niet en heb nooit met TomTom gewerkt. Tevens ken ik uw smartphone niet. Maar blijkbaar heeft u bewijzen dat uw apparatuur 1 op 1 klopt met de werkelijkheid (ze worden dus periodiek geijkt door een onafhankelijke organisatie). Ik geloof u echter meteen als u aangeeft dat het rooskleuriger wordt voorgesteld als dat het is. Maar dit is een afwijking die ws bij alle auto's voorkomt.

Kijk ik naar de kilometers die ik gereden heb tussen 25-9-2013 en 24-9-2014 kom ik op 27.754 Toyota km uit. bij de Mazda is het aantal kilometers tussen 26-9-2011 en 27-9-2012 28.082 kilometers dan zou je (beide waardes herrekend naar 365 dagen) kunnen zeggen dat de Mazda nog eens 1,18% gunstigere waardes geeft aangezien woon-werk gelijk is gebleven (geen idee wat voor pret ritjes ik in de tussentijd heb gemaakt, maar goed).

Aan de andere kant, wordt u niet belazerd aan de pomp? Zijn de liters die u denkt te tanken ook daadwerkelijk in uw auto gegaan. Tankt u met een brandstof die een constante temperatuur en correcte calorische waarde hebben.

Het hybridesysteem bied wel degelijk voordelen. Doordat bij de acceleratie de motor ondersteunt wordt de electromotor, kan er een ander soort motor gebruikt worden. Bij 80km constant en een volle accu/warme motor haal ik regelmatig 1:27 (Toyota meter). Uw verbruik naar Engeland herken ik als zijnde snelwegkm.

Na veel onzin vermeld te hebben is de conclusie dat de route, het weer, de brandstof het verkeer, de staat van de auto en de rechtervoet een invloed hebben op het verbruik. Maar dat wist iedereen al:)

 
Reactie van: Manders, datum: 20 mei 2015

Antwoord: Ik kan inderdaad klaarblijkelijk minder zuinig rijden dan dat u dat gemiddeld kunt. Op de Nederlandse website rijtesten.nl llas ik dat zelfs uw verbruik ver onder de haalbare maat is: Daan van der Keur: 5 januari 2013 om 18:28 1:28 is geen enkel probleem, in de stad haalde ik zelfs vrij makkelijk 1:33,9 en tijdens het terugbrengen over de snelweg (100 km/u gereden, zoveel mogelijk op de cruise control) naar Raamsdonksveer zelfs een fantastisch mooie 1:33,1 duh.... Autorijden is voor veel mensen blijkbaar nogal moeilijk. Waarom haal ik de door Toyota opgegeven verbruikswaarden wel met groot gemak? Daan van der Keur ·: 5 januari 2013 om 18:33 Ik heb ook een zuiprit gedaan en toen scoorde ik 1:11,25 maar toen reed ik overal plankgas weg en op de snelweg constant 130-160 km/u en met inhalen of hernemen ook overal steeds weer plankgas. Maar ja 3x11,25=1:33,75 is dus ook geen probleem.

De conclusie is volgens mij dan ook dat veel automobilisten klagen en zeiken op Toyota terwijl ze de fout bij zichzelf moeten zoeken. Ze kunnen gewoon niet autorijden zo simpel is het gewoon! 1:28 of 1:33 is appeltje eitje. Het lijkt erop of de afdeling marketing van Toyota de fora afstroopt om alle kritiek de mond te snoeren. Logisch: kritiek kost omzet. Daarnaast is Klaarblijkelijk heeft Daan vele collega's op de diverse fora. Ik herhaal en verhoog met plezier mijn aanbod: euro 150 handje contantje als u met mijn Yaris hybrid, en met volle tank, deze leeg rijdt en dan op het door u gestelde gemiddelde van 1:23,02 weet te komen. De hapjes en drankjes en volle tank zijn op mijn rekening. Ik maak van uw en mijn rijdag graag een youtube-filmpje. De link plaatsen we dan weer op dit forum. Dat kan dan voor de ovegrote meerderheid die mijn ervaring deelt, een belangrijk leermoment vormen. Doen we het niet voor het gebruik, dan doen we het voor de gezelligheid. Ik wil er graag met u een plezierige dag van maken. Echt! is ongeldig.

 
Reactie van: Derkspost, datum: 5 april 2017

Antwoord: Ik kan heel zuinig rijden. Met al mijn auto's rijd ik zuiniger dan gemiddeld. Als ik niet over de snelweg rijd maar alleen over 80km wegen en door dorpen en erg mijn best doe, geen airco, rustig optrekken, mooi laren uitrollen en temperatuur tussen 5 en 20 graden dan haal ik de 1:21 gemeten over een langere periode aan het tankstation. Als iemand veel zuiniger rijd dan zou ik ook wel eens willen zien. Toyota haalt tegen de 40% rendement tegen 35% voor gewone auto's. De Yaris heeft geen super stroomlijn dus kan maximaal ongeveer 12,5% zuiniger dan een andere wagen zijn bij een constante snelheid. Dan nog wat extra door het hybride systeem bij lage snelheden. Met veel rijkunst nog 10% in stadsverkeer. Dus max ongeveer 20%. Dus een normale Yaris 1:16 dan zou de hybrid 1:19 halen bij dezelfde rijstijl. De hybrid nodigt uit om zuiniger te rijden dus met wat moeite haal ik dan 1:21 zuiniger is een illusie of ik moet een dag op 1 meter achter een vrachtwagen rijden. Daarom wordt het aanbod ook niet geaccepteerd denk ik. Ik wil anders ook nog wat bijdragen om het bedrag te verhogen.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 30 januari 2014

Ervaring met auto: De navigatie laat te wensen over. Vele wegen zijn niet of nauwlijks zichtbaar. Ben bij de garage geweest en moet voor een nieuwe update 150 euro neertellen. Daar heb je ook een prima Tom Tom voor met gratis kaarten.

UitvoeringHebride
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand12.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor10
  
 
Reactie van: Van. Enschot, datum: 7 februari 2014

Antwoord: Ik rijd ook in een Yaris 1.3 (2013). Prima auto, de navigatie is een RAMP. Geregeld bij de dealer terug geweest, zelfs bij nieuwe kaart geen oplossing.
Advies: koop type zonder navigatie en koop de eenvoudigste TomTom, euro 100,- en je navigeert als een vorst (zonder ergernis)!

 
Reactie van: Familie. Dirks, datum: 24 maart 2014

Antwoord: Heb op dit moment een Toyota Verso-S met de zelfde navigatie, persoonlijk vinden wij hem prima en dat niet alle wegen er op staan dat kan bij iedere navigatie geburen. Wij hebben onlangs een Toyota Yaris hybrid besteld met, jawel navigatie. De dealer verzekerde ons dat hier de nieuwste software en kaarten op zaten en mocht de monteur het vergeten zijn om hem te updaten dan kan je hem binnen 2 maanden na aankoop gratis updaten. Daarna is het helaas kassa.

 
Reactie van: Adsl632465, datum: 17 april 2014

Antwoord: Mocht u een Touch en Go aanschaffen pas dan op: er zitten meestal 2 jaar oude kaarten in. En dan is leiden in last want het antwoord is dat die al zolang in je nieuwe Yaris zit dat die 2 jaar oud is, een schande voor Toyota! Bij mij zat die kaart er al in voor dat de hybride uitkwam. Is wel te controleren door met je richtingaanwijzer in het menu te klikken. Voor de rest een ramp-systeem wat bijna 1.000 euries kost.

 
Reactie van: H-vangestel, datum: 10 september 2014

Antwoord: Ik heb ook een Yaris hybride 1500cc. Ik ben geen harde rijder en houd me altijd aan de snelheid. Ik heb voorheen Prius gereden het verbruik gemiddeld 1 op 22, met mijn Yaris rijd ik ook 1 op 22. Wat men vanaf de fabriek aangeeft klopt nooit bij niet een auto.

Ik ben zeer tevreden met mijn Yaris en ook met mijn dealer. Mijn navigatie wekt perfect nooit problemen geeft alles correct aan zelfs met de postcode
en mijn ervaring is met van Dorst Tilburg zij vertellen precies wat wel of niet vervangen moet worden nooit problemen zij zijn altijd vriendelijk en correct nooit problemen.

Ik heb het met mijn dealer ook over het verbruik gehad. Ze hebben mij keurig verteld het verbruik dat men aangeeft is van de fabriek maar wat ik wil aangeven is hoe rijd men met de auto plankgas of rijd men gewoon rustig. Ik heb met mijn Yaris een rit gemaakt naar Pommern aan de Moezel op Cruscontrol gereden 105 km gemiddeld 1 op 23 gereden goed he?

  

, datum: 29 november 2013

Ervaring met auto: Op ruwe asfalt of steenwegen is een storend rommelend geluid uit de voorkant te horen alsof er iemand op een trommel roffelt. Vooral bij lagere snelheden. De auto is een ingevoerde demo auto uit Duitsland. Zou de afstelling van het onderstel anders zijn dan in Nederland? De vering is aan de stugge kant. Verder prima auto al is de bediening van een aantal funkties lastig.
Verbruik ligt op 1:16, maar kan nog beter worden.

Uitvoering1.3 Aspiration CVT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand5.300 km
DealerWolfs

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Edwin. Valk01, datum: 8 mei 2014

Antwoord: ik heb ook ooit zoiets gehad met een Toyota Avensis en bij mij was het een schokbreker.

  

, datum: 11 november 2013

Ervaring met auto: Ik heb er nu 12.667 km geheel probleemloos mee gereden. Gebruik gemiddeld 4.6 op 100 km. Lachen aan de pomp en het voordeel van tanken over de grens. Ik ben zo tevreden dat ik onlangs weer een nieuwe heb gekocht en een superdeal heb kunnen doen. Een absolute aanrader voor het hele gezin evenals de in mijn bezit zijnde Auris 2013 hybride. Top en niets anders meer.

Uitvoering1.5 Hybride
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand12.600 km
DealerMengelers

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »