14 december 2017
Toyota Yaris

Forum Toyota Yaris

Reacties van eigenaren

  

, datum: 16 maart 2015

Ervaring met auto: Kopen, topper. Beste uit de test in de consumentengids AUTO 2015!!

UitvoeringDynamic
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand2.500 km
DealerGorter

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 1 februari 2015

Ervaring met auto: Rijd 3 maanden met deze auto en ontdek dat ik bij wegrijden van parkeerplaats bij sterk in een uitdraaien dat de wielen stoten en bonken. Nu zeggen ze bij Toyota dealer dat dit een kwaal is van de Yaris. Nu zou ik van Yaris rijders eens graag horen of zij deze klacht ook hebben. Ik ga nu bij de dealer in andere Yaris rijden en ervaren of deze ook de klacht hebben als mijn Yaris. Het euvel dat bij de Yaris dit stoten en bonken zich voordoet komt volgens dealer Oostendorp in Helmond omdat de Yaris een heel grote draaicirkel heeft. Mij lijkt als dit normaal is bij de Yaris de Toyota wel een oplossing hiervoor vinden zal.

UitvoeringHybride
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand3.000 km
DealerOostendorp

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Jverweij, datum: 3 februari 2015

Antwoord: Wij hadden met onze vorige Yaris waarin we ruim 6 jaar hebben gereden dezelfde ervaring. Ook onze dealer vertelde dat dit te maken had met de (overigens kleine) draaicirkel. We hadden verder de indruk dat het in de winter wat sterker was dan in de zomer. Overigens was onze Yaris verder een probleemloze auto, reden waarom wij sinds eind november rijden in een nieuwe Yaris hybride. Ook bij deze wagen treedt het verschijnsel op zij het in veel mindere mate.

 
Reactie van: Gjeenkhoorn, datum: 5 februari 2015

Antwoord: Dat van die kleine draaicirkel zou best mogelijk zijn. Ik had dat ook met mijn Aspiration Hybrid van 2012, maar alleen als het koud was. Volgens mij hebben de banden er ook mee te maken; er zaten niet erg brede Dunlops onder deze auto draaide erg kort.

Ik heb nu sinds 2 maanden een nieuwe Dynamic Hybrid daar heb ik het geluid nog niet bij gehoord, maar hier zitten brede Continental banden onder en deze heeft een draaicirkel van hier tot Tokyo. Daar moet ik erg aan wennen.

Het verbruik valt ook erg tegen; ik kan amper 1 op 16 halen. Dat was bij de vorige aanzienlijk beter, 1 op 20- 22. Mogelijk komt dat door een erg zenuwachtige cruise control. Als je electro rijd komt de motor er steeds weer bij. Verder een super auto geworden, rijdt fijner en beter comfort.

 
Reactie van: Antonbruijn, datum: 22 maart 2015

Antwoord: Wij hebben een Dynamic Hybrid uit 2012 en bonkt ook hoor in de winter erger verschillende keren naar de dealer geweest maar is nooit iets te horen bij hen.

  

, datum: 30 januari 2015

Ervaring met auto: Een hele fijne auto met veel comfort en een gunstig verbruik 1 op 20. Alleen het navigatie systeem is een grote FLOP.

UitvoeringHybrid
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerDorst

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Infowouter, datum: 14 februari 2015

Antwoord: Navigatie is echt een drama. Ik heb vorige week mijn Yaris 2012 ingeruild voor een nieuwe en deze keer zonder de peperdure en levensgevaarlijke navigatie.

 
Reactie van: Antonbruijn, datum: 22 maart 2015

Antwoord: Navigatie is een drama in de Yaris spijt dat ik het ooit heb gekocht en bij de dealer of importeur hoef je niet aan te komen ligt aan de kaartenmaker garantie ho maar.

 
Reactie van: Loyd, datum: 16 augustus 2015

Antwoord: Heb nu een nieuwe TomTom van 100 euro met gratis lifetime updates: dit bevalt veel beter!

 
Reactie van: Olympia11, datum: 17 oktober 2015

Antwoord: Ik dacht dat ik de enige was, het is en blijft een drama die navigatie. Altijd een oude Tom Tom bij mij.

  

, datum: 11 november 2014

Ervaring met auto: Gewoon doen, na 6 Toyota's nog steeds zeer tevreden over de betrouwbaarheid
van dit merk.

UitvoeringYaris Now 1.3
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerDost

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 10 september 2014

Ervaring met auto: Probleemloze auto.

Uitvoering1.5 Hybrid
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand40 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 8 augustus 2014

Ervaring met auto: Navigatie een ramp. Is niet af te lezen. Liet een houder voor mijn iPhone maken waarop als app een TomTom. Werkt goed.

Tussen 70 en 80 km/u wat onregelmatige aandrijving.

UitvoeringHybrid
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand15.000 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Ikzelf, datum: 30 januari 2015

Antwoord: Navigatie is inderdaad een RAMP, het gaat zelfs nog mis op de autoweg, her berekenen en weer her berekenen verkeerde informatie zoals neem de vierde afslag op een rotonde als er maar drie zijn, compleet de weg kwijt en keer om. Ben diverse maal bij de dealer geweest en die weet er geen raad mee, heeft wel alle connectoren gecontroleerd en de antenne op functioneren ook de software is opnieuw geinstalleerd zonder resultaat. Er is een boel geld betaald voor dit systeem en ik verlang dan ook dat het werkt zoals het behoort.
Als Toyota het probleem bij de software fabrikant neerlegt en er gebeurt verder niets dan word het tijd dat er schadeclaim word ingediend. Toyota is de verkoper en ook de direct verantwoordelijke voor het product...

 
Reactie van: Jackdocters, datum: 1 februari 2015

Antwoord: Ben sinds enkele dagen eigenaar van Toyota Yaris 2015, prachtige wagen groot rijcomfort maar van de navigatie heb ik nog geen ervaring. Ben wel geschrokken van alle negatieve berichten over het slecht functioneren van de Navteq Touch 2 Go Plus want ik neem aan dat het hierover gaat. Het enigste wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat als je overdag het licht aanzet de navigatie op nachtstand gaat en daardoor deze moeilijk is af te lezen. Ben toch benieuwd of Toyota zijn ontevreden klanten kan helpen. Ze willen toch een 10 scoren in onze waarderingen?

 
Reactie van: Jo. Dekroon, datum: 22 augustus 2016

Antwoord: Dit is in te stellen door je lichten aan te zetten en dan naar instellingen van je navigatie dan kun je hem op dagmodus zetten.

  

, datum: 15 juli 2014

Ervaring met auto: Wij zijn net terug uit Beieren heen en weer plus daar in de rondte rijden 1.900 kilometer verbruik 4,7 op de 100.
Sinds de auto zijn eerste beurt heeft gehad ,trilt hij, schudt en trek met veel lawaai op (ga er mee terug). Navigatie blijft een drama. Wat heb ik spijt dat ik dat heb gekocht! Raakt de weg kwijt, op de snelweg sla de volgende afslag af, is geen afslag, u rijdt te hard, enz, enz. Al verschillende keren met Toyota hier over bezig geweest. Dealer zegt: ding werkt goed. Toyota geeft de kaartenmaker de schuld. Voor mij om de navigatie NOOIT MEER EEN TOYOTA


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Infowouter, datum: 25 juli 2014

Antwoord: Zo simpel is het niet. Toyota gebruikt kaarten van Navteq, terwijl TomTom Teleatlas gebruikt.

Teleatlas werkt prettiger en ziet er ook nog eens veel beter uit. De Toyota-kaarten zijn ook nog eens erg onbetrouwbaar en verouderd, terwijl je een gloednieuwe auto koopt.

Mensen, koop geen navigatie van Toyota en neem een nieuwe TomTom van 100 euro. Heb je ook nog eens gratis lifetime kaartupdates. Toyota vraagt tweemaal per jaar 120 euro voor een update die niet eens actueel is.

Ook ik ben aan mijn laatste Toyota bezig want genoegdoening krijg ik niet. Waarschijnlijk gaan we begin volgend jaar over naar de nieuwe Nissan Note.

 
Reactie van: Caselelimburg, datum: 27 september 2014

Antwoord: Ja, de kaart is verouderd bij aanschaf van de auto. En Toyota zou hier iets actiever in mogen zijn. Of gewoon beter onderhandelen bij aanschaf (deze kritiek was in 2013 al bekend). Maar om dit als argument aan te voeren om nooit meer een goede auto te kopen gaat m.i. een beetje ver.

Met de navigatie van Toyota kom ik nog steeds op de plaats van bestemming.

 
Reactie van: A-d. Schuurman, datum: 18 oktober 2014

Antwoord: Bij veel merken hetzelfde probleem met de navigatie. Ook bij Honda. Maar als je geluk hebt (zoals ik), tref je een verkoper die je objectief voorlicht en je eerlijk vertelt dat het verstandiger is portable navigatie (b.v. Tomtom of Mio) met lifetime updates aan te schaffen.

Zoals hij zei: Stukken goedkoper, regelmatige (gratis) updates en veel beter bij de tijd. Heel belangrijk hier in Polen, aangezien het wegennet bij wijze van spreken per dag verandert/uitgebreid wordt.

Helaas zijn de meeste verkopers er alleen op uit om een zo hoog mogelijk bedrag op de factuur te krijgen...

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »