7 december 2016
Toyota Yaris

Forum Toyota Yaris

Reacties van eigenaren

  

, datum: 10 oktober 2016

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Als we onze Yaris twee weken niet gebruiken, is de accu leeg. Hebben voor garantie al een nieuwe accu gehad. Auto is een jaar oud. Iemand ervaring hiermee?


Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand2.500 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 8 februari 2016

Ervaring met auto: Begrijp hoe hybride werkt, snap je auto en je kan erg zuinig rijden: 1 op 25 makkelijk haalbaar. Veel uitrollen en rechtervoet beheerst gebruiken.

UitvoeringHybride
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Josvanerp, datum: 2 december 2016

Antwoord: Ik heb de toyota yaris hybride nu 3 maanden maar 1:18 is bij mij echt de max. En ik laat het gas op tijd los laat de auto uitrollen en kom nooit in het witte vlak. Wat doe ik fout?

  

, datum: 21 november 2015

Ervaring met auto: Gemiddeld benzineverbruik 1 op 22 km. In de winter maximaal verbruik 1 op 21,4 maar... ik gebruik olie 0w-30 met vw norm 506.01. De beste bescherming tegen slijtage, er is geen betere olie.

Nadeel: monteurs bij Louwman weten niet eens, dat er een startrelais in de auto zit. Hoe is het mogelijk?

UitvoeringNow
Bouwjaar2013
In bezit2 jaar
KM-stand44.000 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 25 september 2015

Ervaring met auto: Ik heb een tweedehands Yaris gekocht op een leeftijd van 1 jaar (bouwjaar 2013) en op een kilometerstand van 24.000 km. Ik heb er nu ongeveer 20.000 km bijgereden in een jaar tijd.

Het is een fijne auto, alles gaat heel gemakkelijk en soepel; koppelen, schakelen, sturen, etc. Dat maakt hem wel wat karakterloos (voor zover dat een nadeel is).

Ik ben goed te spreken over de bouwkwaliteit. Na ruim 40.000 km nog geen kraakje in het interieur. De gebruikte materialen vind ik niet heel mooi, maar zijn voldoende.

Het is mogelijk om zeer zuinig te rijden. Ik heb gemiddeld over 20.000 km zo'n 1 op 21 gehaald. Dan ben ik wel vrij bewust bezig met zuinig rijden en haal ik de maximale toegelaten snelheid eigenlijk nooit (op de snelweg). De zuinigheid gaat natuurlijk ten koste van de prestaties, dat is logisch. De driecilinder loopt ook minder rustig dan sommige concurrenten bieden. Hoewel de vernieuwde motor beter schijnt te zijn.

Verder is de auto ruim zat, ik ben 1.93m met relatief lange benen. Dat veroorzaakt in andere (ook in veel grotere) auto's nogal eens problemen.

Er hebben zich enkele mankementen voorgedaan:
- katalysator storing (is vervangen, de auto heeft me overigens niet in de steek gelaten, hij reed hier prima mee)
- blanke lak van de spiegels af gespoten in de wasbox (opnieuw gespoten)

Beide problemen zijn zonder discussie opgelost onder garantie door een andere dealer dan waar ik de auto heb gekocht. Erg netjes vond ik. Toyota lijkt de garantie zaken dan ook voor elkaar te hebben. Wel doet het wat af van het degelijke imago wat mij betreft. De dealer geeft aan beide problemen nog nooit te hebben meegemaakt.

Opmerking: Opvallend vond ik dat de 1.0 uitvoering zonder touchscreen (onder andere) een wegenbelasting categorie lager uitvalt (945 vs. 955 kg).

De auto stoot of bokt een beetje bij scherp insturen. Dit schijnt normaal te zijn en geen kwaad te kunnen. (toch nog een beetje karakter).

Al met al, een aanrader voor wie comfortabel wil komen waar hij/zij moet zijn, tegen relatief lage kosten. Maar spannend wordt het nergens, maar dat wist ik natuurlijk van te voren.

Uitvoering1.0
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand44.000 km
DealerBeeks

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 15 juni 2015

Ervaring met auto: Auto rijdt goed, best comfortabel ook. Echt vlot is zo'n 3-cylinder niet. Het meest valt me het interieur tegen, specifiek het dashboard en de deurbekleding. Goedkoop uitziend hard plastic dat erg makkelijk krast. Toyota-onwaardig. Lijkt wel de afwerking van een voormalige Oostblok-auto.

Uitvoering1.0 NOW Top 5
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand7.000 km
DealerBotman

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 29 april 2015

Ervaring met auto: Ik rijd nu een half jaar met deze auto. In een woord: FANTASTISCH.
De CVT vind ik prachtig. Vroeger werd je uitgelachen wanneer je een dafje reed. Nu rijd ik er ook mee (CVT). Heerlijk.

Uitvoering1.5 Full Hybrid
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand38.500 km
DealerValkema

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Anpintens, datum: 10 januari 2016

Antwoord: Kan de yaris hybride ook vlot mee op de autosnelweg?
Haal je makkelijk de 120 km?
mvg AN

 
Reactie van: Johan2403, datum: 22 maart 2016

Antwoord: Ik heb alleen proefrit gemaakt, maar op zijn slofjes naar de 130, en dan zakt het toerental naar een laag niveau waardoor hij lekker stil is

  

, datum: 10 april 2015

Ervaring met auto: Vorige Yaris ingeruild, 55.000 km automaat. De auto is van mijn vrouw. Rijd zelf met iets anders. De vorige Yaris hokte vanaf het begin bij het wegrijden. Dat was volgens de dealer normaal. De nieuwe automaat is zoals mijn eigen wagen. Inschakelen, loopt dan stapvoets weg, dus geen gebonk. Even de rem vast houden voor het stoplicht. We hebben nu ca 150 km ervaring en zijn zeer tevreden. Alleen dat glazen dak had voor mij niet gehoeven.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): We zijn nu aan de derde Yaris, en hebben nog nooit erger gehad bij deze mensen.


Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand1.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor10
  
 
 
< 1 2 3 4 5 6 7 >