15 december 2017
Toyota Verso-S

Forum Toyota Verso-S

Reacties van eigenaren

  

, datum: 23 april 2012

Ervaring met auto: Start stop systeem. Lijkt meer voorwaarden te kennen, waaronder 'ie niet werkt, dan situaties te kennen dat 'ie het wel doet .... Meest vreemde is dat het systeem soms gewoon goed werkt, maar dat even later bij het volgende stoplicht de motor afslaat (zoals het dus hoort) om vervolgens binnen een fractie van een seconde weer aan te slaan (zoals het dus niet hoort).

Cruise control: Het grote gemis in deze auto (af fabriek). Een GoldCruise in laten bouwen bij aflevering. Vlak voor de aflevering in januari kregen we te horen, dat de cruise control en het start stop systeem niet samenwerkten (met de CVT). Daags voor de aflevering werd gemeld, dat dit probleem was opgelost.
Ik rij dgraag met cruise control, maar deze combinatie geeft (nog) geen rijgenot.

Uitvoering1.3 VVT-I Dynamic CV
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand3.750 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor5
  
 
Reactie van: Karanog, datum: 26 april 2012

Antwoord: Ik heb zelf ook start-stop in de Yaris (vorig model) en ben daar best tevreden over: lekker stil en geen trillingen voelbaar.
Alleen dat soms de 1e versnelling niet kan geselecteerd worden en dat is wel wat vervelend. In 2e vertrekken kan ook wel, maar is niet echt de bedoeling. Het doet zich niet heel dikwijls voor, ik heb het dan ook nog niet aangekaart bij de dealer.

Echter, wie veel stroomverbruikers opstaan heeft zal merken dat start-stop niet "zo goed" werkt: kan ook niet anders, de autobatterij kan niet en airco en lichten en achterruitverwarming en ... aan: dan moet de motor bijspringen om de nodige stroom te voorzien. Ook na een flinke rit over de autosnelweg moet de motor gekoeld worden. Ik denk niet dat een autobatterij lang waterpomp en ventilator kan aandrijven.

 
Reactie van: Jangaasbeek, datum: 29 april 2012

Antwoord: Auto pas kort in bezit en vind het start en stop systeem goed werken. Had er ook al ervaring mee bij vorige auto een Yaris. Nu heb ik wel een ander probleem. Zeer hinderlijk windgeruis linker portier/raam en het krijgen van een koude linker voet. Bij het irritante af. Dealer onderzocht de klacht en wil pas - wanneer er meerdere klachten komen - reageren in de richting van de importeur. Ervaringen?

 
Reactie van: Familie. Dirks, datum: 28 mei 2012

Antwoord: Zelf hebben wij geen problemen met het start-stop systeem. Windgeruis is aanwezig, maar wij hebben een panorama dak. Maar het windgeruis vinden wij op zich zelf niet zo erg als in onze vorige auto de Kia Venga en een koude linker voet herken wij zelf niet, maar wij zullen er op letten.

Even een over het start en stop systeem, wij vinden het start stop systeem overigens veel beter werken dan bij de Kia Venga die wij een lange tijd hebben gereden.

Bovendien blijf motor blijf het langste uit als de airco en uit staat, dit heeft te maken met de temperatuur meting, zodra er verschil wordt gemeten moet de motor weer aanslaan om de temperatuur op niveau te krijgen.

  

, datum: 13 april 2012

Ervaring met auto: Ik heb mijn Verso-S nu bijna een jaar en er 19.000 km mee gereden. Nog nooit iets van stotteren of zo gemerkt: hij rijdt gewoon als een zonnetje.
Het is wel slim om er een maatje grotere en betere banden onder te leggen.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 2 april 2012

Ervaring met auto: De automaat rijdt geweldig even snel invoegen kan met de sportstand aanzetten of met de flippers even terug schakelen.
Bijna 30 jaar auto met handversnelling gereden, wil nu alleen nog maar automaat blijven rijden. De overgang went sneller dan ik gedacht had.
Wil je 1:20 rijden dat moet lukken als je continu 90 km/u blijft rijden. Maar als je op een weg waar 130 km/u gereden mag worden, 90 km/u rijdt dan rijd ik niet op mijn gemak met het verkeer mee. Jammer van het gemis van de standaard cruiscontrol.
Ik heb als extra het panoramisch glazendak. Heerlijk wat een licht.
Het touch scherm werkt heel gebruiksvriendelijk. De achteruitcamera is even wennen omdat de camera alles wil laten zien. Dus je zit wat sneller bij het paaltje dan denkt. Rustig naar achteren rijden en om je heen kijken gaat het goed.
Eerst een Yaris (model 2006) gereden, moet zeggen dat deze Verso S fantastisch stuurt, heel ontpannen rijden en een heerlijke wegligging t.o.v.Toyota Yaris.

UitvoeringAspiration CVT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand4.145 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Rik. Mestdagh, datum: 5 april 2012

Antwoord: Ja, die cruisecontrol heb ik er achteraf laten bijzetten, en is inderdaad wel handig, ook niet slecht om nog wat extra benzine te besparen vermoed ik.
Wat vindt jij van het moterlawaai bij een snelheid boven de 120km/uur. Misschien zal er t.o.v. uw Yaris wel niet veel verschil zijn, maar mijn vorige wagen was toch een iets stiller bij hogere toerenatallen...

 
Reactie van: Rik. Mestdagh, datum: 7 april 2012

Antwoord: Zou kunnen, ik heb geen ervaring met de Taris, het is mijn eerste Toyota. Ik heb inderdaad ook de ervaring dat de motor bij 130km/uur het stilst is... vreemd. Het is dan ook dezelfde motor die gebruikt wordt in de Yaris, maar ik weet niet of dit ook zo is in deze van het jaar 2006.
Anders zeker tevreden van onze aankoop, reeds geruime tijd wou ik perse een Toyota, wegens de goede commentaren en betrouwbaarheid.

 
Reactie van: Janennellie, datum: 7 april 2012

Antwoord: De Verso-S is stiller dan mijn Yaris (2006), die reed het stilst bij 130 km/u. Ik vind de Verso-S zeker stiller ook bij snelheden boven de 120 km/u.

  

, datum: 21 februari 2012

Ervaring met auto: We hebben een handgeschakelde bak, erg vaak schakelen. Misschien zou een automaat handiger geweest zijn.

UitvoeringAspiration
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand16.000 km
DealerToonen

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Rik. Mestdagh, datum: 5 maart 2012

Antwoord: Ja, wij hebben intussen ook een handgeschakelde versie gekocht, maar vaak schakelen vind ik niet zo.
Ik vind dit persoonlijk een goede, degelijke wagen voor zijn prijs. Dit is onze eerste Toyota na jarenlang Opel te hebben gereden. We hopen nu op wat minder garagekosten van de diverse herstellingen die we hebben gehad.
Het enige nadeel aan de Verso-s (benzineversie) vind ik dat het motertje bij snelheden boven de 100 km/uur nogal van zich laat horen.Dit had ik met mijn Opel vectra (1600cc) niet...
Hebben jullie daar last van ? Ik vrees wal dat hieraan niet echt iets kan gedaan worden.

 
Reactie van: Rik. Mestdagh, datum: 28 april 2012

Antwoord: Ja, je zal wel gelijk hebben, ik moet gewoon de overgang nog wat gewoon worden vrees ik. Ik zie wel dat bij bepaalde experttests van automagazines de 1300 motor van de Verso-s als luidruchtig wordt aangegeven bij de negatieve punten. Ik vind het wel jammer dat ik nooit de dieselversie van deze auto heb kunnen testen, dan had ik misschien voor diesel geopteerd.

 
Reactie van: Ab223, datum: 28 april 2012

Antwoord: Men kan een 1600 nu eenmaal niet vergelijken met 1300 motor, deze draait gewoon meer toeren om aan prestaties te komen. Daarom wat luidruchtiger. Of men moet veel extra isolatiemateriaal gaan toepassen, word 'ie weer duurder van.

 
Reactie van: Rudy-joon, datum: 24 september 2013

Antwoord: Ik heb het idee dat het geluid misschien van de banden komt. Onze Verso S is motorisch juist heel stil, maar de banden (Dunlop Fast Response) maken op sommige (niet alle) snelwegen veel lawaai en als je die steeds rijdt lijkt het onterecht van de motor te komen.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 19 december 2011

Ervaring met auto: Inhouden en stotteren van de motor.
Stuurt niet direct, zoekt de bolle kanten van de weg, moet steeds bijsturen om recht op de weg te blijven, wielvlucht of sporing onjuist.
Start/stop-systeem wekt irritant, motor slaat zelf aan als je buiten de auto bent.
Display 's avonds slecht afleesbaar.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand2.900 km
DealerOudshoorn

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Hanspollemans, datum: 25 december 2011

Antwoord: Ik heb inmiddels meer dan 1 miljoen kilometer achter de rug in 47 jaar en heb een pittige proefrit gemaakt voor de aankoop. Bewust ook slecht en bochtig wegdek. Heb van alles gereden van Croma diesel, alle grote Fords, Mercedes, alle Fransen, en reed tot nu gepensioneerd een Golf Plus Diesel (1470 ? kg) Als je in de Verso-S stapt stap je in een auto die 25-20 lichter is. Dat vraagt om aanpassing van de rijstijl, Ah uit Uff !
Wegligging etc is prima, maar natuurlijk heeft het positieve effect van het gewicht op het gebruik een keerzijde. Een lichte auto is windgevoeliger en vraagt een andere stuurkunst. Niets mis mee. Veiligheid is dubbel gewaarborgd. Ik':race': ook van een 1150cc Honda nu op een klassieke motor 450cc. Was ook even wennen, maar grandioos genieten. Er zijn appels en peren.
ps.
De zwaardere diesels 2liter donderen qua inruilprijs omlaag. De markt is nu voor de kleine injectiediesels die extreem zuining rijden. Ik ga van 124 euro per maand wegenbelasting naar een dikke 40 met de Verso. Scheelt ook een slok op een borrel brandstof.

 
Reactie van: Yamahaxjs, datum: 15 januari 2012

Antwoord: Precies zoals u het omschrijft, wij rijden ook veel en het is maar wat je gewend bent en gewend moet worden. Heel eenvoudige voorbeelden: we hadden een Honda Civic, snel en enorm goede wegligging ook op hoge snelheid na een proefrit met een diesel viel ons op diesel is niet krachtiger wel zuiniger hoog model veel wind logisch maar na een paar weken weet je niet beter.

Iemand botste tegen onze diesel aan en we stonden op het punt 750 km te gaan rijden dat moesten we toen met onze Daihatsu Cuore doen, qua zit een niet zo beste keus maar na enkele kilometers zeiden we tegen elkaar echt kicken qua wegligging en lol en net zo zuinig en spijkerhard dat wel.

Het is vaak lef hebben om iets anders te gaan rijden, het valt ons op er zijn weinig mensen in ons land die karakter hebben. Het nederlandse volk laat zich leiden door de autojournalisten.

  

, datum: 23 oktober 2011

Ervaring met auto: 21 oktober onze Verso S Luna benzine gaan afhalen. Sedert bestelling eind mei er nog maar 2 zien rijden, muisgrijs en spierwit. Viel mij wat tegen die kleuren. Wij hadden op aanraden van de verkoper een Parelmoer witte met pano dak en prive glas besteld. Dit vooral omdat we ons niet konden vinden in de andere kleuren. Kom van een zwarte Auris. (spinnewebben)
Ben heel tevreden met het contrast van het wit met het zwarte glas en dak. Na 2 diesels toch weer naar benzine wegens te veel korte afstanden. Na +/- 140 km rond de kerktoren begin ik stillekes de wagen gewoon te worden. Het verbruik zal wel meevallen. Het verschil tssn diesel is intussen gezakt tot onder de 10 eurocent. De wagen is vrij stil en heb ondanks mijn 1.91 m ruimte zat.
Het einige waar ik nog moet gewoon worden is de 6 versnellingen. Na 2 Yaris Versos en eender genoemde Auris is dit misschien wel de meest geschikte auto op dit moment voor ons gezin. We zien wel wat de toekomst brengt, dan post ik nog eens mijn bevindingen. Grtn. vanuit Belgie. Patrick.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Rik. Mestdagh, datum: 12 maart 2012

Antwoord: Ah, lijkt me wat vreemd dat je jou wagen vrij stil vindt, dit vind ik net voorlopig het enige minpuntje van deze wagen. Wij hebben hem nu een 2tal weken in ons bezit (benzineversie). Wanneer je in de buurt komt van de 3000 toeren (rond de 110/u op autostrade) laat het motortje wel van zich horen vind ik. De demping in het interieur kon beter. En daar nu nog iets aan verandern lijkt mij onmogelijk. Heeft iemand diezelfde ervaring hiermee ?

 
Reactie van: Albert. Verschueren, datum: 4 april 2012

Antwoord: Bij een proefrit in mei was mijn idee ook dat de Verso benzine nogal luidruchtig was tegenover mijn Carolla diesel. Wij hebben dan na wikken en wegen de duurste versie gekocht, en raar maar waar is onze Verso geluidsarm. Zou er een isolatie verschil zijn navenant de versie? Nu geef ik toe dat ik praktisch geen snelweg doe. De zomerreis zal het uitwijzen. Enkel het verbruik is aan de hoge kant. Ik heb een verbruik van dik 6,5 Toch veel voor een eco.

 
Reactie van: Rik. Mestdagh, datum: 4 april 2012

Antwoord: U spreekt van de VERSO maar ik veronderstel dat je bedoelt VERSO S? En wat bedoel je met de duurste versie; de dieselversie? Of de benzineversie SOL?

Wij hebben de benzineversie en het geluid is inderdaad enkel bij autostrade het meest enerverend (zodra je boven de 3000 toeren gaat) dit stemt overeen met een 110 km/uur.

Misschien vergelijk ik teveel met onze vroegere wagen (Opel Vectra) die toch wel een iets zwaardere benzinemotor had en ook wat beter geisoleerd vermoed ik. Nu zo erg is het ook weer niet, maar ik hou nogal van stilte. Vandaar... Naar het schijnt heb je dit minder met de dieselversie, wat een beetje begrijpelijk is, want deze heeft minder toeren nodig voor dezelfde snelheid.

Wat het verbruik betreft zaten wij rond de 6,2 lt met wat meer autostrade dan stadsritten wel te verstaan. 6,5lt zal wel overwegend bij kortere ritten zijn vermoed ik. Verleden week naar de Ardennen geweest, veel autostrade dus en toen kwamen we aan 5,7 lt...

Veel succes met je wagen en laat gerust een reactie na; ik zal ze met plezier lezen.

 
Reactie van: Albert. Verschueren, datum: 5 april 2012

Antwoord: Ja, het is de Verso-S benzine en ik doe wat korte afstanden (zelden snelweg). Ik vergelijk nog te veel met mijn zuinige diesel.
Verder is de auto wel leuk om te rijden, enkel is hij wat gevoeliger voor felle zijwind. Maar er zijn ook vele pluspunten, het rijdt als een grote monovolume. Nu nog afwachten of het onder de 6 liter gaat bij een tempo van 120 km/u.

 
Reactie van: Rik. Mestdagh, datum: 7 april 2012

Antwoord: Ja, bij mij lukt dit zeker bij een snelheid rond de 110km/uur - bij 120km/uur zal ie wel iets meer verbruiken want dan gaat de motor reeds boven de 3000 t/min draaien zodat het verbruik toch wat hoger is. Ik vind vooral het verbruik in stad vrij goed meevallen, tegenover mijn vorige wagen.

Er zijn idd misschien nog zuinigere benzines, maar geloof nooit de cijfers van de boekjes. Je mag er steeds minstens 10 a 15 procent bijtellen.

 
Reactie van: Ongebruikt, datum: 24 april 2012

Antwoord: Wij hebben dis ook de nieuwe Verso-S reeds drie dagen in bezit. De auto op zich is helemaal top echter dat voor 550 euro de optionele navigatie is aangeschaft welke dan is voorzien van een kaart van 13 maanden oud, daar zijn we niet blij mee. Toyota heeft al te kennen gegeven dat zij de update welke binnenkort uitkomt, niet gratis zullen verstrekken. Was ik maar bij mijn tomtom gebleven.

S v Logten

 
Reactie van: Fgdehaas, datum: 19 maart 2013

Antwoord: Ik heb ook een kaart geleverd gekregen maart 2011 bij levering van de auto in januari 2012. In januari heb ik wel een nieuwe kaart gekregen. Echter de weg die ik vaak rij en die begin 2011 ingebruik genomen is staat er nog steeds niet op. Dus zelfs met een later gedateerde kaart heb je nog steeds oude zooi. Tegen een prijs die 3 a 4 x zo hoog is als bij een TomTom. Dan vol je je toch enigzins opgelicht. Gelukkig hebben we nog steeds de TomTom als we er niet meer uit komen.

  

, datum: 16 oktober 2011

Ervaring met auto: Rijden met CVT is even wennen en je rijstijl aanpassen het nieuwe rijden dan rijdt hij heerlijk wil geen schakel auto meer. Ik rijd nu gemiddeld 1 op 16,5.
Ik durf het bijna nooit te zeggen want dan geloven ze mij niet. Maar eerlijk, ik rijd nu 40 jaar Toyota en heb nog nooit gerepareerd en niet alleen nieuw gereden. ik vind de Verso S echt een aanrader. Ik heb hem nu vanaf 5 april en rijd er 15.000 km per jaar mee.

Uitvoering1.3 Cvt Aspration
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand8.000 km
DealerDorst

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »