12 december 2017
Toyota Verso-S

Forum Toyota Verso-S

Reacties van eigenaren

  

, datum: 8 december 2014

Ervaring met auto: Als u een gebruikte koopt, laat de ECU updaten ivm onrustig rijden. Na update geen probleem meer gehad (schokken bij op- en terugschakelen en moeilijk op constante snelheid vast te houden). Dit kan alleen bij een Toyota dealer.

Vouwen in de stoelbekleding van de voorstoelen als u fabrieksgarantie heeft deze tegen het eind van de fabrieksgarantie pas laten vernieuwen.

Uitvoering1.3 VVTI Dynamic
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand44.030 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: H. Vanamstel, datum: 5 november 2016

Antwoord: Klopt helemaal. Verso-S van 5 jaar oud gekocht. Onrustig rijden ervaren. Na update weer helemaal prima.

  

, datum: 15 augustus 2014

Ervaring met auto: Let op spoiler bij oprit. Ruitenwisser achter maakt niet voldoende schoon. Doseer gaspedaal goed.

Uitvoering1.3 Vvt-1 Cvt
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand18.100 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 8 februari 2014

Ervaring met auto: Net gekocht een Verso-S automaat. De automaat blijft constant hoge toeren draaien en voor een rustige rijder zoals ik is dat irritant. Ik ben dus op zoek naar de gegevens over de normaal gebruikelijke toerentallen. Pas boven de 120 km per uur gaat de auto prettig/rustig lopen. Wie weet hier meer over?
Nico.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Leeuw92, datum: 15 februari 2014

Antwoord: Ik heb een Verso-S Dynamic met CVT, 80 km/u 1200 toeren, 120 km/u 2100 toeren, 130 km/u 2500 toeren. Je moet een beetje spelen met gas geven. Niet direct het gaspedaal helemaal intrappen.
Dus echt gedoseerd gas geven dan is het een perfecte automaat met lage toeren. Verder een fijne rustige auto met een perfecte 7-traps automaat en een lekkere sound.

  

, datum: 14 januari 2014

Ervaring met auto: Een waarschuwing en tevens een vraag. Let goed op het geluidsniveau van de banden in het interieur, met name in de bochten. Bij mij is het zo als ik een bocht naar links maak dat er aanmerkelijk meer geluid wordt geproduceerd. Het ligt niet aan de banden, het is bij andere banden hetzelfde. Na herhaalde klachten bij mijn garage heeft men besloten het af te doen met: je moet er maar mee leven. Heeft er iemand ook deze ervaring dan zou ik dat graag horen?

UitvoeringAspiration 1,3vvt.i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand12.000 km
DealerDorst

Betrouwbaarheid9
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Jo. Dekroon, datum: 21 januari 2014

Antwoord: Heeft men ook de wiellagers gecontroleerd?

 
Reactie van: Tjerk_rozendaal, datum: 4 april 2014

Antwoord: Ik hoop dat het euvel is verholpen, het kunnen ook de homokineten zijn (of aan een kant).

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 31 oktober 2013

Ervaring met auto: Na 1 jaar Verso-S vind ik het in het algemeen een aardige auto. Had eerst een probleem met de bekende vertraging bij gasgeven/minderen en de reactie van de motor. Maar dit is bij de eerste onderhoudsbeurt met nieuwe besturingssoftware voor de motor opgelost.
Nu nog een probleem waarover ik op deze site nog niet heb gelezen.
Als je langere rechte stukken rijdt lijkt het of de stuurbekrachtiging in slaap valt. Elke kleine stuurcorrectie gaat dan heel moeilijk. Er is dan veel kracht nodig om het stuurwiel in beweging te krijgen. Maak je weer wat bochten dan is de stuurbekrachtiging weer helemaal oke totdat er weer een recht stuk weg komt.
Bracht dit bij de dealer naar voren maar het probleem was hun niet bekend. (Maar dat was het probleem met gasgeven ook niet!) Vond eigenlijk het sturen normaal.
Voor mij is dit zeker niet het geval. Auto's van andere merken waarin ik rijdt kennen dit probleem niet. Ben benieuwd of meer Verso-s rijders dit probleem ook herkennen?

Uitvoering1.3 VVT-i Comfort
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand7.500 km
DealerScholten

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: R. Terreehorst, datum: 1 november 2013

Antwoord: Bij mijn Verso-S is een paar weken terug de computer vervangen omdat er problemen konden ontstaan aan de stuurbekrachtiging. Kreeg een brief van de importeur, was een terugroepactie.
vrg Ruud

 
Reactie van: Verso-s-rijder, datum: 30 november 2013

Antwoord: Bedankt voor uw reactie, maar dit bleek het niet te zijn. Inmiddels nog het volgende.
Bij rechte stukken weg laat de bekrachtiging het afweten en stuurt de auto zwaar. Na een flauwe bocht komt de auto niet meer in een recht spoor als het stuur wordt losgelaten. Door frictie in besturing kan niet nauwkeurig worden gestuurd. Er is ook geen terugkoppeling via het stuurwiel naar de bestuurder door zijwind, sporen in wegdek etc. Bij dealer in andere Verso-S gereden, had hetzelfde gedrag. Auto door de ANWB laten keuren. Resultaat: eigenschap van de auto. stuurt bij rechtuit zwaarder door elektrische stuurbekrachtiging. Veel identieke klachten, ook bij andere merken, met soortgelijke stuurbekrachtiging. Dus ligt niet aan de bestuurder maar aan de auto. Aan Toyota Nederland voorgelegd met als resultaat: producteigenschap, doen er niets aan. Ze willen hun product kennelijk niet verbeteren.
Trek zelf uw conclusie.

 
Reactie van: H. Zilvold, datum: 29 juli 2014

Antwoord: Ik heb met de besturing dezelfde irriterende ervaring opgedaan. In 2013 naar de importeur een mailtje gestuurd met mijn opmerking c.q klacht. Het probleem was onbekend. Mij werd aangeraden naar de dealer te gaan en om daar een demonstratie model te proberen, maar die Verso-S had het zelfde probleem. Mij is opgevallen dat bij hogere snelheden het probleem minder is.

 
Reactie van: Bart_ockhuysen, datum: 24 februari 2015

Antwoord: Had het zelfde probleem met de stuurbekrachtiging van mijn Skoda Superb. Trad op na 107000 km. Blijkt een softwareprobeem te zijn. Na vervanging van de software (feitelijk een reset) lijkt het nu over te zijn en reageert de stuurbekrachtiging weer normaal, ook na lange rechte stukken snelweg.

  

, datum: 19 oktober 2013

Ervaring met auto: Ja idd. raakt dat zwarte kunstof onder de voorbumper wel is de stoep op drempel. Maar daardoor is die wel zo zuinig als die is is (met gemak 1:18) tuurlijk is dat niet wat de fabrikant belooft maar dat is met elk merk.
Ik vind de cvt automaat een topper maar je moet met belijd je gaspedaal gebruiken. Ik heb er met caravan door Frankrijk mee gereden het is beter dan een Polo maar dan met meer binnen ruimte.

UitvoeringDynamic
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand15.000 km
DealerCar Net

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 19 augustus 2013

Ervaring met auto: Geen probleem met het nemen van normale drempels. Wel bij extra hoge drempels, maar dan zijn er meer auto's die hier problemen mee hebben. Dit alles is om de luchtweerstand zo laag mogelijk te houden. Verder een fijne auto met CVT automaat.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »