18 december 2017
Volvo V60

Forum Volvo V60

Reacties van eigenaren

  

, datum: 18 november 2015

Ervaring met auto: Met veel plezier inmiddels 4 jaar meegereden.

Reparaties na garantie periode!

- Doorgesleten elektrische kabelboom aan accubak.
- Vernieuwde ra deurslot, lv vernieuwing opkomst.

UitvoeringKenetic EDrive
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand150.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 25 oktober 2015

Ervaring met auto: Prima auto 5000 km verder geen klachten.

UitvoeringT3
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand35.000 km
DealerScholten

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 26 september 2015

Ervaring met auto: Sinds een half jaar een V60 PIH uit 2013. Op zich een fijne combinatie van elektrisch en diesel en ik heb door de relatief korte afstanden een verbruik van 2.3 ltr op 100 km.

De auto irriteert mij inmiddels wel ondanks de luxe uitrusting en het verbruik. Hij is matig afgewerkt en gemonteerd voor een auto van 60k, er zijn rammeltjes, piepjes en bijgeluiden uit het motor compartiment, die niet kunnen worden gevonden door de overigens dramatisch slechte dealer (Mobility Center Barendrecht en Rotterdam).

De auto heeft vreemde storingen,zoals radio die op andere zender gaat, schuifdak dat niet helemaal sluit, een rinkelend geluid in de aandrijving/ motor bij 1400 trm en hij wil af en toe niet elektrisch rijden. Afgelopen week voor de klachten, onder de lopende selekt garantie, naar de genoemde dealer geweest. Resultaat: storingen waarschijnlijk weg want een software update gekregen, geluid in de motor na vervangen multi-riem en spanner nog steeds aanwezig en hij ging na een dag al weer een keer niet in de elektrische modus. Auto 2 dagen kwijt geweest en niets verholpen, bovendien bleken ze de motor beschermplaat aan de onderkant vergeten te zijn, daar kwam ik zelf achter. Onmiddellijk terug gegaan voor de motor beschermplaat en maar even mee gelopen met de monteur toen die de storing van de elektrische modus ging uitlezen. En wat geeft het diagnose apparaat aan? Defecte elektromotor! Dat hebben ze dus al veel eerder gezien maar waarschijnlijk gedacht dat ik de garantie periode wel met smoesjes door zou komen. De diagnose is nu naar Volvo NL en ik wordt gebeld voor de reparatie, als dat maar goed gaat en ze niet vergeten iets vast te zetten.

UitvoeringHybride
Brandstofdiesel
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand88.000 km
DealerDe Jong

Betrouwbaarheid5
Comfort3
Motor8
  
 
Reactie van: Rijk, datum: 11 november 2015

Antwoord: Zo herkenbaar. Ik heb ook zo'n plug-in met veel problemen. 86.000 euro hebben we het over! Beginnend over de software problemen. Elke 2 tot 4 weken in de garage bij Ton van Kuyk te Hoorn, de wijze je hier benadert wordt valt nog veel te leren. Zeker door dhr de Rie. Alle problemen ten spijt. Op een gegeven moment luisteren ze gewoon niet meer.

Problemen met de BLIS blijft maar af gaan, ze kunnen niets vinden. De adaptieve cruise control leidt zijn eigen leven. Vocht in de knipperlichten van de zijspiegels. Rammeltjes in de bak van de gordel spanner. Display vervangen. Om dat er allemaal zaken automatisch verspringen, bij het vervangen display valt gewoon de belichting weg. Maar er is niets aan de hand. Keyless go, reeds vervangen werkt niet meer...

Ja hoor een heel goede auto, alleen na 2 jaar is de garantie er af. Je kunt er niet tegen op werken. Steeds weer vrije uren opnemen met al die malfuncties. Als je vraagt koop hem dan zelf, 12.500 onder de prijs van een andere merkdealer, das pas vertrouwen hebben in je eigen product. Niet dus......Bah wat een rot auto!

 
Reactie van: Jpronk, datum: 14 oktober 2017

Antwoord: heel herkenbaar

  

, datum: 24 september 2015

Ervaring met auto: Rijd nu een dikke twee jaar met deze auto. Betrouwbaarheid is dramatisch. De elektromotor en dynamo zijn reeds vervangen (reparaties die steeds weken duurden). Nu weer problemen met de elektromotor. Aantal veiligheidsvoorzieningen hebben een heel eigen wil. Communicatieprobleem tussen iPhone en auto wordt maar niet opgelost. Treurig. Erg rumoerige diesel.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Prima (VOLVO dealer) garage, maar erg onbetrouwbare auto!

UitvoeringD6 Plugin Hybrid
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand11.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort6
Motor3
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 14 maart 2015

Ervaring met auto: Ik heb een vraag aan de Volvo V60 plug in rijders: na 19,000 km kreeg ik van de dealer te horen dat over ongeveer 4.000 km de banden vernieuwd moeten worden. Ik vind dat een extreem snelle slijtage. Zijn hier rijders met diezelfde ervaring?

UitvoeringPlug In Hybrid
Brandstofdiesel
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand19.000 km
DealerHooftman

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor9
  
 
Reactie van: Johndejonge, datum: 23 oktober 2015

Antwoord: 77.000k m en ik ga voor de 4e keer maandag om een nieuw setje banden...

 
Reactie van: Dennis, datum: 30 oktober 2015

Antwoord: Voor mij hetzelfde, 56.000 kilometer en moet eigenlijk al een tijdje voor de tweede keer vervangen. Waardeloos!

 
Reactie van: Dirk, datum: 12 september 2016

Antwoord: Grappig, eerste setje was na 23k inderdaad aan vervanging toe. Tweede setje zit er nu 18k onder en nog ongeveer 4.5 mm over. Er zitten nu Nokians zomerbanden onder. De banden die er standaard onder zitten zijn goed, maar bedoelt om snoeihard te rijden en dus zacht. Nokians zijn iets harder en dat merk je dus aan de slijtage. Wagen is natuurlijk ook wel 1900 kilo en de tractie van de electromotor draagt niet bij aan minder slijtage.

 
Reactie van: Baggen. Jos1, datum: 7 januari 2017

Antwoord: Heb de standaard banden laten vervangen door de iets smallere bandenmaat die standaard op de gewone V60 zit. Nu slijtage minder en ook een veel comfortabele auto. Niet meer zo zoeken in sporen.

 
Reactie van: Lodijgt, datum: 17 mei 2017

Antwoord: Schijnt ook bij Tesla te zijn... 20.000 km per setje banden. Zelf heb ik zo rond de 35.000 km nieuwe banden nodig. Michelin Primacy 3.

Eerder op andere auto met gemak dubbele aantal kilometers, zonder andere rijstijl.

 
Reactie van: Wrwynia, datum: 21 november 2017

Antwoord: Mijn PIH van eind november 2016 staat nu net over de 60d km. Ik heb ca 45d met het eerste setje banden kunnen rijden (net weer naar winterbanden) en er stond nog ca 2,5mm op zeiden ze bij het wisselen vorige week.

Ik moet wel zeggen dat ik veel snelweg km maak.

  

, datum: 29 september 2014

Ervaring met auto: Fijne wagen, jammer dat er geen reservewiel in past. Zeker met buitelandse trips is dit lastig. Met kapotte band minimaal 2 uur bezig.

Gescheurde cilinder met 92.000 km. Motorwissel dus. En een gescheurde luchtslang bij 155.000 km dan verlies je wel wat vermogen. Verbruik 6.4 l niet slecht. En de deurpanelen kraken als je over een hobbel heen rijdt.

UitvoeringD3
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand159.000 km
DealerHooftman

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 19 september 2014

Ervaring met auto: De laadruimte valt iets tegenm maar niet problematisch. De navigatie, met name de updates, vallen tegen: duur ten opzichte van TomTom. Verder een perfecte wagen.

Uitvoering2.0T
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand50.000 km
DealerBiermans

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 »