28 maart 2017
Volvo V60

Forum Volvo V60

Reacties van eigenaren

  

, datum: 3 maart 2017

Ervaring met auto: Mijn V60 PIH van 3 jaar oud heeft me afgelopen jaar al 3 keer in de steek gelaten. Gevaarlijke situaties. Hij valt helemaal uit en in het stuurslot tijdens het rijden als hij nog koud is en heuvels, drempels of opritten moet nemen. Ook vocht heeft hier denken wij invloed op. Garage(S) kunnen niks vinden. Heeft al herhaalde malen langdurig bij garage gestaan. Waardeloos.

UitvoeringPIH
Brandstofdiesel
Bouwjaar2014
In bezit3 jaar
KM-stand80.000 km
DealerSvala

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 27 juni 2016

Ervaring met auto: Neem Onecall.

UitvoeringPlug In Hybrid
Brandstofdiesel
Bouwjaar2013
In bezit3 jaar
KM-stand203.000 km
DealerOLOV

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Liekeseverijns, datum: 3 maart 2017

Antwoord: Mijn V60 PIH van 3 jaar oud heeft mij afgelopen jaar al 3 keer in de steek gelaten. Gevaarlijke situaties. Hij valt helemaal uit en in het stuurslot tijdens het rijden als hij nog koud is en heuvels, drempels of opritten moet nemen. Ook vocht heeft hier denken wij invloed op. Garage(s) kunnen niks vinden. Heeft al herhaalde malen langdurig bij garage gestaan. Waardeloos.

  

, datum: 13 mei 2016

Ervaring met auto: Heerlijk wagen als hij rijdt, alleen had mijn V-60 niet op maandagmorgen zijn gefabriceerd. Na 3 dagen de eerste storing, na 5 dagen weggesleept. heel veel storingen aan de auto die niet zijn opgelost. Ik heb de wagen bijna 7 maanden waarvan hij 4 maanden bij de garage heb gestaan. Van de 10 keer is er twee keer met de auto proef gereden. En de laatste keer bij Volvo Nederland hebben ze 812 kilometer gereden over 18 dagen. Handig die app: je kan precies zien wat ze werkelijk doen met je auto.

Na de 7 keer auto ophalen zie ik toevallig bij het instappen een deuk in je deur. Was in de garage gebeurd alleen niet gemeld. Weet je wat je gaat Volvo Nederland erbij betrekken! Kan je beter niet doen. Je mag een testrit maken met de eigenaar. Inderdaad deze problemen gaan we oplossen (ik kreeg het gevoel dat ik serieus werd genomen) weer de garage in (Volvo Zweden) ging zich ermee bemoeien. Aanpassen aan de software Collision Warning. Het moet nu in orde zijn. Totdat ik de Beneluxtunnel inreed. Weer terug. Auto gaat naar Volvo Nederland in Beesd voor controle en alles wordt opgelost. Auto terug weer aanpassingen aan de Collision warning was niet goed afgesteld. Nu denk je nu is alles goed geen rare storingen meer.

Je gaat achteruitrijden gaan je voor alarmen af. Krijg je de opmerking dan liep er iemand voor de auto of er stonden objecten naast. Geen van beiden. Krijg je een melding dat je gordel niet om heeft. Deze had ik om, dan de opmerking dan is het je bestuurder (kreeg nu echt het gevoel dat ik niet meer serieus wordt genomen). Te pas en te onpas gaat de roetfilter renegenereren.

Een roetfilter wordt sneller vervuild als je korte stukken rijd. Het is dan het niet volledige verbranding door dat de motor niet op bedrijfstemperatuur komt ik rijd hele lange afstanden Haarlem 2e Maasvlakte. Stadsverkeer is bijna 100% elektrisch. Dat de roetfilter wordt gerenegenereerd maar in mijn situatie zou dit sporadisch moeten voorkomen. Nu wacht ik nog op een UPDATE als je getankt hebt krijg je een melding dat je tank leeg is.

Vande week rijden we op een vrije overzichtelijk T kruizing we zouden door kunnen rijden de bestuurde voor mij stopt (onduidelijke reden). De alert waarschuwing zou moeten ingrijpen (botswaarschuwingsysteem) door mijn zeer snelle handelen kon ik er omheen rijden. Heeft iemand suggesties wat ik moet doen met deze auto? Deze auto van ruim 70.000,= heeft nog niet gepresteerd wat het wel moet doen. Bij de dealer krijg ik het gevoel daar heb je de zeikerd weer.

UitvoeringHybride
Brandstofdiesel
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km
DealerSvala

Betrouwbaarheid2
Comfort2
Motor2
  
 
Reactie van: E. Schinkel, datum: 11 oktober 2016

Antwoord: Ook ik heb een V60 welke vaker bij de garage is dan thuis. Mijn auto wil thuis niet opladen, neemt wel soms 12 kwh tot zich maar electrisch rijden kan 0 km! Ook heb ik enkele keren meer dam 12 kwh in mijn accu gestopt zelfs uitschieter 24 kwh dan was deze wel vol. Maar mijns inziens verwdijnt de stroom door een storing maar de garage kan niets vinden, en de leenauto uit 2013 laadt hier gewoon op. Mijn auto staat tijdens het laden flink te loeien en laadt soms wel 12 uur door maar schakelt vaak niet zelf uit.

  

, datum: 18 november 2015

Ervaring met auto: Met veel plezier inmiddels 4 jaar meegereden.

Reparaties na garantie periode!

- Doorgesleten elektrische kabelboom aan accubak.
- Vernieuwde ra deurslot, lv vernieuwing opkomst.

UitvoeringKenetic EDrive
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand150.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 25 oktober 2015

Ervaring met auto: Prima auto 5000 km verder geen klachten.

UitvoeringT3
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit1 jaar
KM-stand35.000 km
DealerScholten

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 26 september 2015

Ervaring met auto: Sinds een half jaar een V60 PIH uit 2013. Op zich een fijne combinatie van elektrisch en diesel en ik heb door de relatief korte afstanden een verbruik van 2.3 ltr op 100 km.

De auto irriteert mij inmiddels wel ondanks de luxe uitrusting en het verbruik. Hij is matig afgewerkt en gemonteerd voor een auto van 60k, er zijn rammeltjes, piepjes en bijgeluiden uit het motor compartiment, die niet kunnen worden gevonden door de overigens dramatisch slechte dealer (Mobility Center Barendrecht en Rotterdam).

De auto heeft vreemde storingen,zoals radio die op andere zender gaat, schuifdak dat niet helemaal sluit, een rinkelend geluid in de aandrijving/ motor bij 1400 trm en hij wil af en toe niet elektrisch rijden. Afgelopen week voor de klachten, onder de lopende selekt garantie, naar de genoemde dealer geweest. Resultaat: storingen waarschijnlijk weg want een software update gekregen, geluid in de motor na vervangen multi-riem en spanner nog steeds aanwezig en hij ging na een dag al weer een keer niet in de elektrische modus. Auto 2 dagen kwijt geweest en niets verholpen, bovendien bleken ze de motor beschermplaat aan de onderkant vergeten te zijn, daar kwam ik zelf achter. Onmiddellijk terug gegaan voor de motor beschermplaat en maar even mee gelopen met de monteur toen die de storing van de elektrische modus ging uitlezen. En wat geeft het diagnose apparaat aan? Defecte elektromotor! Dat hebben ze dus al veel eerder gezien maar waarschijnlijk gedacht dat ik de garantie periode wel met smoesjes door zou komen. De diagnose is nu naar Volvo NL en ik wordt gebeld voor de reparatie, als dat maar goed gaat en ze niet vergeten iets vast te zetten.

UitvoeringHybride
Brandstofdiesel
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand88.000 km
DealerDe Jong

Betrouwbaarheid5
Comfort3
Motor8
  
 
Reactie van: Rijk, datum: 11 november 2015

Antwoord: Zo herkenbaar. Ik heb ook zo'n plug-in met veel problemen. 86.000 euro hebben we het over! Beginnend over de software problemen. Elke 2 tot 4 weken in de garage bij Ton van Kuyk te Hoorn, de wijze je hier benadert wordt valt nog veel te leren. Zeker door dhr de Rie. Alle problemen ten spijt. Op een gegeven moment luisteren ze gewoon niet meer.

Problemen met de BLIS blijft maar af gaan, ze kunnen niets vinden. De adaptieve cruise control leidt zijn eigen leven. Vocht in de knipperlichten van de zijspiegels. Rammeltjes in de bak van de gordel spanner. Display vervangen. Om dat er allemaal zaken automatisch verspringen, bij het vervangen display valt gewoon de belichting weg. Maar er is niets aan de hand. Keyless go, reeds vervangen werkt niet meer...

Ja hoor een heel goede auto, alleen na 2 jaar is de garantie er af. Je kunt er niet tegen op werken. Steeds weer vrije uren opnemen met al die malfuncties. Als je vraagt koop hem dan zelf, 12.500 onder de prijs van een andere merkdealer, das pas vertrouwen hebben in je eigen product. Niet dus......Bah wat een rot auto!

  

, datum: 24 september 2015

Ervaring met auto: Rijd nu een dikke twee jaar met deze auto. Betrouwbaarheid is dramatisch. De elektromotor en dynamo zijn reeds vervangen (reparaties die steeds weken duurden). Nu weer problemen met de elektromotor. Aantal veiligheidsvoorzieningen hebben een heel eigen wil. Communicatieprobleem tussen iPhone en auto wordt maar niet opgelost. Treurig. Erg rumoerige diesel.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Prima (VOLVO dealer) garage, maar erg onbetrouwbare auto!

UitvoeringD6 Plugin Hybrid
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand11.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort6
Motor3
  
 
 
< 1 2 3 4 >