16 december 2017
Opel Astra Sports Tourer (2010 - 2016)

Forum Opel Astra Sports Tourer (2010 - 2016)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 3 juni 2012

Ervaring met auto: Bezineverbruik hoog

UitvoeringAutomaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand12.000 km
DealerZ.A.M.

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 25 december 2011

Ervaring met auto: In augustus deze wagen een week gereden als huurauto. 1.4 lt motor, 5 drs.
Pos.: stille motor, goede versn. bak.: wegligging beter dan gemiddeld.
Neg.: slecht uitzicht L/R voor, achter. Buitenspiegels geven te weinig zicht. Voorruitstijlen te dicht bij, hoofd stoten. Rechtuit rijden niet voldoende. Onderrugsteun voorstoelen onvoldoende: klacht van meerdere personen.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 11 september 2011

Ervaring met auto: Zorg voor een uitvoering met de AGR stoelen. Kost iets meer, maar zijn het geld meer dan waard in deze voortreffelijke Opel.

Uitvoering1.4 Turbo Sport
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
DealerMotorhuis

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 12 juni 2011

Ervaring met auto: Alles klopt aan deze Astra ST. Prachtige lijnen. Onderstel is fantastisch en de wegligging ook.
Wat er ook geschreven is over het te kort aan power van de gedownside motoren van Opel, de 120 pk is voor de Astra ruim voldoende. Als ik deze motor vergelijk met de 1.6 uit de Insignia, dan is de trekkracht en suplesse veel groter en is de 1.4 Turbo stiller.

UitvoeringCosmo
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand500 km
DealerMotorhuis

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Vbt23, datum: 23 december 2011

Antwoord: Min of meertoevallig gisteren voor het eerst in deze auto gezeten (als passagier voor in). Wat mij helaas direct opviel is het enorm slechte zicht rondom in deze auto. De kleine ruitjes naast de voorstijl heb je niets aan. Je voelt je bijna een verstekeling in deze auto, zo ingepakt is de zit.
Ik ben 1m81 maar zit met mijn hoofd al bijna tegen de zijkant van de voordeursponning. Het in en uit stappen valt eerder te betitelen als in - en uit kruipen. Je voelt je meteen 30 jaar ouder wanneer je er eindelijk uit bent.
Bij het instappen voor in stoot je geheid je hoofd tegen de voorstijl van de auto.
En wanneer je met deze auto onverhoopt te water zou raken kom je er beslist niet makkelijk meer uit. Ook bij achteruit inparkeren heb je de electronische hulp hard nodig want je ziet zelf bijna niets van wat je juistgraag zou willen zien. Ook de buitenspiegels geven nu niet bepaald een duidelijk en helder overzicht van wat je nu werkelijk van het acheropkomend verkeer zou willen zien. Ik ben maar niet ook even achterin gaan zitten. Ik was blij dat ik er uit was.
Maar hij zal waarschijnlijk wel binnen 7 sec op 100 km /uur zitten en dat telt tegenwoordig. Net als de Opel Zafira geen auto was voor 7 (!!) (niet al te forse)v olwassenen doch hoogstens voor 4 zo vervult deze Opel voor mij geen enkele optie.
Tip voor de consument de deze auto denkt te willen kopen: ga eerst eens even met 4 of 5 volwassenen een ritje maken van zo'n 100 km en vraag dan iedereen na afloop eens of hij/zij dat nog een keer zou willen overdoen. Ik denk het antwoord wel al te kennen.

 
Reactie van: Vbt23, datum: 29 december 2011

Antwoord: Geachte heer Lambrechts (Beste Koen), zonder een polemiek te willen starten aangaande dit specifieke Opel model graag nog enkele opmerkingen mijnerzijds.
Ik ben allerminst een zeveraar, ben inmiddels 60 jaar oud en heb in mijn leven heel wat verschillende auto':s mogen rijden, van luxe auto's tot 40 ton vrachtwagens.
Ik ben mogelijk wel wat kritischer dan de gemiddelde verkoper en koper. Het positieve koopargument voor dit model dat u aanhaalt en waarin u stelt dat er zoveel mensen in dit model zouden rondrijden is nagenoeg hetzelfde argument dat een Opelverkoper mij enkele jaren geleden voorhield toen ik de Opel Zafira in de showroom op enkele simpele doch belangrijke punten aan het uittesten was. Ik ben destijds in de Opel Zafira gaan zitten , heb de voorstoelen in de juiste stand geplaatst en ben vervolgens achterin gaan zitten met de deuren dicht. Ik voelde me aldaar een verstekeling en heb de Opelverkoper gevraagd ook eens op die plaats achterin te gaan zitten. De man was iets langer dan ik maar veel scheelde het niet en ik ben niet overmatig breed of dik (QI van 25 bij 1m81). De verkoper zat duidelijk niet gemakkelijk en met zijn hoofd op zo':n 4 cm van de deurpostsponning. Ik vroeg hem vervolgens of hij in die positie naar Antwerpen zou willen reizen vanaf Amsterdam. De wijze waarop hij de auto uitkwam sprak reeds boekdelen. Ik zei hem dat ik dus al niet verder kwam met deze auto en dat een proefrit geen enkele zin meer had want wanneer je in een dergelijke ':ruimte': auto als volwassene achterin zo moet zitten zou ik daar geen geld aan uitgeven. Het laatste verweer van deze (overigens bijzonder aardige) verkoper was dat de Opel Zafira erg veel verkocht werd. En daarmee ben ik weer bij het slotbetoog van de heer Koen Lambrechts. Veel mensen kopen een auto zonder die vooraf eerst aan een kritische blik te onderwerpen simpelweg omdat veel anderen er toch ook in rijden of omdat ze er goede verhalen over horen. Helaas zijn er weinig van die kopers die naderhand het lef hebben om toe te geven dat hun aankoop toch niet zo geweldig blijkt als ze vooraf hadden gehoopt maar dat overdekken ze dan vervolgens door de loftrompet over diezelfde auto te gaan blazen, daarmee hun verkeerde keuze bagatelliserend. Over smaak valt niet te twisten beste Koen maar mijn advies aan de potentiele koper van deze toch niet al te kleine auto met volgens Opel plaats voor 5 volwassenen blijft recht overeind: maak met 5 volwassenen een proefrit van zo':n 100km en dan liefst in de schemer en een beetje regen. Voor hen die daarna oprecht kunnen zeggen dat iedereen het tijdens die rit aardig naar de zin had qua zit en bewegingsvrijheid kan dan met die bevindingen al dan niet deze auto aanschaffen. Volgens de heer Koen Lambrechts een prima keuze. Kennelijk ligt mijn ondergrens wat reiscomfort betreft ietwat hoger, want ik ben het totaal niet eens met de ervaring van hem en zijn reisgenoten. Ik wens Koen overigens bijzonder veel rij- en reisgenot in zijn gloednieuwe Opel. Over de rijkwaliteiten van dit model kan ik helaas niets zinnigs zeggen aangezien ik, zoals reeds gesteld, als passagier in deze auto vertoefde.
Tot slot nog een enkele opmerking: van de VW Golf en Opel Astra rijden er toch hé:é:l wat rond in Nederland. Toch zou ik mensen afraden om met hun kinderen in een 3 deurs te gaan zitten: in en uitsappen vanaf de achterbank bij dergelijke 3 -deursmodellen is niet bepaald een pretje laat staan i.g.v. een ongeluk of te water raking: je komt er in het merendeel der gevallen niet op tijd uit.

 
Reactie van: Koenlambrechts, datum: 29 december 2011

Antwoord: Ikzelf heb reeds 2 maanden een astra tourer. De argumenten die u aanhaalt zijn gewoon dikke zever. Er hebben al mensen met mij meegereden die groter zijn dan u en waren allemaal van dezelfde mening, namelijk een goede wagen met voldoende ruimte voor hoofd en been.
Volgens mij bent u geen Opel-fan, wat uw volste recht is, maar u moet geen leugens rond ventileren omdat u per toeval vindt dat hij voor u te klein is. Het zicht rondom om is perfect en ge kunt hem perfect parkeren zonder sensoren, maar ja dan moet je met een auto kunnen rijden.
En als u goed rondom u kijkt dan ziet u al hoeveel Astra's er al rond rijden in alle versies. Zo slecht is hij maar ja in een forum is er altijd 1 zeveraar!

 
Reactie van: Koenlambrechts, datum: 29 december 2011

Antwoord: Wat betreft de opel zafira moet ik je helemaal gelijk geven. Ikzelf heb ook ene gehad en heb hem van miserie weggedaan. Vooral de dode hoek aan de auto heeft me veel bloed, zweet en tranen gekost om een kruispunt of rondpunt over te steken. Daarmee ik hem weggedaan om eventuele miserie te vermijden. Terugkomend op de astra tourer is er toch heel veel verschil tussen de 2 wagens. Wij zijn niet over 1 nacht ijs gegaan om deze wagen te kopen. Ik heb namelijk 4 kinderen ':en die beweren dat ze comfortabeler zitten in de astra dan indertijd in de zafira. En natuurlijk zijn er veel betere wagens en comfortabele wagens maar ge moet alles zien in zijn perspectief. Maar ieder koopt navenant zijn budget en ik vind prijs/kwaliteit astra een schitterende wagen. By the way ik ben ook vrachtwagenchauffeur en zit gemiddeld tussen de 9 a 10 uur achter het stuur dus qua zitcomfort moet je me ook niet veel wijsmaken, maar ieder zijn mening natuurlijk.

 
Reactie van: Vbt23, datum: 30 december 2011

Antwoord: Tot slot nog een enkele opmerking mbt veiligheid: van de VW Golf en Opel Astra rijden er toch heel wat rond in Nederland maar toch zou ik mensen afraden om met hun kinderen in een 3 deurs versie te gaan reizen: in en uitsappen vanaf de achterbank bij dergelijke 3-deursmodellen is niet bepaald een pretje laat staan i.g.v. een ongeluk of te water raking: je komt er in het merendeel der gevallen niet op tijd uit.

 
Reactie van: Vbt23, datum: 30 december 2011

Antwoord: Beste Koen, ik wens jou en de jouwen alvast een voorspoedige jaarwisseling en toon hieronder het slot van mijn betoog dat echter bij mijn voorgaande reactie te lang bleek voor de site. Het ga je goed.

Het laatste verweer van deze (overigens bijzonder aardige) verkoper was dat de Opel Zafira erg veel verkocht werd. En daarmee ben ik weer bij het slotbetoog van de heer Lambrechts. Veel mensen kopen een auto zonder die vooraf eerst aan een kritische blik te onderwerpen simpelweg omdat veel anderen er toch ook in rijden of omdat ze er goede verhalen over horen. Helaas zijn er weinig van die kopers die naderhand het lef hebben om toe te geven dat hun aankoop toch niet zo geweldig blijkt als ze vooraf hadden gehoopt maar dat overdekken ze dan vervolgens door de loftrompet over diezelfde auto te gaan blazen, daarmee hun verkeerde keuze bagatelliserend. Over smaak valt niet te twisten beste Koen maar mijn advies aan de potentiele koper van deze toch niet al te kleine auto met volgens Opel plaats voor 5 volwassenen blijft recht overeind: maak met 5 volwassenen een proefrit van zo'n 100km en dan liefst in de schemer en een beetje regen. Voor hen die daarna oprecht kunnen zeggen dat iedereen het tijdens die rit aardig naar de zin had qua zit en bewegingsvrijheid kan dan met die bevindingen al dan niet deze auto aanschaffen. Volgens de heer Lambrechts een prima keuze. Mogelijk ligt mijn ondergrens wat reiscomfort betreft ietwat hoger want mijn ervaring wijkt daar toch behoorlijk van af. Ik wens de heer Lambrechts overigens bijzonder veel rij- en reisgenot in zijn gloednieuwe Opel. Over de rijkwaliteiten van dit model kan ik helaas niets zinnigs zeggen aangezien ik, zoals reeds gesteld, als passagier in deze auto vertoefde.
Nog een laatste opmerking betreffende weiligheid: van de VW Golf en Opel Astra rijden er toch hé:é:l wat rond in Nederland. Toch zou ik mensen afraden om met hun kinderen in een 3 deurs te gaan zitten: in en uitsappen vanaf de achterbank bij dergelijke 3 -deursmodellen is niet bepaald een pretje laat staan i.g.v. een ongeluk of te water raking: je komt er in het merendeel der gevallen niet op tijd uit.

  

, datum: 30 mei 2011

Ervaring met auto: Na 3 dagen kon de auto 's ochtends niet gestart worden. De motor lag in de soep.

Uitvoering1.4 Cosmo Tourer
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand143 km
DealerMotorhuis

Betrouwbaarheid1
Comfort7
Motor1
  
  

Op zoek naar meer Opel Astra Sports Tourer (2010 - 2016)?

Bezoek ook het forum in:


 
 
« 1 2 3 »