13 december 2017
Mitsubishi ASX

Forum Mitsubishi ASX

Reacties van eigenaren

  

, datum: 1 december 2011

Ervaring met auto: Op zich best wel goede auto, maar teveel dingetjes vallen tegen waardoor deze auto zich eigenlijk niet kan meten met zijn directe concurrenten. Bij het schakelen valt het toerental niet direct terug, stoelen zijn vlak en slecht verstelbaar, de verstellingshandle van de zitting is gammeltjes, de wangen van de rugleuningen staan zo ver uit elkaar dat je er geen enkele steun aan hebt, de contactsleutel is er nog een van 20 jaar geleden een broekzak doorborend model. Vering bij verkeersdrempels slecht, rechtuitstabiliteit matig, weggedrag bij hoge snelheden vaag, vooral bij wind, zielig toetertje, geen bergvak rugleuning chauffeur, demping klepje handschoenkastje onnodig en lastig, veel kabaal bij terugzetten achterbankleuning, verlichting op schakelaars armleuning chauffeur ontbreekt, geen verlichte aanwijsstreepjes bij klimaatregeling, veel motorgeluid bij hoge snelheden, manual onnodig complex.

Uitvoering1.6 Intro Edition
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerVeldhuizen

Betrouwbaarheid9
Comfort5
Motor7
  
 
Reactie van: Mebaellen, datum: 10 januari 2012

Antwoord: Helaas moet ik het met Dhr vander Haven eens zijn met de op somming van de punten, echter ik heb waarschijnlijk nog een belangrijker punt de climacontrol.
De sensor hier van bevind zich rechs naast het stuur vlak boven knie hoogte wat de metingen niet ten goede komt.
Als je hem gebruikt begint hij in het begint te raassen om op temperatuur te komen en als hij dat volgens de sensor is gaat hij zwaar koelen wat als tocht word ervaren en niet prettig is voor bestuurder en mede passagiers. Hier mede div keren bij de dealer geweest en tevens bij de importeur de klacht neergelegd.
Zij beweren dat het probleem schommeling van de auto is, echter ik als werktuigbouwkundige op het gebied van verwarming en installatie zie echter het probleem in de verkeerde keus van de sensor plaatsing. Na wat demo's heb ik de dealer gevraagd om de sensor devenitief in de midden console te plaatsen met de sensor aan de achterzijde.
Echter de dealer doet hier moeilijk over, als klant zou je denken nou dat probleem heb ik toch maar weer mooi voor jullie opgelost en ik als klant vind dit een 100% verbetering, echter zowel de dealer als de importeur geven niet thuis.
Voor mij dus nooit weer een ASX.
Zeker weten komt er ook geen auto meer van GARAGE JUBBEGA uit Meppel, want dat is de garage die niets voor zijn klanten over heeft ja als hij maar centjes kan vangen, nou die kun je overal kwijt.

Met vriendelijke groet
Dhr M.Ellen
De Wijk

  

, datum: 26 september 2011

Ervaring met auto: Veel auto voor relatief weinig geld. Zeer veel ruimte en goede rijeigenschappen. Voor zo'n formaat auto is hij zeer zuinig.
Je valt op met deze auto omdat er nog niet zoveel van rijden. Vooral in het wit.

UitvoeringIntro Edition 1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand12.000 km
DealerKlaaysen

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 22 september 2011

Ervaring met auto: Ik was gelijk gewend aan deze auto, alsof je er al jaren in rijdt. Hiervoor een Toyota Verso gehad.

Auto trekt soepel op en rijdt zuinig. 6.6 l /100 km Een nette score in mijn ogen, zeker als je weet dat er relatief weinig snelweg gereden is.

Uitvoering1.6 Intense
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand1.960 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 14 september 2011

Ervaring met auto: Zoals meerderen reeds aangegeven: de Dunlop banden zijn niet de stilste. Verder geen problemen. Auto is nu 1 week oud en 1250 km op teller. Verbuik momenteel 7.1 liter per 100 km. Ik rijd niet op z'n zuinigst en houd snel optrekken, op een site reeds een chiptuner gevonden die van de 117 pk er 130 pk uit kan halen is een optie?

Uitvoering1.6 Intense
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand1.250 km
DealerWilmink

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 12 augustus 2011

Ervaring met auto: Sinds januari 2011 ruim 30.000 km afgelegd.
Problemen met:
- schokbrekers / vervanging achter bij 30000 k.m.
- brandstofverbruik / 7,7 l / 100 km, ligt duidelijk hoger dan aangegeven.

De 1.6 motor is een beetje licht voor deze auto, wat meer vermogen is wenselijk.
Plaatwerk is een beetje dun, een deukje is er gauw in geduwd door je hand of door een deur er tegen aan.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Bovenschen, datum: 21 april 2013

Antwoord: Rechter schokdemper vervangen bij 2 jaar 30.000 km. Plaatwerk inderdaad dun. Tref nu al mijn derde kleine deuk aan, geen gestaalde perfectie zoals vroeger. Dit is mijn 6e Mitsubishi: vooral vanwege kwaliteit, betrouwbaarheid en weinig te zien op straat.

  

, datum: 30 juli 2011

Uitvoering1.8 Di-D
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand41.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 30 juni 2011

Ervaring met auto: Ben sinds januari 2011 inbezit van de ASX en hebt weinig problemen gehad. Enige probleem was toename van het toetental tijdens het schakelen. Na een bezoek bij de dealer is dit probleem verholpen. Verder een perfecte auto en zeer zuinig. Gem. verbruik 5.8/100km bij normaal gebruik.

Uitvoering1.6 Intro Edition
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand7.100 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Dijostegeman, datum: 26 september 2011

Antwoord: Heb hetzelfde met het toerental. Mag ik vragen wat de garage gedaan heeft aan dit probleem?
vrgr dijo

 
Reactie van: Voorn151, datum: 11 oktober 2011

Antwoord: De dealer heeft een het motormangement via een computerupdate gereset. Geen problemen meer met toerental toename tussen het schakelen door. De loopcultuur van de motor is hierdoor ook wat rustiger geworden. Kortom was klein probleem wat goed opgelost is.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »