25 juni 2017
Fiat Doblo

Forum Fiat Doblo

Reacties van eigenaren

  

, datum: 7 oktober 2014

Ervaring met auto: Na 26 jaar japanner gereden te hebben is het even schrikken. Wat kleine dingen als start en bij 49.500 km plots een lekkend stuurhuis. De kosten gelukking verdeeld over importeur, dealer en ons.
Bij 60.000 km bleek de distrubutieriem vervangen te moeten worden, vreemd maar blijkt te kloppen. Uitgevoerd bij 65.000 km maar toen bleek tegelijkertijd dat een stootrubber achter stuk was en een al een tijdje kreunend geluid rechts achterin mogelijk samenhing met het feit dat het draagvermogen minder is dan 600 kg. Wanneer wij met 2 personen in de bagageruimte gingen zitten raakte zo'n blok al de bladveer. Daarom nu monroe load-adjusters laten monteren en uiteraard nieuwe stootrubbers.
Inmiddels ook de Fiat-dealer vervangen door een kleine garage in mijn omgeving, die geeft mij meer vertrouwen.
Als laatste punt vind ik het brandstofverbruik fors te noemen. Wij rijden niet harder dan 110 en zijn geen scheurijzers, maar een langjarig gemiddelde van 1 : 12,6 vinden wij fors.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand65.000 km
DealerBerkel

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 20 juni 2011

Ervaring met auto: Prima kar als je veel ruimte wil. Zit, lekker, stuurt lekker, rijdt lekker.
1:20 haal je niet/ 1:17 is al een uitdaging

Uitvoering1.6 Jtd Aut
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Mco, datum: 16 februari 2012

Antwoord: Enige minpunt is voor mij het verbruik bij de 1.3 diesel. 1 op 14,5 is het zuinigste dat we er al hebben kunnen mee rijden (met fluwelen voet). Aan 120 km/u continu verbruik je 1 op 12,5, de motor draait dan al 3000 t/min.

Volgens mij hebben ze dezelfde 5 bak als de benzineversie. Om goed te zijn zou de motor 400 toeren trager moeten draaien. Ik vermoed dat de zesbak om deze redenen wel een pak zuiniger is.

 
Reactie van: Johanpater, datum: 13 januari 2014

Antwoord: Ik rijd zelf de 1.6 diesel automaat (die net zoals de 1.3 diesel 90 pk heeft) die ook een 5-bak heeft met dezelfde verzetten als de schakelbak. De 1.6 schakelbak en 2.0 (beide diesels) hebben inderdaad een 6-bak die op hogere snelheid zuiniger is.

Ik rijd ook 1:14,5 op zijn zuinigst, maar als ik harder dan 100 ga rijden, dan daalt het verbruik heel rap! Rijd ik echter stadsverkeer en binnendoor (60-80 km wegen) dan daalt het verbruik weer snel.

Na 6.000 km zit ik hierdoor op een gemiddelde van 13,8km/liter.

 
Reactie van: Fransdo, datum: 9 september 2015

Antwoord: Het leven moet voor jou een groot feest zijn Johan. Hoe je ook rijdt en op welke wegen dan ook, het verbruik blijft(!) bij jou dalen.

Frans den Oudsten

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!