25 juli 2017
BMW 5-Serie (2010 - 2016)

Forum BMW 5-Serie (2010 - 2016)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 17 mei 2017

Ervaring met auto: Nog nooit enig probleem gehad, M uitgevoerd, 8 trap autommat, tevens flippers, zeer fijne auto, instelbaar sportonderstel 6 standen.

Uitvoering523i 3.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit3 jaar
KM-stand1.150.000 km
DealerBeier

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor9
  
  

, datum: 15 februari 2017

Ervaring met auto: Heb deze auto nu 2 jaar in bezit en gaat nu voor zijn eerste controle naar de garage (bijna 40.000 km mee gereden). Tot op heden functioneert de auto probleemloos en blijft een geweldige wagen om mee te rijden.

Bij deze beurt ga ik de automaat laten spoelen als preventie.

Alleen maar heel erg tevreden.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Tot op heden geen enkel probleem gehad.

Uitvoering528i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand141.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 24 december 2016

Ervaring met auto: Deze wagen 2e hands gekocht na eerst een Mercedes te hebben gereden, met de Mercedes in 4 jaar nooit 1 probleem. Nu binnen 6 maanden al diverse zaken gehad zoals de vering rechts achter, een piep in de afdekking van de kofferbak, zonnedak wil niet open of dicht. Wordt allemaal wel opgelost maar een auto van deze naam die altijd wordt vergeleken met Mercedes! Zou dit eigenlijk niet moeten laten zien.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Ook hier ben ik niet 100% tevreden over de afhandeling van problemen.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand130.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 16 december 2016

Ervaring met auto: Na ca. 200.000 km:
- luchtbalgen vervangen
Na ca. 280.000 km:
- turbo vervangen
Na ca. 320.000 km:
- distributieketting en dus motor volledig aan gort

Auto altijd goed onderhouden, rijdt 90% van de tijd op snelweg, ca. 50.000 km/jaar. Wij zijn niet blij.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand320.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 25 augustus 2016

Ervaring met auto: Dit is mijn 8ste BMW. Gekocht bij Zwartepoorte Goes in 2013.

Algemeen achterbanden bij 7500 km versleten. Twee maal sporing etc laten controleren bij specialist, niets gevonden dat de slijtage verklaart. Nu deze maand Luchtbalg van de achtervering stuk. Deze maand airco werkt niet meer, condensor vervengen. Nu moet ook nog de aircocompressor worden vervangen. BMW geen succes!

Uitvoering520 GT
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit4 jaar
KM-stand80.000 km
DealerZwartepoorte

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 6 april 2016

Ervaring met auto: Luchtbalg rechts achter onder garantie vervangen, links bleek al bij vorige eigenaar vervangen te zijn. Zeer prettige auto met veel comfort. Auto nodigt uit om af en toe het gaspedaal stevig in te trappen. 8-traps automaat is een aanrader en schakelt zijdezacht.

Uitvoering523i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand110.000 km
DealerDubbelsteyn

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Buitenga, datum: 22 november 2016

Antwoord: De automaat spoelen en de olie vervangen is een aanrader. Bij BMW gebeurt dit niet, het is zogenaamde long life olie. Tot 200.000 km gaat BMW (en alle fabrikanten) er van uit dat geen problemen mogen ontstaan. Wat er daarna met de auto gebeurt interesseert ze niet zo veel want deze auto's zijn meestal 2e of 3e hands.

Dit wil niet zeggen dat olie niet slijt. Dit doet alle olie. Een 8 trapsautomaat van fabrikant ZF is een vernuftig apparaat. Om een dure revisie te voorkomen....

Laat dan ook meteen de differentieel olie vervangen.

Kijk maar eens op zf.com tabblad services/oliewissel

  

, datum: 15 maart 2016

Ervaring met auto: Prachtige auto. Echter, heb er al vaak mee naar de garage gemoeten; veel vaker dan met zijn voorganger: een Audi A6; die pas bij 400.000 km uiteindelijk wat begon te mokken.

Bij 180.000 km moest ik de linker luchtbalg vervangen, bij 250.000 km was de rechter aan de beurt. De turbo begon te fluiten bij ca. 180.000 km op de teller, was na grondige inspectie echter niets te vinden (bovendien: een turbo hoort te fluiten??). Helaas brak de as - niet de schoep - van de turbo het uiteindelijk bij ca. 260.000 km stand. Veel rook etc... Ik rijd ca. 50-60.000 km per jaar en ben van mening dat een dergelijke auto toch wel wat mag hebben voordat ie begint te kuren. Volgende auto wordt toch weer een Audi...

Uitvoering520d
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand280.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor7
  
 
 
« 1 2 3 4 »