15 december 2017
Fiat Punto Evo

Forum Fiat Punto Evo

Reacties van eigenaren

  

, datum: 9 augustus 2011

Ervaring met auto: Sinds september 2010 rijd ik in een belastingvrije Punto Multijet diesel. De auto rijd niet slecht, maar haalt beslist niet de opgegeven verbruikcijfers. Ik kom niet hoger dan 1 op 20.
Dan vind ik hem beslist te rumoerig, vooral bij koude motor. Hoewel ik dan toch kalm aan doe produceert de motor veel te veel lawaai. Het is een geluid wat thuishoort bij een diesel uit de zestiger jaren, en niet bij een moderne diesel van deze tijd.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Rhss4ever, datum: 9 augustus 2011

Antwoord: Verbruikscijfers zijn primair debet aan eigen rijgedrag. Alle motoren presteren maximaal als ze op bedrijfstemperatuur zijn. Hoe goed functioneert u zelf bij "koude motor"?
Tja, gelukkig is Multi Jet zeer up to date en wordt aan vele andere fabrikanten geleverd! Mijn Punto is super.
Ik adviseer u een paar oordopjes die u via Blue&Me kunt installeren. Sennheiser bijvoorbeeld! Succes!

  

, datum: 6 augustus 2011

Ervaring met auto: Prestaties auto boven verwachting tot nu toe. Brandstof verbruik (gecombineerd) met vlot en pittig rijden kom ik op 1:18 rustig en zuinig rijden 1:23, als oud mannetje rijden heb ik maar niet geprobeerd ben te ongeduldig.
Zou optie ESP zeker nemen auto voelt stabiel aan je kan het lekker door de bochten gooien.
Of je nou ontspannen of sportief rijdt het blijft lekker stil binnen, hoor bijna geen geluiden.

Uitvoering1.3 Dynamic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand1.012 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Gooimeer-1, datum: 4 augustus 2012

Antwoord: Heel fijn voor u dat de auto zo mooi stil is ; een groot verschil met de mijne. Grommen en een gerommel voorin, een kat zal er jaloers van worden. Bij de dealer gaan ze er mee rijden en het commentaar is: Niets aan de hand hoor, als het erger wordt komt u maar terug. Ja, en dan is de garantie voorbij. Voor mij nooit meer een Fiat en ik zal hem daarom ook niet aan anderen aanbevelen.

 
Reactie van: Harryvanrooy, datum: 26 maart 2014

Antwoord: In mijn familie rijden 2 Punto's Evo 1.3 MultiJet en het eerste wat meteen opvalt is de ongelooflijke rust in het interieur. Bij 100 km/u is de motor niet hoorbaar. Dus kan ik mij niet voorstellen dat jij dit anders ervaart. De MultiJet motor wordt in Polen geheel geautomatiseerd geproduceerd in de modernste fabriek ter wereld. Er zijn er al 5 miljoen van gemaakt en wordt door diverse merken gebruikt. Een lawaaierige motor komt daar echt niet door de eindcontrole!

  

, datum: 31 juli 2011

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Kofferbak gaat niet open en na veel andringen (op zaterdag) gingen ze kijken of het een zekering was. geen resultaat, komt u maar over een week terug. Belachelijk!

Ervaring met verkoop: Iedere keer is er wel wat. Het begint met het kiezen van de dealer. Falco nu Bochane te Almere. Wat een drama! Afspraak om de auto om 11.00u op te halen, staat deze niet klaar. Strips zitten er niet goed op en niet gepoetst. Geld was niet op het juiste nummer binnen ivm naamwijziging. Wat een sukkels! u gaat de achterklep weer niet open, week wachten voor een afspraak, is het rubbertje van de tankdop kapot enz.

Uitvoering1.3
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand25.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor8
  
  

, datum: 28 juli 2011

Ervaring met auto: Mijn FPE werd afgeleverd als bouwpakket, wat los kan zitten zat ook los. Extra accesoires vallen tegen, de uitgebreide audio voldoet niet, de hele auto resoneert. Meer dan 15 garagebezoeken voor diverse ernstige items, helaas nog niet alles opgelost. Eerst worden de problemen erkend, blijken niet opgelost te kunnen worden en worden later als producteigenschap weggezet. Ben nu zover dat er juridische bijstand ingeschakeld is. Verbaast me dit niet meer te lezen want ik ken persoonlijk meer van dit gevallen. Jammer, maar een flinke misser van Fiat.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km
DealerOtten

Betrouwbaarheid5
Comfort4
Motor4
  
 
Reactie van: Melanentommy, datum: 30 juli 2011

Antwoord: Ik neem aan dat je met de uitgebreide audio de extra subwoofer bedoelt, indien je dit niet bedoelt dan begrijp ik het niet. De standaard audio installatie in mijn evo 2011, is er een van de betere, zo goed dat ik dit nog niet eerder meegemaakt heb in een nieuwe auto. Goed geluid, zeer goed ontvangst.

Na 25.000 km nog geen enkele klacht of probleem met de evo gehad. Zover ik de reviews lees op deze site en op die van Autoweek komt de evo er eigenlijk over het algemeen heel goed uit in vergelijking met bijvoorbeeld de betrouwbaarheid van o.a. Opel Corsa en de VW Polo. Maar ja, als je maandagmorgen auto hebt is het wel balen.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 10 juli 2011

Ervaring met auto: Fijne auto. Ligt goed op de weg. Zuinig in gebruik. Trekt niet snel op, maar trekt daarna wel goed door tot 170 km/u. Prima besturing. Weinig bagageruimte.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Misschien een uniek probleem aan mijn auto: Turbo defect na 13.000 km en hierna de afdekringen van de injectors, waardoor de roetlucht direct van de motor het interieur werd ingezogen. Alleen merkbaar bij stilstand /file, of achteruitrijden. Meer dan 2000 euro aan reparatie (in garantietijd).
Hopelijk blijft het hierbij.

UitvoeringMultijet 1.3 Dyn.
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand14.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Elkobaar, datum: 27 augustus 2011

Antwoord: Dat met de roetlucht heb ik ook. De fiat moet volgende week voor zijn eerste beurt naar de garage en zal het nog eens aangeven. Verder vind het klimaatsysteem niet zo erg fijn Bij een temp van 19,5 gr. moet het toch comforttabel in de auto zijn?
Ik heb een schuifdak en dat maakt dat het op de achterbank donker is als je 's avonds een kind in een stoeltje moet zetten. Verder wel tevreden over de auto.
Elkobaar

  

, datum: 29 juni 2011

Ervaring met auto: Na 16.200 km, geen enkel probleem geha. Een gemiddeld verbruik van 1 op 22 (gemeten met de formule gereden kms/getankte liters inclusief een reis naar Italie, met veel bergpassen en korte ritjes van de B&B naar diverse dorpjes, en de airco altijd aan (en met een gem. verbruik van 1 op 23 op snelweg heen en terug a 120km/Hr)).
De auto bevalt nog steeds zeer goed, olieverbruik is zero.
De enige minpunten vind ik de vormgeving van de stoelen, bij een lange rit krijg ik in het begin wat pijn in de onderrug, omdat de zitting achteraan te diep inveert (ik ben 1,81m en weeg 78 kg), en verder het feit dat je de cruise control alleen tijdelijk kunt uitschakelen door te remmen of te koppelen. Dat is beter geregeld bij bv, Ford, waar je op het stuur kunt uit-en inschakelen. Verder een aanrader voor iedereen die goedkoop en toch betrouwbaar en comfortabel wil rijden.

Uitvoering1.3 Mjtd
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand16.200 km
DealerOtten

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: N. Feij, datum: 10 juli 2011

Antwoord: Het is inderdaad een fijne auto. Maar vanwege het feit dat ik niet aan zuinigheidsritten doe, en veel autosnelweg km's maak, ben ik niet ontevreden met 1 op 20.
Ik heb wel pech gehad. De auto is 9 mand oud met 13.000 km op de klok en nu al de turbo en de afdekringen van de injectoren defect! Ik merkte dat de roetlucht rechtstreeks van de motor het interieur werd ingezogen. Merkbaar bij stilstand/file of achteruitrijden. Ik hoop dat het hierbij blijft. Maar voor de rest een fijne auto, die goed op de weg ligt, met en een schitterend sportief kersenrood en antraciet interieur.

  

, datum: 20 juni 2011

Ervaring met auto: Dit is typisch een auto voor de middenafstanden. Eigenlijk geen stadsauto, daarvoor maakt hij vreemd genoeg eigenlijk teveel herrie. Op snelheden vanaf 50 tot 150 km/u zeer goed en opvallend weing lawaai. Zeker beter dan mijn vorige Focus Futura benzine.
Blijkt ook uitstekend geschikt voor lange tochten, recentelijk heel comfortabel meer dan 1.000 km over de autobaan getuft met snelheden rond de 140 km/u. Rijdt dan 1:18/19. Op bergpassen, dus lage snelheden, komt de Evo wat kracht te kort maar voor Nederland is het een perfecte en goedkope redelijk ruime wagen.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand6.000 km
DealerVireo

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »