12 december 2017
Fiat Punto Evo

Forum Fiat Punto Evo

Reacties van eigenaren

  

, datum: 14 december 2011

Ervaring met auto: Ik rijd nu een aantal maanden in een EVO 1.3 multijet en dan de racing uitvoering en kan in 1 woord zeggen: Geweldig.
Ik ben zelf niet van de zuinige, maar tanken is weer leuk geworden. Ik heb wel meerdere opties genomen om het compleet te maken en kan zeggen dat alles me tot nu toe heel erg goed bevalt en ik zeer tevreden ben. Ook voor de service van dealer Preuninger in Den Haag.

Uitvoering1.3 Multijet Racing
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand5.000 km
DealerPreuninger

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 30 november 2011

Ervaring met auto: Ik ben positief verrast. Echt een leuk en zuinig auto om mee te rijden. Familie met 1 kind.

Uitvoering1.3 Dynamic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand13.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 30 november 2011

Ervaring met auto: Vind persoonlijk dat indien er langzaam wordt gereden / opgetrokken er al snel moet worden teruggeschakeld naar 1e versnelling.
Overweeg mede doordat ik nogal eens met een aanhanger rijd om de Evo te laten chiptunen. Ben echter nog op zoek naar iemand die hier zelf met zijn Evo goede ervaringen mee heeft.

Uitvoering2 Deurs
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand14.000 km
DealerBerkel

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Melanentommy, datum: 7 januari 2012

Antwoord: Ik heb niet de ervaring dat ik snel terug moet schakelen naar de eerste versnelling. Ik heb wel de auto laten voorzien van een Powerbox. Ik had hier goede verhalen over gehoord en heb deze twee maanden geleden in laten bouwen.
Resultaat: (veel) meer kracht bij lage toerentallen, daardoor betere acceleratie. Ik gebruik echter de powerbox niet om harder te rijden of sneller te accelereren, dat maakt mij niet zo uit maar de motor is wel een heel stuk soepeler geworden.
Je kunt de Powerbox van Essing af laten stellen op meer vermogen nu 240 Nm en ca 110 pk of hetzelfde vermogen maar dat hij dan zuiniger is, je kunt dit echter naderhand nog aan laten passen zonder kosten.
Ik heb gekozen in eerste instantie voor meer vermogen en laat het denk ik ook zo. Het verbruik is naar mijn idee hetzelfde gebleven echter als je het vermogen wel aanspreekt dan is het verbruik natuurlijk hoger.

Maar.... wat een verschil het lijkt of er een zwaardere motor in ligt. Powerbox is gewoon door een vakgarage in bergen op zoom ingebouwd ca 300 euro. Koop je een andere auto dan kun je hem zo meenemen.

 
Reactie van: Pieterpromper, datum: 31 januari 2012

Antwoord: Wat voor merk is die powerbox in je Punto?

 
Reactie van: Melanentommy, datum: 1 februari 2012

Antwoord: @jacques: de powerbox is van Essing te vinden op EPC dieseltuning.nl. Ik heb er 375 euro voor betaald en vind het heel prettig om mee te rijden.
Het verbruik is bij gelijke rijstijl niet veranderd, maar met name als je even wat meer vermogen nodig hebt om even snel in te voegen op de linkerrijbaan als het druk is is het heel fijn.
Het schokkerige van de auto is bij lage toeren ook veel minder of vrijwel afwezig. De Fiat-dealer hier bouwt ook deze boxen in, alleen dan voor 499 euro.

  

, datum: 28 november 2011

Ervaring met auto: Veel auto voor weinig geld (aanschaf en gebruik). Laag break-even punt benzine/ diesel. Ideale middellange afstand auto (tot 400 km).

Uitvoering1.3 Multijet Dynamic
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand9.800 km
DealerKouwen

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 15 november 2011

Ervaring met auto: Dit is een auto met automaat. Ik rijd niet veel kilometers en vind hem heel prettig. Maar na ongeveer een half jaar begon de kilometerstand te knipperen. De garage loste dit op door de accu even los te koppelen, maar had dit zogezegd nog niet meegemaakt. Na ongeveer 4 weken weer hetzelfde, na weer ongeveer 4 weken weer. Toen werkte ook de start/stop niet meer. Toen geprobeerd met zwaardere accu, maar het probleem bleef terugkomen.
Op advies van de garage, ben ik toen begonnen om te start/stop voor iedere start, uit handmatig uit te schakelen, omdat ik volgens hen te veel korte afstanden doe, waardoor de accu teveel belast wordt.
Ik dacht dat het hier mee opgelost was, omdat het nu iets langer goed ging, het is echter weer mis.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben het nu echt wel beu, want ik vrees dat het niet meer overgaat. De garage doet wel zijn best om een oplossing te zoeken.

Ervaring met verkoop: Ik heb bij deze auto ook de bijbehorende losse navigatie: Tom-tom gekocht, die heel prettig in gebruik is door z,n speciale bevestiging op het dashbord, echter is deze daardoor niet in andere auto,s te gebruiken en dat is dan weer een bijkomend probleem als ik van auto wil veranderen

Uitvoering1.4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand8.300 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 4 november 2011

Ervaring met auto: Ik rijd een Punto Evo Multi Jet diesel (december 2010). Een paar maanden geleden kreeg ik ook last van irriterende uitlaatgassen luchtjes in de auto, met name tijdens stadsritten (langzaam rijden en veelvuldig stoppen en optrekken). Mee terug gegaan naar dealer en deze constasteerde een lekke pakking. Nieuwe pakking en euvel was verholpen, gelukkig!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Anjavschijndel, datum: 7 november 2011

Antwoord: Mijn Punto Evo diesel zorgde ook voor uitlaatgas in de auto. Erg vervelend. Bij filerijden en stadritten vooral. Ik reed er enkele weken mee voordat ik in de gaten had wat ik rook (dacht eerst dat het van buiten kwam) en naar de dealer ging die het uiteindelijk prima oploste. Gezond zal dit zeker niet geweest zijn!

  

, datum: 30 oktober 2011

Ervaring met auto: Wij rijden nu en jaar de Fiat Punto Evo. Vanaf het begin is er iets mis met de luchtcirculatie binnen in de auto. Prikkelde ogen, pijn in keel en ook op de tong voel je prikkeling. Onze Evo is al een aantal keren bij de dealer terug geweest. Eerst ontdekte ze een gaatje in een luchtslang. De tweede waren de luchtfilters helemaal verstopt. Ook de derde keer vonden ze iets bij de airco.
Helaas het heeft allemaal niet geholpen. Alleen als wij met de ramen open rijden hebben wij geen last. Mijn vraag komt dit probleem meer voor? Ten tweede: wat kan het zijn?

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Slecht slaat alleen op het feit dat zij het mankement van de luchtcirculatie niet kunnen vinden en wij daardoor met zeer veel tegenzin in onze auto rijden. Wij rijden al jaren Fiat en hebben deze altijd laten onderhouden door deze garage en nooit problemen gehad.

Ervaring met verkoop: Wij rijden al jaren Fiat en zijn altijd zeer tevreden geholpen. Helaas is het jammer dat de dealer het mankement waar wij nu mee te maken hebben niet kan vinden.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Arrowswilly, datum: 1 november 2011

Antwoord: Rij zelf sinds eind juni dit jaar met de Punto Evo (met veelplezier). Heb er zelf ook beetje last van maar niet zo erg als jullie dat hebben. Ik neem aan dat het luchtje is van een nieuwe auto. Al die nieuwe materialen(kunststof) geven een geur af. Als auto stil staat(vooral in volle zon) moet ik het eerst luchten tijdens rijden dan verder geen last van.

 
Reactie van: Flymo2, datum: 8 november 2011

Antwoord: Ik had ook last van een gaslucht in de auto (vooral bij het achteruit rijden). Het bleek bij nader onderzoek dat een van de brandplaatjes lek was, zodat hij compressie verliest. Dit is een soort pakking onder de verstuiver.
Door de dealer zijn alle brandplaatjes vervangen, omdat je als je ze eenmaal los hebt gehaald ook vervangen moet worden. Dit euvel is een bekend verhaal bij de Fiat dealer. Dus doen! Dan heb je geen last meer van de gaslucht en je auto trekt beter door.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »