15 december 2017
Fiat Punto Evo

Forum Fiat Punto Evo

Reacties van eigenaren

  

, datum: 22 februari 2012

Ervaring met auto: Prima auto tegen heel redelijke prijs. Voldoet boven verwachting.

Uitvoering1.3 Jtd Dynamic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand42.000 km
DealerSnipperling

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 1 februari 2012

Ervaring met auto: Hele prettige auto, de ervaringen van andere evo/punto rijders zijn sinds gisteren verwijderd waarschijnlijk vanwege de komst van dit...

UitvoeringDynamic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand46.000 km
DealerBochane

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Fransvanerp, datum: 9 februari 2012

Antwoord: Goede auto, maar een heel slechte verwarming. Zeer koud duurt erg lang voor dat de auto warme lucht blaast.

 
Reactie van: N. Feij, datum: 18 mei 2012

Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem, valt in de winter erg tegen. Volgens de garage kan hij vlugger warm worden als je overschakeld op interieurlucht/temp, dan wordt hij sneller warm van binnen. In de praktijk valt dat ook tegen.

  

, datum: 31 januari 2012

Ervaring met auto: Ik heb mijn Fiat sinds april. Ik heb 1x lekkere pomp verstuiver gehad waardoor het in de auto erg stonk naar gas.

Nu het kouder wordt vind ik dat de auto erg waardeloos rijdt bij koude motor. Ik snap dat als een motor koud is het niet zo rijdt als een warme motor (bij rotonde in de 2 heeft hij moeite mee dan).

Maar nu: ik starte vanmiddag mijn Fiat en wat een lawaai kwam er uit de motor! Alsof hij op 3 cilinders liep! En er zat geen tempo in (het leek als of ik in een te hoog versnelling zat) en kwam niet boven de 50KM per uur uit. Naarmate hij warm werd reed hij weer goed en zonder lawaai. Is dit normaal?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 30 januari 2012

Ervaring met auto: Maak altijd een proefrit, want dan merk je pas hoeveel trekkracht de auto heeft. Dat had ik niet verwacht.
Dit was de meest complete auto die de dealer ooit had verkocht en hij bevalt mij prima. Vooral de stoelverwarming in mijn lederen zetels zijn ideaal in de winter.

Uitvoering1.3 Multi Full Optie
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand40.000 km
DealerPalace

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 21 januari 2012

Ervaring met auto: Ik heb de Evo Multijet nu twee weken en rijd veel snelweg. Ik rijd gemiddeld 120 met een verbruik van 1 op 18. Qua rijeigenschappen bevalt hij erg goed.
Waar ik echter niet tevreden over ben is de gescheiden climate control. Zelfs wanneer ik de temperatuur instel op 24 graden, wordt er toch nog koude lucht aan de chauffeurskant geblazen. Ik heb hiervoor een Fiat Stilo gehad en had er toen geen problemen mee. Een ander minpunt is het start stop systeem.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Bij de beginproblemen ben ik wel gelijk en uiterst vriendelijk geholpen door de werkplaats, alleen het probleem is nog niet opgelost.

Ervaring met verkoop: De verkoop liep perfect, niets mis mee! Echter bij de aflevering bleek dat er een verkeerde cradle was besteld en daar wacht ik nog steeds op. Na twee weken werd ik gebeld met de vraag of de problemen die ik had (climate control, ontwaseming en start-stop systeem) waren opgelost. Ik had verteld dat dit nog niet het geval was waarop de verkoper mij doorverwees naar de werkplaats. Ik kreeg hierbij het gevoel dat het een verplicht telefoontje was ipv dat het probleem werd verholpen.

Uitvoering1.3 Multijet
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand2.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 29 december 2011

Ervaring met auto: De fabrieksopgave qua verbruik komt echt maar zelden voor bij mijn ritten. Ik heb hiervoor een Fiat Stilo gehad en reed altijd zuiniger dan de fabrieksopgave, maar deze Evo lukt het jammer genoeg amper. Veel vrienden vinden mij rijden als een oudje, maar toch haalt hij het verbruik niet.

Ook de verhalen hier over een verbruik van 1 op 20 bij 130 km/u, haal ik niet. Ik reed van de week 130 echte kilometers per uur en de auto haalde een 1 op 13. Sowieso boven de 100 km/u verbruikt de auto naar verhouding veel meer. Bij 80 op de cruisecontrol haal ik tussen de 1 op 27 tot 1 op 30.

Ik rijd 150 kilometer per dag waarbij 90% snelweg verkeer is, met een beetje file. Ik haal een verbruik van 1 op 20 en dan staat mijn cruisecontrol uit.

Uitvoering1.3 Multijet Diesel
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand18.500 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Melanentommy, datum: 13 januari 2012

Antwoord: Ik herken mij wel een beetje in je verhaal. In december reed ik gemiddeld 1 op 21 tot 1 op 22, redelijk vergelijkbaar dus met u en dan reed ik op de snelweg tussen 105 tot 110 km/u.
Nu is het weer wat warmer en de afgelopen dagen reed ik op de snelweg ca 100 en het verbruik was toen ongeveer 1 op 24-25.
Bij 130 1 op 13 heb ik ook wel eens gezien maar op dat moment is er dan wel een regeneratie van het roetfilter bezig.
Mijn rijstijl is altijd zo'n beetje rond de 100 en dan haal ik die 1 op 25 ga ik dan ineens een stukje 130 rijden dan wordt meteen het roetfilter gedurende 15 a 20 minuten geregenereerd. bij 80 rijd ik ook tussen de 1 op 27 en 1 op 30.
niets aan de hand dus , bij je banden staan op 2,5 bar auto heeft 45.000 km gereden en wordt nog steeds zuiniger

succes, ik ben zeer tevreden met mijn evo

  

, datum: 24 december 2011

Ervaring met auto: Biedt veel meer dan ik in eerste instantie verwachte.

Uitvoering1.3 Diesel
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand48.000 km
DealerCoumans

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »