13 december 2017
Fiat Punto Evo

Forum Fiat Punto Evo

Reacties van eigenaren

  

, datum: 14 april 2013

Ervaring met auto: Multiair 1,4 Turbo benzinemotor (135 pk) is een juweel van een motor hoog koppel 206 Nm, zeer snel met name bij lage toeren.
Benzine gebruik ongeveer 6,5 l. per 100 km.

UitvoeringMultiair 1,4 Turbo
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand33.000 km
DealerPreuninger

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 25 maart 2013

Ervaring met auto: Geen auto voor kou-kleumen; komt niet snel op temperatuur. Standkachel als optie bijkopen.

Ervaring met verkoop: Oude auto zelf verkopen.

Uitvoering1.3 Multijet Dynamic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand38.000 km
DealerPreuninger

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 25 februari 2013

Ervaring met auto: Neem als je groter dan 1.70m bent geen opendak, tenzij graag laag in de auto zit. Het is schitterend, maar ik zit graag wat rechtop en dus telkens tegen de rand.
Verder peen rima auto. Dat wil zeggen: tot een carterventilatie modificatie, de motor is wat onhebbelijk geworden, alleen niet altijd. Kom net terug van de garage, ben met monteur gaan proefrijden. Probleemloos, zelfs op lage toeren, weer alleen na een halfuurtje, gaat ie weer schokken.

Uitvoering1.3 Mjet
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand27.000 km
DealerTalsma

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor7
  
 
Reactie van: Tjvenema, datum: 9 november 2013

Antwoord: Bij laag toerental gaat de auto snel schokken, je blijft terugschakelen. Verder is de auto ok.

 
Reactie van: Cortolsma, datum: 29 november 2013

Antwoord: Schokken (hakkelen?) komt steeds sterker naar voren, tot zo'n 75km/u in z'n 5. Vandaag bij garage geweest. Ze krabben zich achter de oren en vermoeden nou dat het door het vliegwiel veroorzaakt wordt. Ze gaan er naar kijken, maar ja, dan moet eerst de bak er achter vandaan. Tja 3,5jr en 35000km,coulanceregeling? Ik meld het wel als het probleem er mee opgelost is, er wordt meer over ge'forumd'.
C Tolsma

 
Reactie van: Multijetdiesel, datum: 13 april 2014

Antwoord: Tja, er is veel geprobeerd, over de behandeling bij de dealer geen klagen, zo'n beetje alles is gedeeld. Mar ondanks tuning om EGR-klep te 'killen' bleven er problemen. Het schokken is wel grotendeels weg, o.a. een nieuwe verstuiver geplaatst. Koppeling was geen boosdoener, wel de EGR-klep, maar er gingen lampjes branden en die kreeg men niet weg, ondanks die tuning dus. Zelfs een nieuwe klep gekregen.
Ik heb de handdoek in de ring gegooid en een andere gekocht, bij zelfde dealer en ook de zelfde auto! Moest eigenlijk ook wel, kreeg er bij een ander bedrijf maar 5.000 euro voor, was 07-2010 bijna 20.000 waard! Ze gaan, onterecht, hard naar beneden. Dat geldt trouwens voor al die kleine dieseltjes, maar vanaf zo'n 11.000 km/jr zijn ze weer goedkoper te rijden dan vergelijkbare benzine versies. Ik kreeg nu nog de helft meer dan elders en de verkoper denkt dat de werkplaats het probleem toch nog oplost. Deze is van 11-2012, iets luxer. De EGR-klep is buitenwerking gesteld, beter voor mijn rijomstandigheden, korte / langzame ritjes en dat gaat nu, bij 60 / 70 km/u,weer zonder schokken. Het kan dus wel.
Ik kan echter niet de juiste oplossing geven, behalve dat een verstuiver een boosdoener kan zijn. Ook best mogelijk dat er wat meerdere oorzaken zijn, gezien het feit dat er geen oplossing kwam was het een bekend probleem. Hadden ze vast een oplossing, het heeft beide partijen aardig geld gekost.
Ik moet nu met de nieuwe eea maar afwachten, staat op 43dkm, is dus wat ervaren zullen we maar zeggen. De vorige was nieuw gekocht. Mocht ik ooit nog wat nieuws hebben dan voeg ik dat nog wel eens toe.
Mvg C Tolsma

  

, datum: 23 februari 2013

Ervaring met auto: Carterventilatie is op dit moment een groot probleem, daar is dan ook een modificatie voor. Brandplaatjes vervangen bij 40.000 Km

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Olielampje begon bij precies 30.000 km te knipperen. Olie vervuild? Dacht het niet, maar toch maar laten vervangen anders kan de garantie vervallen.

UitvoeringMy Life
Brandstofdiesel
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand53.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 15 februari 2013

Ervaring met auto: De standaard automatten zijn van slechte kwaliteit, aan de bestuurderskant zat al snel een gat in. Verder geen enkel probleem gehad. De 1.4 rijdt soepel en valt prima mee te rijden, weggedrag is erg goed, auto is behoorlijk stil. De speakers hadden beter gemogen (te weinig vermogen), maar klinken niet slecht. Al met al een heerlijke auto om in te rijden!

UitvoeringBusiness
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand31.000 km
DealerBochane

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Oscar. Papenhoven, datum: 5 november 2013

Antwoord: AANVULLING:
- zoals meer mensen hebben ervaren vernevelt de ruitensproeiers niet goed als je rijdt. Toch een minpunt.
- benzineslangetje is vervangen, deze lekte (benzinelucht in de auto) was nog garantie:
- kabeltje koplamp linksvoor zat muurvast. De garage deed er luchtig over, maar hadden bij de 3e (!) keer en in mijn bijzijn pas echt actie ondernomen. De monteur zei dat dit vaker voorkwam. Hij had er even werk mee met o.a. een schroevendraaier. Geeft nu geen problemen meer:
- remlicht rechtsachter kon ik niet vervangen. De lichtunit kreeg ik er niet uit. Ook dit was volgens de garage appeltje eitje...echter het kostte hen minstens 30 minuten om de unit eruit te krijgen.
- dashboardverlichting (t.p.v. ventilatiebediening) werkte voor de helft. Is ook opgelost, echter het knopje van de recirculatie werkt niet altijd (los contact?).

Dat waren alle puntjes die ongemak gaven in een auto die verder prima rijdt! Oh ja, mijn verbruik ligt rond de 1 op 15,5 (benzine, 1.4).

  

, datum: 8 januari 2013

Ervaring met auto: Heb mijn Fiat Evo jtd in juni 2011 nieuw gekocht. Aantal weken gelden de auto naar de dealer gebracht ivm stank in de auto. Bekend probleem, de brandplaatjes! Nadat deze vervangen waren, bleek er een injector stuk te zijn? Nadat deze vervangen was bleek de auto heel slecht te rijden, stotteren en nagelen, zeker als de motor koud is. Het is niet meer de auto die hij was.
Nu zou het volgens de garage om een diesel-bacterie gaan? Dit zou dan een externe toedoening zijn wat door Fiat niet betaald zou worden? Kan in de 1000 euro lopen. De auto is 1,5 jaar oud en heb er bijna 30.000 km mee gereden. Ik tank alleen bij de bekende pompstations reguliere diesel. Kan mij niet voorstellen dat ik de enige zou zijn met dit probleem. Wie heeft hier ervaring mee of heeft hier van gehoord?

Uitvoering1,3 Jtd
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand29.000 km
DealerPreuninger

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Melanentommy, datum: 2 februari 2013

Antwoord: Bij mijn evo 2011 inmiddels 93.000 km zijn ook de brandplaatjes vervangen, ik kan mij niet herinneren dat daarna de auto minder goed ging lopen. Wel had ik de laatste ca 15.000 km - 25.000 km ook dat de auto begon te stotteren maar alleen als ik bij accelereren te weinig gas gaf of zo.Ik moest het gaspedaal wat verder indrukken en dan was het weg. Ik had een powerbox in mijn evo liggen en mogelijk kwam het wat minder vloeiend rijden daarvan naar verloop van tijd.
Nu sinds januari de nieuwe mjet 1.3 90 gram van Fiat gekocht de Punto, rijdt vind ik een stuk beter dan mijn evo. Motor heel soepel, wegligging is verbeterd, bredere banden 16 inch wielen.
Overigens toen mijn auto minder soepel ging rijden heb ik een aantal keren Texaco xxl diesel getankt. Auto reageerde alerter op deze diesel en reed weer regelmatiger.

  

, datum: 14 december 2012

Ervaring met auto: Ik rijd mijn Evo 1.3 sinds septemver 2010. Fijne wagen. Net 48.500 km op de teller.
Kleine minpuntjes zijn de ruitensproeiers, werken enkel goed als je stil staat. Is bekend bij de fabrikant welke er nog steeds geen oplossing voor gegeven heeft, erg jammer. Karige kofferbak inrichting.
GOED zijn de banden, na 48500 KM nog ruim 60 profiel, ze maken door de harde kwaliteit wel veel geluid in de kabine.
Goede raad is duur, verzeker je van 1 of 2 jaar extra garantie. haal je er zeker uit.
Met een gemiddelde van 1:21 niet slecht voor deze auto, een sterke trekker zelfs met 4 volwassenen. Onderhoud is goed voorspelbaar en de kosten zijn op de Fiat-site op te zoeken, geen verrassingen dus.

Uitvoering1.3
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand48.500 km
DealerBerkel

Betrouwbaarheid9
Comfort5
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »