15 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 6 oktober 2013

Ervaring met auto: Na inrijperiode zuinig, 1:17,5
Mijn eisen waren: 4 deurs, 5 persoons, 4 cilinder, toerenteller, 6 airbags en ABS. De goedkoopste auto toen had dat allemaal! 6.400 euro.

Uitvoering1.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand14.000 km
DealerVan Mill

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 10 oktober 2013

Antwoord: Leuk om te horen dat u tevreden bent over uw Spark net als ikzelf ook. Echter een verbruik van 1 op 17.5 heb ik zelf nog nooit gehaald. Hoe doet u dat? misschien dat wij forum lezers daar iets van kunnen leren. MVG Eduard

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 oktober 2013

Antwoord: Bedankt voor deze technische info. Ik heb zelf nooit zuiniger gereden dan 1 op 14 maar ik wist van tevoren dat LPG niet zuiniger is dan benzine omdat het rendement bij verbranding van benzine hoger is en je dus meer kilometers kunt rijden op 1 liter benzine. Op een volle tank rijd ik ongeveer 325 km maar dat zijn dan hoofdzakelijk in en om de stad gereden kilometers dus binnen- en buiten de bebouwde kom en heel weinig autobaan. Dat is ongeveer 1 op 13 echter als ik daarna ga tanken blijf ik toch nog steeds lachen!

 
Reactie van: Jelle_huitema, datum: 11 oktober 2013

Antwoord: 1 : 13 en 1 : 17, dat is het verschil tussen benzine en lpg?

Benzine heeft een energiedichtheid van 8,9 kwh per liter.
LPG heeft een energiedichtheid van 7,1 - 8,0 kwh per liter, afhankelijk van waar je tankt.

Neem nu het slechtste lpg, dwz: 7,1/8,9*17,5=>: 1 : 14,5

 
Reactie van: Jelle_huitema, datum: 11 oktober 2013

Antwoord: correctie:

benzine: 0,72 * 8,9 = 6,4 kwh/ kilo
lpg: 0,55 * 7,5 = 4,1 kwh / kilo

Dus een kilo benzine bezit 1,55 maal meer energie dan gas, en dat komt er qua rendement echt niet uit.

 
Reactie van: Jelle_huitema, datum: 11 oktober 2013

Antwoord: Dat van het rendement begrijp ik niet, dat is een volksmythe!

Als je 1 kilo lpg hebt dan kom je verder dan met 1 kilo benzine, dus je hebt minder nodig.

1 liter benzine is 0.72 kg, 1 liter propaan is ongeveer 0,55 kg =>:

benzine: 0,72 * 8,9 = 6,4 kwh/ liter
lpg: 0,55 * 7,5 = 4,1 kwh / liter

Dus een liter benzine bezit 1,55 maal meer energie dan gas, en dat komt er qua rendement echt niet uit.

Dit betekent op bezine 1 : 17,5 en gas =>: 1 : 11,3

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 oktober 2013

Antwoord: Tip voor de winter. De raamrubbers met siliconenspray inspuiten dan vriezen ze niet meer vast. Onder de motorkap ook plastic delen inspuiten met siliconenspray, dit werkt vochtverdrijvend en beschermt tevens het plastic, rubber en kunststof. De accu inpakken met aluminiumfolie of voorraam aluminiumfolie.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 13 oktober 2013

Antwoord: Dat is ook precies wat ik bedoel, op 1 liter benzine rijdt je langer dan op 1 liter LPG omdat het rendement van LPG lager is m.a.w. je hebt meer LPG nodig om het zelfde rendement te halen als benzine. Daardoor kun je met benzine meer kilometers rijden.

 
Reactie van: Davek5519, datum: 20 juni 2014

Antwoord: Beste Evanprehn, waarom kan ik nergens de Bosch Platinum irridium lpg bougies krijgen. Bij twee erkende chevrolet dealers kunnen zij het ook niet bestellen/?

  

, datum: 3 oktober 2013

Ervaring met auto: Voertuig hort en stoot soms in 1e en 2e versnelling. Lijkt net of je je 1e rijles krijgt. Bij dealer in Almere reeds meerdere malen bougies en kabels vernieuwd, echter zonder succes.
Qua zuinigheid, verder dan 1 op 13,5 gaat je niet lukken, ik rijd rustig en laat voertuig vaak uitrollen. Auto roest snel bij de ga vulnippel, dit is bij mij nu reeds 2x onder garantie hersteld, waarbij de laatste x, denk p/a de 80% vul begrenzer defect geraakt is. Kan nu ruim 330 km rijden op ruim 26 liter, ja dat gaat er nu makkelijk in. (tank is 28 liter)
Auto is niet snel, maar daarvoor is hij ook niet gekocht. Ruimte genoeg binnen, zeker met neer geklapte achterbank. Airco trekt behoorlijk wat vermogen weg, dat voel je. Inhalen is bijna een zelf moordklus, gewoon niet doen. Auto bevalt nog steeds goed na ruim 3 jaar.


Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand61.500 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Ryswyk76, datum: 8 oktober 2013

Antwoord: Het lijkt precies mijn verhaal wel... dit is voor mij de eerste en laatse Chevrolet. Laatste 75.000km beurt was bijna 700 euro incl apk. Is het ene gerepareerd, stort het volgende weer in elkaar. De reparaties zijn vaak ook knullig.
Bekend probleem is water in de brede Lpg stekker onder de motorkap. Hoe Opgelost: een plastic zak er om heen?!? Houd mij hart vast voor de winter...

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 10 oktober 2013

Antwoord: U heeft toch garantie op een reparatie of beurt, heeft u daar al iets mee gedaan? Heeft u de onderdelen opgevraagd die zij hebben vervangen. Ik heb goede ervaringen door dit van tevoren af te spreken dat zij niet zomaar ongevraagd iets vervangen maar mij eerst opbellen.
Ook voordat de beurt wordt uitgevoerd precies opvragen wat zij gaan doen. Door wat kritischer te zijn moeten zij ook op hun hoede zijn. Ik heb mijn 30.000 km beurt door een dealer laten doen voor EUR 60.
De rest olie en oliefilter verversen en nieuwe bougies heb ik bij een universele garage ergens anders laten doen, dat is veel goedkoper. De dealer heeft uitsluitend de remolie vervangen en een gasfilter meer niet. Dat was het hoognodige wat nog moest gebeuren om de garantie te behouden. Op deze manier kwam ik een heel stuk goedkoper uit.

 
Reactie van: Laren, datum: 12 oktober 2013

Antwoord: Bij mij is de 80% begrenzing ook al voor de 2e keer kapot. Kan nu 29 liter tanken en 400 km. rijden. Is wel handig, maar het hoort natuurlijk niet.

Is er iemand die ervaring heeft met de originele fietsdrager voor een Spark en weet iemand waar je die (goedkoper) kunt kopen?

 
Reactie van: Ploegmp, datum: 27 november 2013

Antwoord: Hier ook problemen met vocht/groene aanslag in de achterlichten van onze Chevrolet Spark. De auto is nog geen twee jaar en heeft dus nog garantie, echter geeft de dealer aan dat dit niet onder garantie valt maar onder eigen onderhoud. Oplossing van de dealer is dat we zelf maar de achterlichten moeten demonteren en schoonmaken bij een wasbeurt!

Graag krijg ik ervaringen van mensen waarvan de achterlichten zijn vervangen onder garantie en bij welke dealer.

Alvast bedankt.

 
Reactie van: Jaap. Schouten, datum: 28 december 2013

Antwoord: Hallo, ook ik ben in het bezit van een Chevy Spark welke is aangeschaft bij Monster Auto in Dordrecht. Vorig jaar verscheen ook hier vocht in de achterlichten en een groene aanslag in de rand rondom de achterlichten. Beide achterlichten zijn vervolgens onder garantie vervangen! (Monster Auto in Dordrecht heeft reeds zijn deuren gesloten)

  

, datum: 27 september 2013

Ervaring met auto: Geen verkeerde auto, die Spark, maar wat meer mensen evenaren heb ik dus ook, al 3 keer de lampen moeten vervangen. Chevrolet zegt dan u moet de lampen uitzetten voor u het contact omzet en de sleutel eruit haalt anders krijgen de lampen steeds een opdoffer/klap, oke, dat kan, nu slaat de auto na de eerste beurt ineens af onder het rijden, alles dood, schrik me kapot, hij wordt nu gemaakt maar blij ben ik er niet.
Tanken is even wennen, maar lukt nu wel met het verlengstuk (voor gas). Wat verwacht je voor een auto voor het geld wat ik ervoor betaald heb vind ik dat ik toch wel waar voor mijn geld heb gehad, en over de zuinigheid valt te twisten, gas rijdt hij bij mij met een volle tank ongeveer 280 km maar ja, het gas is ook een heel stuk goedkoper dus... na mijn afbetaling die ik nog 3,5 jaar moet ga ik gelijk weer fietsen en ben ik van al het gezeik af want dat is auto rijden gewoon, die dat niet zegt heeft denk ik geld genoeg.

Uitvoering1.0 LS
Brandstoflpg
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand13.000 km
Dealer Van Esch

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor7
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 30 september 2013

Antwoord: Zie mijn commentaar van vandaag 30 september Eduard van Prehn over vervanging van de H4 koplamp.

  

, datum: 26 september 2013

Ervaring met auto: Wij hebben een Spark LS Bifuel van 1 jaar oud. Ik kreeg een brief en wij konden voor 149 euro een onderhoudsbeurt doen. Vandaag gedaan, maar het werd 212,65 want hij was op gas en er moest een halogeenlamp in van 7,95 en 4,75 voor het repareren, terwijl er 86,17 gerekend word voor nog geen 3 kwartier werk. Ik ga er niet meer heen voel me belazerd! Over de Spark alleen goeds tot nu toe hoop dat het zo blijft!
Marga


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 30 september 2013

Antwoord: Ik heb onlangs de H4 koplamp zelf vervangen en het is mij gelukt. Was uiteindelijk niet zo moeilijk en kost ongeveer 10 minuten werk. Bij de Action een H4 lampje gekocht voor EUR. 1.29 en ik was klaar. Liefhebbers wil ik wel omschrijven hoe je te werk moet gaan, valt reuze mee.
Als ik u mag adviseren, voortaan laat u de olie vervangen bij een ATU garage, Euromaster of vergelijkbare voor EUR 40 (10W40) en laat u de beurt doen zonder de olie. Bij de 30.000 km beurt hetzelfde en dan ook nog zonder bougies. Deze bougies laat u tegelijk met de nieuwe olie bij een Euromaster of vergelijkbare garage vervangen. Dan kost de beurt bij de originele Chevrolet dealer ineens veel minder. Heb ik onlangs ook laten doen en ik was voor EUR 60 klaar. Nieuwe olie en speciale LPG bougies was totaal EUR 140 Ik heb nu Bosch LPG bougies van platinum-iridium en die gaan tot 100.000 km mee. Ben je ook veel goedkoper uit. Chevrolet doet namelijk gewone Champion bougies erin.

 
Reactie van: Gemast7, datum: 29 april 2014

Antwoord: Ik heb ook een Spark. Had vaak defecte koplampen tot ik een overspannings beveiliging geplaatst heb. Kostte ongeveer 10 euro, hierna nooit meer een kapotte koplamp gehad.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 29 augustus 2013

Ervaring met auto: Er zit hier volgens mij iemand op het forum die voor Chevrolet werkt en alleen maar roept dat de Spark perfect is. Je kan ook mensen in hun waarde laten want het kan prima dat zij wel problemen hebben en jij niet.

Inmiddels heb ik mijn Spark een jaar en heb er op zich tot nu toe fijn mee gereden. Het is fijn om te horen dat ik niet de enige ben die al meerdere keren de koplampen heeft moeten vervangen dus dan heb ik wat te zeggen bij de dealer. Daarnaast heb ik toevallig ter gelijkertijd met een bekende die de Spark net zo lang heeft als ik bij verschillende dealers een beurt laten doen en sinds die beurt valt hij bij haar regelmatig uit tijdens het rijden en bij mij stottert ie erg alsof je in een te lage versnelling rijd. Daarnaast vond ik de kosten errug hoog en heb na daar over geklaagd te hebben korting gekregen.

Wat betreft het tanken ben ik het met een aantal mensen eens. je moet hem goed vast draaien en vasthouden en soms nog extra bijdraaien tijdens het tanken. Dit gaat prima als je naast de pomp kan staan bij de knop. Nu kon ik laatst niet bij die knop staan omdat die pomp kapot was en kon ik dus niet die slang vasthouden dat was een drama.

Dat die auto niet snel is. Tja dat weet je indd bij aankoop. Ik voelde het direct bij de proefrit en ik was ook maar een andere 1.0 gewend.

Ik vind hem niet zo zuinig als gedacht. Ik rijd op een tank rond de 300 km.

Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand32.000 km
DealerMerel

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Marianne. Boere, datum: 16 september 2013

Antwoord: Ik heb bij 10.000km de voorlamp moeten vervangen. Ook de achterruitwisser moest vervangen worden. Wanneer wordt een drooggas filter vervangen? Er staat bijna 11.000km op de teller. Heb Spark vanaf augustus 2011 (nieuw).

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 24 september 2013

Antwoord: @Linda Scholtes - Ik verwijs u graag naar mijn laatste reactie. U mag mij best bij de naam noemen hoor, ik heb niets te verbergen.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 30 september 2013

Antwoord: @Linda Scholtes. Waarom reageert u nu niet meer, u mag mij best bij de naam noemen hoor. Als u mijn reactie van 30 september leest zult u zien dat ik geen medewerker ben van Chevrolet en de mensen op dit forum adviseer om de lampjes zelf te vervangen, is eenvoudig en kost alleen een goedkoop lampje bij de Action ad EUR 1.29 + tips om een aantal zaken bij een allround garage te laten vervangen en alleen het hoognodige via de Chevrolet dealer te laten doen. Bent u nu nog steeds van mening dat ik bij Chevrolet werk!? Als u sportief bent reageert u anders moet ik uw eenzijdige reactie afdoen met klagen zonder reden, dat is makkelijk.

 
Reactie van: Terrein49, datum: 3 oktober 2013

Antwoord: Mensen, monteer geen Action lampen, tenzij je het leuk vind om te doen. Bij mij gingen ze nog geen 3 maanden mee. Ik heb er nu Hella lampjes in zitten, iets duurder maar al ruim een jaar ellende vrij.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 4 oktober 2013

Antwoord: Het punt dat ik wilde maken is dat het niet moeilijk is om de koplampen zelf te vervangen. Toevallig was ik bij de Action en zag daar een H4 lampje liggen dus gelijk meepakken en vervangen. Voor een langere levensduur raad ik natuurlijk ook een A-merk aan als Hella of Philips.

 
Reactie van: Kentuhen, datum: 14 oktober 2013

Antwoord: De action lampjes zijn uitstekend. Ze zitten er bij mij gerekend vanaf 17.500 km al 25.000 km in. Verwisselen is echt een piece of cake. Tanken doe ik met de originele nippel, geen enkel probleem mee, het kan net hoewel bij sommige merken iets lastiger. In die gevallen draai ik de benzinedop er af.

  

, datum: 11 juli 2013

Ervaring met auto: Auto nu 1 jaar oud. Probleemloos gereden tot nu toe. Kosten 15.000 km beurt: 225 euro.
Heb de gasaansluiting laten veranderen op de bumper. Kosten: 125 euro. Laten chipen en trekkracht tussen de 2 en 4 duizend toeren sterk verbeterd. Kosten: 250 euro. Ben zeer tevreden over de auto.

UitvoeringBi-fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand17.000 km
Dealer Van Veen

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 20 juli 2013

Antwoord: Goed om te horen dat u een tevreden gebruiker bent, dat geldt ook voor mij. Mag ik vragen waar u de chiptuning heeft laten uitvoeren, heeft u ook een bifuel uitvoering van de Spark ? Ik heb namelijk zelf ook plannen om een chiptuning te laten uitvoeren en verneem graag info van mensen die dit reeds hebben laten doen.

 
Reactie van: Avdv333, datum: 30 juli 2013

Antwoord: Heb een Spark LS Bifuel en hij is bij Scholtmeijer in Westerbork geholpen, en zeer naar tevredenheid.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 24 september 2013

Antwoord: Ik vind het jammer dat mensen mijn tevredenheid over de Spark opvatten alsof ik bij Chevrolet werk. Ik respecteer ieders mening alleen heb ik misschien geluk en tot nu geen echte problemen gehad met deze auto. Tot nu toe heb ik ook 2x een koplamp vervangen maar dat vind ik niet echt een probleem.
Even voor de duidelijkheid: ik ben een gewone particulier die sinds januari 2012 eigenaar is van deze auto en er uitermate tevreden over is. Ik heb wat adviezen gegeven hoe je goedkoop onderhoud kunt doen maar dat is geheel vrijblijvend. Indien mensen daar een probleem van maken ligt dat geheel bij hen.
Ik blijf op dit forum reacties geven als ik tevreden ben maar ook als ik ontevreden ben. Een voorbeeld hiervan: als het kouder weer wordt en de auto heeft stil gestaan en je rijdt weg hoor ik een licht gekraak komende vanaf de voorwielophanging. Als de auto warm is gereden is het geluid ook weg. Wie heeft dit ook al eens gehad ? Dat is zegge en schrijven het enigste wat ik tot nu toe heb gehad aan deze auto.

  

, datum: 25 juni 2013

Ervaring met auto: Ik heb een Spark van mei 2011. Het was in het begin echt een ramp met gastanken, maar na een jaar tobben en vele ergenissen, lukt het nu aardig.

Ik heb wel een ander probleem. Hij is binnen 2 jaar nu al 3 keer teruggeweest omdat hij tijdens het rijden ineens uitviel. Best eng. Naar de dealer teruggeweest, wat veranderd in het toerental, maar probleem is er nog steeds. Gebeurt niet vaak gelukkig. Ik heb het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt door de dealer.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 juli 2013

Antwoord: De aanhouder wint, gewoon blijven melden of anders contact zoeken met de importeur of de Bovag. Dat helpt wel hoor.

 
Reactie van: Ikke_esli, datum: 27 juli 2013

Antwoord: Ik heb precies hetzelfde probleem! Bij mij is die nu drie keer uitgevallen. Vorige maand heeft mijn auto bijna een week in de garage gestaan en niks kunnen vinden. Gister viel hij weer uit! Nu heb ik hem weer weg gebracht. Hoop dat ze nu wel wat gaan vinden. Ben blij te lezen dat het vaker gebeurt.

 
Reactie van: K. Schouten, datum: 10 augustus 2013

Antwoord: Bij ons is 'ie al 7 x uitgevallen; contact snel aan en uit en rijden weer. Het is best eng op de snelweg. In de garage konden ze niets vinden. Beurt na 2 jaar: 430 euro, best pittig!

 
Reactie van: Ryswyk76, datum: 8 oktober 2013

Antwoord: Er zit een heel brede Lpg stekker onder de motorkap waar water in kan komen. Bij mij dit soort problemen bij vochtig weer/regen/mist. Stekker loshalen en inspuiten met bijv WD40.
Dan de Chevrolet-oplossing?! (plastic zak om de lpg computer incl stekker heen trekken en goed luchtdicht afsluiten)

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »