11 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 25 december 2013

Ervaring met auto: Verbruik incl. 1e km aan benzine 1 op 13. Neem bij inhalen veel ruimte. Gas tanken ook mogelijk zonder verlengstuk. Actieradius ongeveer 280 km op gas. Gedeelde achterbank super handig. Erg zijwindgevoelig. Boordcomputer mist verbruiksmeter. Bij gasvulnippel snel roest, bij mij inmiddels al 2x hersteld (garantie, al ging dit moeizaam bij dealer). Nog steeds tevreden.

Uitvoering1.0 Ls Bifuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit3 jaar
KM-stand68.500 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 6 januari 2014

Antwoord: Een tip om het stotter probleem misschien op te lossen: draai speciale LPG-bougies erin, bijv. van Bosch Platinum-iridium (gaan 100.000 km mee) en gooi in de benzine een busje Petromark injectorcleaner en Petromark LPG cleaner. Maakt de boel weer schoon en de auto draait merkbaar soepeler, naar ik ervaar.

 
Reactie van: Robbaars_roofvis, datum: 16 januari 2014

Antwoord: Dag,

Bij welke firma heb jij de bougies besteld? Ik kan n.m.l. geen LPG-bougies vinden via Internet, en wat is de prijs?

met vriendelijke groet Rob Baars

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 20 januari 2014

Antwoord: Ik heb ze via een monteur na de tijd laten bestellen en inbouwen, EUR 125 all-in
de auto rijdt nog een fractie soepeler en deze bougies gaan maximaal 100.000 mee, veel beter dan de standaard Champion bougies. Deze Bosch platinum-Iridium LPG bougies kun je bij elke automaterialen handel kopen of online via Google zoeken.

 
Reactie van: Pier_87, datum: 30 januari 2014

Antwoord: Zelf heb ik er ook "Motor Up" ingegeooid en Forte voor benzine en LPG motoren. Wel om de 1.000 km Forte erin gooien en bij iedere oil change de Motor UP (teflon behandeling) Uw motor blijft als nieuw rijden!

 
Reactie van: Chevroletspark, datum: 9 februari 2014

Antwoord: Voor de Bi-Fueel uitvoering de gewone bougies gebruiken en de electrodeafstand 0.2 mm korter zetten, dan is het stotteren over.

  

, datum: 2 december 2013

Ervaring met auto: Qua prijs / kwaliteit is de Chevrolet Spark top. Probeer wel tijdens de koop van de auto inclusief onderhoudsbeurten af te dwingen. Persoonlijk vind ik de jaarlijkse onderhoudsbeurten te duur uitvallen. Je betaalt gewoon een gedeelte van je garantie.

Uitvoering1.2. LT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand15.270 km
DealerVan Kouwen

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 8 december 2013

Antwoord: Liefhebbers van tuning en verchroomde delen kunnen bij mij deze onderdelen bestellen tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Alles rechtstreekse import uit Zuid-Korea en allemaal perfect passend. O.a. spoilers, verchroomde buitendelen auto maar ook luxe binnendelen, LED koplampen en achterlichten, buitenspiegels met knipperlicht, bekleding binnenkant deuren etc.
U geeft uw wensen op en ik voorzie u van foto's en gedetailleerde info en de prijzen. Er is veel te leveren en te koop om uw Spark nog mooier en aparter te maken. Mijn eigen auto is bijv. ook helemaal getuned met veel chroomwerk van de zwarte buitendelen maar ook met chroomafwerking in het interieur.

 
Reactie van: Davek5519, datum: 14 februari 2014

Antwoord: Wat kost een armconsole voor tussen de voorstoelen, incl BTW en verzendkosten?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 21 februari 2014

Antwoord: Bedankt voor de interesse. EUR 100 all-in.

  

, datum: 30 oktober 2013

Ervaring met auto: Sinds november 2011 in bezit, nimmer onderhoud gepleegd. Alleen olie op peil gehouden. Koplamp probleem bekend. Sinds het uitschakelen van de verlichting, dus starten zonder, geen problemen meer.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Gas tanken is geen enkel probleem wanneer je een verlengstuk gebruikt, te koop bij de dealer.


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand51.000 km
Dealer Siton Suzenaar

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 8 november 2013

Antwoord: Alles heeft onderhoud nodig, anders gaat het een keer kapot door slijtage. Ik neem aan dat u in de winter toch ook antivries gebruikt voor de koelvloeistof en de ruitenwisser om maar iets eenvoudigs te zeggen. Indien u een mankement aan de Spark zou krijgen a.g.v. achterstallig onderhoud is dat niet door een gebrek aan de auto zelf. Het doel van dit forum is om alle voordelen en nadelen te benoemen maar dat kan alleen als de auto normaal onderhoud krijgt. De Spark is inmiddels mijn 18e auto en ik betaal ook niet graag teveel voor onderhoud, maar een beetje onderhoud is toch wel nodig o.a. olie verversen en niet alleen maar peilen. Laten wij vooral objectief blijven over alles aan deze auto.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 24 november 2013

Antwoord: LET OP: liefhebbers van tuning kan ik voor een gunstige prijs een splinternieuwe spoilerset aanbieden, voorbumper en achterbumper voor modeljaar 2010 en 2011 in de kleur van uw auto. Svp de kleurcode opgeven. Deze originele GM set kan ik aanbieden voor EUR 550 all-in. Svp na afspraak wel ophalen.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 25 november 2013

Antwoord: Correctie op de bumper spoilerset, de kleur is GAR zwart, totale kosten EUR 450

  

, datum: 20 oktober 2013

Ervaring met auto: Wie heeft er ervaring met de originele fietsendrager voor de Spark?

Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand22.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Ranhaack, datum: 11 december 2013

Antwoord: ik heb zo'n fietsendrager en gebruik 'm drie keer in de week, makkelijk opzetten en afhalen. Het kost wat, maar is het zeker waard. Ik heb op een andere auto inmiddels soortgelijke fietsendrager.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 14 oktober 2013

Ervaring met auto: Rijden in de Spark is voor mij de goedkoopste manier om van A naar B te komen. Ben erg tevreden over de lage kilometerprijs. Verder ben ik zeer te spreken over de prima geluidsinstallatie.

Bij mijn Spark is voor de derde keer al een wiellager vervangen waarvan eentje voor de tweede keer aan hetzelfde wiel. Dit vind ik vreemd. De dealer ook, maar die vindt het nog geen reden om aan de bel te trekken bij Chevrolet.

UitvoeringLS
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand45.000 km
Dealer Has

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 15 oktober 2013

Antwoord: Een wintertip: bij de olie een busje PM Petromark Premium Oil treatment toevoegen
gewoon de olie vulopening los draasen en erin gieten. Dit zorgt ervoor dat de olie beter smeert. Vooral in de winter is dat belangrijk dat de olie beter en vlugger smering geeft. Dit spul is ook goed als je het olie verversen iets langer wilt uitstellen. Is te koop bij alle filialen van Heuts. Ik gebruik het al een hele tijd naar tevredenheid.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 21 oktober 2013

Antwoord: Thans 36.000 km met mijn Spark Bifuel gereden sinds medio januari 2012. Speciale LPG bougies (Bosch Platinum-iridium) laten monteren is echt aan te raden. De auto rijdt er soepeler mee en de motor snort ook heel fijn. Ook af en toe goede benzine met hoger octaangehalte tanken is goed voor de motor en de smering. Mankementen - nihil. Reparaties -nihil. Vervangen onderdelen: 2x koplampjes (zelf vervangen). 2x beurten 15.000 km en 30.000 km. Storingen - nihil. Bij koud weer als de motor nog koud is hoor ik een licht gekraak komende vanaf de voorwielophanging. Daarna is het weg. Is niet echt hinderlijk dus ik doe er verder niets mee. 10 mnd. van het jaar hoor je dit niet. Slotconclusie: nog steeds een nette auto die comfortabel is en veel rijplezier biedt, op LPG niet echt zuinig is maar dit goed maakt met een lage LPG liter prijs en geen autobelasting. Ook de verzekeringspremie is laag. Dus relatief lage KM kosten. Volgend jaar overweeg ik een chiptuning door een goede tuner en dan heb ik iets meer vermogen op de autosnelweg.

 
Reactie van: Davek5519, datum: 24 oktober 2013

Antwoord: PM Petromark Injectorcleaner in de benzinetank.
PM Petromark premium oil, in de olie toevoegen.

Zeg ik dat goed zo Evanprehn?

 
Reactie van: Kentuhen, datum: 25 oktober 2013

Antwoord: ik heb de speciale LPG toevoeger van PM gekocht.
De olie toevoeger is alleen vandaag nog te koop voor 3,15 ex BTW bij VIBA.nl, dit is minder dan de helft van de normale prijs. Heb er gelijk 4 stuks ingeslagen. Wel 9 euro verzendkosten
Snel reageren dus.

 
Reactie van: Kentuhen, datum: 26 oktober 2013

Antwoord: Het is een toevoeger voor in de benzine en is volgens de info op de site speciaal samengesteld voor auto's op gas/ benzine. Sorry voor het misverstand.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 26 oktober 2013

Antwoord: Ik heb zonet ook op de site van VIBA.nl gekeken en de LPG toevoeging van PM besteld om uit te proberen. Zoals ik al eerder in een van mijn commentaren zei, is het voor de motor altijd goed om af en toe op benzine te rijden en de motor goed warm te rijden. Ook om de katalysator en lambda sonde goed te houden een flink stuk autosnelweg rijden. Dit heeft mij ooit een vervanging van een lamdasonde gescheeld bij een andere auto.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 26 oktober 2013

Antwoord: @Davek5519 klopt helemaal.

@ Kentuhen de LPG toevoeger van PM ken ik niet, waar moet dit worden toegevoegd ?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 27 oktober 2013

Antwoord: Goede tip, ga ik zeker uitproberen. Bedankt.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 29 oktober 2013

Antwoord: Nog een tip waar ik goede ervaringen mee heb. 2x per jaar via de olie vuldop Motor MX Pro toevoegen. Dit is een synthetisch motorolie additief welke grafiet bevat. Het kan met alle soorten olie worden vermengd en het grafiet hecht zich chemisch met alle metalen onderdelen. Het bereikt plaatsen waar zelfs olie niet komt en vormt een beschermende film op alle bewegende delen in uw motor waardoor de smering optimaal wordt en de wrijving en slijtage worden verminderd. Ook wordt de inwendige roestvorming in de motor gestopt en de koude start slijtage voorkomen. Ik heb dit produkt de laatste jaren tot nu toe bij al mijn auto's gebruikt en voeg dit 2x per jaar toe aan de olie. Verlengt echt de levensduur van de motor en is een premium additief. Een flesje kost EUR 20 op internet.

 
Reactie van: Davek5519, datum: 10 november 2013

Antwoord: Hoeveel pm petromark injectorcleaner doe je in de benzine? En hoeveel pm petromark oil treatment in de olie?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 11 november 2013

Antwoord: Elke 10.000 km doe ik 1 busje in de tank en 1 busje in de olie. Je moet ook elke keer als je het gebruikt 1 busje leeg maken. De auto blijft dan in topconditie en draait soepel.

  

, datum: 13 oktober 2013

Ervaring met auto: Voor het (gas)tanken gebruik ik een andere, langere vulnippel, daarmee gaat het probleemloos.


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand30.000 km
DealerVan der Molen

Betrouwbaarheid9
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 14 oktober 2013

Antwoord: Beste Forum lezers, sinds 2 weken koppel ik de standaard LPG nippel erop zonder de tankdop eraf te draaien. Goed vastdraaien en de LPG koppeling erop, ook dat gaat goed. Ik draai de tankdop vanaf nu niet meer eraf.

 
Reactie van: Kentuhen, datum: 17 oktober 2013

Antwoord: Dat zeg ik. Gaat prima, wel de nippel vooraf goed vastdraaien en met beleid loskoppelen. Bedankt voor de tip van de olietoevoeging en de injectie toevoeging Petromark LPG additive. Ken het merk niet is dit premium.
Groet, Kees

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 18 oktober 2013

Antwoord: PM Petromark is een Nederlands merk en goed getest, alle AutoFit garages gebruiken de Injector cleaner standaard bij een grote beurt en zo ben ik hierop gekomen. De Oil Premium is heel goed voor de smering en om een interval uit te stellen. Ik gebruik deze produkten voor 3 auto's naar volle tevredenheid. Zijn ook niet zo duur EUR 8.95 resp. EUR 6.95 Ook af en toe op benzine rijden en de auto goed warmen draaien met hoge octaan benzine is goed voor de motor en de katalysator. Dit laatste heb ik van een ervaren automonteur en werkt echt wel in de praktijk.

  

, datum: 12 oktober 2013

Ervaring met auto: Stotteren bij sportief optrekken. 80% vulling van gastank voor de 2e keer kapot. Indicatie van hoeveelheid gas in de tank zeer onbetrouwbaar.
Opvallend veel beenruimte achterin. Kofferbak te klein.
Voor woon/werk verkeer prima auto, zuinig. Je moet niet teveel verwachten van de auto, dan is het een prima stadskarretje.

Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand21.500 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Kentuhen, datum: 14 oktober 2013

Antwoord: Die van mij houdt vooral bij koude motor in tot 2.000 toeren in de 1e en 2e versnelling. Bij warme motor is het beter, maar er blijft met name bij circa 3.000 toeren een hikje er in zitte. Ach, als dat alles is. Ik rijd gemiddeld 375 km met een tank en dan moet er circa 25 liter gas in. Lachen toch?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 14 oktober 2013

Antwoord: Misschien heb ik een oplossing. Dat doe ik namelijk ook met mijn Spark. Af en toe toch op benzine de auto goed warm rijden, dat is namelijk goed voor de kleppen. Ook tank ik af en toe Shell V-Power Octaan 100, is goed voor de smering van de motor, zitten extra smerende delen in. Om de 10.000 km giet ik een flesje PM Petromark Injectorcleaner in de benzinetank. Dit spul is echt goed voor je motor en hierdoor blijft alles schoon en goed werken. Veel garages gebruiken dit ook. Ook is het goed om de auto af en toe een goed stuk warm te laten draaien zodat alles lekker droog wordt door de langere afstand die je aflegt. Is goed voor je uitlaat en katalysator. Dit doe ik op deze manier en de auto loopt tot nu toe als een zonnetje.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »