27 mei 2018
Feedback
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 6 augustus 2014

Ervaring met auto: Ben ook de gelukkige bezitter van een Spark Bi-fuel. Tot 30.000 km niets aan de hand. Daarna ging de motor stotteren, vooral bij het optrekken. Op advies van een ander forumlid heb ik de Bosch Platinum-iridium bougies gemonteerd (17 euro ex. BTW per stuk). Wel even een uurtje sleutelen, want er moet nogal wat gedemonteerd voor je bij de bougies bent. MAAR... ALLE PROBLEMEN ZIJN VERHOLPEN en de auto rijdt weer als een zonnetje.

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 23 augustus 2014

Antwoord: Goed gedaan. Ik heb ze bij 22.000 km ook vervangen en de wagen rijdt gewoon top met deze bougies. De oorspronkelijke Champions waren aan de onderkant reeds bruin uitgeslagen!

Reageer
  

, datum: 11 juli 2014

Ervaring met auto: Een top wagentje :)

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Algemeen bekend erg duur. maar nu de garantie verlopen is, ga ik het grotendeels zelf doen.

Beste sparkrijders, sluit je aan op:
https://www.facebook.com/profile.php?id=499296083498330&ref=ts&fref=ts

en / of:
http://chevroletspark.do-forum.com/

27 juli doen we weer een meeting en tour:
https://www.facebook.com/events/886674841359415/?ref_dashboard_filter=upcoming

Nieuw
Uitvoering1.0 Bi-fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand95.000 km
Dealer Versluis

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 23 augustus 2014

Antwoord: Kun jij mij helpen met chiptuning en waar ik daarvoor moet zijn op basis van goede ervaringen van Spark rijders. Ik heb een bifuel uit dec. 2011. Alvast bedankt.

Reageer
  

, datum: 16 mei 2014

Ervaring met auto: Ik heb de Spark bi fuel in december drie jaar. Er staat nu 120.000 km op de teller. Ik heb nooit problemen ondervonden.

Nieuw
Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand120 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 16 mei 2014

Antwoord: Daar kan ik mij gelukkig ook bij aansluiten nu na bijna 50.000 km als 1e eigenaar sinds jan. 2012 de auto rijdt nog steeds goed en probleemloos zowel op benzine als op LPG. Speciale LPG bougies heb ik bij 22.000 km laten vervangen en gaan 100.000 km mee. Olie laat ik per 15.000 km verversen bij een lokaal allround garage voor ER 40 (15W40). m.a.w. je kunt een aantal zaken ook goedkoop in eigen beheer regelen zonder dat je dat duur laat vervangen bij een dealeren zo houdt je de onkosten toch binnen de perken, ik vind het vreemd dat een heleboel forum collega's zoveel geld betalen bij een dealer. Je moet echt niet denken dat zij het zoveel beter doen dan allround garages. Het enige wat gegarandeerd duurder is hun garagetarief en daar pas ik voor. Nu na ruim 2 jaar heb ik nog niets aan mijn Spark Bifuel gehad dus durf ik wel het risico te nemen voor het de rest van het 3e jaar ten aanzien van garantiezaken.

 
Reactie van: Ricardowielemaker, datum: 20 mei 2014

Antwoord: Gasnippel voor Frankrijk heb ik van de garage gekregen, samen met die voor in Belgie. Anders kan je die kopen bij een belgs/frans tank station, mocht je er voorbij rijden.

 
Reactie van: Leendert_Albers, datum: 25 mei 2014

Antwoord: Gasnippels voor Frankrijk (en andere landen) zijn ook te koop in de betere ANWB winkels.

 
Reactie van: Weetsj, datum: 11 juli 2014

Antwoord: Je kan een europaset kopen bij de dealer voor 27,50 euro.

Reageer
  

, datum: 16 mei 2014

Ervaring met auto: In december heb ik mijn Spark 3 jaar. Er staat nu 120.000 op de teller. Ik heb tot nu toe geen problemen met de auto. Onderhoud krijgt hij bij de dealer. Ik wil met de Spark naar Frankrijk. Heeft iemand ervaring met een gasnippel geschikt voor Frankrijk. Zo ja, waar is hij gekocht?

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 12 mei 2014

Ervaring met auto: Ik heb deze auto al 2 jaar fabrieks nieuw, maar de laatste tijd alleen maar problemen mee. Als ik op LPG rijd, dan gaat na een km of 30 het motormanagementlampje branden en dan stottert hij weer. Nu ben ik vaak zat terug gegaan, ook naar een LPG-specialist, maar ze kunnen niks vinden. Iemand hier nog ervaring mee? Heb ook 2 keer gehad dat hij tijdens het rijden op de snelweg gewoon uitviel. Ik rijd de laatste tijd alleen maar benzine omdat op LPG niet te doen is en te vertrouwen is helaas!

Nieuw
UitvoeringLs
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand79.000 km
DealerVan Mill

Betrouwbaarheid4
Comfort5
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 14 mei 2014

Antwoord: Ik heb ook een Spark Bifuel, nu ruim 2 jaar in gebruik als 1e eigenaar. ik zou dit melden bij de importeur dat zij met een oplossing moeten komen voor het LPG probleem.Zij zijn daar onder garantie verantwoordelijk voor en kunnen misschien een andere garage toewijzen die hier meer ervaring mee heeft. De aanhouder wint en u moet zich niet opzij laten schuiven door een dealer. Uiteindelijk moet u in staat zijn om probleemloos op LPG te kunnen rijden.

 
Reactie van: Ricardowielemaker, datum: 20 mei 2014

Antwoord: Ik heb van de week Chevrolet Nederland gebeld en die hebben er een dossier van gemaakt. Ze erkennen het probleem, maar het kan aan allerlei dingen liggen dus ze konden mij daar niet meteen een antwoord op geven. Vrijdag gaat die wederom terug naar de garage en en hoop dat ze het kunnen oplossen. Ben er nu best wel klaar mee. Maar iemand hier ook ervaring mee?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 21 mei 2014

Antwoord: Goed dat u dat heeft gedaan, de aanhouder wint immers. Indien zij de auto niet kunnen herstellen zoals 'ie moet zijn, moet u een vergelijkbare andere vragen die wel normaal rijdt. Dat recht heeft u als consument. De bal ligt bij de importeur. U moet hen gelegenheid geven om met een aanvaardbare oplossing echter lukt hen dat niet dat moet u gewoon een andere auto opeisen. Eventueel kracht bijzetten via een consumentenbond of een rechtsbijstand.

 
Reactie van: Ikke_esli, datum: 8 juni 2014

Antwoord: Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Mijn auto is vorig jaar regelmatig uitgevallen tijdens het rijden. Daarvoor is hij tot 2/3 keer toe naar de garage geweest en niks kunnen vinden, iedere keer kreeg ik hem terug en gebeurde het weer. Juni 2013 heeft hij weer in de garage gestaan en zeiden ze dat het gevonden was, ook met Chevrolet nederland gebeld, dat ik er wel een beetje klaar mee was. Nu afgelopen 7 juni 2014 gebeurde het zelfs 2 keer, waarvan 1 keer midden op een rotonde. ging net goed! Ik ga dinsdag meteen de garage bellen. Enige is dat mijn auto uit garantie is. Hij is in september 4 jaar. Nou is mijn verteld dat hij hier vorig jaar nog voor in de garage gestaan heeft en je daar dan garantie op hebt. Dus ik ben benieuwd...

 
Reactie van: Ivodelft, datum: 5 september 2014

Antwoord: Hier een vergelijkbaar probleem gehad in het eerste jaar al. De Spark stotterde en hield in met brandend mm lampje na een ritje door een heftige regenbui op de snelweg. Oorzaak bleek water in de gascomputer, weer op weg geholpen door de mobiliteitsservice van Chevrolet (uitgevoerd door ANWB). Volgens deze beste man was het een bekend probleem. Dealer Wimoca in Rotterdam heeft onder garantie de gascomputer vervangen en gezorgd dat er geen water meer kan binnendringen via de kabelboom. Prima service, en gratis vervangend vervoer!
Daarna geen problemen meer.

Reageer
  

, datum: 7 april 2014

Ervaring met auto: Als je goedkoop wilt autorijden, dan is de Spark op LPG een goede keuze. De binnenruimte valt reuze mee. Maar verwacht van een stadsauto geen bovengemiddelde prestaties.
Kijk wel uit voor de beurten bij de dealer. Chevrolet heeft de prijzen aardig verhoogd en laat je soms dingen vervangen die onnodig zijn. Zoals b.v. bougiekabels bij 45.000 km vervangen! Als je hier van te voren afspraken mee maakt met de dealer dan kun je goedkoop rijden.

Reageer Nieuw
Uitvoering1.0 LS
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand54.000 km
Dealer van Haren

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor5
  
  

, datum: 3 maart 2014

Ervaring met auto: NIET KOPEN! Heb de auto nu bijna 1,5 jaar en is in die tijd al meer dan 25 keer terug geweest naar de dealer. Auto houdt telkens in op gas en geeft een motorstoring. Dealer weet zelf ook niet wat het is en zoekt verder ook een oplossing. Slechtse auto ever!

Nieuw
UitvoeringBifeul
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar

Betrouwbaarheid1
Comfort7
Motor3
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 5 maart 2014

Antwoord: Heeft u reeds contact gezocht met de importeur hierover? Als je meer dan 25 keer terug gaat naar een dealer denk ik niet dat hij met een oplossing gaat komen. Is de auto 2e hands of nieuw gekocht, bij diezelfde dealer of elders? Misschien moet u een second opinion inwinnen bij een andere dealer want degene die u nu heeft gaat het niet oplossen tenzij u daar naar toe blijft rijden en steeds hetzelfde wenst te horen.
Overigens rijd ik nu zelf ruim 2 jaar een Spark Bifuel en heb bijna 45.000 km ermee gereden zonder problemen. Zo kan het dus ook. Uw reactie is wellicht gemengd met emotie en kom ik gelukkig niet zo heftig tegen op dit forum. Ik wens u veel wijsheid en sterkte.

 
Reactie van: Kayserispor, datum: 13 maart 2014

Antwoord: Ik heb vandaag het instructieboekje bestudeerd. Er staat vermeld dat bij 15.000 km de versnellingsbakolie verwisseld moet worden. Of moet er alleen gecontroleerd worden of er voldoende olie inzit?
Nu staat de km-stand bijna op 12.000 km. Is laatst bij 6.000 km in 2012 onderhouden bij de dealer. Naast de olie is ook de bougies verwisseld. Heeft daarna de vorige eigenaar (oud mannetje) bijna niet meer ingereden. Volgens het boekje had ie afgelopen zomer terug gemoeten voor onderhoud. Lijkt mij sterk dat je voor minder dan 2.000 km nog een beurt nodig heeft. Ik heb deze in december 2013 gekocht. Of er paar maanden wil ik een onderhoudsbeurt geven, dan moet' ie ook voor het eerst voor APK.
Ik wil olie en alle filters vervangen. Bougies sla ik deze keer over. Mis ik iets afgezien van de versnellingsbakolie?

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 14 maart 2014

Antwoord: Voor behoud van de garantie moet je ook de remolie laten vervangen, gasklephuis reinigen en interieurfilter is een pre. Olie is goedkoper via een ATU, Kwikfit of andere. 10W40 kost EUR 40 en laat ik 1x per 12.000 km vervangen. De zogenaamde longlife olie van de dealer is duur en niet per definitie beter.

 
Reactie van: Yingma, datum: 1 april 2014

Antwoord: Wij hebben ook dit autoootje 2e hands gekocht. Rijdt niet goed. Veel reparaties aan het motorje gehad. Gasklaphuis vervangen en ook de uitlaatlammasensor kapot was. Volgens de dealer komt dat nooit voor, alleen mijn auto. Morgen weer terug; nu stoten en schokken op gas, niet op de benzine.

Reageer
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »