24 mei 2018
Feedback
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 5 december 2014

Ervaring met auto: Prima auto. We hebben de C5 Tourer diesel de deur uit gedaan en besparen nu 4500 euro per jaar op autokosten. Need I say more? Comfort is goed, Ruimte voldoende en het verbruik is prima te noemen. Op LPG zitten we rond de 5 cent per kilometer... Je gaat vanzelf rustiger rijden door de eigenschappen van de Spark. Oke, het invoegen is in een drukke ochtendspits wel avontuurlijk maar als de teller eenmaal 100 aanwijst, ga je net zo hard als ieder ander die zich aan de trajectcontrole moet houden. Onderhoud is prima zelf te doen... Ik had dit jaren eerder moeten doen!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Prima zelf te doen!

Nieuw
Uitvoering1,0LS
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand78.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Tonbouwmeester20, datum: 15 december 2014

Antwoord: Beste Akties ...zou jij mij in wat korte bewoordingen uit kunnen leggen hoe het onderhoud in zijn werk gaat en wat je zoal moet vervangen.
bvd Groet Ton

 
Reactie van: Akties, datum: 15 december 2014

Antwoord: Vloeistof niveaus regelmatig controleren. Gebruikte olie is 5W40
Iedere 30.000 km olie vervangen en ik doe dan meteen ook het oliefilter.
Luchtfilter
Interieurfilter
Bougies, evt kabels. Bougies is wel een aardige klus maar te doen. Goed kijken.
Voor de ruitenwissers vervang ik alleen het blad, die zijn te krijgen via Conrad. Werken prima en kost omgerekend ongeveer 2,50 per blad. Gaat ongeveer 6 maanden mee is mijn ervaring.
Natuurlijk de remmen controleren, Blokjes op dikte en de schijf even controleren. Beter is het om de zuiger even terug te duwen en de klauw los te maken. Dan kun je meteen de schuifbussen even gangbaar maken. Kan gewoon met een bokje onder de auto. Leg wel een steen achter het achterwiel! Doe meteen weer wat vers kopervet op de achterkant van de blokjes.

Handrem controleren en wellicht afstellen. Hier heb ik nog geen ervaring mee.

Verlichting controleren, bandenspanning maar dat doe je natuurlijk al regelmatig, net als het oliepeil.

Nou, dat is het wel zo'n beetje. Kost je een paar uurtjes.

Veel succes en plezier. Ik begin hem steeds leuker te vinden die Spark (lekker goedkoop!)

 
Reactie van: Tonbouwmeester20, datum: 16 december 2014

Antwoord: Harstikke bedankt man, ga er zeker mee aan de slag. Sparkie stottert sinds kort af en toe, maar dat is een kwestie van de bougies vervangen voor platinum-iridium exemplaren toch heb ik begrepen?

Heb hem nu 1 jaar, dik tevreden, 30.000 km mee gereden. Hij moet nu echt ff verwend worden! Eigenlijk een beetje laat he na 30K, wel al een keer de lpg filter vervangen.

 
Reactie van: Akties, datum: 18 december 2014

Antwoord: Ik zou er niet van die hele dure bougies indraaien hoor. Ik heb gewone NGK gedaan en merk al het verschil. Als je ze elke 30.000 vervangt, is het volgens mij prima. Scheelt je ook weer geld. Die platinum dingen kosten je 30 euro per stuk... Vol synthetische olie van de Action is ook prima. Scheelt je ook weer bakken geld :-) Het begint echt een sport voor mij te worden om zo goedkoop mogelijk te rijden en het bevalt me prima!

Heb je hem nieuw gekocht? Bij mij staat er nu bijna 80.000km op en hij is uit 2010.

Oh en stationair is het briljant.. je hoort hem echt niet.. al regelmatig gestart terwijl hij al liep! :-)

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 20 december 2014

Antwoord: Ik ben degene op dit forum die is begonnen met Bosch Platinum Iridium bougies en deze zijn echt wel beter dat de originele Champion of NGK bougies en gaan 100.000 km mee. Tot nu toe rijdt mijn nieuwe Spark Bifuel uit december 2011 perfect ermee (KM-stand 65000). Besparen op onderhoud is altijd goed als je dat kunt en veel zelf doet maar olie van de Action halen vind ik niet zo'n goed idee. Goede olie heeft nu eenmaal een betere smering en dat is beter voor de levensduur van de motor. Het is verstandiger om goede olie van een A-merk te gebruiken bijv. 10W40 of 5W40 die gaat zeker 20-30.000 km mee. Ook de gasfilters moeten periodiek vervangen worden. Verder rijdt mijn Spark op gas prima zonder in te houden of te horten en stoten. Ik herken sommige problemen op dit forum gelukkig niet bijmijn Spark. Succes iedereen.

 
Reactie van: Tonbouwmeester20, datum: 24 december 2014

Antwoord: Nee, aktie ik heb hem niet nieuw gekocht. Er stond 34.000 km op en hij is uit 2011. Zag het uiteindelijk toch niet zitten om hem zelf een grote beurt te geven , zeker wat het vervangen van de bougies betreft... afijn bij Kwikfit gebracht. 300 euro 4 x NKG platinum-iridium inbegrepen. Korting FNV lidmaatschap 15% is totaal 255 euro. Zelf wel weer het gasfiltertje vervangen. 4 stuks gekocht op marktplaats voor 4 tientjes.....hahaha ik rij nog wel ff met dat ding, bevalt mij prima, ook in de portemonnee!

 
Reactie van: Tonbouwmeester20, datum: 24 december 2014

Antwoord: PS. heel herkenbaar dat stationair draaien en dan toch willen starten !

 
Reactie van: Akties, datum: 26 december 2014

Antwoord: Dat is niet verkeerd hoor om het voor die prijs te laten doen. Ik heb met mijn zoon van 13 de remblokjes vervangen. Toch weer leerzaam. Dat gasfilter. Heb je daar een typenummer van of zo? Die moet ik ook nog even vervangen.

Groet!

Reageer
  

, datum: 21 november 2014

Ervaring met auto: Wij hebben inderdaad ook problemen gehad met het rijden op gas. Op de snelweg vielen wij ook terug in snelheid na een bepaald aantal kilometers gereden te hebben. De Chevrolet-dealer in Steenwijk heeft ervoor gezorgd dat er een nieuwe gasinstallatie geplaatst werd. Dit valt onder de garantie van de gastankleverancier.

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
Dealer Henri Nefkens

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 19 november 2014

Ervaring met auto: Sinds een paar weken heb ik een eigenaardig probleem met mijn Spark. Na een aantal km verdwijnt in de display de melding van de veligheidsgordels. Mijn partner had vanochtend de kinderen naar school gebracht. De veiligheidsgordels waren achterin in gebruik. Op de terugweg bleef het alarm van de gordels afgaan. Dan blinken alle drie veilgiheidsgordels in de display en het alarm gaat dan af. Het is een paar keer eerder gebeurt, altijd in de ochtend. Hij doet het niet altijd, maar het begint nu wel een beetje te irriteren. Heeft iemand dit ook en zo Ja, wat kan het zijn?

Reageer Nieuw
Uitvoering1.2 Lt
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor7
  
  

, datum: 3 november 2014

Ervaring met auto: Ik heb mijn auto sinds juni 2012. De auto is nieuw gekocht en vanaf het begin heb ik problemen met de auto. Op het begin meerdere keren op de rotonde uit gevallen, waardoor ik erg ben geschrokken, want dan kun je geen kant meer op. Ik ben terug gegaan naar de dealer, maar naar meerdere controle's kon deze niks vinden; alleen de bougiekabels vervangen.

Afgelopen week is de auto uitgevallen op de snelweg en direct contact opgenomen met Chevrolet Nederland en deze hebben de dealer gebeld en ik heb de auto direct naar de dealer gebracht. Ze gaan nu de hele auto nakijken.

Ik dacht dat het aan mij lag, maar na het lezen van dit forum schrik ik toch wel een beetje van de reacties over de auto en hoeveel problemen er mee zijn. Ik heb veel te veel geduld gehad met de auto, maar ik hoop nu dat het opgelost word, anders regelen ze me maar iets anders, want ik voel me in mijn eigen, nieuwe auto niet meer veilig.

Reageer Nieuw

Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand65.500 km
DealerAuto Van Laar

Betrouwbaarheid1
Comfort6
Motor1
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 13 oktober 2014

Ervaring met auto: Ook ik heb problemen met het terugvallen van vermogen. Op de snelweg druk ik het gaspedaal in, maar de auto wil absoluut niet harder gaan rijden. Gebeurt meestal als ik 120 km/u rijd of harder. Is behoorlijk irritant en kan gevaarlijke situaties opleveren. Oranje motormanagement lampje gaat branden, en blijft nu continue aan. Ben al twee keer bij de dealer geweest, die heeft de computer gereset, lampje gaat uit, maar probleem keert terug. Vrijdag opnieuw naar de dealer. Gaat ie hem helemaal nakijken.
Heeft iemand al een eenduidige oplossing hiervoor gevonden? Ik lees dat meer mensen hier last van hebben gehad. Dan kan de dealer misschien wat gerichter naar een oplossing zoeken.

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand44.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Jan. Lilian, datum: 13 oktober 2014

Antwoord: En waarom overal een zes voor? Zijn klasgenoten rijden echt niet beter minder zelfs. Herriebakken waar deSspark stil is op snelheid. In Duitsland (test Auto Motor und Sport bijvoorbeeld) en de rest van de wereld waaronder Amerika zijn er lyrisch over. Meer power? 299 euro en je hebt 81 pk. Het is maar wat je wil. Teminste als je een 1.0 bezit LPG G3? G3 goedkoopste LPG bak die er momenteel rijdt. Mijn portemonnee wordt tenminste niet meer zo leeg getrokken.

 
Reactie van: Jan. Lilian, datum: 13 oktober 2014

Antwoord: Lijkt op een vervuilde LMM. Vraag me niet waar die zit. Bij moderne diesels is dit een bekend verschijnsel. Maar een spark moet ook ergens een luchtmassameter zitten. Lambasonde kan ook. Tis niets ernstigs, enkel je moet het wel vinden welke oorzaak. Je rijdt nu in een soort noodloop. Anders de computer uitlezen. En voor de rest weer genieten, moet opgelost kunnen worden.

 
Reactie van: Lieuws_ki, datum: 14 oktober 2014

Antwoord: Cijfers heb ik niet ingevuld, die stonden standaard op 6. Ik ben meer benieuwd naar oplossingen voor een probleem die meerdere rijders hebben.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 14 oktober 2014

Antwoord: Ik heb een nieuwe Spark 1.0 LS Bifuel en bij KM stand 22.000 speciale LPG bougies erin gezet van Bosch Platinum iridium, deze gaan tot 100.000 mee. De originele Champion bougies waren reeds bruin uitgeslagen bij de fitting toe wij ze eruit draaiden. De auto rijdt merkbaar nog iets soepeler en ik heb totaal geen klachten van wat ik wel eens les op dit forum. Heb inmiddels 60.000 km op de teller. Rijdt nog steeds prima en zonder problemen.

 
Reactie van: Lieuws_ki, datum: 9 november 2014

Antwoord: Even een update over mijn problemen met de Spark.

De dealer zag dat de derde cilinder een storing gaf, maar heeft eerst geprobeerd de bougiekabels te vervangen (bougies waren in juli 2014 al vervangen bij de 30.000 km beurt). Dat hielp niet. Toen is de bobine vervangen. Dat hielp ook niet. Auto bleef inhouden en stotteren. De derde cilinder (gasinjector) is ook vervangen, dat hielp ook niet. Uiteindelijk is de technische dienst van de importeur langsgeweest bij de dealer, met gespecialiseerde apparatuur, en het bleken alle vier de gasinjectoren te zijn. Die zijn alle vier vervangen en nu rijdt mijn Sparkje weer zoals het hoort.

Het schijnt een bekend probleem te zijn met de Sparks uit 2012. Andere bouwjaren hebben wel goede gasinjectoren.

Ik zit gelukkig nog in mijn garantietermijn, dus het euvel is kosteloos opgelost (alleen bougiekabels vallen buiten de garantie). Ik ben nu dolblij dat het is opgelost en hoop nog lang probleemloos verder te kunnen rijden, want het is erg prettig en goedkoop rijden in de Spark op LPG.

Reageer
  

, datum: 5 oktober 2014

Ervaring met auto: 40 jaar rijervaring. LPG auto's verleden Volvo! Waarom een Spark? GM produkt, goedkoopste vervoer in nl. Alles zit erin wat nodig is. Stoelen, rust, onthaast, en toch met een goede wegligging 140 rijden geen probleem.
1000cc met lpg, en toch nog vermogen. Klasse. Verbruik 1 op 14. Top.

Resumerend: jammer dat Chevrolet de produktie niet aankan, en daarom de stekker in nederland eruit heeft getrokken.

Resumerend voor zo een lichtmotortje gewoon perfect. Ik kan me niet herrinneren dat ik met mijn LPG gas auto's zuiniger kon rijden dan 1 op 10.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Geen, doe alles nu zelf.

Reageer Nieuw

Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand25.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 17 september 2014

Ervaring met auto: Ik heb een Spark op benzine uit 2012. Sinds juli, augustus en september als ik da auto startte in de ochtend trilde de auto en daarna was het gelijk weg. Ik heb de auto 2x weggebracht naar de dealer, uitgelezen niets te vinden. Het is in totaal maar 3x gebeurd, maar toch wie herkent dit alleen met het starten in de ochtend niet tijdens het rijden nu zegt de dealer dar er andere bougies in gezet gaan worden met de onderhoudsbeurt
ik ben benieuwd!

Reageer Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
DealerVan Mill

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »