14 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 3 november 2014

Ervaring met auto: Ik heb mijn auto sinds juni 2012. De auto is nieuw gekocht en vanaf het begin heb ik problemen met de auto. Op het begin meerdere keren op de rotonde uit gevallen, waardoor ik erg ben geschrokken, want dan kun je geen kant meer op. Ik ben terug gegaan naar de dealer, maar naar meerdere controle's kon deze niks vinden; alleen de bougiekabels vervangen.

Afgelopen week is de auto uitgevallen op de snelweg en direct contact opgenomen met Chevrolet Nederland en deze hebben de dealer gebeld en ik heb de auto direct naar de dealer gebracht. Ze gaan nu de hele auto nakijken.

Ik dacht dat het aan mij lag, maar na het lezen van dit forum schrik ik toch wel een beetje van de reacties over de auto en hoeveel problemen er mee zijn. Ik heb veel te veel geduld gehad met de auto, maar ik hoop nu dat het opgelost word, anders regelen ze me maar iets anders, want ik voel me in mijn eigen, nieuwe auto niet meer veilig.


Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand65.500 km
DealerAuto Van Laar

Betrouwbaarheid1
Comfort6
Motor1
  
  

, datum: 13 oktober 2014

Ervaring met auto: Ook ik heb problemen met het terugvallen van vermogen. Op de snelweg druk ik het gaspedaal in, maar de auto wil absoluut niet harder gaan rijden. Gebeurt meestal als ik 120 km/u rijd of harder. Is behoorlijk irritant en kan gevaarlijke situaties opleveren. Oranje motormanagement lampje gaat branden, en blijft nu continue aan. Ben al twee keer bij de dealer geweest, die heeft de computer gereset, lampje gaat uit, maar probleem keert terug. Vrijdag opnieuw naar de dealer. Gaat ie hem helemaal nakijken.
Heeft iemand al een eenduidige oplossing hiervoor gevonden? Ik lees dat meer mensen hier last van hebben gehad. Dan kan de dealer misschien wat gerichter naar een oplossing zoeken.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand44.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Jan. Lilian, datum: 13 oktober 2014

Antwoord: En waarom overal een zes voor? Zijn klasgenoten rijden echt niet beter minder zelfs. Herriebakken waar deSspark stil is op snelheid. In Duitsland (test Auto Motor und Sport bijvoorbeeld) en de rest van de wereld waaronder Amerika zijn er lyrisch over. Meer power? 299 euro en je hebt 81 pk. Het is maar wat je wil. Teminste als je een 1.0 bezit LPG G3? G3 goedkoopste LPG bak die er momenteel rijdt. Mijn portemonnee wordt tenminste niet meer zo leeg getrokken.

 
Reactie van: Jan. Lilian, datum: 13 oktober 2014

Antwoord: Lijkt op een vervuilde LMM. Vraag me niet waar die zit. Bij moderne diesels is dit een bekend verschijnsel. Maar een spark moet ook ergens een luchtmassameter zitten. Lambasonde kan ook. Tis niets ernstigs, enkel je moet het wel vinden welke oorzaak. Je rijdt nu in een soort noodloop. Anders de computer uitlezen. En voor de rest weer genieten, moet opgelost kunnen worden.

 
Reactie van: Lieuws_ki, datum: 14 oktober 2014

Antwoord: Cijfers heb ik niet ingevuld, die stonden standaard op 6. Ik ben meer benieuwd naar oplossingen voor een probleem die meerdere rijders hebben.

 
Reactie van: Evanprehn, datum: 14 oktober 2014

Antwoord: Ik heb een nieuwe Spark 1.0 LS Bifuel en bij KM stand 22.000 speciale LPG bougies erin gezet van Bosch Platinum iridium, deze gaan tot 100.000 mee. De originele Champion bougies waren reeds bruin uitgeslagen bij de fitting toe wij ze eruit draaiden. De auto rijdt merkbaar nog iets soepeler en ik heb totaal geen klachten van wat ik wel eens les op dit forum. Heb inmiddels 60.000 km op de teller. Rijdt nog steeds prima en zonder problemen.

 
Reactie van: Lieuws_ki, datum: 9 november 2014

Antwoord: Even een update over mijn problemen met de Spark.

De dealer zag dat de derde cilinder een storing gaf, maar heeft eerst geprobeerd de bougiekabels te vervangen (bougies waren in juli 2014 al vervangen bij de 30.000 km beurt). Dat hielp niet. Toen is de bobine vervangen. Dat hielp ook niet. Auto bleef inhouden en stotteren. De derde cilinder (gasinjector) is ook vervangen, dat hielp ook niet. Uiteindelijk is de technische dienst van de importeur langsgeweest bij de dealer, met gespecialiseerde apparatuur, en het bleken alle vier de gasinjectoren te zijn. Die zijn alle vier vervangen en nu rijdt mijn Sparkje weer zoals het hoort.

Het schijnt een bekend probleem te zijn met de Sparks uit 2012. Andere bouwjaren hebben wel goede gasinjectoren.

Ik zit gelukkig nog in mijn garantietermijn, dus het euvel is kosteloos opgelost (alleen bougiekabels vallen buiten de garantie). Ik ben nu dolblij dat het is opgelost en hoop nog lang probleemloos verder te kunnen rijden, want het is erg prettig en goedkoop rijden in de Spark op LPG.

  

, datum: 5 oktober 2014

Ervaring met auto: 40 jaar rijervaring. LPG auto's verleden Volvo! Waarom een Spark? GM produkt, goedkoopste vervoer in nl. Alles zit erin wat nodig is. Stoelen, rust, onthaast, en toch met een goede wegligging 140 rijden geen probleem.
1000cc met lpg, en toch nog vermogen. Klasse. Verbruik 1 op 14. Top.

Resumerend: jammer dat Chevrolet de produktie niet aankan, en daarom de stekker in nederland eruit heeft getrokken.

Resumerend voor zo een lichtmotortje gewoon perfect. Ik kan me niet herrinneren dat ik met mijn LPG gas auto's zuiniger kon rijden dan 1 op 10.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Geen, doe alles nu zelf.


Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand25.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 17 september 2014

Ervaring met auto: Ik heb een Spark op benzine uit 2012. Sinds juli, augustus en september als ik da auto startte in de ochtend trilde de auto en daarna was het gelijk weg. Ik heb de auto 2x weggebracht naar de dealer, uitgelezen niets te vinden. Het is in totaal maar 3x gebeurd, maar toch wie herkent dit alleen met het starten in de ochtend niet tijdens het rijden nu zegt de dealer dar er andere bougies in gezet gaan worden met de onderhoudsbeurt
ik ben benieuwd!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
DealerVan Mill

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 6 augustus 2014

Ervaring met auto: Ben ook de gelukkige bezitter van een Spark Bi-fuel. Tot 30.000 km niets aan de hand. Daarna ging de motor stotteren, vooral bij het optrekken. Op advies van een ander forumlid heb ik de Bosch Platinum-iridium bougies gemonteerd (17 euro ex. BTW per stuk). Wel even een uurtje sleutelen, want er moet nogal wat gedemonteerd voor je bij de bougies bent. MAAR... ALLE PROBLEMEN ZIJN VERHOLPEN en de auto rijdt weer als een zonnetje.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 23 augustus 2014

Antwoord: Goed gedaan. Ik heb ze bij 22.000 km ook vervangen en de wagen rijdt gewoon top met deze bougies. De oorspronkelijke Champions waren aan de onderkant reeds bruin uitgeslagen!

  

, datum: 11 juli 2014

Ervaring met auto: Een top wagentje :)

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Algemeen bekend erg duur. maar nu de garantie verlopen is, ga ik het grotendeels zelf doen.

Beste sparkrijders, sluit je aan op:
https://www.facebook.com/profile.php?id=499296083498330&ref=ts&fref=ts

en / of:
http://chevroletspark.do-forum.com/

27 juli doen we weer een meeting en tour:
https://www.facebook.com/events/886674841359415/?ref_dashboard_filter=upcoming

Uitvoering1.0 Bi-fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand95.000 km
Dealer Versluis

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 23 augustus 2014

Antwoord: Kun jij mij helpen met chiptuning en waar ik daarvoor moet zijn op basis van goede ervaringen van Spark rijders. Ik heb een bifuel uit dec. 2011. Alvast bedankt.

  

, datum: 16 mei 2014

Ervaring met auto: Ik heb de Spark bi fuel in december drie jaar. Er staat nu 120.000 km op de teller. Ik heb nooit problemen ondervonden.

Uitvoering1.0
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand120 km
Dealer Jave

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Evanprehn, datum: 16 mei 2014

Antwoord: Daar kan ik mij gelukkig ook bij aansluiten nu na bijna 50.000 km als 1e eigenaar sinds jan. 2012 de auto rijdt nog steeds goed en probleemloos zowel op benzine als op LPG. Speciale LPG bougies heb ik bij 22.000 km laten vervangen en gaan 100.000 km mee. Olie laat ik per 15.000 km verversen bij een lokaal allround garage voor ER 40 (15W40). m.a.w. je kunt een aantal zaken ook goedkoop in eigen beheer regelen zonder dat je dat duur laat vervangen bij een dealeren zo houdt je de onkosten toch binnen de perken, ik vind het vreemd dat een heleboel forum collega's zoveel geld betalen bij een dealer. Je moet echt niet denken dat zij het zoveel beter doen dan allround garages. Het enige wat gegarandeerd duurder is hun garagetarief en daar pas ik voor. Nu na ruim 2 jaar heb ik nog niets aan mijn Spark Bifuel gehad dus durf ik wel het risico te nemen voor het de rest van het 3e jaar ten aanzien van garantiezaken.

 
Reactie van: Ricardowielemaker, datum: 20 mei 2014

Antwoord: Gasnippel voor Frankrijk heb ik van de garage gekregen, samen met die voor in Belgie. Anders kan je die kopen bij een belgs/frans tank station, mocht je er voorbij rijden.

 
Reactie van: Leendert_Albers, datum: 25 mei 2014

Antwoord: Gasnippels voor Frankrijk (en andere landen) zijn ook te koop in de betere ANWB winkels.

 
Reactie van: Weetsj, datum: 11 juli 2014

Antwoord: Je kan een europaset kopen bij de dealer voor 27,50 euro.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »