26 mei 2018
Feedback
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 30 december 2015

Ervaring met auto: Hoi ik heb een Chevrolet Spark bifuel 1.0 LS uit 2013 kleur heel licht geel (mooie kleur). het is een auto met de nieuwe facelift (mooiere grill, van binnen iets gepimpt, 14nullinch wielen met velgen dat is mooier dan de standaard toch wel saaie velgen).

ik hoor veel klachten over:
-bougies (bij mij vervangen na 30.000km) maar goed is niet duur.
-bonk achterin (schokdempers) zelf geen last van maar heb dan ook een nieuwer model.
-schokt bij 3000 toeren. Geen last van bij mijn auto.
-sloom met optrekken of in zijn 4 en 5. voor een 1.0 vind ik er nog wel pit inzitten! zelfs op gas. ik had hiervoor een swift 1.3 (85pk dacht ik) maar ik mis hem niet. en als je wilt scheuren zou ik zelf geen 1.0 kopen.
daarnaast vind ik het wel een strak design met veel ruimte. beter dan de C1,107,i10, aygo etc. (maar dat is smaak, en daarover valt niet te twisten).
laatste euvel wat ik veel lees is tanken op lpg.
ik was heel huiverig om lpg te nemen ivm tanken. uiteindelijk toch maar genomen omdat de belasting maar 10 euro per maand verschilt met benzine.
vanaf mijn eerste tankbeurt heb ik (onervaren lpg tanker) geen problemen gehad. ik draaide rustig de chevy nippel erop (niet te strak), vervolgens de slang etop 90graden draaien en vastzetten. klaar is kees. als je de lang eraf haalt spuit die een beetje maar dat is logisch. de gas klep zit dicht en het restant zit dan nog in de nippel/slang. als je benzine tankt heb je ook wel eens last van een druppel.
je lacht wel de ballen uit je broek. pak hem beet 300km voor 12,50 euro. 😜

daarnaadt hoor ik ook mensen klagen over de onderhoudskosten. ik vind dit persoonlijk wel meevallen. als je een nieuwe auto hebt moet je er zuinig op zijn. optijd zijn beurtjes geven etc. ik rij maar 10.000km per jaar dus vaak maar 1x onderhoud per jaar. dan vind ik 150-300 euro niet duur.

ik hoop dat ik ook andere mensen kan helpen hiermee. ik vind het een top autootje.

vragen mag altijd.

groet Dennis

Ervaring met verkoop: Autobedrijf zeeuw uit zwijndrecht.
is ook chevrolet dealer.
perfecte service en vriendelijk personeel. keurige zaak met mooie wagens. (niet zonulln schimmige handelaar).!, weet wat je koopt!

Reageer Nieuw

Brandstoflpg
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand35 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 28 december 2015

Ervaring met auto: Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn Spark 1.2 LT.benzine. De verwarming word miet snel genoeg warm? Leidingen kachelradiateur worden wel warm en de verdamper heeft ijsafzetting zonder dat ik de airco aan zet en er is een zoemend geluid die blijft zoemen ongeveer 10 seconde na dat ik de auto uit zet (sleutel er uit} ik ben vast de eerste met dit rare probleem. wie kan mij helpen?

Nieuw
Uitvoering1.2 LT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit5 jaar
KM-stand70.000 km
DealerMerel

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Dennisregeer, datum: 30 december 2015

Antwoord: Ja, ik denk dat je de eerste bent. Ben dit nergens nog tegengekomen. Ik zou ff bij een merkdealer in de buurt langsgaan. Dan weet je gelijk wat het is.

 
Reactie van: Michael288, datum: 17 januari 2016

Antwoord: Hierna heb ik de airco een beurt gegeven met de juiste hoeveelheid koelmiddel. IJsafzetting op verdamper is niet meer aanwezig, dit is begrijpelijk vanwege 2jaar geen aircobeurt, hierdoor heb ik theoretish 20% koelmiddelverlies waardoor de drukken lager zijn en het systeem zijn apsolute koudepunt krijgt en ijsafzetting krijgt. Bent u het hier mee eens? Het probleem is hierbij nog niet opgelost.

Na 2 dagen is mijn accu leeg. Toen nieuwe accu erin na 1 dag weer leeg. Daarna de accu en dynamo opgemeten en het bleek goed. Daarna het amperage opgemeten tussen de minpool en minpolen, er bleek een ongewenste verbruiker aanwezig. Toen de zekeringen 1 voor 1 eruit getrokken; het bleek de zekering van de airco die stroom trok als de auto stil staat (sleutel er uit).

Ik ben iemand met een bovengemiddele autotechnishe kennis, tot zover ben ik momenteel gekomen. Weet iemand wat het probleem kan zijn? mvg michael..

 
Reactie van: Jenjbruens, datum: 1 september 2016

Antwoord: Bij mij was de temperatuursensor defect.

Reageer
  

, datum: 5 december 2015

Ervaring met auto: Sinds kort heb ik een 56 liter LPG tank ingebouwd en kan nu ruim 750 km rijden zonder te tanken. Eerst moest ik om de 340 km tanken.

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand31.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Cwjp20, datum: 6 december 2015

Antwoord: Wat kost dat?

Reageer
  

, datum: 4 december 2015

Ervaring met auto: Ik heb een Spark van 2011 bifuel en we hebben een grote beurt gegeven en 2 dagen later wil hij niet minder dan 2000 toeren maken, slaat af. Stappenmotor vervangen, maar blijft 2000 toeren maken. Al 2 weken garage. Weet iemand wat dat kan zijn?

Nieuw

Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Bradleystraver, datum: 10 april 2017

Antwoord: Een vacuem lek bij de inlaat er is een vacuem leiding die er met moeite in wil (deze gaat er met een speciale clip in) en dat kan zorgen dat er meer zuurstof in komt en daar door meer toeren maakt.

Reageer
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 28 november 2015

Ervaring met auto: De auto reed perfect tot en met 200.000 km. Dan heb je dankzij de LPG de nieuwprijs ruim terugverdiend.

De laatste paar duizend kilometers begint de auto bij optrekken/ lage toerentallen te horten en te stoten wanneer je op gas rijdt. Op benzine is er niks mis en gaat alles soepel. Eind van het liedje is dat als ik nu in de stad rijd of in een file, ik op benzine overschakel. Mijn garage, de beste ik heb meegemaakt, kan het tot nu toe niet verhelpen; bobine vernieuwd, bougies vernieuwd, brandstoftoevoer goed. Wie weet waar dit horten en stoten door komt en wat er aan te doen is?

Nieuw

Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand217.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Ktkan, datum: 29 november 2015

Antwoord: Ik denk aan LPG-injectoren, dat stotteren had ik ook gehad na het vervangen ervan reed mijn auto weer goed.

 
Reactie van: Ernstm, datum: 11 juli 2016

Antwoord: ook bougiekabel vervangen

 
Reactie van: Dlparts, datum: 20 september 2017

Antwoord: Gasverdamper kan inwendig lek zijn. Vaccuum slang los halen bij inlaatspruitstuk(motor uit zetten) en als je gas ruikt is hij lek.

Reageer
  

, datum: 10 september 2015

Ervaring met auto: Ik heb nooit op de kilometerstand gelet, maar onlangs viel mij op dat de kilometerteller eerder omslaat dan de bordjes langs de snelweg voorbij vliegen. Zoals ik het nu zie staan er 2,5-3% meer kilometers op de teller dan ik in werkelijkheid heb gereden met de auto. Kan dit?

Reageer Nieuw

Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand155.000 km
DealerAuto Van Laar

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 5 september 2015

Ervaring met auto: We hebben sinds kort een Chevrolet Spark in ons bezit. Helaas komen we nu achter een paar dingen waar ik van baal. Wellicht dat anderen ons verder kunnen helpen. De verwarming blijkt het niet te doen. Geen idee waar het probleem in zit, maar om daar nu gelijk mee naar de garage te gaan... Ook gaat het tanken super moeizaam met LPG. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Nieuw

Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand75.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Psychomedisch, datum: 28 november 2015

Antwoord: Het LPG tanken gaat moeiteloos met een wat langer tussenstuk: ik heb ze er voor 28 euro destijds bijgekocht en heb nu 217.000 km gereden: nooit problemen met tanken.

Reageer
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »