16 december 2017
Chevrolet Spark

Forum Chevrolet Spark

Reacties van eigenaren

  

, datum: 4 december 2015

Ervaring met auto: Ik heb een Spark van 2011 bifuel en we hebben een grote beurt gegeven en 2 dagen later wil hij niet minder dan 2000 toeren maken, slaat af. Stappenmotor vervangen, maar blijft 2000 toeren maken. Al 2 weken garage. Weet iemand wat dat kan zijn?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Bradleystraver, datum: 10 april 2017

Antwoord: Een vacuem lek bij de inlaat er is een vacuem leiding die er met moeite in wil (deze gaat er met een speciale clip in) en dat kan zorgen dat er meer zuurstof in komt en daar door meer toeren maakt.

  

, datum: 28 november 2015

Ervaring met auto: De auto reed perfect tot en met 200.000 km. Dan heb je dankzij de LPG de nieuwprijs ruim terugverdiend.

De laatste paar duizend kilometers begint de auto bij optrekken/ lage toerentallen te horten en te stoten wanneer je op gas rijdt. Op benzine is er niks mis en gaat alles soepel. Eind van het liedje is dat als ik nu in de stad rijd of in een file, ik op benzine overschakel. Mijn garage, de beste ik heb meegemaakt, kan het tot nu toe niet verhelpen; bobine vernieuwd, bougies vernieuwd, brandstoftoevoer goed. Wie weet waar dit horten en stoten door komt en wat er aan te doen is?


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand217.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Ktkan, datum: 29 november 2015

Antwoord: Ik denk aan LPG-injectoren, dat stotteren had ik ook gehad na het vervangen ervan reed mijn auto weer goed.

 
Reactie van: Ernstm, datum: 11 juli 2016

Antwoord: ook bougiekabel vervangen

 
Reactie van: Dlparts, datum: 20 september 2017

Antwoord: Gasverdamper kan inwendig lek zijn. Vaccuum slang los halen bij inlaatspruitstuk(motor uit zetten) en als je gas ruikt is hij lek.

  

, datum: 10 september 2015

Ervaring met auto: Ik heb nooit op de kilometerstand gelet, maar onlangs viel mij op dat de kilometerteller eerder omslaat dan de bordjes langs de snelweg voorbij vliegen. Zoals ik het nu zie staan er 2,5-3% meer kilometers op de teller dan ik in werkelijkheid heb gereden met de auto. Kan dit?


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
KM-stand155.000 km
DealerAuto Van Laar

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 5 september 2015

Ervaring met auto: We hebben sinds kort een Chevrolet Spark in ons bezit. Helaas komen we nu achter een paar dingen waar ik van baal. Wellicht dat anderen ons verder kunnen helpen. De verwarming blijkt het niet te doen. Geen idee waar het probleem in zit, maar om daar nu gelijk mee naar de garage te gaan... Ook gaat het tanken super moeizaam met LPG. Hebben meer mensen hier ervaring mee?


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand75.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Psychomedisch, datum: 28 november 2015

Antwoord: Het LPG tanken gaat moeiteloos met een wat langer tussenstuk: ik heb ze er voor 28 euro destijds bijgekocht en heb nu 217.000 km gereden: nooit problemen met tanken.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 2 september 2015

UitvoeringBi-fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand20.000 km
DealerAuto Bleekstein

Betrouwbaarheid6
Comfort4
Motor3
  
  

, datum: 4 juli 2015


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit4 jaar
DealerSelles D.C.

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Marjankuiper, datum: 5 juli 2015

Antwoord: Mijn vraag is niet in beeld gekomen. Heeft iemand ervaring met de spark in de bergen. Heuvels/ bergen steiler dan 10%?

 
Reactie van: Cb. 56, datum: 19 juli 2015

Antwoord: Bergen en heuvels kunnen een probleem zijn voor de Spark. Mijn ervaring is dat de Spark veel kracht te kort komt en dan met name als de airco aan staat. Maar in ze 2 lukt het meestal wel. Je word alleen ingehaald door auto's met meer vermogen. De Spark is, naar mijn mening, perfect voor Nederland maar niet in het buitenland en daar kom je ze ook niet zo snel tegen. Succes.

 
Reactie van: Janpauls, datum: 22 juli 2015

Antwoord: Ik heb met onze Spark bi-fuel de heuvels/bergen in Toscane bedwongen. Dat was geen probleem, we kwamen gewoon met het verkeer mee. Je moet het motortje flink op toeren houden (heuvel op, op de snelweg terug naar 4) en steile bergpassen doe je in 2 en 3, net als het andere verkeer om je heen doet. De Brennerpas heb ik de rechterbaan aangehouden (je mag er toch niet zo hard) en je komt gewoon met het verkeer mee.

Ik zie ook niet waarom het een probleem zou zijn. Onze Kever met slechts 34 pk komt ook gewoon de heuvels en bergen op zonder het verkeer op te houden...

  

, datum: 25 juni 2015

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Heeft weinig onderhoud nodig. Nokkenasketting. Iridium bougies.

Uitvoering1.0 LS
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit3 jaar
KM-stand120.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 »